MWR#26 KAMIEŃ 3 KRZYŻY + ROWEROWY ZAWRÓT GŁOWY

Niedziela, 20 maja 2018 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Milejewo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG-Kazimierzowo-Władysławowo-Adamowo-Władysławowo-Helenowo-ELBLĄG

GPS MWR

MAPA MWR

MAPA RZG

GALERIA MWR (z opisem)

GALERIA RZG (z opisem)

Na trudnej, pagórkowatej trasie rozpoczynającej się 3,5 km podjazdem obok cmentarza Dębica pracowicie kręciło korbami 48 osób. W ramach promocji turystyki na szlaku GreenVelo (GV) na starcie zostały rozdane uczestnikom paszporty turystyczne pierwszego królestwa na trasie GV – nad Zalewem Wiślanym – w których można zbierać okolicznościowe stemple z miejscowości leżących na szlaku.

Kamień z Trzema Krzyżami leży nieopodal wsi Nowe Monasterzysko i przydatny w jego odnalezieniu może okazać się zapis śladu GPS, gdyż nie prowadzą do niego żadne drogowskazy. Nie jest to tak okazały obelisk jak Święty Kamień leżący w wodach Zalewu Wiślanego czy też Diabelski Kamień znany z koryta Srebrnego Potoku w elbląskiej Bażantarni. Za to ma wyraźnie widoczne trzy krzyże, odciśnięte z każdej jego strony.

Z powodu wycinki i zrywki drzew w okolicy kamienia doszliśmy do niego pieszo (około 400 metrów), a rowerami zdecydowało się tam dotrzeć tylko trzech śmiałków. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć ruszyliśmy w drogę powrotną do Elbląga, tym razem z wiatrem i bardziej z górki. Zatrzymaliśmy się przy sklepie w Milejewie, gdzie grupa uzupełniła zapasy żywnościowe i odwiedziliśmy popularne Smoki w Jeleniej Dolinie, gdzie zastaliśmy liczne grupy opalających się elblążan.

Na koniec przy wiatach Nadleśnictwa Elbląga przy ulicy Fromborskiej podstemplowane zostały uczestnikom wycieczki Książeczki Turystyki Kolarskiej PTTK zaświadczając tym samym o zaliczeniu kolejnej trasy Miejskich Wycieczek Rowerowych.

Naszą jazdę zakończyliśmy na pętli przy ulicy Ogólnej. Na kolejna odsłonę Miejskich Wycieczek Rowerowych, ostatnią przed wakacjami, zapraszamy już 10 czerwca. Celem naszej jazdy będzie Kaperski Suchacz.

Dziękuję Bogdanowi Uhrynowi z biura podróży Variustur oraz Urzędowi Gminy w Elblągu za wsparcie sponsorskie. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Nie oznaczało to jeszcze końca atrakcji rowerowej niedzieli, gdyż w podelbląskim Władysławowie zaczynał się niebawem Rowerowy Zawrót Głowy, czyli impreza organizowana przez Stowarzyszenie IWA i Urząd Gminy Elbląg już po raz piąty. Udałem się tam z grupą 8 osób, aby skosztować zupy cyklisty, klusek ziemniaczanych, chleba ze smalcem, ciast i ciasteczek oraz pieczonej kiełbasy a przede wszystkim dobrze się bawić i spróbować nowych aktywności.

Interesujący mógł być też udział w krótkim rajdzie przełajowym, który poprowadziłem lokalnym drogami i bardzo krajową S7, której plac budowy pokrywa się kolejnymi warstwami asfaltu, co skwapliwie wykorzystaliśmy podczas 10 km przejażdżki.

Dziękuję Pani Elżbiecie Mieczkowskiej za zaproszenie i wszystkim za wspólną zabawę.