Standard

Czwartek, 22 września 2011 · | Komentarze 2

Europejski Dzień Bez Samochodu to zawsze 22 września i to właśnie dzisiaj należało pozostawić swoje czterokołowce i ruszyć w trasę na rowerze, piechotą lub komunikacją zbiorową. Ja się śmieję, że dla odmiany mnie powinniście oglądać dzisiaj w samochodzie,a przynajmniej w taksówce ;-).

Oczywiście, nic z tych rzeczy nie nastąpiło. Jak co dzień przemieszczałem się rowerem po Elblągu, a blachosmrody mogły mi tylko zazdrościć niestania w korkach, na światłach, omijania z prawej, z lewej, łapania resztek letniego słońca, bezpośredniego kontaktu z przyrodą i paru jeszcze innych rzeczy :-).

Punktem kulminacyjnym były odwiedziny w elbląskim Zespole Szkół Ekonomicznych, gdzie na zaproszenie Agnieszki Hauer, opiekunki szkolnego koła europejskiego przedstawiłem młodzieży fotorelację z zeszłorocznego BB TOUR i na tym dość ekstremalnym przykładzie opowiadałem o swojej pasji. Dodam, że temat spotkania wybrali sami zainteresowani :-).

Obchody w szkole bardzo mi się podobały, uczniowie zamknęli parking dla samochodów i wpuszczali tylko rowery. Efekt tych działań widać na fotkach poniżej, parking podczas normalnego dni pęka od samochodów, a dzisiaj tylko 5 sztuk. Żeby tak codziennie!

Do tego uczniowie wkładali za wycieraczki 10 złotowe ,,mandaty'' z informacją o dzisiejszym dniu i prośbą o wsparcie szkolnego konta. Pojawili się nawet na parkingu Urzędu Miejskiego, gdzie nawet dzisiaj była duża szansa na wzbogacenie się :-).
,,MANDAT'' © MARECKI

Na zakończenie poprowadziłem ich bocznymi drogami do Bażantarni na ognisko z kiełbaskami. Bardzo dziękuję za zaproszenie i do zobaczenia.