Huragan i powódź w Elblągu

Środa, 14 października 2009 · | Komentarze 11

Dzisiejszy wpis nie ma zwyczajowej nazwy ,,Standard'' bo mało było dzisiaj rzeczy typowych. Poza jazdą po mieście, to właściwie nic nie było typowe :-).

Huraganowy wiatr z północy spowodował duże straty w drzewostanie i jeszcze większe, poprzez wpychanie wód Zalewu Wiślanego do rzeki Elbląg i dalej w kierunku Jeziora Drużno (tzw. cofka), powodując zalanie nisko położonych terenów Wyspy Nowakowskiej i samego Elbląga.

Zresztą, nie ma co dużo pisać-zobaczcie sami.

Park Dolinka:

Koło Leclerca:

Rzeka Elbląg:

Ulica Bulwar Zygmunta Augusta:

Bulwar. Tu na ogół się spaceruje i karmi kaczki.

A tą pochylnią na ogół jeżdżą rowery, wózki i inne rolki.

Schodki do statku-restauracji ,,Admirał''. Statek nie zatonął-stoi poza kadrem, nieco po prawej :-).

Rzeka Elbląg:

Rzeka Elbląg. Jeszcze widać wyznaczony tor wodny:

Skrzyżowanie Nowodworska-Grochowska. Normalnie jest tu kanał parometrowej szerokości.

Na tyłach SP nr 8:

Ulica Grochowska:

Akcja ratunkowa na ul. Grochowskiej:

Ulica Grochowska.Woda się przelewa:

Ulica Grochowska. Nieco powiększony kilkumetrowy kanał:

Rzeka Elbląg przy moście drogowym i ewakuowany budynek przy ul. Tamka:

Ulica Tysiąclecia. Drzewo padło prawie na moich oczach.

I tylko Kumielka spokojna dzisiaj...

Sama jazda rowerem była dzisiaj prosta i nieskomplikowana ;-).
Kierunek północny-leżę na kierownicy, kierunek południe-poproszę o żagiel. Wschód i zachód-nie dać się zepchnąć :-).
Jadąc po płaskim-40km/h bez najmniejszego ruchu nogami, z górki-59km/h bez pedałowania. Szkoda,że mam pęknięty kołnierz piasty, bo bym dokręcił do życiówki :-).

Miło było też spotkać na rowerach JURKA MOCKA, czyli najlepszego rowerzystę wśród elbląskich kajakarzy i najlepszego kajakarza pośród ebowych bikerów oraz znanego już Wam RADKA. Jurek deklarował ochotę popływania kajakiem na wezbranej rzece, Radek ryb w niej łowić jednak nie chciał :-).
O zimowych zmianach w Giancie jutro. Dobranoc!

Anna | 17:49 piątek, 16 października 2009 | linkuj Nieźle, pogoda nam płata psikusy. W Krakowie śnieg, w Elblągu powódź. A jeszcze w ubiegłym tygodniu chodziliśmy w krótkim rękawku.
| 17:39 piątek, 16 października 2009 | linkuj robin:Woda już opadła. Ale sprzątanie trochę potrwa z błota, mułu i innego syfu. Również pozdrawiam :-).
rammzes: nad morzem to dawało jeszcze lepiej.
Kajman: i się poprawiło. Wkrótce będzie śnieg ;-).
djk71: to prawda.
sebekfireman: to wiało tak tylko około 20 godzin, gdyby tak powiało ze 2,3 dni to Żuławy przestałyby istnieć. Tutejsze wały są małe i słabe.
wilk: tak. Małe podtopienia w wyniku cofek są praktycznie co roku, ale to było dużo większe. A o ciepłym wrześniu to lepiej szybko zapomnieć.
flash: no bez przesady ;-). Ale potencjał na prędkości był. Tylko ta piasta :-(.
łysy daro:dzięki :-). Również pozdrawiam.
bartek9007: rowerowo to pogoda jeszcze OK. A z fotkami tak to bywa ;-)
bartek9007 | 06:19 piątek, 16 października 2009 | linkuj No coż pogoda dobija ;/...
Ale za to masz ciekawe zdjecia ;p
łysy daro | 18:51 czwartek, 15 października 2009 | linkuj podziwiam Cie gościu że masz czas i w ogóle świetna robota,osobiście bym ci pare fotek wysłał do galerii ale są czerstwe bo komórkofonem robione.Ps jurasa znam on mnie też(tak troche,z pracy dla jednej firmy pracujemy)Pozdrawiam
flash
| 12:04 czwartek, 15 października 2009 | linkuj 59 km/h? z tym wiatrem to pewnie było możliwe nawet bez pedałowania pod górkę ;)
wilk
| 11:30 czwartek, 15 października 2009 | linkuj Mała Sodoma i Gomora tam u Was.
Przez te dwa tygodnie to niezły przeskok pogodowy mamy. Pod koniec września było jeszcze 20 stopni i piękne słońce, połowa października - zima, śnieg i powodzie
sebekfireman
| 07:36 czwartek, 15 października 2009 | linkuj Aż nieprawdopodobne że cofka wody może wywołać taki wzrost poziomu wody.
djk71
| 07:09 czwartek, 15 października 2009 | linkuj Masakra. Dobrze, że nie musiałem tego nigdy przeżywać. I oby tak pozostało.
Kajman
| 07:03 czwartek, 15 października 2009 | linkuj Nie wygląda to dobrze:( W telewizorze mówią, że się poprawia i to jest pozytywna wiadomość
rammzes
| 07:00 czwartek, 15 października 2009 | linkuj Nieźle Was zalało :/ U mnie ciągle alarmują, że w porcie w Ustce woda się cofa i jest zagrożenie powodzią. Wiatr też połamał drzewa, podobno 3tys. gospodarstw bez prądu.
robin
| 21:45 środa, 14 października 2009 | linkuj Faktycznie macie powódź. Nawet ścieżki rowerowe pozalewało. Wyrazy współczucia i tyle, każde miasto może zalać (no prawie). Ale się narobiło z tą pogodą. Ale dystans i tak masz niesamowity. Pozdrawiam

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa dluja