MARATON ŚLADEM MRDP

Sobota, 4 czerwca 2011 · | Komentarze 13

Nowe twarze pojawiły się na starcie kolejnego maratonu, który tym razem miał na celu zapoznanie się z trasą MRDP. Wraz z ROBERTEM mamy zamiar podjąć próbę jego pokonania, a najbliższa okazja już w 2013 r. :-).

TRASA:Elbląg-Braniewo-Żelazna Góra-Lelkowo-Górowo Iławeckie-Bartoszyce-Kętrzyn-Węgorzewo-Gołdap-Wiżajny-Sejny-Augustów-Lipsk Murowany-Sokółka-Białystok

PEŁNE FOTO

Z licznego grona 7 rowerzystów najdłużej z nami przebywał znany z dobrych, lecz pechowych występów w elbląskich alleycatach Marcin_Ch, który towarzyszył nam aż do Kętrzyna. Pozostali nieco wcześniej pojechali w różne strony zgodnie ze swoimi wcześniejszymi priorytetami.
NA STARCIE © MARECKI

Początkowe kilometry to walka z uporczywym zimnem (tylko +7) i szybkie tempo jazdy. Od Braniewa jechałem już w nogawkach, bo inaczej się nie dało. Po wschodzie słońca zaczęło się ocieplać, ale na dobre rozebraliśmy się o 7 rano w Kętrzynie, gdzie mieliśmy przerwę śniadaniową u Grzegorza. Jeszcze raz dzięki za śniadanko :-).

Potem było nieco walki z nawierzchniami dróg pomiędzy Gierłożą a Węgorzewem, zwłaszcza 3,5 km odcinek specjalny kostki brukowej to było to ;-). Amor w rowerze szosowym czasami naprawdę się przydaje :-)).
ROBERT I 3,5 KM ŁOMOTU :-) © MARECKI

Już wtedy zacząłem lekko wątpić, czy zdążymy na powrotny autobus z Siemiatycz, bo naszym oczom ukazywało się coraz więcej ciekawych miejsc. Jedno z nich uwieczniłem na tym zdjęciu.
PNIEWO-ZABYTKOWY BUDYNEK TOWARZYSTWA UBEZPIECZEŃ OD OGNIA © MARECKI

Odpuściliśmy sobie bunkry w Mamerkach i śluzę na Kanale Mazurskim w Leśniewie, a wcześniej bocianią wieś Żywkowo. Trzeba to będzie kiedyś nadrobić ;-).

W Baniach Mazurskim zatrzymałem się przed odnowionym budynkiem, który okazał się urzędem gminy. Fotka dla kolegi WILKA, który kolekcjonuje i odwiedza wszystkie gminy w Polsce. Bań Mazurskich już nie musisz ;-)
BANIE MAZURSKIE-URZĄD GMINY © MARECKI

W Baniach przeżyliśmy też z Robertem swoiste deja vu- lody z epoki lat 80-tych XX wieku. Tylko w 3 smakach i podawane z termosów :-).
BANIE MAZURSKIE-DOMOWE LODY W STYLU PRL :-) © MARECKI

Za Gołdapią (w której zjedliśmy na obiad pierwszą tego dnia porcję kartaczy) zrobiliśmy sobie przerwę nad jeziorem w Kiepołciach, gdzie elbląska ekipa gościła 2 lata temu. Teren, ukształtowanie i widoki Mazur Garbatych bardzo przypadły Robertowi do gustu, a że i ja byłem tutaj w czasach sprzed ery aparatu cyfrowego, ostatecznie zdecydowaliśmy, że nie pędzimy do Siemiatycz, a skupimy się na widokach ciekawszych niż uciekający asfalt :-).
KIEPOJCIE-CZAS NA OCHŁODZENIE © MARECKI

Zaraz potem odwiedziliśmy Stańczyki,
STAŃCZYKI-LEGENDARNE MOSTY © MARECKI

JAK WIDAĆ, JEST GDZIE JEŹDZIĆ © MARECKI

KRAJOBRAZ MAZUR GARBATYCH © MARECKI

a następnie spotkaliśmy samotnego bikera pomykającego na kolarzówce. Polecieliśmy za nim i w ten sposób poznaliśmy Maćka z Gołdapi na treningu do cyklu maratonów Mazovii. Towarzyszył nam do Żytkiejm, gdzie schodzą się granice 3 państw tworząc trójstyk.
ŻYTKIEJMY-TRÓJSTYK GRANIC PL-LT-ROS I ROBERT Z MAĆKIEM © MARECKI

Przed Wiżajnami zaliczyliśmy najdłuższy podjazd na trasie, a zaraz potem elegancki zjazd do Rutki-Tartak. Na ostatnim podjeździe Gór Sudawskich spotkaliśmy 4 rowerzystki, w ogóle na trasie ruch rowerowy był duży (dodam, że spotkaliśmy BIKERA z Tucholi w 4 dniu wyprawy dookoła Polski).

Wkrótce dotarliśmy do Sejn, gdzie naszą uwagę przykuł ten zabytek.
SEJNY-KLASZTOR PODOMINIKAŃSKI I BAZYLIKA NMP © MARECKI

Za Sejnami jechaliśmy dobrze znaną zmotoryzowanym elblążanom DK 16, na której odcinku do Augustowa jest zakaz poruszania się TIR-ów i panował spokój. Do tego klimatyczny las otaczający drogę powodował, że wspominam to jako jeden z najprzyjemniejszych odcinków.

W Augustowie byliśmy około 21 i uznaliśmy, że czas na kolację. Napotkany lokal miał w ofercie kartacze, więc skorzystaliśmy :-). Elegancką estakadą pieszo-rowerową przedostaliśmy się na drugą stronę opanowanej przez TIR-y DK 8 i z powrotem wjechaliśmy w Puszczę Augustowską. Egipskie ciemności rozświetlały nasze bocialarki i nieliczne samochody.

Przez Lipskiem Murowanym zacząłem zasypiać, tempo siadło i trzeba było jechać wolniej, tym bardziej, że zaliczyłem krzaki, ale bez gleby. Energetyk o wdzięcznej nazwie Burn nieco mnie rozpalił, ale szału nie było :-).

W Lipsku byliśmy około 24 i ledwo zdążyłem zrobić fotki poniższego kościoła, cała wieś zaległa w ciemnościach. Nie wiem, czy to było planowe, oszczędnościowe działanie, czy coś może zepsuliśmy ;-).
LIPSK MUROWANY-KOŚCIÓŁ NEOGOTYCKI pw. MATKI BOSKIEJ ANIELSKIEJ © MARECKI

Za Lipskiem dalsza droga prowadziła przez liczne miejscowości, gdzie nasze rowery były porównywane do dyskoteki z uwagi na bogate oświetlenie i odblaski. Jechało się spokojnie, młodzież nie szalała w samochodach :-). W Sokółce, z którą nasza Olimpia właśnie co zremisowała w piłkę nożną, byliśmy już za jasności. Do Białegostoku pozostało 40 km i o godzinie 5 rano pojawiliśmy się w mieście. PKP odjeżdżał o 6.16, toteż nieco czasu mieliśmy na śniadanie. Podróż minęła szybko i sprawnie, a rowery jechały wisząc w przedziale 3 rowerowym.

Dziękuję wszystkim za zarwanie co najmniej jednej nocki, wspólne pedałowanie i moc pozytywnych wrażeń. Robert dzięki za towarzyszenie na całej trasie.
Kategoria SUPERMARATONY

KermitOZ
| 11:10 sobota, 11 czerwca 2011 | linkuj Bruk na tym maratonie to największa masakra, a na całym maratonie to łącznie chyba ze 30km wychodzi, bo jeszcze przy zachodniej granicy się zdarzają takie kocie łby ;/
| 16:45 środa, 8 czerwca 2011 | linkuj ledrok: Również dzięki. Gratuluję życiówki i do zobaczenia na kolejnych wycieczkach. Pozdrower.

robin: To dla Was. Macie relację i fotki, a my mamy trasę tylko do Białegostoku :-))). Oczywiście nie żałuję :-). Moje bocialarki dają na maxa przez 4 godziny, toteż miałem zapas na drugą noc (2 szt). Oni się za rączki nie trzymają, chociaż faktycznie to tak wygląda :-)). Pozdrower.

At: Nie 200 km, tylko około 100 km. Sprawdzimy te okolice w 2013 r. :-)

Romiq: Będą jeszcze okazje do wspólnej jazdy. Szerokości podczas jazdy do Italii! Pozdrower

wilk: MRDP to będzie już totalne wariactwo-ale jest to trzeba spróbować :-). Nie wątpię, że Banie Mazurskie odwiedzisz-koniecznie spróbuj tych lodów (budka jest naprzeciw UG).

kbiały2002: Dzięki :-). Pozdrower.

ebiker24: Dzięki :-)

rafałCSC: Dzięki, warto spróbować 400 km, naprawdę ;-).
RafalCSC
| 12:00 środa, 8 czerwca 2011 | linkuj Piękny dystans, takie wpisy motywują do pokuszenia się o tą odległość kto wie może zaatakuję chociaż 400 w śerpniu. Gratulacje.
kbialy2002
| 11:35 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj Co tu kryć i komentować - tylko zazdrościć kondychy...Pozdrower.
wilk
| 11:05 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj Piękna trasa, też zastanawiam się nad startem w tej imprezie w 2013; podobnie jak i BB Tour bije na głowę wszelkie inne maratony wspaniałą trasą - żadnych nudnych pętli, cały czas przed siebie; a wyzwanie ogromne. Dzięki za piękny okaz urzędu gminy - ale tak dobrze to nie ma, trzeba się będzie pofatygować osobiście :))
Romiq
| 10:48 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj Trasa revelka:)
Niestety nie mogłem z Wami pojechać, byłem na zgrupowaniu w Krakowie przed pielgrzymką rowerową do Rzymu.
Pozdrower
Anonimowy tchórz | 07:17 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj Szkoda, myślałem, że dacie radę dojechać do Siemiatycz, te 200 odpuszczonych kilometrów to naprawdę ciekawe tereny, dużo ciekawsze niż te które widzieliście, prawdziwa egzotyka, zapraszam.
robin
| 07:05 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj Bardzo mi się podoba taka relacja, dużo km i wspaniały opis ze zdjęciami. Mam do Ciebie Wielki Respekt. Bocialarki robią jazdę w nocy komfortową, jechałeś na jednej baterii czy miałeś zapas?
No i urzekło mnie to zdjęcie jak trzymacie się za rączki. Cool ;-)

Pozdrawiam
ledrok
| 06:15 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj Dzięki Marecki za wspólną jazdę było super.Zrobiłem z Mariuszem życiówkę 254 km.pozdrawiam
Sławek
| 03:11 wtorek, 7 czerwca 2011 | linkuj blasiaczek: Również dzięki za wspólną jazdę-jeszcze będą okazje do dalszego pedałowania :-).

mustela putorius: Dzięki :-).

Pozdrawiam.
mustela putorius | 21:59 poniedziałek, 6 czerwca 2011 | linkuj 101% szacunku!!!ja również znam niektóre z tych miejsc które były dla mnie urozmaiceniem w podróży na północny wschód, dokładnie 2 lata temu....Wy tam kończycie a ja tam zaczynam...w tym roku także... GLORIA VICTIS.
blasiaczek
| 20:48 poniedziałek, 6 czerwca 2011 | linkuj Czekałem na ten wpis:)))
Dzięki za te kilkadziesiąt wspólnych km - zazdrościłem, że jedziecie dalej:)
Zdjęcia jakieś takie mi znajome - podobną trasę robiłem chyba 5 lat temu ale w nie tak krótkim czasie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa erwow