WAKACJE Z MOSiR-BAJKI NA DOBRANOC

Wtorek, 17 sierpnia 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Janowo-Bielnik II-Kępa Rybacka-Nowakowo-ELBLĄG

Wszystko co dobre kończy się niestety za szybko i czwarta z serii popołudniowych wycieczek rowerowych zorganizowanych w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR 2021” była ostatnią w te wakacje. Tym razem celem jazdy 45 osobowej grupy rowerzystek i rowerzystów były mniej znane drogi Żuław Elbląskich oraz szlak kwietników dywanowych w Elblągu przedstawiający postaci z kultowych bajek, takich jak: Reksio, Bolek i Lolek czy Koziołek Matołek.

Peleton ruszył spod liter ELBLĄG przy placu katedralnym i od początku walcząc z silnym, przeciwnym wiatrem ruszył w kierunku rzeki Nogat. Przy drodze S7 zatrzymaliśmy się w tunelu, aby przeczekać krótki, ale dość mocny opad deszczu i tam też wykonana została oryginalna fotografia startowa.
Dalsze kilometry ,,uprzyjemniał” nam już tylko wiatr, deszczowe chmury odeszły nad Wysoczyznę Elbląską i straszyły z oddali. Nowym asfaltem przez Janowo dotarliśmy do wału przeciwpowodziowego Nogatu, gdzie po chwili odpoczynku – który należał się przede wszystkim naszym najmłodszym uczestnikom – skręciliśmy w kierunku Bielnika II.

Jadąc wzdłuż Nogatu spojrzeliśmy na rzekę na wysokości kościoła w Kępkach, a potem mieliśmy już rzekę cały czas w zasięgu wzroku jadąc drogą widokową przez Kępę Rybacką. W tej miejscowości czekała na uczestników niespodzianka, bo nagle skręciliśmy z wału i do Nowakowa pojechaliśmy najmniej znanym rowerzystom wariantem. Droga gruntowa i z płyt betonowych po kilku zakrętach między polami kukurydzy doprowadziła nas do nowoczesnych budynków remizy i biblioteki w Nowakowie.

Teraz pozostało wjechać do Elbląga ulicą Mazurską i przez Park Modrzewie rozpocząć jazdę szlakiem kwietników i łąk kwietnych. Stosowną mapę przygotował Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu (Bardzo dziękujemy!), którego autorstwa są też elbląskie kwietniki dywanowe przedstawiające w tym roku postaci z bajek: Jacek i Agatka, Reksio, Bolek i Lolek, Koziołek Matołek czy Szpieg z Krainy Deszczowców.

Zadaniem uczestników wycieczki było odgadnięcie poszczególnych bohaterów, co dostarczyło niemałych emocji, bo z poziomu chodnika nie było to łatwe zadanie. Kwietniki z bohaterami bajek są przy Placu Jagiellończyka i na skwerze przy ulicy Hetmańskiej (ulica Czerwonego Krzyża).
Z ulicy Hetmańskiej już tylko kilka obrotów korbami dzieliło nas od lodziarni na Placu Słowiańskim, gdzie dzięki sponsoringowi Gminy Elbląg - Piękne dzięki! - mogliśmy skosztować różnego rodzaju lodów.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Super że byliście z nami w te wakacje. Szczególne podziękowania składam Gminie Elbląg - sponsorowi lodów podczas czterech edycji popołudniowych wycieczek rowerowych oraz Zarządowi Zieleni Miejskiej w Elblągu za wsparcie merytoryczne ostatniej wycieczki.

We wrześniu zapraszam na kolejną edycję Miejskich Wycieczek Rowerowych. Ponownie wjedziemy na Wysoczyznę Elbląską, obejrzeć Wielki Kamień w Kwietniku. Szczegóły niebawem.