LODOWA DEPRESJA

Środa, 10 stycznia 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Kępki-Marzęcino-Tujsk-Nowy Dwór Gdański-Solnica-Jazowa-ELBLĄG

Dzisiejsze latareczki zorganizowaliśmy sobie z Andrzejem, bo zaproponowana koncepcja ogniska w Bażantarni była super, ale prowadzące na nie zaledwie kilkanaście km trasy nie do końca wyczerpywało nasze potrzeby. Nieco inaczej oceniliśmy stan dróg w okolicach Elbląga ;-)

Ja miałem koncepcję jazdy nad morze do Stegny, a Andrzej zaproponował już w trasie zimowe zdobycie depresji marzęcińskiej, czyli od zeszłego roku oficjalnie najniższego miejsca w Polsce. Pomysł wydał mi się ciekawszy, a że trasa nad morze prowadzi przez Marzęcino ...

Na pole z wieżą triangulacyjną prowadzi teraz od głównego asfaltu Marzęcino-Osłonka drogowskaz i nawet w całkowitych ciemnościach wie się, gdzie skręcić. Pewną trudnością może być obecnie pokonanie pola (łąki) którą trzeba przejść (przejechać) aby dotrzeć  do samej wieży. Było ono bowiem zupełnie zamrożone - to  akurat teraz dobrze, bo wody ze stopionego śniegu było dużo i buty byśmy na pewno zmoczyli. Największą trudnością był fakt, że lód zamarzł po tym, jak jeździły tam samochody i był pokruszony, wielowarstwowy i miejscami wybitnie nierówny - vide galeria.

Nominalnie ja miałem łatwiej z oponami kolcowanymi, ale to była tylko teoria ;-) Jakoś jednak uporaliśmy się z tym oryginalnym lodowiskiem i po sesji fotograficznej już o morzu nie myśleliśmy. Przez Tujsk pojechaliśmy szlakiem EV10/EV13 - ślizgając się momentami na betonowych płytach - do Nowego Dworu Gdańskiego  a tam z dodatkowym napędem w postaci wiatru w plecy popędziliśmy do Elbląga starą DK 7.

W Elblągu zajrzałem jeszcze do Bażantarni, gdzie przy ognisku były tylko charakterystyczne ślady ekipy rowerowej, której o 20:40 jednak już nie było na polanie z wiatami ;-)

Dzięki Endrju za wspólne kręcenie i pogaduchy.