WYCIECZKI <50

Dystans całkowity:13909.00 km (w terenie 1601.50 km; 11.51%)

PIĄTKOWE LATARECZKI

Piątek, 18 grudnia 2020 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Komorowo Żuławskie-Przezmark-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Milejewo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

Mój szanowny imiennik ogarnia od jakiegoś czasu popołudniowe jazdy po pracy. Ciemności sprawiają, że są to już jazdy nocne, a że właśnie otrzymałem awansem od Mikołaja odblaskowe nogawki Bontragera, to i grzechem było nie skorzystać z takiej okazji  żeby ich nie przetestować i pobrudzić :-).

Z szybką ekipą szybko pyknęło 50 km interwałów Wysoczyzny Elbląskiej z dłuższym postojem w Milejewie. Za Jelenią Doliną wizja jazdy przez Jagodnik i Bażantarnię nieco przeraziła opony Treka, a mnie zwłaszcza,  i odbiłem na Fromborską. Do Bażantarni i tak dojechałem, ale ekipy już się nie doczekałem.

Dzięki za wspólne kręcenie i pogaduchy.

Cała banda ;-) - fot. MarekDIVE

Karol, Marcin i org Marek

Pałac Augusta Abbega-siedziba Nadleśnictwa Elbląg

Restauracja Myśliwska w Bażantarni

WTORKOWE LATARECZKI

Wtorek, 3 listopada 2020 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Jazowa-Solnica-Orliniec-Marzęcino-Kępiny Małe-Kępki-Bielnik II-Kazimierzowo-ELBLĄG

Mój szanowny imiennik ogarnia od jakiegoś czasu popołudniowe jazdy po pracy. Po zmianie czasu to są już jazdy nocne, a że na Treku właśnie pojawiło się nowe oświetlenie, to i grzechem było nie skorzystać z takiej okazji :-).

Z szybką ekipą szybko pyknęło 50 km z dłuższym postojem w Marzęcinie i przy brzegu Nogatu w Kępinach Małych. A potem to szybko do domku, bo temperatura zaczęła spadać jak liście w iście listopadowym tempie.

Dzięki za wspólne kręcenie i pogaduchy.

PRZEZMARSKIE INTERWAŁY

Czwartek, 29 października 2020 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Nowina-Przezmark-Komorowo Żuławskie-Janów-Przezmark-Nowina-Gronowo Górne-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Stoboje-Stagniewo-ELBLĄG

TRASA

Wydarzeniem wycieczki jest osiągnięta prędkość na zjeździe przy S22 do Kamiennika Wielkiego. To mój rekord na okolicznych trasach. Wiatr pomagał, ja nie - przerażenie było za duże, żeby jeszcze dokręcać. Ma ten rowerek potencjał :-) Podjazdy okolic Przezmarka to teraz szosowy raj, chociaż miejscami nieco pobrudzony piaskiem z posesji. W końcu można dynamicznie zjechać z Przezmarka do Nowiny.

Kościół w Przezmarku już z kompletnym dachem.

I jeszcze raz Przezmark z innej strony

Jesień przy S22

Wystarczy tego gravelowania ;-)

SZOSA TREK DOMANE SL 4 - DEBIUT :-)

Piątek, 23 października 2020 · | Komentarze 8

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Janowo-Bielnik II-Kępki-Jazowa-Kazimierzowo-Helenowo-ELBLĄG

Ten rower ma ,,tylko'' jedno zadanie. Dowieźć mnie do mety MRDP w roku 2025.

W tym celu muszę:
  • nauczyć się jeździć na rowerze z kierownicą typu ,,baranek",
  • nauczyć się obsługiwać szosowe klamkomanetki,
  • dopasować nową geometrię,
  • zrobić pewnie jeszcze kilka innych, obecnie nieuświadamianych sobie, rzeczy :-)

Dzisiejsza jazda to - jak na nowy sprzęt przystało - same ochy i achy. Wszystko chodzi płynnie, szybko, cicho i bezproblemowo. W dolnym chwycie wytrzymałem odcinek z Kępek do Jazowej i już miałem dość - sprinterem to ja już nie będę ;-). Górne chwyty forever :-) Jazda była pod wiatr, z wiatrem oraz z wiatrem bocznym. Taka żuławska klasyka.

Dziękuję wszystkim za pomoc i konsultacje przed zakupem i dziękuję ekipie z KM BIKE pod wodzą Kasi i Mariusza za sprzedaż i przygotowanie sprzętu.

Trzymajcie kciuki za powodzenie tego wyzwania.

To tu, to tam po Zakopanem i Krakowie

Środa, 16 września 2020 · | Komentarze 0

Trasa: BUKOWINA TATRZAŃSKA-Zakopane>>>KRAKÓW

Tym razem nie było najmniejszych szans powtórzyć jazdy powrotnej z Głodówki do Krakowa na PKP tak jak w roku 2018. Za bardzo zmęczony, za krótka regeneracja i ryzyko kontuzji były zbyt duże, żeby się wygłupiać. Tak więc grzecznie zjechałem sobie z Głodówki do Zakopanego ( i tak wyszło 200 metrów w pionie na tych paru kilometrach!), z którego pociągi dalej nie jeżdżą. Dopadłem więc - chwilę przed odjazdem - autobus rejsowy do Krakowa firmy Maxbus, której uprzejmy kierowca nie robił najmniejszych problemów, aby dwukołowca wsadzić do ogromnego i pustego luku bagażowego. Polecam tego przewoźnika.

I tak to prawie 2,5 godzinach jazdy nową i starą zakopianką, podziwiając panoramy z pozycji wygodnego fotela dotarłem do Krakowa. Do odjazdu pociągu miałem dobre kilka godzin więc już na własnym rowerze pojechałem zdobyć jeszcze jedną górkę - Kopiec Kościuszki. Nigdy tam jeszcze nie byłem, ale okazało się że muszę się obejść smakiem, bo wejście na szczyt jest możliwe tylko bez roweru i do tego wyłącznie przez muzeum. Prosto z drogi się nie da. Nie miałem zapięcia pozwalającego zostawić Kubusia i mieć nadzieję, że będzie stał po powrocie, a i muzeum akurat średnio mnie interesowało. I tak szczyt kopca musi jeszcze na mnie poczekać, a panoramę Krakowa obejrzałem tymczasem z leżącej nieco niżej kawiarni. Widoki były smakowite ;-)

Potem obejrzałem sobie i zmierzyłem długość drogi rowerowej dookoła krakowskich Błoń. Wyszło całkiem sporo, bo 3640 metrów asfaltowej nawierzchni. No, a potem zostało powiesić rower na wieszaku w pendolino i w miłym towarzystwie triathlonisty z Gdyni, który wracał z jednodniówki rowerowej dookoła Tatr, wrócić na górzyste inaczej Żuławy. I tak to urlop dobiegł końca :-)

Podjazdy: 97 m

PÓŁWYSEP HELSKI

Piątek, 11 września 2020 · | Komentarze 0

Trasa: HEL-Jurata-Jastarnia-Jurata-HEL

GALERIA ( z opisem)

Po sprawnym, wygodnym i komfortowym rowerowo dotarciu PKP na Hel udałem się do Jastarni. Głównym celem przejażdżki było obejrzenie odnowionej i z nieco zmienionym przebiegiem drogi rowerowej Hel-Jastarnia, której stara nawierzchnia szutrowa została zastąpiona także szutrem, ale o bardzo wysokich parametrach jakościowych. Tak wysokich, że na oponach ,,slick'' szerokości 28 mm jechałem pewnie i stabilnie. Można więc przyjąć, że nadaje się dla rowerów szosowych. Dodano także nieco polbruku (takiego z gatunku najgorszych) i to już dobre dla szosowców nie jest.

Panował na niej ogromny ruch rowerowy i trzeba było jechać skupionym. Dlatego też sądzę, że mogła być nieco szersza, tak o 0,5 metra. Rodziny z przyczepkami nie było łatwo wyprzedzać. Ścieżka jest odnogą szlaku EV 10 (który we Władysławowie skręca na południe) Dookoła Bałtyku i jest w pełni dostosowana do ciężkiego transportu rowerowego, czyli sakwiarzy i przeczepek rowerowych :-)

Po jej dwukrotnym przejechaniu tam i z powrotem oddałem się błogiemu nic nierobieniu i czekaniu na mojego imiennika, także startującego w MPP.

>>>Dalej>>>

MWR#46 NIEZNANY NOGAT

Niedziela, 6 września 2020 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Kopanka II-Michałowo-Lubstowo-Jazowa-Kępki-Janowo-ELBLĄG

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Piąta edycja tegorocznych Miejskich Wycieczek Rowerowych prowadziła wzdłuż Nogatu i jego starorzecza od okolic śluzy Michałowo do Kępek.

Miejska Wycieczka Rowerowa wzdłuż Nogatu miała pokazać jego bardziej nieznane oblicze. Jednak kapryśna ostatnio pogoda w połączeniu z żuławskimi drogami skutecznie uniemożliwiła te zamiary Mimo to udało nam się dzięki pomocy Leszka Marcinkowskiego, przewodnika PTTK, wielu ciekawostek o tej rzece dowiedzieć i Nogat już nie jest tak nieznany.

W organizację wycieczki zaangażowany był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, PTTK Odział Ziemi Elbląskiej, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, Biuro Podróży Variustur, Urząd Gminy w Elblągu i Salon Rowerowy Wadecki.

Na trasę ruszyło z placu pod katedrą św. Mikołaja 37 osób, które wcześniej zostały poproszone o zainstalowanie w swoich telefonach aplikacji ,,Rowerowa Stolica Polski”. Elbląg bierze bowiem udział w tej trwającej cały wrzesień zabawie, promującej turystykę rowerową i codzienną jazdę rowerem po swoich miejscowościach.

Ołowiane chmury w momencie startu nie nastrajały optymistyczne, ale że prognozy pogody były jednoznacznie dobre to nikt nie zrezygnował z jazdy. W naszym gronie powitaliśmy silną delegację Departamentu Sportu i Rekreacji Urzędu Miejskiego w Elblągu, pod przewodnictwem Arkadiusza Kolperta, Dyrektora Departamentu.
Ulica Żuławska wyprowadziła nas z Elbląga i mniej znaną trasą przez Kopankę II i Kopankę I dotarliśmy w okolice Nogatu. W Michałowie zatrzymaliśmy się na dłuższy, choć nieplanowany, postój przy śluzie na Nogacie, aby obejrzeć nieczęsto widziany widok śluzowania niewielkiej łodzi motorowej. Nie wszyscy uczestnicy mieli okazję wcześniej zobaczyć, na czym to polega.

Za Michałowem rozpoczął się terenowy odcinek naszej wycieczki i po dotarciu do klimatycznego oczka wodnego ulokowanego między wałami przeciwpowodziowymi Nogatu do pracy przystąpił Leszek Marcinkowski wyjaśniając, skąd są tutaj w sumie trzy rzędy wałów i jak była historia związana z licznymi powodziami i wynikającymi z nich próbami zabezpieczenia tej kapryśnej rzeki, jaką był Nogat. Tutaj też uczestnicy otrzymali wsparcie energetyczne w postaci słodyczy, potrzebnych także na płaskich i pozornie łatwych Żuławach Wiślanych.

Z pomiędzy wałów wyjechaliśmy nieco ślizgając się na błotnistej nawierzchni, ale już niebawem koła naszych rowerów zyskały normalną przyczepność na asfaltowej nawierzchni. Oznaczało to, że jesteśmy w Lubstowie skąd rozpoczęła się nasza droga powrotna do Elbląga. Popychani sprzyjającym teraz, południowym wiatrem, szybko mknęliśmy ku Jazowej, gdzie ponownie ujrzeliśmy bohatera naszej dzisiejszej jazdy, czyli Nogat.

Teraz aż do samych Kępek – przed którymi odcinek betonowych płyt został zastąpiony nowym asfaltem – trasa naszej wycieczki prowadziła widokową drogą wzdłuż Nogatu. Dobra nawierzchnia sprzyjała obserwacji tej granicznej dla dwóch województw rzeki. Ostatni postój zrobiliśmy przy sklepie w Bielniku II, a potem zostało nam dotrzeć do wiat GreenVelo przy ulicy Stawidłowej, gdzie zostały podstemplowane książeczki turystyki kolarskiej PTTK i gdzie nasza wycieczka skończyła się po przejechaniu 41 km.

Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, elbląskim mediom za skuteczną promocję wycieczki, a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Na kolejną jazdę spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszamy już 20 września. Celem wycieczki będzie dom podcieniowy w miejscowości Marynowy, który dzięki uprzejmości jego właścicielki będziemy mogli obejrzeć od środka. Ruszamy 20 września o godzinie 10:00 z placu pod katedrą św. Mikołaja.

OKOLICE LUBSTOWA

Wtorek, 1 września 2020 · | Komentarze 6

Trasa: ELBLĄG-Wikrowo-Michałowo-Lubstowo-Jazowa-Kazimierzowo-ELBLĄG

Niedzielna trasa Miejskiej Wycieczki Rowerowej wymagała sprawdzenia jej przejezdności. Wykorzystując okienko pogodowe, kiedy to łaskawie przestało lać szybko ruszyłem na Żuławy. Trasa została sprawdzona i zmodyfikowana, bo w błotku to mało kto lubi się babrać.

Mam w głowie dwa warianty przejazdu, powodzenie obydwu zależy od tej betonowej kładki ;-) Który wybierzemy uzależniam od Was i od pogody - albo od pogody i od Was :-)

Kilka innych fotek z trasy

To tu, to tam po Elblągu +

Wtorek, 25 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Poza spokojnym patataj po mieście poprowadziłem szóstą z popołudniowych wycieczek pod hasłem,,Wakacje z MOSiR-em’’. Ruszyły na nią 33 osoby.

Zebrały się one nieprzypadkowo na polanie z wiatami w Bażantarni. Bowiem to jej nieoczywiste rowerowo ścieżki były celem naszej jazdy.

TRASA

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Ostatnia z popołudniowych wycieczek pod hasłem "Wakacje z MOSiR-em 2020" wystartowała z polany z wiatami na terenie Bażantarni. W planie było bowiem kręcenie korbami po tym największym elbląskim parku i dodatkowo odwiedzenie nowego lasu na Modrzewinie.

Jazda rowerem po Bażantarni nie musi się ograniczać do poruszania się po szlaku GreenVelo i pieszym szlaku czerwonym ,,Kopernikowskim”. Celem naszej przejażdżki było m.in. właśnie pokazanie elbląskim rowerzystkom i rowerzystom innych, równie ciekawych, leśnych duktów.

Wycieczka rozpoczęła się od przejazdu szlakiem czerwonym w kierunku wiaty Parasol. Po drodze grupa spojrzała na powstające umocnienia szlaku przez wodami wezbraniowymi Srebrnego Potoku. Jazdę momentami utrudniał kopny piach, którego spore ilości zalegają obecnie na trasie.

Od dawnego Mostku Elewów jechało się już łatwiej, ale za to ścieżka zrobiła się węższa. Spod Parasola wspięliśmy się pieszym szlakiem zielonym w kierunku trasy GreenVelo. Dość ciężki podjazd dał się we znaki, ale wszyscy – łącznie z 6-letnim Piotrkiem – dali sobie z nim radę.

Już za chwilę jechaliśmy pieszym szlakiem żółtym z którego zjechaliśmy w kierunku starego jazu na Kumieli przy ulicy Królewieckiej i jeszcze starszej dawnej olejarni. Teraz przez chwilę korzystaliśmy z dróg asfaltowych, aby znowu wąską gruntówką między działkami dotrzeć do skrzyżowania ulic Ogólnej i Fromborskiej.

Jazda tą ścieżką była sporą niespodzianką dla uczestników, z których kilka osób miało okazje jechać tędy po raz pierwszy. W tym miejscu grupa otrzymała wsparcie energetyczne w postaci słodyczy ufundowanych przez Biuro Podróży Variustur.

Po odpoczynku nadszedł czas na Modrzewinę, czyli dawny poligon wojskowy. Dotarliśmy tam ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Fromborskiej i na jej skrzyżowaniu z ulicą Herberta skręciliśmy w tą drugą. Podziwiając panoramę Elbląga i Żuław Wiślanych w promieniach zachodzącego słońca dotarliśmy do Lasu Komunalnego Modrzewina, czyli zasadzonego w latach 2004-2005 lasu. Po jego obejrzeniu wróciliśmy do ulicy Jana Pawła II i zjechaliśmy naszymi rowerami do cywilizacji.

Wycieczka zakończyła się przy skrzyżowaniu ulic Ogólna i Jana Pawła II w łącznym czasie lekko ponad 2 godzin. Bardzo dziękuję wszystkim za przybycie i wspólną, bezpieczną jazdę na tej niełatwej trasie.

Kończący się sierpień oznacza koniec akcji ,,Wakacje z MOSiR-em”, ale już 6 września ruszamy na kolejną jazdę spod znaku ,,Miejskich Wycieczek Rowerowych”. Naszym celem będzie rzeka Nogat, ale widziana od mniej znanej strony. Ruszamy o godzinie 10:00 spod katedry św. Mikołaja.

Organizatorem wycieczki podczas akcji "Wakacje z MOSiR-em" był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji wraz ze współorganizatorami: Urząd Miejski w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, VARIUSTUR – Biuro Podróży, Salon Rowerowy – Wadecki, NEKSUS – serwis rowerowy.

To tu, to tam po Elblągu +

Wtorek, 18 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Poza spokojnym patataj po mieście poprowadziłem piątą z popołudniowych wycieczek pod hasłem,,Wakacje z MOSiR-em’’. Ruszyły na nią 22 osoby.

Zebrały się one nieprzypadkowo na pięknym dziedzińcu Biblioteki Elbląskiej, jednej z atrakcji szlaku Starego Miasta. Celem naszej wycieczki był bowiem ten nowy szlak, jedna z trzech tras miejskich po szlaku parków i szlaku form przestrzennych.

Z uwagi na jej nieznaczną długość, dedykowaną wybitnie turystom pieszym, zaplanowałem także lekko ponad 20 km jazdę po mniej znanych drogach okolic Elbląga.  Tak w sam raz przed snem :-)

Wycieczka rozpoczęła się od obejrzenia pięknego, odnowionego dziedzińca Biblioteki Elbląskiej gdzie na posterach mogliśmy obejrzeć wystawę poświęconą zabytkowemu, medycznemu księgozbiorowi przechowywanemu w bibliotece. Następnie grupa sprawdziła przejezdność Ścieżki Kościelnej, jedynej w Elblągu tak wąskiej uliczki będącej samą w sobie zabytkiem.

Krótkie postoje, podczas których głos zabierał obecny z nami na trasie Leszek Marcinkowski, prezes i przewodnik w jednej osobie elbląskiego PTTK zrobiliśmy pod katedrą św. Mikołaja, najbardziej znanym symbolem Elbląga, pod Domem Królów obecnie mieszczącym hotel i pod Bramą Targową, stanowiącą ostatni fragment nieistniejących już murów obronnych miasta.

Na trasie wycieczki wykorzystaliśmy aplikację na telefony komórkowe o nazwie ELBLĄG SZLAKI, w której są opisy wszystkich zabytków Starego Miasta, jak też dwóch pozostałych szlaków miejskich. Grupa miała także zapewnione wsparcie energetyczne w postaci słodyczy ufundowanych przez Biuro Podróży Variustur, które szczególnie ucieszyły najmłodszych uczestników jazdy.

Pod Bramą Targową zakończyła się nasza obecność na szlaku Starego Miasta i przez Most Niski – także zabytkowy – opuściliśmy Stare Miasto. Kolejne kilometry prowadziły żuławskimi drogami asfaltowymi, betonowymi a także terenowymi przez Janowo, Kazimierzowo, Adamowo, Wiktorowo, Wikrowo i Władysławowo.

Wycieczka zakończyła się przy budynku dawnej Giełdy Zbożowej zlokalizowanym tuż przy Moście Wysokim na rzece Elbląg po przejechaniu 25 km w łącznym czasie 3 godzin. Bardzo dziękuję wszystkim za przybycie i wspólną, bezpieczną jazdę. Szczególne podziękowania składam Jackowi Nowińskiemu, dyrektorowi Biblioteki Elbląskiej za udostępnienie dziedzińca biblioteki na start wycieczki i okolicznościowe prezenty dla rowerzystów oraz Oli za ciekawą opowieść o wystawie medycznego księgozbioru.

Na ostatnią z cyklu popołudniowych wycieczek z cyklu ,,Wakacje z MOSiR’’ zapraszamy 25 sierpnia. Start o godzinie 17 z polany z wiatami w Bażantarni. Trasę jazdy dopasujemy do panującej pogody i naszych możliwości.