POPOŁUDNIOWA DOLINA KAMIENICY

Wtorek, 19 lipca 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-Jagodno-ELBLĄG

Upalna pogoda nie odstraszyła 46 osobowego grona rowerzystek i rowerzystów, które pojawiło się na starcie drugiej z trzech popołudniowych wycieczek rowerowych zorganizowanych w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR-em 2022”.

Nasza jazda ku dolinie rzeczki Kamienica rozpoczęła się z pętli na ulicy Ogólnej, aby po pokonaniu 29 km dotrzeć nad rzekę Elbląg do kawiarni Przystań Grupy Wodnej. Tradycją bowiem stało się kończenie wakacyjnych, popołudniowych wycieczek, lodami sponsorowanymi przez Gminę Elbląg po terenie której mamy przyjemność jeździć rowerami.

Z Elbląga wyjechaliśmy ulicą Fromborską i tym razem bez zbędnego wydłużania trasy o Jelenią Dolinę dotarliśmy do Łęcza. Stąd zaczął się 4 km odcinek specjalny, prowadzony po szutrze, płytach i starym asfalcie. W trakcie zjazdu zatrzymaliśmy się przy brodzie przez Kamienicę, który powstał w miejscu nieużywanego i mocno już zarośniętego mostku nad potokiem. Nieopodal minęliśmy szczątki starego młyna, który kiedyś pracował w tym miejscu.

Nasz zjazd zakończył się na wprost pomnika ofiar podobozu Stutthof w Nadbrzeżu. Stąd ruszyliśmy już prostą drogą do Elbląga, do którego wjechaliśmy ulicą Mazurską. Teraz pozostało udać się na wspomniane lody ufundowane przez Gminę Elbląg, które czekały na nas w kawiarni nad rzeką Elbląg. Dochodziła godzina 20 i te słodkie przysmaki w całkiem już znośnej temperaturze powietrza smakowały znakomicie.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Szczególne podziękowania kierujemy do sponsora zimnych smakołyków.

Kolejna, ostatnia w cyklu popołudniowa wycieczka rowerowa odbędzie się 16 sierpnia. Wcześniej zaś, 7 sierpnia pojedziemy w dłuższą trasę do Pasłęka, obejrzeć tamtejszy kirkut. Szczegóły niebawem.