ROWEROWA SOBOTA

Sobota, 4 grudnia 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Wikrowo-Władysławowo-ELBLĄG

Zanim dotarłem do Wikrowa wziąłem udział w rowerowej Kawiarence Naprawczej w elbląskim Domu Pod Cisem. To pierwsza taka inicjatywa skierowana do szerokiego grona użytkowników rowerów i mam nadzieję, że nie ostatnia. Z możliwości dokonania prostych regulacji i napraw wykonywanych przez Pana Stanisława oraz wysłuchania i zasięgnięcia rad doświadczonych rowerzystów skorzystało kilka osób, co jak na padający dzisiaj za oknem śnieg i ogólnie przeraźliwy ziąb jest bardzo dobrym wynikiem.

Podczas kawiarenki, zgodnie z ideą takich lokali, można było napić się gorącej kawy i herbaty, a także spróbować smakowitych ciast. Wszystko bezpłatnie, tak samo jak i serwis rowerów. Zaprezentowałem także kolekcję zimowej odzieży z mojej szafy, która umożliwia poruszanie się rowerem podczas prawdziwych zim i prawdziwych mrozów sięgających -23 stopni niejakiego Celsjusza (to mój rekord jak dotychczas).

I już chwilę później była okazja sprawdzić przydatność tych ciuchów podczas jazdy pod wiatr do Wikrowa koło Elbląga. W drodze towarzyszył mi dawno nie widziany na rowerze Marcin. Wspólnie walczyliśmy z lodowatym wiatrem, który stanowił dobry test dla wszystkich membran w naszej odzieży. Celem tej krótkiej wycieczki było odsłonięcie tablicy poświęconej wikrowskiemu wiatrakowi typu holender z XIX wieku, który spłonął w niewyjaśnionych okolicznościach 20 lat temu. Tablica stanęła przy zrujnowanych pozostałościach podbudowy wiatraka i żeby ją obejrzeć trzeba nieco odbić pod górę, od szlaku zielonego Kanału Elbląskiego Elbląg-Iława Stowarzyszenia Łączy Nas Kanał Elbląski.

Podczas oficjalnej uroczystości z udziałem Marcina Ślęzaka wójta gminy Gronowo Elbląskie, Krzysztofa Wdowiaka, sołtysa Wikrowa i Wiktorowa oraz Leszka Marcinkowskiego, prezesa elbląskiego oddziału PTTK tablica została zaprezentowana licznie zgromadzonej publiczności, a potem przenieśliśmy się do odległej gdzieś o 1 km świetlicy w Wikrowie na pyszną grochówkę i domowe pierogi. Że o wypiekach, napojach, kawie i herbacie nie wspomnę. Elbląską społeczność rowerową reprezentowałem z Marcinem, a potem jeszcze dotarł Robert, bo on wie, że na świetne pierogi zawsze warto przypedałować :-)

W świetlicy wzięliśmy udział w konkursach wiedzy mennonicko-żuławskiej i po zapadnięciu ciemności, z wiatrem w plecy, pożeglowaliśmy do Elbląga. Dziękuję organizatorom dzisiejszych wydarzeń za zaproszenie i miłe spędzenie czasu.