WAKACJE z MOSiR 2019-ALEJA LIPOWA

Niedziela, 28 lipca 2019 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Próchnik-Rubno Wielkie-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II-Kazimierzowo-Władysławowo-ELBLĄG

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Druga z wycieczek rowerowych spod znaku ,,Wakacji z MOSiR’’ prowadziła w kierunku Próchnika, skąd aleją lipową zjechaliśmy z Wysoczyzny Elbląskiej na Żuławy Wiślane.

Pierwotnie trasa miała prowadzić do Karcianego Kamienia ukrytego w lasach między północnymi dzielnicami Elbląga: Próchnikiem i Rubnem Wielkim. Wizja lokalna dokonana przed wycieczką pozwoliła jednak ustalić, że z uwagi na bardzo bujną roślinność całkowicie porastającą drogi do niego prowadzące jazda rowerem obecnie jest niemożliwa.

Dlatego też kamień zostawiliśmy sobie na bardziej sprzyjającą porę roku, a tymczasem podziwialiśmy piękno alei lipowej, która z uwagi na mocno zniszczoną nawierzchnię jest też odcinkiem wymagającym technicznie.
Początkowe kilometry to spokojna wspinaczka do Krasnego Lasu, gdzie przy wiatach był czas na pierwszy odpoczynek i zrobienie fotografii startowej 36 uczestników. Potem była jazda aleją lipową, gdzie doszło do stłuczki dwóch młodych rowerzystów, na szczęście niegroźnej w skutkach, i obydwaj dotarli do mety wycieczki.

Po zjechaniu do Rubna przez kilkanaście minut dopingowaliśmy zawodniczki i zawodników biorących udział w Garmin Iron Triathlon, którego trasa rowerowa biegła do Kamionka Wielkiego. Zawodnicy walczyli z palącym słońcem, bocznym wiatrem, przeciwnikami a niektórzy z samymi sobą. Szacunek dla ludzi ,,z żelaza’’.

Także nam zaczęło się robić gorąco, więc po rozdaniu tradycyjnego wsparcia energetycznego w postaci czekoladowych wafli ruszyliśmy w dalszą drogę.
Nie kolidując z trasą zawodów dotarliśmy do Nowakowa, gdzie – o dziwo – pomimo handlowej niedzieli, nikt nie zatrzymał się pod żadnym z lokalnych sklepów. To znaczyło, że grupa dobrze przygotowała się do jazdy w wysokich temperaturach i nikt płynów uzupełniać nie potrzebował.

Potem był czas na podziwianie piękna Cieplicówki i Nogatu z drogi widokowej przez Kępę Rybacką. Zaś ostatnie kilometry trasy to jazda dawną obwodnicą Elbląga, która obecnie jest spokojną drogą rowerową i wjazd ulicą Żuławską do centrum, gdzie triathloniści pokonywali ostatnie kilometry etapu biegowego.

We włączeniu się do ruchu pomogli nam pełniący służbę policjanci na skrzyżowaniu Rycerska/Tysiąclecia za co bardzo dziękuję.
Teraz pozostawało tylko dojechać do Placu Słowiańskiego, gdzie od niedawna przy fontannie funkcjonuje lodziarnia Kaktus. Dla każdego uczestnika wycieczki tam czekał zimny smakołyk ufundowany przez jej właściciela.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne kręcenie korbami i zapraszam 11 sierpnia na trzecią i ostatnią z cyklu ,,Wakacje z MOSiR-em’’ wycieczkę. Tym razem po raz pierwszy w historii nie wyjedziemy poza Elbląg. Tematem naszej jazdy będą bowiem elbląskie formy przestrzenne i powstający ich śladem szlak turystyczny. Zapraszam serdecznie!

Partnerami MOSiR w realizacji tej inicjatywy były Urząd Gminy w Elblągu, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, Lodziarnia Kaktus oraz Biuro Podróży VARIUSTUR.