ZIMOWA WYSOCZYZNA ELBLĄSKA

Niedziela, 12 marca 2023 · | Komentarze 0

TRASA: Centrum Elbląga-Góra Chrobrego-szlak niebieski-szlak czerwony-GreenVelo-Góra Szerszeni-Jagodnik-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Jelenia Dolina-Krasny Las-Bielany-Centrum Elbląga

GALERIA (bez opisu, bo tego się nie da opisać - to trzeba przeżyć)

Motto: Kobiety* i dzieci zostały w domu, mężczyźni ruszyli na rowerach w śnieg :-))

I jeszcze filmy od organizatora przejazdu :-)

Całkiem konkretne opady śniegu i przepiękne, zimowe słońce sprawiły że trzeba było ruszyć doładować akumulatory przed trudnym i pracowitym tygodniem. Kilku rowerowych wariatów było tego samego zdania i tak to spotkaliśmy się pod Górą Chrobrego.

Głównodowodzącym był Kristofer i - jak to w jego genach natura zaprogramowała - do kopnego śniegu doszedł od razy podjazd ulicą Chrobrego a potem szlak niebieski ,, górski”. Obie miejscówki trudne do pokonania w normalnych warunkach, a dzisiaj lekko ekstremalne :-)

Potem było moczenie nóg w Srebrnym Potoku podczas pokonywania rzeczki po kamieniach, bo mostek Elewów jeszcze się ,,produkuje”. Następnie była wspinaczka do Green(White?)Velo a potem zdobycie Góry Szerszeni jakby od tyłu.

Dalej GreenVelo dotarliśmy do Jagodnika, nieco dziwiąc się ładnie odśnieżoną drogą już na terenie gminy Milejewo, na przedłużeniu ulicy Jagodowej.

Z Jagodnika ruszyliśmy na Głogowe Wzgórze, chcąc sprawdzić nowy przebieg szlaku czerwonego ,,kopernikowskiego”. Wyszło to średnio, czyli zgubiliśmy znaki i wylądowaliśmy w centrum gospodarstwa:-)) Przywitały nas trzy solidne pieski, tak z 60 cm w kłębie i z zębami na wierzchu.

Udało się je ogarnąć z pomocą właścicielki i za Głogowym Wzgórzem zafundowaliśmy sobie najbardziej upierdliwy, momentami dziewiczy śnieżnie odcinek wzdłuż Jeziora Martwego do drogi – nominalnie – asfaltowej.

Zajrzeliśmy na Smoki, trochę ludzi się tam kąpało, opalało i coś ćwiczyło. A my dalej pokręciliśmy do Ogrodnik, gdzie sklep był otwarty i co nieco się w nim uzupełniło.
A potem ekipa się rozdzieliła. Zenka zgubiliśmy dość dawno, Marek pojechał na Milejewo, Kris z Marcinem do Kadyn Czarną Drogą, he, he – Czarną. A ja grzecznie zawróciłem na Jelenią Dolinę i przez Krasny Las dotarłem do miejskiej cywilizacji.

Dzięki Panowie za zabawę, jazdę i pchanie. Kto wie, kiedy taka zima jeszcze przyjdzie ;-)

*Niektóre kobiety nie siedziały w domu ;-)