ELBLĄSKI ALLEYCAT

Sobota, 24 marca 2012 · | Komentarze 2

FOTORELACJA Z ALLEYCATA

Na starcie kolejnej edycji Alleycata wyznaczonej na Placu Słowiańskim stawiło się 64 osoby z 72 zapisanych. Startującym sprzyjała doskonała, rowerowa pogoda i szybka 11 punktowa trasa po Elblągu o długości około 17 km.

Wydawanie kopert startowych poszło szybko i sprawnie dzięki odpowiednio wczesnemu przybyciu większości uczestników. Na starcie w miejsce osób nieobecnych zapisało się kilka osób, które nie zdążyły się zapisać w terminie i o 12.10 dałem sygnał do startu.

Rowerzyści z Placu Słowiańskiego ruszali w małych grupkach, kierując się przeważnie ku pierwszemu punktowi kontrolnemu przy Hotelu Elbląg. Ja zaś ruszyłem ku punktowi kontrolnemu stacja paliw Shell na ul. Płk. Dąbka aby sprawdzić dzisiejszą cenę benzyny Shell V-Power Racing, co było jednym z zadań dla zawodników.

Pozostałe punkty i zadania wyglądały tak:

1. Park Traugutta - Krzyż Papieski. Podaj masę krzyża w kg.

2. ul. Żeromskiego 24 - Obwodowy Urząd Miar. Podaj znad wejścia rok wybudowania
budynku.

3. ul. Stary Rynek 54-59 Hotel Elbląg. Podaj z tablicy informacyjnej przed
hotelem kwotę dofinansowania z UE.

4. ul. Grunwaldzka 137 PWSZ - Podaj pełną nazwę partnera zagranicznego PWSZ z
Węgier.

5. ul.Odrodzenia 10 - Mlekomat przy sklepie Biedronka. Podaj numer telefonu do
Pawła Szakiewicza.

6. ul. Tuwima - studnia za śmietnikiem. Podaj kolor studni.

7. ul. Robotnicza - forma przestrzenna przy stacji paliw Lotos. Podaj autora
formy przestrzennej.

8. Skrzyżowanie Brzeska/Browarna. Podaj od kiedy do kiedy był tam Cmentarz
Żydowski.

9. ul. Traugutta - budowa cerkwi greckokatolickiej. Podaj pełną datę dzienną
rozpoczęcia robót.

10. ul. Warszawska/Przystanek PKS Elbląg-Polmo. Podaj o której godzinie odjeżdża
ostatni autobus PKS.

Potem już spokojnie udałem się na metę w Restauracji Myśliwska, gdzie unosił się już zapach myśliwskiego bigosu dla uczestników i kibiców Elbląskiego Alleycata. Pozostało spokojnie czekać na pierwszych rowerzystów.

O godzinie 12:54 na mecie zameldował się Marcin_Ch, który po szybkiej i bezbłędnej jeździe mógł się cieszyć ze zwycięstwa. O godzinie 13:01 zjawił się Darecki, a że jego karta kontrolna też była bezbłędna co oznaczało zajęcie miejsca II. Trzeci na mecie pojawił się Darek (13:04), ale popełnił na trasie jeden błąd i na zdobywcę III miejsca należało jeszcze poczekać. Czekanie trwało 1 minutę, bo o 13:05 wjechał Modo i za bezbłędną jazdę zajął III miejsce.

Na pozostałych miejscach uplasowali się:

4. Owieczka

73. Maksymilianna Baran – NKL
74. Aleksandra Baran– NKL
75. Rudy – NKL

Ostatni sklasyfikowany zawodnik (Gniewko) przyjechał na metę o godzinie 15:05, ale dzięki bezbłędnemu przejazdowi wcale nie był ostatni w klasyfikacji. Zajął 50 miejsce, co idealnie pokazuje podstawową zasadę Alleycatów.

Jechać trzeba szybko, ale przede wszystkim należy BEZBŁĘDNIE rozwiązywać zadania na punktach kontrolnych.

O godzinie 15.30 uznałem, że dalsze czekanie na 4 osoby jest bezcelowe i zabrałem się do odwrotu z Bażantarni. Tym samym bardzo udana edycja Elbląskiego Alleycata dobiegła końca.

Za pomoc przy organizacji imprezy słowa podziękowania należą sie głównemu sponsorowi, czyli Firmie Ubezpieczeniowej Ergo Hestia, która ubezpiecza naszą zabawę i zapewnia prezenty firmowe, Restauracji Myśliwska za miejsce na after-party i catering oraz ufundowanie trzech zaproszeń na obiad lub kolację dla triumfatorów Alleycata wartości 100 zł każde, Urządowi Miejskiemu w Elblągu za gadżety firmowe i wsparcie logistyczne, elbląskiej Firmie Cukierniczej Wolność Sp. z o.o. za doskonałe batony marcepanowe oraz elbląskiej PWSZ za gadżety firmowe.

Rekordową frekwencję zawdzięczam wsparciu elbląskich mediów w postaci Dziennika Elbląskiego, który objął patronat nad naszą zabawą, Elbląskiej Gazecie Internetowej portEl.pl, tygodnikowi Nasz Elbląg oraz Radiu Eska Elbląg. Bardzo dziękuję.

Słowa szczególnego uznania kieruję do grupy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 9, którzy wraz ze swoimi nauczycielkami pokonali całą trasę i zapowiedzieli już swój udział w kolejnych edycjach oraz do kolegi z Poznania Stanisława Sieciechowicza, który nie znając Elbląga dotarł na metę zajmując bardzo dobre 28 miejsce. Jako jedyny z grupy poruszał się na rowerze typu ,,ostre koło''. Wygląda na to, że trzeba będzie odwiedzić teraz Poznań :-).