NIEZNANE POWIŚLE

Niedziela, 15 kwietnia 2012 · | Komentarze 2

PEŁNA FOTORELACJA

TRASA: ELBLĄG-Krzewsk-Markusy-Zwierzno- Stalewo-Żuławka Sztumska-Tropy Sztumskie-Stary Targ-Sztum-Sztumska Wieś-Borowy Młyn-Barcice-Mątowskie Pastwiska-Jarzębina-Janowo-Pastwa-Korzeniewo-Mareza-KWIDZYN

Z Placu Słowiańskim wystartowała 20 osobowa grupa bikerów w której składzie były 3 dziewczyny. Dla jednej z nich, Ani, był to debiut w naszym gronie.

W okolicach mostu nad rzeką Elbląg dołączyli jeszcze trzej bikerzy i w ten sposób 23 osobowa grupa wyjechała z Elbląga.

Popychani ładnie wiejącym wiatrem sprawnie pokonywaliśmy kolejne kilometry stając tylko na krótkie odpoczynki i to nie przy sklepach :-).

Na trasie obejrzeliśmy jeden z największych domów podcieniowych w Stalewie, którego stan techniczny jest coraz gorszy. Nasze oko cieszyły liczne place zabaw z grillami w mijanych wsiach, na jednym z nich w Bukowie chwilę odpoczywaliśmy.

Najciekawsze jednak czekało na nas za Sztumem, gdzie we wsi Barcice na starym cmentarzu menonickim stoją dwie drewniane stele. Są to prawdziwe unikaty, nie do obejrzenia nawet na największym żuławskim cmentarzu menonickim w Stogach Malborskich.

Zostały one przez nas znalezione i utrwalone na kartach pamięci aparatów fotograficznych. Miałem też informacje na temat starego cmentarza w Jarzębinie, toteż nasze rowery tam skierowaliśmy.

Ten akurat okazał się całkowicie zapomniany przez ludzi i mocno zarośnięty roślinnością. A że znajdował się tuż przy wale wiślanym to wspięliśmy się na niego, aby rzucić okiem na królową polskich rzek.

Niebawem nasz liczna grupa rozdzieliła się, 12 osób wybrało powrót rowerami do Elbląga a 11 postanowiło jechać Arriva/PKP z Kwidzyna.

Przed Kwidzynem spojrzeliśmy jeszcze na budowę potężnego mostu przez Wisłę i mieliśmy niebywałą okazję obejrzeć od spodu prom rzeczny Janowo/Gniew, który 16 kwietnia rozpoczął kolejny sezon pływania. Co ciekawe, jest on całkowicie darmowy dla wszystkich użytkowników.

Nasza jazda zakończyła się krótkim, ale bardzo mocnym podjazdem z Marezy do Kwidzyna i po wizycie w sklepie Żabka, bo tam kupuje się w Kwidzynie bilety kolejowe :-) zasiedliśmy w lokalnej pizzerii na obiad.

Powrót szynobusem, wbrew katastroficznym zapowiedzią był spokojny i bezproblemowy. W Malborku 40 minut oczekiwania wykorzystaliśmy na analizę poremontową dworca PKP, który teraz wygląda jak dzieło sztuki.

Dziękuję za wspólną jazdę, słowa szacunku dla Ani, która miała pewne trudności na trasie ale potrafiła je przezwyciężyć i dla wszystkich za mile spędzoną niedzielę.