avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO

SERWIS

BAŻANTARNIA, JAGODNIK

Czwartek, 26 marca 2020 · | Komentarze 2

Na rowerowy spacer wybrałem się góralem, bo po Bażantarni trekingiem z sakwami to teraz tak nie bardzo. Poza tym Cube jest po bardzo całkowitym przeglądzie obejmującym nawet amortyzator i chciałem sprawdzić, jak chłopaki z KM Bike się sprawiły. Dobrze się sprawiły :-)

W naszym pięknym lesie sprawdziłem postęp prac nad wzmacnianiem brzegów Srebrnego Potoku, które gdzieś po kilometrze zakończyłem, bo trwała właśnie ścinka drzew i pnie były położone w poprzek drogi. Zarządziłem zatem odwrót i wspinając się GreenVelo do Dąbrowy postanowiłem obejrzeć drugi z placów budowy, czyli remont mostu przed Jagodnikiem.

Miejsce jest obecnie nieprzejezdne samochodowo, ale słusznie przypuszczałem że dla pieszych coś wymyślono, żeby nie musieli chodzić kilometrów objazdu. A jak dla pieszych to i rower się przeciśnie. No i faktycznie  - przecisnąłem się. Muszę przyznać, że tak ambitnej konstrukcji to jeszcze nie widziałem. Vide galeria :-)

Z Jagodnika wróciłem asfaltami do Krasnego Lasu i mijając się z MarkiemB zjechałem Modrzewiną do Mazurskiej. Pustki na ulicach wykorzystałem do przejazdu mostem UE i skierowałem się na Bielnik I. Nie będzie niespodzianką, jak napiszę, że dostrzegłem tam Dareckiego, oddanego fana tej miejscowości i psa Pimpka tamże ;-).

Trzymając stosowny dystans od siebie zrobiliśmy kilka kilometrów, na widok Radka wpadając w popłoch (3 osoby!); szybko oddalając się od siebie nawzajem udaliśmy się na dalsze siedzenie w domu.

Kategoria WYCIECZKI <50, SERWIS

To tu, tam po Elblągu

Środa, 27 listopada 2019 · | Komentarze 0

Sporo pracy na mieście to i kilometrów dużo. Wymieniłem klocki hamulcowe, bo zaczynało już wiać grozą przed skrzyżowaniami ;-)

Wtorek, 5 listopada 2019 · | Komentarze 2

Bocas trafił dzisiaj do serwisu na wymianę napędu, bo strzelanie zaczęło się jak na dobrym westernie. Pierwszy raz w obroty wzięli go lekarze z KM Bike. Wymienione: kaseta, łańcuch i kółka przerzutki.

Środa, 23 października 2019 · | Komentarze 8

Bocas już z nową piastą Shimano Tiagra zawiózł mnie do lekarza, a tam RTG i diagnoza w postaci stłuczenia rzepki i tkanek miękkich, konieczności założenia ortezy i dwóch tygodni odpoczynku od chodzenia. Od roweru wynegocjowałem tydzień ;-)

Piątek, 5 lipca 2019 · | Komentarze 0

Spotkałem się dzisiaj na drodze ze szkłem, które dotarło do dętki. Fajnie, że Lotos z kompresorem był po drodze.

To tu, to tam po Elblągu+Karczowiska Górne

Środa, 3 lipca 2019 · | Komentarze 0

Dzień zaczął się od złamania prętu siodełka, które trochę lat już miało. Konkretnie 4. A że i nierówności niemało zaliczyło, to i miało prawo umrzeć. Poddałem się fitingowi o nazwie Id Match przeprowadzonego rękami Mariusza ze sklepu KM Bike. Zmierzył mnie szybko i bezboleśnie i po minucie wyszło, że mam d... w rozmiarze L2 :-). Stosowne siodło Selle Italia NOVUS wisiało akurat na wieszaku, cenę też miało mocno promocyjną, więc równie szybko trafiło na sztycę Bocasa.
Dzięki Mario za szybkie działanie.

Potem już bez przykrych niespodzianek pojechałem na ostatni akord maratonu dookoła województwa elbląskiego, obejmujący wręczenie 12 pamiątkowych certyfikatów i 12 odznak PTTK ,,Rajd kolarski dookoła województwa elbląskiego'' dla finiszerów oraz 3 wyróżnień za wytrwałość. Certyfikaty przygotował Roman Olszewski, za co mu niniejszym jeszcze raz bardzo dziękuję.

Odznaki zawdzięczamy Leszkowi Marcinowskiemu, prezesowi elbląskiego PTTK, który niestety nie mógł się dzisiaj z nami spotkać. Na tym specyficznym afterparty ustaliliśmy demokratycznie, że druga edycja maratonu odbędzie się w przyszłym roku na trasie odwróconej w stosunku do tegorocznej. Czyli zaczniemy od łatwych Żuław, aby skończyć na pagórkach Warmii i bolesnym wyjeździe z Suchacza :-)

Na zakończenie odprowadziliśmy Sylwię do Karczowisk Górnych, robiąc w ten sposób krótkie latareczki. Ja zaś zapoznałem nowe siodełko z żuławskimi wertepami. Chociaż nie do końca  - w Raczkach Elbląskich położono już nowy asfalt na całej długości wsi!

Czwartek, 16 maja 2019 · | Komentarze 3

Podczas niedzielnej wycieczki testowałem uchwyt na telefon, stanowiący nieuchronną konsekwencję posiadania od niedawna smartfona. Bowiem trzymanie go w ręku nie ma nic wspólnego z bezpieczną jazdą, że nie wspomnę o słabiutkiej ergonomii takiego rozwiązania.

Postawiłem na sprawdzoną firmę Topeak i trzeba przyznać, że komórka dobrze się trzyma silikonowych pasków. Mocowanie uchwytu na mostku dokonuje się za pomocą opaski z rzepem i ona skapitulowała, gdy gnałem z prędkością 25 km/h po płytach ,,jumbo'' za oddalającą się grupą. Telefon obrócił się pod mostek. W takim  stylu jednak jeździć nie zamierzam, także stabilność później była już OK :-)

A na koniec dnia pękła mi szprycha w tylnym kole. Drugi raz w ciągu 10 dni. Co ja się z tym ustrojstwem mam ...

To tu, tam po Elblągu

Wtorek, 19 marca 2019 · | Komentarze 0

Bocas od dzisiaj pomyka na nowych oponach, bo druga wersja Schwalbe Mondial nie miała już nic wspólnego z wersją pierwszą, która przez kilka lat została przebita tylko trzy razy. Drugi Mondial szybko się starł, równie szybko się przetarł z boku i kilka razy puścił ostre przedmioty do dętki na przestrzeni 1 roku.

Zastanawiając się, czy ich aby nie reklamować, zamówiłem Schwalbe Marathon GT 365 w wersji 700x35, drut. Wyposażona jest ona w podwójny system antyprzebiciowy i co ciekawe, jest reklamowana jako opona całoroczna, co zresztą widać w jej nazwie. Zobaczymy, jak przyjdzie zima :-). Smart Sam'y w odwodzie są.

Na nowych gumach ruszyłem sprawdzić trasę niedzielnej wycieczki. Oj, podjazd do podcienia w Kamionku Wielkim będzie bolał :-). Rekompensatą będzie piękny widok na Zalew Wiślany i kraniec Złotej Wyspy oraz oczywiście sam dom podcieniowy.

Kategoria SERWIS, WYCIECZKI <50

Wtorek, 12 marca 2019 · | Komentarze 5

Wydarzeniem dnia było wypadnięcie licznika Sigma z mocowania na mojej kierownicy. Rzecz działa się na skrzyżowaniu Komeńskiego/Kochanowskiego po najechaniu na znajdującą się tam wyniesioną tarczę skrzyżowania. Najwyraźniej niedokładnie włożyłem go w gniazdo. Pomimo dość szybkiego nawrotu, już po 2-3 minutach śladu po nim nie było. Ani całego licznika, ani rozjechanego licznika. Ciekawe?

Strata okazała się niewielka, bo był to bardzo budżetowy licznik. Odwiedziny Neksusa zaowocowały pojawieniem się przed moimi oczami licznika Sigmy o wszystko mówiącej nazwie SPEEDMASTER 5000. Teraz naprawdę ciężko będzie mnie dogonić :-)).

Wtorek, 26 lutego 2019 · | Komentarze 2

Pożegnałem się z obręczą Remerx, która od początku stawiała opory przy zakładaniu opon, a czarę goryczy przelała niemożność normalnego zdjęcia opony SmartSam podczas ostatnio przebitej dętki (zdjęcia już po wyciągnięciu przebitej dętki). Gdybym był na trasie i miał tylko standardowe narzędzia to byłbym uziemiony na perłowo.

Tak więc obręcz trafiła z powrotem do Neksusa, a ja wyszedłem z nowym-starym kołem zaplecionym na obręczy Mavic Open SPORT. Z niej oponę zdejmuje się i zakłada normalnie, czyli poniżej 1 minuty. I życie znowu stało się prostsze :-)