MWR#60 MURY PASŁĘKA

Niedziela, 13 lutego 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Przezmark-Komorowo Żuławskie-Bogaczewo-Pasłęk-Krosno-Lisów-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Nadeszła niedziela a z nią druga w tym roku Miejska Wycieczka Rowerowa (MWR). Przy okazji była to już 60 jazda pod znakiem MWR. Tym razem celem podróży 40 rowerzystek i rowerzystów był Pasłęk, z zabytkowymi średniowiecznymi murami obronnymi. Ta jedna z najdłuższych konstrukcji w Polsce przechodzi właśnie renowację i pojechaliśmy przyjrzeć się temu z bliska.

Zanim ruszyliśmy w 47 km trasę odwiedziliśmy stajnię Fundacji Końskiej Zdrowie przy ulicy Okólnik 4, gdzie dzięki uprzejmości i zaproszeniu Prezes Ewy Obryckiej-Błaut czekała na nas kawa i herbata, dobrze korespondująca ze słonecznym, lecz mroźnym porankiem. Jako że była to wigilia Walentynek, nie zabrakło także słodkich serduszek z czekolady. Po wysłuchaniu ciekawej historii tego miejsca oraz obejrzeniu wszystkich zakamarków Końskiego Zdrowia przyszedł czas na rowerową jazdę.

Ona także została zaplanowana rozgrzewkowo, czyli na początek zaliczyliśmy podjazd do Przezmarka. To dobre 3 km podjazdu na Wysoczyznę Elbląską, po którym zjechaliśmy z powrotem na poziom Żuław Wiślanych i już bez forsownych wzniesień kontynuowaliśmy naszą jazdę do Pasłęka. Kilometry szybko mijały w towarzystwie pięknie przygrzewającego słońca.

W Pasłęku opowieścią o zabytkowych murach uraczył nas obecny z nami Leszek Marcinkowski, przewodnik i zarazem prezes elbląskiego oddziału PTTK. Mieliśmy także okazję objechać część Starego Miasta i spojrzeć z okolic zamku na szeroką panoramę Żuław Elbląskich. Był to półmetek wycieczki, więc każdy otrzymał także tradycyjne wsparcie w postaci wafelków, tak aby energii nie zabrakło na powrót do domu.

Wkrótce opuściliśmy Pasłęk i przez Krosno dotarliśmy do Lisowa, gdzie zatrzymaliśmy się nieprzypadkowo na odpoczynek przy sklepie Pani Bożeny Lemierskiej. To znana działaczka społeczna, autorka licznych akcji charytatywnych i Osobowość Roku 2019 Warmii i Mazur. Podczas sympatycznego spotkania zostaliśmy poczęstowani lizakami, odpoczęliśmy i uzupełniliśmy napoje w bidonach.

Teraz już tylko pozostało dotrzeć do Elbląga, gdzie na rondzie Kaliningrad nasza wspólna jazda się zakończyła. Uczestnicy biorący udział w konkursie MWR otrzymali stemple potwierdzające uczestnictwo w wycieczce, które są stawiane w książeczkach turystyki kolarskiej PTTK.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg.

Kolejna jazda spod znaku MWR będzie prowadziła do jodły Jagny, pomnikowego drzewa nieopodal Młynar. Na wycieczkę zapraszam 13 marca 2022 r.