MWR#27-KAPERSKI SUCHACZ

Niedziela, 10 czerwca 2018 · | Komentarze 7

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Pagórki-Ostrobrzeg-Kadyny-Suchacz-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Czerwcowa odsłona Miejskich Wycieczek Rowerowych prowadziła ponownie drogami Wysoczyzny Elbląskiej w kierunku brzegu Zalewu Wiślanego i leżącego nad nim Suchacza.

W jej organizację zaangażowany był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, Biuro Podróży Variustur, Urząd Gminy w Elblągu i Salon Rowerowy Wadecki.

Na pagórkowatej trasie rozpoczynającej się lekkim podjazdem do Łęcza jechało 48 osób. W ramach promocji turystyki na szlaku GreenVelo (GV) na starcie zostały rozdane uczestnikom mapy dwóch pierwszych królestw na trasie GV – Nad Zalewem Wiślanym oraz Warmia i okolice.

Upalna pogoda, bowiem już o 10 rano było 30 stopni w słońcu, sprawiła, że grupa jechała spokojnie, oszczędzając siły na dalsze kilometry. Popychał nas sprzyjający, południowy wiatr, który - wybiegając nieco do przodu napiszę - w okolicach Zalewu Wiślanego zmienił się na północny i także wiał nam w plecy.

Na trasie towarzyszył nam spory ruch samochodowy w kierunku plaż w Kadynach i Suchaczu, który zmalał jak skręciliśmy z Łęcza w kierunku Drogi Pięknych Widoków Pagórki-Kadyny. Droga Pięknych Widoków to terenowy odcinek długości prawie 6 km, który doczekał się remontu na odcinku dwóch kilometrów z Pagórek do Ostrobrzegu.

Grupa spokojnie pokonała ten etap, delektując się zjazdem w cieniu pomnikowych dębów i buków. W Kadynach przejechaliśmy bez zatrzymywania się przez teren stadniny i skierowaliśmy się w kierunku brzegu Zalewu Wiślanego, aby kontynuować jazdę do Suchacza szlakiem GreenVelo.

Plaże nad Zalewem Wiślanym wypełnione były plażowiczami, korzystającymi z prawdziwie letniej pogody i czystej oraz ciepłej już wody w tym zbiorniku. Nie dołączyliśmy do tego opalającego się i pływającego towarzystwa, gdyż w nieodległym już Suchaczu czekał na nas Pan Sylwester Jarkiewicz, wiceprezes Stowarzyszenia Suchacz TAKA Wieś, który był dla nas przewodnikiem po swojej miejscowości.  (Jego relacja na stronie suchacz.eu)

Spotkanie z nim było zaplanowane na punkcie widokowym w Suchaczu, nad szkołą. Niełatwo było tam wjechać, więc większość rowerzystów spokojnie wepchnęła rowery na górę.
Ponad 30 minutowa przerwa w cieniu pozwoliła zregenerować siły, wysłuchać ciekawostek Pana Sylwestra i skosztować ciepłych jeszcze racuchów drożdżowych przygotowanych przez Monikę Jarkiewicz, sołtyskę Suchacza. Dziękujemy za pyszną niespodziankę!

Wygodne wiaty na punkcie widokowym wykorzystane zostały także do podstemplowania książeczek Turystyki Kolarskiej PTTK zaświadczając tym samym o zaliczeniu kolejnej trasy Miejskich Wycieczek Rowerowych. Pozostało nam bowiem udać się w drogę powrotną do Elbląga. Naszą jazdę zakończyliśmy na rampie kolejowej przy skrzyżowaniu ulic Mazurskiej i Odrodzenia.

Dziękuję Leszkowi Marcinkowskiemu Prezesowi PTTK Odział Ziemi Elbląskiej i Kamilowi Zimnickiemu z Klubu Turystycznego im. C. Pudora za pomoc organizacyjną przy wycieczce. Dziękuję także Bogdanowi Uhrynowi i Szymonowi Uhrynowi z biura podróży Variustur za wsparcie sponsorskie. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Na kolejną odsłonę Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam 9 września. Celem naszej jazdy będzie ogród botaniczny w Stalewie. Wcześniej, w wakacje, odbędą się trzy wycieczki rowerowe w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR’’. Ich szczegóły niebawem.