MWR#49 PAGÓRKAMI DO PAGÓRKÓW

Niedziela, 21 lutego 2021 · | Komentarze 11

Trasa: ELBLĄG-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Pagórki-Łęcze-Kamionek Wielki-ELBLĄG

GALERIA  (z opisem)

Po ponad czteromiesięcznej przerwie od ostatniej wycieczki udało się zorganizować kolejny wyjazd spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych, który był jednocześnie inauguracją sezonu 2021. Grupa 29 rowerzystek i rowerzystów kręciła korbami w zimowej scenerii Wysoczyzny Elbląskiej na trasie do wsi Pagórek aby zobaczyć oryginalny dom podcieniowy i spędzić aktywnie czas na świeżym powietrzu.

W powietrzu czuć już było wiosnę, ale że zima w lasach ma się jeszcze całkiem dobrze konieczne było zmodyfikowanie trasy, tak aby nie narażać uczestników na niebezpieczeństwo jazdy po oblodzonych drogach. I tak do Jeleniej Doliny dotarliśmy główną drogą przez Próchnik. Nad Jeziorem Martwym widać było liczną grupę morsów, która korzystała z zimnej kąpieli w wyrąbanym przeręblu.

Nam natomiast robiło się coraz cieplej za sprawą grzejącego z letnią mocą słońca, którego nie ograniczały żadne chmury. Za Jelenią Doliną czekał na nas jedyny na trasie prawdziwie zimowy odcinek, gdzie do wsi Ogrodniki zmagaliśmy się z topniejącym śniegiem, pozostałościami lodu, dziurami w asfalcie i kałużami.
Grupa poradziła sobie z tym bez problemów, chociaż trzeba było uważać i łagodnie dawkować siłę hamowania.

Chwilę za tym odcinkiem doszło do poważnej awarii w rowerze Sylwii, której złamał się hak przerzutki i tylko pomoc innych uchroniła ją przed powrotem do domu w samochodzie. Przerzutka została usunięta, łańcuch skrócony i na tak doraźnie wykonanym rowerze jednobiegowym, Sylwia dotarła do końca trasy.

Tymczasem wyłoniły się zabudowania Pagórków i skręciliśmy w kierunku domu podcieniowego. Przy nim do akcji wkroczył Leszek Marcinkowski, prezes i przewodnik turystyczny elbląskiego oddziału PTTK. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek o tej konstrukcji, dowiedzieliśmy się też o przypadającym tego dnia Międzynarodowym Dniu Przewodnika Turystycznego (życzenia dla Leszka były w tym momencie obowiązkowe) a także że w Pagórkach warto jeszcze obejrzeć wieżę wodną oraz oryginalną, choć niedziałającą, elektrownię wiatrową wykorzystującą efekt Magnusa.

Zaraz za Pagórkami, nieopodal Drogi Pięknych Widoków, obejrzeliśmy obelisk poświęcony pierwszej wizycie cesarza Wilhelma II w Kadynach, których przez długi czas był właścicielem. Cesarski Obelisk był niespodzianką, może dlatego że normalnie nie jest widoczny z drogi i mało kto o nim wie.

W Łęczu zrobiliśmy dłuższą przerwę, podczas której każdy otrzymał tradycyjne wsparcie energetyczne w postaci słodkich wafelków. Tutaj też, w miejscowej wiacie zostały podstemplowane książeczki turystyki kolarskiej PTTK, które przydadzą się w grudniu podczas rozstrzygnięcia konkursu ,,Aktywny uczestnik Miejskich Wycieczek Rowerowych”.

Zachęcamy do ich wożenia i zbierania stempli. Kto nie ma takiej książeczki, może ją nabyć za jedyne 5 zł w siedzibie elbląskiego PTTK przy ulicy Krótkiej.

Teraz pozostało już tylko zjechać z Wysoczyzny Elbląskiej na poziom Żuław Wiślanych i pedałując pod wiatr dotrzeć do Elbląga. Nasza jazda zakończyła się na rampie kolejowej przy skrzyżowaniu ulic Odrodzenia i Mazurskiej skąd każdy udał się w swoim kierunku.
Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, elbląskim mediom za skuteczną promocję wycieczki, a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Na kolejną jazdę spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych mam nadzieję zaprosić Was już w marcu. A jak będzie to się okaże …

Nefre
| 15:12 środa, 24 lutego 2021 | linkuj Super...
| 22:02 wtorek, 23 lutego 2021 | linkuj Co najmniej na Księżyc życzę ;-)
LUKE_HS | 20:14 poniedziałek, 22 lutego 2021 | linkuj Jak się dorobię nowego roweru to kto wie gdzie zajadę :D
| 13:24 poniedziałek, 22 lutego 2021 | linkuj Uspokój się, wszystko ma swoje granice :-)))
koszmar67
| 13:13 poniedziałek, 22 lutego 2021 | linkuj * "...wyłoniły się zabudowania PAGÓRKÓW" :-)
| 13:04 poniedziałek, 22 lutego 2021 | linkuj LUKE_HS: Wydaje się, że MarekDive coś kręcił :-P

Bobiker94: Ileż można do Stegny kręcić ;-). Byliśmy 31 stycznia.

Darecki: Tak, powinni to zrobić. Niech się wdraża młody narybek ;-)

koszmar67: To znaczący postęp, bo ostatnio Sierra był widziany w stroju BBT na ...nartach :-))
koszmar67
| 21:41 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj Ten w kurtce BBT to Sierra. Spotkaliśmy go w Bielniku II.
Darecki
| 20:28 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj LUKE_HS i Bobiker94 śmiało wstępujcie do zakonu BS :-)
LUKE_HS | 20:13 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj No kogoś mijałem z rowerzystów za Stegną z koszulka 1008 km tą niebieską , mijałem samochodem więc ciężko było się przyjrzeć kto to był dokładnie.
Bobiker94 | 19:58 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj Ja z kolei wybrałem dzisiaj wycieczkę do Stegny. Nie obyło się bez śniegu, ku mojemu niezadowoleniu. Podobno czekaliście na mnie.
LUKE_HS | 15:35 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj A filmik będzie?:p
No dziś nie mogłem być choć chciałem się zjawić. Fajna wycieczka, pogoda dopisała.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa esciu