INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Dane wyjazdu:
135.00 km 0.00 km teren
06:17 h 21.49 km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:15.0
Podjazdy: m
Rower:

OLSZTYN-SEMINARIUM MIASTA DLA ROWERÓW

Poniedziałek, 18 kwietnia 2011 · | Komentarze 0

Miałem przyjemność uczestniczyć w SPOTKANIU przedstawicieli bardziej zaawansowanych rowerowo miast, którzy przedstawiali swoje doświadczenia z wprowadzania polityki rowerowej i współpracy z organizacjami pozarządowymi reprezentującymi interesy rowerzystów. Szczególnie interesujące były rozmowy z oficerem rowerowym z Olsztyna Mirkiem Arczakiem, który ma już spore doświadczenie w tej materii i któremu w tym miejscu dziękuję za zaproszenie.

Zanim dotarłem do Kortowa, gdzie w eleganckiej Bibliotece Uniwersyteckiej miało miejsce seminarium, pojeździłem nieco po olsztyńskich ulicach i drogach rowerowych, aby wyrobić sobie zdanie na temat olsztyńskiej infrastruktury.

Generalnie nie odbiegają one od tego co mamy w Elblągu, na plus można zapisać fakt, że jest nieco dróg zbudowanych z asfaltu, ale w większości miejsc spotkamy nieśmiertelną (może jednak umrze w końcu śmiercią naturalną?) kostkę brukową. Dostrzegłem też bardzo nietypowe, kompletnie nieergonomiczne rozwiązanie problemu spływu wody opadowej.

Poza tym typowo: na ścieżkach latarnie, słupy, samochody, fajne krawężniki i super pokrywy studzienek telekomunikacyjnych ;-). Co gorsza, drogi rowerowe w Olsztynie są zarówno szare, jak i czerwone, co nie ułatwia pieszym orientacji.

Interesująco wygląda projekt tras rowerowych w Lesie Miejskim, jednak ich nie obejrzałem z uwagi na brak czasu i zdecydowanie niewłaściwy rower na eksplorację leśnych duktów (treking załadowany sakwami:-). Coś podobnego jest zaplanowane i u nas w Europarku.

Po konferencji nadszedł czas na powrót do domu, który wykorzystując piękną wiosenną pogodę odbyłem na moim dwukołowcu. Trasa, którą wracałem okazała się mocno eksperymentalna, przynajmniej na jej części. Roboty drogowe w Morągu tak mną zakręciły, że pojechałem w kierunku Małdyt, ostatecznie lądując na DK 7 w Marzewie :-).

OLSZTYN-Gutkowo-Łukta-Morąg-Chojnik-Sambród-Marzewo-Pasłęk-Krosno-Drużno-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Kilka fotek poniżej, a wszystkie TUTAJ.

DK 51-TUTAJ NICI Z TRENINGU SZOSOWEGO © MARECKI

KORYTKO W POPRZEK DROGI ROWEROWEJ © MARECKI

CAŁKIEM POMYSŁOWE :-) © MARECKI

WZORCOWO NA JAROTACH © MARECKI

WIDOK ZNAJOMY TEN :-( © MARECKI

I O TO CHODZI :-) © MARECKI

TRASY PARKU MIEJSKIEGO © MARECKI

TRASY PARKU MIEJSKIEGO © MARECKI

KORTOWO-TRZY ROWERZYSTKI W JEDNYM KADRZE :-) © MARECKI

MIESZANKA KOLORYSTYCZNA © MARECKI

NIEBEZPIECZNIE © MARECKI

PRAWIE JAK U NAS UL. ROBOTNICZA :-) © MARECKI


A na koniec fotka bez związku z rowerami.
OLSZTYŃSKA ENERGA © MARECKI
Kategoria WYCIECZKI 50-150, OR



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dzieu
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]