Podjazdy: 67 m

MWR#75 ROWERO-KAJAKI

Niedziela, 24 września 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Raczki Elbląskie-Żurawiec-Węgle Żukowo-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

Dawna wieża widokowa nad Jeziorem Druzno w Żółwińcu

Rowerami po Żuławach, kajakami po jeziorze

Zeszłoroczny debiut połączenia podczas jednej wycieczki rowerów i kajaków spotkał się z Waszym ciepłym odzewem i dlatego w tym roku także Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przygotował rowerowo-kajakową edycję Miejskich Wycieczek Rowerowych.

Grupa 47 osób ruszyła z elbląskiego Starego Miasta i dobrze znaną trasą przez Raczki Elbląskie i Żurawiec szybko dotarła do Węgli-Żukowa, gdzie w tamtejszej bazie Polskiego Związku Wędkarskiego zwodowaliśmy kajaki i ruszyliśmy z pierwszą grupą na Jezioro Druzno.

Pozostali uczestnicy w tym czasie zajęli się rozpalaniem grilla i pieczeniem kiełbasek zapewnionych przez PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej. Każdy także otrzymał słodkie wsparcie energetyczne od Gminy Elbląg.

Kajakarze tymczasem popłynęli w kierunku dawnej wieży widokowej nad w miejscowości Żółwiniec. To miejsce jest obecnie zupełnie niedostępne od strony lądu i zostaje tylko droga wodna. Towarzyszyła nam doskonała, rowerowo-kajakowa pogoda. Po obejrzeniu resztek konstrukcji wróciliśmy na przystań i do kajaków wsiadła druga grupa, nieco mniej zaawansowana.

Z nią popłynęliśmy bliżej (dystans do wieży wyszedł według różnych źródeł od 7 do 9 km) przyglądając się ciekawostkom przyrodniczym Jeziora Druzno, które jest bardzo znanym rezerwatem przyrody. Dostrzegliśmy więc potężne żeremie bobrów, nas obserwowały liczne czaple białe i tylko bielika nie udało nam się zaobserwować.

Po dwóch godzinach pływania wszyscy ponownie spotkaliśmy na przystani w Węglach-Żukowie i zaczęliśmy drogę powrotną. Wcześniej załadowaliśmy kajaki na przyczepę a uczestnicy biorący udział w konkursie ,,Najbardziej aktywny uczestnik Miejskich Wycieczek Rowerowych” uzyskali stempel w swoich książeczkach turystyki rowerowej PTTK. Do Elbląga wróciliśmy prawie tą samą trasą i zakończyliśmy naszą wycieczkę przy rondzie Bitwy Warszawskiej.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg.

Na kolejnej odsłonie Miejskich Wycieczek Rowerowych widzimy się 8 października. Spróbujemy zobaczyć cegły w Surowym.