ODJAZDOWY BIBLIOTEKARZ

Sobota, 12 maja 2012 · | Komentarze 2

Pierwsza edycja AKCJI zgromadziła na ul. Świętego Ducha, gdzie mieszczą się najważniejsze elbląskie biblioteki, około 40 osób. Kolejny już raz w krótkim odstępie czasu zawiodła elbląska policja, która miała nas eskortować przez ulice Elbląga.

NA STARCIE © MARECKI

PRZY BIBLIOTECE NA UL. HETMAŃSKIEJ © KRISTOFER

JEDZIEMY SOBIE ... © MARECKI

Na wysokości zadania stanął za to mój młody biker, który korzystając z chodników i ścieżek rowerowych oraz posiłkując się w trudniejszych momentach moją osobą przeprowadził całą grupę do celu, czyli do Bażantarni. Dochodziły mnie głosy, że momentami jechał za szybko ;-).

MAŁY PRZEWODNIK :-) © KRISTOFER

PRZENIESIONY I ODRESTAUROWANY BUDYNEK DAWNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ © MARECKI

Trasa przez Elbląg wyniosła 8 km, po drodze zatrzymaliśmy się przy bibliotekach na ul. Hetmańskiej i Słonecznej, przy Urzędzie Miejskim, gdzie też kiedyś była biblioteka oraz przy Hotelu Młyn na ul. Kościuszki, gdzie można już podziwiać przeniesiony budynek dawnej Biblioteki Pedagogicznej, który jeszcze niedawno stał obok I LO na ul. Pocztowej.

Na polanie z wiatami czekało już ognisko i każdy kto wyposażył się w kiełbaskę mógł ją samodzielnie upiec.
META W BAŻANTARNI © MARECKI

Z Bażantarni wróciliśmy sobie obok Leśniczówki Dębica do ul. Łęczyckiej i Grottgera. Tamtejszy zjazd bardzo się podobał mojemu synowi :-). Ciekawe, co by powiedział o kierunku przeciwnym? W Neksusie nabyłem błotniki do małego roweru, bo po co kałuże omijać, jak można przez nie przejeżdżać.

Dzień zakończyłem odwiedzinami na działce MARKAB, gdzie towarzystwo rowerowe integrowało się przy grillu i innych izotonikach. Była nawet tęcza!