ZAMGLONY KANAŁ ELBLĄSKI

Niedziela, 2 października 2011 · | Komentarze 5

Zaprzyjaźnione wiewiórki doniosły mi, że remont drogi w okolicach pochylni Kąty dobiegł końca i można tam jeździć po eleganckiej drodze rowerowej o nawierzchni asfaltowej w jakże modnym kolorze czerwonym ;-).

Nie mając nic lepszego do roboty zabrałem się o 6 rano do pedałowania przez opustoszałą i całkowicie zamgloną ulicę Grunwaldzką, którą doprowadziła mnie do Gronowa Górnego. Potem starą DK 7 dotarłem do Komorowa Żuławskiego i tunelem pod torami kolejowymi wbiłem się w żuławską mgłę. Tutaj już nic kompletnie nie było widać, pomimo że wschód słońca już nastąpił. Zdjąłem okulary, bo tylko przeszkadzały i szybkim tempem pojechałem na południe.

TRASA:ELBLĄG-Gronowo Górne-Komorowo Żuławskie-Węzina-Dłużyna-Klepa-Jelonki-Śliwica-Kąty-szlak zielony LGD-Jelonki-Karczowizna-Dłużyna-Węzina-Komorowo Żuławskie-Przezmark-Nowina-Gronowo Górne-ELBLĄG

Ruch samochodowy na drogach nie istniał ( w sumie 6 samochodów), za to rowerowo całkiem całkiem. Przede wszystkim wędkarze, ale i pani z bańkami mleka oraz dwóch bikerów turystów.

Przebudowana DW 526 jest na odcinku Śliwica-Kąty i jest to 2,5 km nowego bruku. Asfaltowa droga rowerowa jest tylko na odcinku około 500 m od pochylni Kąty do końca wsi Kąty. Dobre i to chociaż chciałoby się więcej. Bruk jest ułożony równo, ale to zawsze bruk i wszystko co ma wąskie opony będzie nieźle wstrząśnięte i zmieszane ;-). Droga nie jest jeszcze przejezdna samochodem, bo brakuje kilkudziesięciu metrów nawierzchni przed mostem nad Kanałem Elbląskim w Kątach.

Potem nastąpił jeszcze szybszy powrót wzdłuż Kanału Elbląskiego na którym zakończył sie właśnie sezon turystyczny i ponownie został on objęty we władanie przez faunę różnego rodzaju. W Komorowie zdecydowałem się jechać na Przezmark, aby nie czekać za długo na zbiórkę grupy rowerowej, która pod przewodnictwem MARKA wybierała się o 9.00 na Wysoczyznę Elbląską. Kultowa dla niektórych Biedronka na Grunwaldzkiej była miejscem ich zbiórki, a ja udałem się na zasłużone śniadanie :-).

KLEPA-KANAŁ ELBLĄSKI © MARECKI

JAKIŚ GOŚCIU WYSZEDŁ Z KUKURYDZY ;-) © MARECKI

ODCINEK KARCZOWIZNA-KLEPA TO NOWE PŁYTY DROGOWE © MARECKI

EKIPA BIEDRONKOWA CHWILĘ PRZED JAZDĄ NA WYSOCZYZNĘ ELBLĄSKĄ © MARECKI

| 04:16 wtorek, 4 października 2011 | linkuj Marian65: Trekingiem to na tym bruku będzie trochę bolało ;-).

kuklynsky: To dobrze czy źle? :-)

Rafi1368: Wszystko musiałeś wygadać :-)

At:Wiem jakie są drogi w Elblągu :-). Na pocieszenie powiem ci, że krawężniki na Fromborskiej, Ogólnej i Dąbka powinny być już mnie bolesne dla szosówek :-).
Anonimowy tchórz | 22:09 poniedziałek, 3 października 2011 | linkuj takie drogi dla rowerow jak te czerwone w katach powinny byc wlasnie w elblagu a nie zasrane chodniki przedzielone biala linia. ostatnio elblaska milicja zwrocila mi uwage ze jade po ul ogolnej rowerem sosowym bo obok jest''sciezka dla rowerow'' tylko ze ta sciezka ma krawezniki nieprzejezdne rowerem szosowym i mnostwo rozbitego szkla przez osiedlowych zuli i mlodziez z nad jaru. jesli chodzi o drogi rowerowe w ebowie to jest gorzej niz zle, jest tragicznie
rafi1368
| 19:30 niedziela, 2 października 2011 | linkuj Teraz już wszystko jasne to ten gościu wyklepuje znaki na polach,a ludzie myślą,że to ufoludki :)
kuklynsky
| 16:40 niedziela, 2 października 2011 | linkuj Marecki na zdjeciu w kukurydzy niczym tytułowy bohater z filmu "Strach na wróble".
Marian65 | 15:56 niedziela, 2 października 2011 | linkuj Będzie trzeba to zobaczyć, cel wycieczki na następny wolny termin już mam.
Dzięki.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zyzyc