avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO

MWR#86 SZLAK KOPERNIKOWSKI na ŻUŁAWACH

Niedziela, 20 października 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Kępki-Stobna-Solnica-Rakowiska-Rakowo-Jazowa-Kazimierzowo-Władysławowo-ELBLĄG

Szlaki piesze niezbyt często są celem wycieczek rowerowych. Ich przeznaczenie jest bowiem z definicji inne i może się zdarzyć, że rower będzie na takim szlaku przeszkadzał.

Dzisiaj nic takiego nie nastąpiło i 43 osoby zaliczyły, podczas 86 już edycji Miejskich Wycieczek Rowerowych (MWR) możliwość jechania po żuławskim odcinku czerwonego szlaku pieszego zwanego ,,Szlakiem Kopernikowskim” między Elblągiem a wsią Rakowo.

Na szlak wjechaliśmy od razu na Starym Mieście i ulicą Stawidłową oraz Radomską opuściliśmy Elbląg. Przez Bielnik Pierwszy i Bielnik Drugi dotarliśmy do Kępek a stąd do wsi Stobna, gdzie zaczął się rowerowy odcinek specjalny obfitujący w 1,5 km kocich łbów, odrobinę betonowych płyt, zielonej trawy i brązowego pola.

Jazda po tak urozmaiconych nawierzchniach wymagała dopasowania prędkości naszych rowerów i tak właśnie było. Spokojnie jadąc podziwialiśmy widoki okolic starego dorzecza Nogatu (Izbowa Łacha) i kręciliśmy kolejne kilometry w pięknej, słonecznej pogodzie, która rozświetlała leżące już na ziemi, jak i jeszcze wiszące na drzewach liście.

Dłuższy postój zrobiliśmy w Solnicy wykorzystując do tego tamtejsze Miejsce Odpoczynku Rowerzystów przy szlakach rowerowych EuroVelo 10 /13.

Dalsze kilometry to jazda przez Rakowiska do Rakowa, gdzie nastąpił koniec naszej przygody na czerwonym szlaku. My skręciliśmy w lewo, szlak odbił w prawo na Malbork, a my popedałowaliśmy do Elbląga.

W Jazowej nastąpił postój podczas którego grupa otrzymała zasłużone wsparcie energetyczne w postaci słodyczy przygotowanych dzięki uprzejmości Gminy Elbląg, naszego partnera cateringowego.

Tam też każdy otrzymał stempel poświadczający udział w październikowej edycji MWR i przydatny podczas grudniowego rozstrzygnięcia konkursu na najbardziej aktywnego uczestnika tegorocznych wycieczek.

Końcowe kilometry prowadziły drogą techniczną wzdłuż S7 i na tym odcinku zmagaliśmy się nieco z ciepłym, ale przeciwnym wiatrem.
Ulicą Nizinną wjechaliśmy do Elbląga i nasza wycieczka zakończyła się dokładnie w miejscu, gdzie się zaczęła, czyli przy napisie ELBLĄG na ulicy Wodnej.

Dziękuję  wszystkim za aktywność i udział w wycieczce oraz za spokojną i bezpieczną jazdę.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki, Gminą Elbląg i Parkiem Krajobrazowym Wysoczyzny Elbląskiej.

Listopadowa MWR odbędzie się 17 listopada, a celem naszej ponad 60 km jazdy będzie śluza i elektrownia Rakowiec nad Nogatem w Malborku. Do zobaczenia!