LĘBORK-ELBLĄG

Czwartek, 18 października 2012 · | Komentarze 5

Wzorowa prognoza pogody zachęciła mnie do zabrania roweru w pociąg, który o poranku zawiózł mnie do Lęborka. Powrót zaś z tego służbowego wyjazdu na spotkanie stowarzyszenia PUMA miał, jak przystało na propagowanie aktywnych form mobilności, całkowicie rowerowy charakter :-).

Trasa: Lębork-Wejherowo-Reda-Gdynia-Sopot-Gdańsk-Nowy Dwór Gdański-Elbląg.

Jazda czysto transportowa, bez zwiedzania czy też jazdy bokami. Przejazd przez mocno oblężone samochodami Trójmiasto ponownie przypomniał mi w jak spokojnym mieście żyjemy. Tam stopień zepsucia przestrzeni miejskiej samochodami jest znacznie bardziej zaawansowany.

W Gdyni niby jest ddr wzdłuż ulicy Morskiej, czyli wjazdówki z północy, ale zdemolowana przez korzenie topoli i różne przeszkody terenowe, jak np. krawężniki. Jadąc na trekingu z sakwami dość szybko pojawiłem się na ulicy, gdzie było dużo lepiej.

Jazda przez Sopot na wariata. Wszędzie znaki B-9, a alternatywy brak (bo przecież nie jest nią droga nad morzem). Chodniki wąskie, zastawione samochodami. Na szczęście policja zdroworozsądkowo nie reagowała na mnie. Podobna sytuacja była na wyjeździe z Gdańska, gdzie też są zakazy i żadnej alternatywy obok (chodnik za wąski, ddr brak). Rozmowa ze stojącą obok rafinerii drogówką nie rozjaśniła mi w głowie. Panowie też nie umieli mi dać konkretnej rady - machnęli ręką abym jechał i tylko nie korzystał z S7, która niedaleko się zaczynała.

Elegancko zaczęło się jechać od Gdańska Oliwy, bo tam zaczyna się ddr lecąca aż do Śródmieścia. Mogłaby ona tak nie meandrować z lewej strony na prawą i odwrotnie, ale to już czepialstwo z mojej strony :-P. Potem przez Stare Miasto z wykorzystaniem kontrapasów, pasów rowerowych i innych udogodnień które tam są.

Potem wspomniane już spotkanie z policją i za Przejazdowem nowym wiaduktem przeskoczyłem południową obwodnicę Gdańska, czyli S7. Do Koszwał śladem dawnej DK 7 w całkowitej ciszy i pustce, a potem krótki odcinek terenowy i z powrotem na asfalt DK 7. Ruch duży, głównie TIR-y, które jednak jechały elegancko i mądrze. Niepokój budziła tylko jazda samochodów na rosyjskich blachach, które pomimo szerokiej drogi wyprzedzały mnie z bliska. Nie rokuje to dobrze w kontekście niedługiej już jazdy do Kaliningradu.

Do Elbląga dotarłem już w całkowitych jesiennych ciemnościach, ale w zdecydowane letniej temperaturze, bo 14 stopni po zmroku to całkiem dobry wynik. Na całej trasie wiał południowy wiatr, który ani pomagał, ani przeszkadzał. Po prostu był :-).

GDYNIA - JEDNOKIERUNKOWA DDR © MARECKI

S7-POŁUDNIOWA OBWODNICA GDAŃSKA © MARECKI

WIATRAKI WRACAJĄ NA ŻUŁAWY © MARECKI

PRZEJAZDOWO-WIADUKT NAD S7 © MARECKI

TEREN ZA KOSZWAŁAMI © MARECKI

SŁOŃCE ZACHODZI NAD ŻUŁAWAMI © MARECKI
Kategoria OR, WYCIECZKI >150

WOJT | 14:10 piątek, 5 kwietnia 2013 | linkuj Aha jeszcze jedno. Jeśli wyjechałeś z Gdańska 7-mką to od Makro zaczyna się droga rowerowa , która biegnie przez węzeł S-7 , można nią łatwo przez niego przejechać. Później odbija ona w prawo w kierunku Wiśliny
WOJT | 14:07 piątek, 5 kwietnia 2013 | linkuj Jeszcze jedna wskazówka od mieszkańca od Gdańska. W Sopocie ddr-y na Armii Krajowej i Rzemieślniczej od listopada są już połączone. i od Orłowa jest już ciągłość do samego Gdańska Głównego. Do Elbląga polecam inną co prawda nieco dłuższą ale spokojniejszą trasę Gdańsk - Brama Nizinna - Rowerowy szlak Motławski - Olszynka - Przejazdowo - Bogatka - Wiślinka - Sobieszewo - prom- Mikoszewo - Jantar - Rybina - Chełmek - Marzęcino - Kępki - Elbląg. Jeśli prom nie pływa objazd przez Kiezmark. Ja korzystałem z tej trasy wracając z Fromborka do Gdańska
| 16:47 piątek, 2 listopada 2012 | linkuj Dzięki, koledzy, dzięki :-). Lata przyzwyczajeń zrobiły swoje i całkiem zapomniałem o legalnej alternatywie w postaci Armii Krajowej w Sopocie. A z tym Gdańskiem to coś mi się porypało - pewnie ze zmęczenia :-). Pozdrower.
gdynia94
| 20:52 czwartek, 1 listopada 2012 | linkuj Chciałem napisać dokładnie to samo co kolega niżej - kontrapas na jednokierunkowej Armii Krajowej (równoległej do głównej arterii) i Gdynia zamiast Gdańska :D
Turysta
| 19:54 środa, 31 października 2012 | linkuj "Jazda przez Sopot na wariata. Wszędzie znaki B-9, a alternatywy brak (bo przecież nie jest nią droga nad morzem)."

Oprócz nadmorskiej jest inna alternatywa i to wygodniejsza - DDR w ul. Armii Krajowej. Może nie najwyższych lotów, ale zawsze coś. Potem DDR w ul. Rzemieślniczej i od granicy Gdańska już porządny czerwony asfalt.

A jednokierunkowa DDR z pierwszego zdjęcia to nie Gdańsk lecz Gdynia i okolice C.H. Klif.

Pozdro :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ieini