Z JURKIEM DO JURKOWIC :-)

Niedziela, 7 marca 2010 · | Komentarze 9

Spontaniczny wyjazd z JURKIEM, który znalazł na Żuławach akwedukt na Kanale Juranda. Wizja lokalna okazała się koniecznością, bo o czymś takim na Żuławach jeszcze nie słyszałem.

TRASA: ELBLĄG- Stare Pole-Złotowo-Szropy Malborskie-Jurkowice-Kalwa-Tropy Sztumskie-Bukowo-Żuławska Sztumska-Stalewo-Zwierzno-Markusy-Jezioro-Karczowiska-ELBLĄG

Początek jazdy to szybki przelot krajową 22 do Starego Pola, która w niedzielny poranek jest bardzo sympatyczną i spokojną drogą. Następnie odcinek nowego, chyba ,,schetynowskiego'' asfaltu do Złotowa i odcinek specjalny ze Złotowa do Szropów, czyli 7 km bruku :-). Jechałem tym odcinkiem drugi raz w życiu i trzeciego razu już nie chcę ;-). A przynajmniej nie na rowerze trekingowym ;-).

Potem już tylko kilka km do Jurkowic i analiza Kanału Juranda oraz akweduktu nad malutkim strumykiem Jurkowicka Struga. Osobiście myślałem, że to bardziej okazała budowla hydrotechniczna. Ale wystarczy, że Kanał Juranda jest największym i szczytowym osiągnięciem myśli hydrotechnicznej Zakonu Krzyżackiego.

Tutaj pożegnaliśmy się z resztą ekipy, która planowała tradycyjny popas przy ognisku i wiedząc, że nasze małżonki w domach się niecierpliwią, ruszyliśmy wraz z Dareckim do domku :-). Trasa powrotna prowadziła z górki i pod górkę, z w mordewindem oraz z plecowindem też. Klasyczny żuławski miks :-).

I tak wyszła najdłuższa impreza w tym roku, która wydatnie pomogła przekroczyć 2000 tegorocznych kilometrów.

Dzięki Jurek za ciekawą propozycję i zaproszenie.

Kilka fotek poniżej, a pełne foto TUTAJ.

ZA STARYM POLEM © MARECKY

JEZIORO- KRÓTKA SESJA ZDJĘCIOWA NA MOŚCIE. © MARECKY

JEZIORO-MOST NA RZECE TYNA W CAŁEJ OKAZAŁOŚCI © MARECKY

alistar
| 21:06 niedziela, 14 marca 2010 | linkuj Świetne budowle i "inne obiekty" ;)
| 11:09 sobota, 13 marca 2010 | linkuj gypsy: Naprawdę warto, nawet po bruku :-).
gypsy
| 20:11 wtorek, 9 marca 2010 | linkuj hmm... przy cieplejszych prądach skorzystam z planu wycieczki ;))
| 18:41 wtorek, 9 marca 2010 | linkuj kundello21: u nas w okolicach ruin też dostatek :-(.

mm85: jest w Elblągu z kilkanaście, w porywach do kilkudziesięciu, jeżdżących regularnie na nasze wycieczki osób.A z plecakami to różnie bywa :-).

k4r3l (co za skomplikowany login): Ekipa faktycznie elegancka, a pomysł na wycieczkę I klasa :-)

Darecki: Proszę bardzo! Chociaż w tajemnicy Ci powiem, że nie sądzę, abym wtedy robił za grabarza :-)).

Kajman: To dość częste połączenie na Żuławach.

Pozdrowienia dla wszystkich.
Kajman
| 07:44 poniedziałek, 8 marca 2010 | linkuj Obiekt architektury drewniano murowanej:) Bardzo ciekawy:)
Darecki
| 07:14 poniedziałek, 8 marca 2010 | linkuj Marecki wielkie dzięki za dowleczenie moich zwłok do Elbląga :-)
k4r3l
| 16:52 niedziela, 7 marca 2010 | linkuj super ekipa i wycieczka z pomysłem!
mm85
| 15:10 niedziela, 7 marca 2010 | linkuj No widzę że też masz ładną ekipę, może się zamienimy bo widzę u ciebie jedna osoba bez plecaka a u mnie ja jedyny jeżdżę z plecakiem:)
kundello21
| 15:07 niedziela, 7 marca 2010 | linkuj Lepszy akwedukt, niż pewne ruiny zamku w mojej okolicy, których prawie nie ma:p

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa wkazd