MWR#66 WAŁY TOLKMITA

Niedziela, 16 października 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Przybyłowo-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Wiszące nisko nad ziemią ołowiane chmury powitały uczestników październikowej edycji Miejskich Wycieczek Rowerowych. Mimo to na starcie wycieczki przy ulicy Ogólnej pojawiło się 38 osób, aby pokręcić korbami w kierunku Wałów Tolkmita nad Tolkmickiem.

Początek naszej jazdy przebiegał w lekkim deszczyku, który przed Krasnym Lasem na chwilę przeszedł w ulewę zmuszając nas do założenia kurtek przeciwdeszczowych. Na szczęście nie trwało to długo i przy wiatach w Krasnym Lesie zdjęcie grupowe udało się wykonać.

Przez Jelenią Dolinę i Ogrodniki dotarliśmy do początku Białej Drogi, której odcinek po remoncie i poszerzeniu jest teraz wygodną arterią rowerową. Zwłaszcza jak się jedzie nią w dół … Tak więc w szybkim tempie dotarliśmy do dużego skrzyżowania leśnych dróg na Kadyny i Przybyłowo, aby ruszyć w kierunku tej drugiej wsi.

Przed nami był teraz odcinek wzdłuż rzeczki Stradanki, w rezerwacie której znajdują się Wały Tolkmita. Tam zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę spędzając czas w kolorowym lesie, gdzie weszliśmy na szczyt dawnego grodziska, z którego kiedyś było widać Zalew Wiślany. Wcześniej krótką opowieścią o dawnych mieszkańcach tych ziem zabawił nas Leszek Marcinkowski, przewodnik i prezes PTTK Oddziału Ziemi Elbląskiej. W dole słychać było Stradankę, którą wyraźnie będzie widać od listopada do kwietnia, kiedy liście całkiem spadną z drzew.

Byliśmy na półmetku naszej wycieczki, także był to też dobry moment na rozdanie słodkiego wsparcia energetycznego w postaci czekoladowych wafli przygotowanych przez naszego sponsora, Gminę Elbląg.

W końcu nadszedł czas na opuszczenie lasu i powrót do cywilizacji. W Tolkmicku zajrzeliśmy do sklepu uzupełnić zapasy napojów a także spojrzeliśmy na zamglony Zalew Wiślany.

Dalsza droga prowadziła szlakiem GreenVelo wzdłuż brzegu tego akwenu przez Kadyny i Suchacz. W Suchaczu uczestnicy otrzymali pieczątki potwierdzające udział w wycieczce, pieczątki które bardzo się przydadzą podczas grudniowego rozstrzygnięcia konkursu ,,Aktywny uczestnik Miejskich Wycieczek Rowerowych”.

Stamtąd przed Nadbrzeże i Kamionek Wielki dojechaliśmy do skrzyżowania ulic Odrodzenia i Mazurskiej, gdzie na dawnej rampie kolejowej wycieczka dobiegła końca. Dziękuję wszystkim uczestnikom za obecność i bezpieczną jazdę na trasie wycieczki.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg.

W listopadzie Miejska Wycieczka Rowerowa będzie prowadziła po Żuławach Wiślanych, gdzie odwiedzimy ,,Żuławskie Trójmiasto”. Widzimy się 6 listopada, ruszamy o 10.00 spod napisu ELBLĄG na Starym Mieście.