MWR#77 JEZIORKO NAD NOGATEM

Niedziela, 19 listopada 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Wikrowo-Jegłownik-Ząbrowo-Letniki-Kaczynos Kolonia-Stare Pole-Fiszewo-Gronowo Elbląskie-Jasionno-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Listopadowa jazda w ramach Miejskich Wycieczek Rowerowych (MWR) prowadziła nad Nogat, gdzie za miejscowością Ząbrowo odwiedziliśmy małe jeziorko w lesie. Pogodowych zapowiedzi pierwszego w tym sezonie śniegu nie przestraszył się peleton 34 osób.

Nasza jazda rozpoczęła się nad rzeką Elbląg w centrum elbląskiej starówki i przez ulicę Strażniczą i Nizinną szybko znaleźliśmy się poza miastem. Tutaj poczuliśmy ładny wiatr w plecy, co pomagało bo temperatura na poziomie +1 stopnia nie rozpieszczała.

Pierwszy dłuższy postój grupa zrobiła w Jegłowniku, przez który jechaliśmy po raz pierwszy po asfalcie, który zastąpił starą nawierzchnię z płyt betonowych na osiedlowych uliczkach.

Chwilę potem dla odmiany nasze dwukołowce jechało po polnej drodze gruntowej i taka mieszanka nawierzchni utrzymywała się do samego jeziorka nad Nogatem. Po drodze wystąpił jeszcze bruk i trylinka oraz leśna gruntówka.

Główny postój nastąpił właśnie w tym miejscu, gdzie nadszedł czas na tradycyjne wsparcie energetyczne w postaci słodyczy przygotowanych dzięki uprzejmości Gminy Elbląg, obchodzącej w tym roku swoje 50-lecie.

Była też okazja do zrobienia zdjęć tego mało znanego miejsca, które w latach swojej świetności było kąpieliskiem na które przyjeżdżali autobusami mieszkańcy Malborka. Teraz jeziorko mocno zarosło trzciną i stanowi ostoję dla zwierząt z których najbardziej widoczną działalność prowadzą bobry.

Po odpoczynku zaczęła się droga powrotna. Prowadziła ona przez Stare Pole, gdzie z konieczności zatrzymaliśmy się na dłużej, aby wymienić dwie dętki, które poddały się żuławskim drogom.

Tutaj też wspólną jazdę z grupą zakończyła najmłodsza, 10 letnia rowerzystka, która ze swoimi rodzicami wróciła indywidualnie do Elbląga. W Starym Polu pojawił się też zapowiadany w prognozach śnieg, ale były to ilości aptekarskie.

Stare Pole opuściliśmy przez indywidualnie uruchamiany ,,na żądanie” przejazd kolejowy; taką miejscową ciekawostkę. Dalsza droga prowadziła przez Fiszewo, Gronowo Elbląskie i Karczowiska Górne. Peleton jechał pod wiatr, ale nie miał on takiej siły jak miesiąc temu podczas powrotu z Surowego.

Cała grupa zjawiła się po prawie 5 godzinach wycieczki na rondzie Bitwy Warszawskiej. Tutaj uczestnikom biorącym udział w konkursie ,,Aktywny uczestnik MWR” zostały podstemplowane książeczki turystyki kolarskiej PTTK i wycieczka się zakończyła.
Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg.

Na ostatniej w tym roku odsłonie Miejskich Wycieczek Rowerowych widzimy się 17 grudnia. Przejedziemy się wzdłuż Kanału Modrego a naszą jazdę zakończymy w Hali Sportowo-Widowiskowej na ulicy Grunwaldzkiej, gdzie zostanie rozstrzygnięty konkurs na najbardziej aktywnego rowerzystę (aktywną rowerzystkę) MWR w roku 2023.