WZDŁUŻ NOGATU

Niedziela, 9 października 2011 · | Komentarze 2

Pojechałem sprawdzić co się dzieje na śluzie w Michałowie, a dokładnie czy po zakończonej budowie elektrowni wodnej na Nogacie przejazd jest w dalszym ciągu łatwy i swobodny. Wizja lokalna pokazała, że bramki są otwarte, wędkarze chodzą w lewo i w prawo, totalny luz. Tak jak na innych śluzach Nogatu. Przyjrzałem się też na wszelki wypadek płotom; łatwe do sforsowania z rowerem w razie zamkniętej normalnej drogi.

Potem spokojnie popedałowałem wzdłuż Nogatu do Jazowej podziwiając piękne tęcze na tle ciemnego deszczowego giganta zbliżającego się z północnego-zachodu. Był też czas na testy nowego aparatu fotograficznego, mocno skrócone z powodu rozładowania baterii w tempie wcześniej mi nieznanym :-). Cztery paluszki AA w Olympusie to jednak była moc ;-).

Pogoda wskazywała wyraźnie, aby w Jazowej skręcić już w kierunku Elbląga, ale perspektywa jazdy w hałasie wzdłuż DK7 nie widziała mi się dzisiaj. Dalej wzdłuż Nogatu dotarłem do Kępek, gdzie zaczęło na mnie padać, a na odcinku od Bielnika II do Bielnika I miałem bliskie spotkanie ze ścianą deszczu, po której już nic nie było takie samo :-).

Pozostało mi zajrzeć jeszcze na start GR STOP, której przywiozłem lepszą pogodę. Z satysfakcją stwierdzam, że jest coraz liczniejsze grono uczestników ich wycieczek, dla których nie ma złej pogody na rower, bo są dobrze ubrani :-). Tak trzymać!