avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO

SERWIS

Poniedziałek, 6 września 2021 · | Komentarze 6

Wydarzeniem dnia jest pęknięcie kołnierza tylnej piasty Shimano XT w Bocasie. Po ponad 9 latach służby! Strzał był wyraźny, myślałem że to szprycha, ale jednak nie.

Gruba sprawa, koło już na serwisie, będzie nowa piasta, nowe szprychy, myślę, czy nie dołożyć obręczy to też już widać jej kres. Tymczasem jestem bez woła roboczego i jak tu jeździć po Elblągu? Trekiem? ;-)

Poza tym lato się zrobiło :-)

KRYNICA MORSKA

Poniedziałek, 12 lipca 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Jazowa-Nowy Dwór Gdański-Rybina-Sztutowo-Krynica Morska-Sztutowo-Rybina-Tujsk-Marzęcino-Bielnik I-ELBLĄG

Ruszając do Krynicy Morskiej obejrzeć nowy asfalt na wale przeciwpowodziowym od strony Zalewu Wiślanego nie miałem pojęcia, że to nie on będzie głównym tematem wycieczki. Pierwszą burzę zobaczyłem już we Władysławowie, ale że kierowała się w kierunku przeciwnym do mojej jazdy, więc jazdę kontynuowałem. Druga chmura pojawiła się za Tujskiem i ją miałem za plecami, kierując się na Mierzeję Wiślaną. Plan wiat na mierzei miałem w głowie, więc jazda była prowadzona dalej. Na przekopie, po wynurzeniu się z lasu, zobaczyłem że ten wał odcina mi drogę ku Krynicy Morskiej, powoli acz skutecznie. Ruszyłem więc w te pędy do wiaty MOR-a Przebrno, no ale zabrakło mi około 1 km aby schronić się przed deszczem :-). A tak szybko pokonałem ten piękny odcinek szlaku wiszący nad plażą ..

Całkowicie mokry posiedziałem sobie z rowerowym towarzystwem już okupującym to miejsce i jak już burza poszła sobie w morze, to ja ruszyłem do Krynicy Morskiej. W cudownie rześkim, naozonowanym powietrzu Kryni zobaczyłem do miałem zobaczyć, zjadłem co miałem zjeść, sprawdziłem czy czasami nie ma ostatniego kursu tramwaj wodny do Tolkmicka (bo i taki pomysł mi się pojawił) i wróciłem na R10 nie powtarzając trasy przez centrum miasta. To chyba największa zaleta nowego ciągu komunikacyjnego nad Zalewem Wiślanym. Jak go wykorzystać w tym celu - patrz mapa. Nowa droga nie jest oznakowana jako droga rowerowa, więc jest to formalnie chodnik, deptak, bulwar, gdzie piesi mogą robić co chcą. A my musimy na nich uważać :-)

Lekko się spiesząc od przekopu pojechałem do Sztutowa asfaltem DW 501, kompletnie pustym po godzinie 20 i od Tujska  ścigałem się z trzecią dzisiaj burzą, nadchodzącą nad Elbląg od strony ... południowej. Atrakcje wizualne miałem I klasa, ale już nie było czasu ich fotografować. Trzeba było zapier.... :-)) W Elblągu byłem o 22:10, umyłem brudnego Treka (jechał po okolicznościowym przeglądzie technicznym) i udałem się spać. A za godzinę zaczęła się burza ...

Wtorek, 22 czerwca 2021 · | Komentarze 0

Cube miał problemy z przednią przerzutką, ale ostatecznie nie została ona wymieniona a wyregulowana. Teraz chodzi ,,cacy" i wygląda, że rower jest gotowy na swoje pierwsze ultra terenowe. Czyli na Wisłę 1200 :-)

Czwartek, 15 kwietnia 2021 · | Komentarze 0

Bocas trafił do serwisu, gdyż napęd dożył swojego kresu. Do wymiany idzie tarcza, kaseta, łańcuch i kółka przerzutki rzecz jasna. Na bogato :-))

POPOŁUDNIÓWKA

Wtorek, 23 marca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Milejewo-Ogrodniki-Łęcze-ELBLĄG

Trek jechał po swoim pierwszym serwisie - z luzem na suporcie błyskawicznie uwinął się Mariusz z KM Bike. Dzięki!
Trasa przebiegała spokojnie do Łęcza, kiedy to zobaczyliśmy dwa bociany stojące w gnieździe. Dziwne bociany, takie niewymiarowe, no i sparowane zbyt szybko. Poddaliśmy je analizie i wyszło, że właściciel posesji ma w gnieździe ... sztuczne bociany :-O! Takie modele już widziałem, ale nigdy w gnieździe na słupie, na wysokości kilku metrów.

Prawdziwy szoł zaczął się, jak do gniazda podleciał prawdziwy, żywy bocian i stanął na głowie jednego ze sztuczniaków :-) Musiał być nieźle zdziwiony, próbował go jakby karmić, a potem po prostu na nim stał. Takie rzeczy to tylko w Łęczu :-). Niemniej, jak właściciel nie usunie bocianich eksponatów, to prawdziwy będzie musiał poszukać sobie innej miejscówki, bo w trójkę - a potem i więcej - to się nie pomieszczą.

Bociania instalacja jest na posesji widocznej z punktu widokowego przy głównej drodze od strony Elbląga. Jeden z pierwszych domków.

Kategoria WYCIECZKI <50, SERWIS

Czwartek, 4 lutego 2021 · | Komentarze 6

Energia wielkich napięć pojawia się stopniowo w elbląskiej przestrzeni miejskiej. Roberto na pewno będzie zachwycony kolorem stacji ładowania ;-)

A tymczasem w Bielniku I Darecki nie dba o wygodny i bezpieczny  wjazd na wał Kanału Jagiellońskiego. Daro, jak nie Ty to kto? :-)

Bocas już po przeglądzie, wymianie linek, pancerzy i hamulców. Zabezpieczony też przed wilgocią, a jak dobrze przesmarowany to odwilż pokaże. Tymczasem piękna zima przed nami i mrozy zapowiadają całkiem, całkiem ;-)

Środa, 3 lutego 2021 · | Komentarze 0

Dzisiaj był mus pokręcić więcej w solnej brei śniegowo-błotnej. Wizyta na myjni na koniec dnia okazała się więc konieczna. Jutro powrót na Bocasa, który po przeglądzie całkowitym wygląda jak nowa maszyna, ale to będzie krótka chwila ;-)

Piątek, 29 stycznia 2021 · | Komentarze 0

Bocas trafił dzisiaj na coroczną kurację odmładzającą, czyli serwis całkowity do lekarzy z KM Bike. I od lutego będzie znowu w pełni sprawnym ,,koniem roboczym" :-)

Piątek, 10 lipca 2020 · | Komentarze 0

Limonkowy kask UVEX zagościł na mojej głowie. Nie żeby stara Alpina pękła, ale przypomniało mi się, że po wielu latach (tutaj 8) styropian w kasku może już nie spełniać swojej roli. A nie chciałbym się o tym przekonać w akcji ;-)

WIECZOROWE KRĘCENIE

Czwartek, 25 czerwca 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Milejewo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

Młody wyciągnął mnie na testowanie nowego oświetlenia. A że dzień teraz długi to ruszyliśmy po 21, bo po co spać, jak można jechać :-)). Przedni Bontrager świeci przyjemnym, lekko matowym światłem i ma zasięg max. w granicach 100 metrów, ale generalnie nie są to jakieś spektakularne osiągnięcia.

Natomiast tylna lampka to prawdziwa petarda, dająca po oczach, znakach i wszystkim co odbija światło z wielką mocą i zaczynam wierzyć w jej marketing, że widać ją nawet z 2 km. 400 metrów już sprawdzone :-)

Testy odbyły się w zmierzchu Jeleniej Doliny i egipskich ciemnościach Bażantarni. Wycieczka się podobała i to najważniejsze. Że też ja nie miałem takiego instruktora ;-)

Cube ma wymienione pedały. Wróciły Wellgo C17 z konfiguracji podstawowej 2007 r.