WYCIECZKI <50

Dystans całkowity:13909.00 km (w terenie 1601.50 km; 11.51%)
Podjazdy: 64 m

ŚLUZA, ELEKTROWNIA MICHAŁOWO

Wtorek, 28 lutego 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Bielnik II-Kępki-Jazowa-Wierciny-Michałowo-Nogat-Jegłownik-Gronowo Elbląskie-Jasionno-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Wiosenne ciepło wygoniło mnie z domu. Niniejszym ogłaszam koniec sezonu pancernych rękawic, wełnianych skarpet i innych kalesonów. Zobaczymy, czy nie za szybko ;-)

Poza tym na dzisiejszej wyciecze przebiłem dętkę. Miało to miejsce na specjalnym odcinku błotnym między Wiercinami a Michałowem, bo jakżeby inaczej. Tylko tam opony były pokryte odpowiednio grubą warstwą błota, gwarantującą dobrą zabawę przy wymianie :-))

Pociąg też musi być :-) TLK Rybak Białystok-Szczecin.

172 dni do MRDP.

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA#13 - ZAMROŻONY KANAŁ ELBLĄSKI

Niedziela, 26 lutego 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Nowina-Komorowo Żuławskie-Węzina-Dłużyna-Karczowizna-Jelonki-Klepa-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

ZAMROŻONY KANAŁ ELBLĄSKI

Celem kolejnej zimowej wycieczki elbląskich rowerzystów był początkowy odcinek Kanału Elbląskiego, który zaczyna się – może to niektórych zaskoczyć – nie w samym Elblągu, ale u południowych brzegów Jeziora Druzno (nie Drużno).

Na kręcenie korbami rowerów dało się namówić 13 osób z których dwie dotarły do nas po kilkunastu kilometrach pogoni. Cóż, tym razem organizatorzy nie czekali zbyt długo na spóźnialskich. Ruszyliśmy z ronda Kaliningrad i dla rozgrzewki pojechaliśmy lekko pod górę z Gronowa Górnego do Nowiny. Potem już znaną trasą przez Komorowo Żuławskie i Węzinę dotarliśmy do kolorowego mostu i skręciliśmy w prawo na drogę z płyt betonowych wzdłuż rzeczki Wąskiej, która uchodzi do Jeziora Druzno.

W drodze na docelowy punkt obserwacyjny Jeziora Druzno z którego widać także dobrze początek (lub koniec, jak kto woli) Kanału Elbląskiego weszliśmy na wał przeciwpowodziowy z którego widać było dobrze taflę jeziora w zasadzie już bez śladów lodu. Dostrzegliśmy za to i usłyszeliśmy dwa żurawie, które głośnym krzykiem jakby wiosennie nas pozdrowiły.
Przy punkcie obserwacyjnym uczestnicy wycieczki otrzymali słodkie, ale ulotne wsparcie energetyczne w postaci wafli kokosowych oraz prezent mniej ulotny w postaci map Krainy Kanału Elbląskiego.

Dalsza droga prowadziła wzdłuż Kanału Elbląskiego do pierwszego mostu w Klepie. Plan wycieczki przewidywał skręcenie przed nim w lewo i rozpoczęcie drogi powrotnej do Elbląga. Że jednak grupa składała się z doświadczonych rowerzystów i rowerzystki , padła propozycja przedłużenia jazdy w kierunku dwóch pierwszych pochylni Kanału Elbląskiego od Elbląga – tj. Całun Nowych i Jeleni.

W demokratycznym głosowaniu, a w zasadzie przez aklamację sprawa została szybko rozstrzygnięta i już pedałowaliśmy dalej. Przed Jelonkami czekał na nas błotny odcinek specjalny o długości 2 km. Daliśmy radę, i po chwili zameldowaliśmy się na suchym grzebiecie pochyli Jelenie. Tam zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie na środku Kanału Elbląskiego ( tory i trawa pochylni ułatwiły sprawę) i pojechaliśmy obejrzeć Całuny Nowe.

Przed tą pochylnią czekała na nas niemiła niespodzianka, bo okazało się, że zniknęły płyty betonowe przed pochylnią i znowu ugrzęźliśmy w błocie. Ciekawa sprawa, bo droga z płyt była tutaj ,,od zawsze’’. Może wrócą przed sezonem? Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło – tutaj Kanał Elbląski był jeszcze zamrożony, tak więc nazwie wycieczki stało się zadość.

Teraz pozostało tylko jeszcze odwiedzić sklep w Jelonkach, uzupełnić zapasy jedzenia i picia, i obrać kierunek na Elbląg. Drogą z płyt betonowych dotarliśmy z powrotem do Klepy, przekroczyliśmy mostem Kanał Elbląski i już asfaltami częściowo poznanymi podczas porannej jazdy dotarliśmy do miasta. Wycieczka zakończyła się w miejscu startu, czyli przy rondzie Kaliningrad.

Dziękuję Mateuszowi z ramienia elbląskiego oddziału PTTK za pomoc organizacyjną przy wycieczce. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Kolejna edycja Miejskich Wycieczek Rowerowych już 19 marca. Odwiedzimy mennonickie Jezioro. Już dziś serdecznie zapraszamy!

174 dni do MRDP.

TRENING

Piątek, 24 lutego 2017 · | Komentarze 0

Trasa: Elbląg-Gronowo Górne-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Milejewo-Piastowo-Elbląg Bażantarnia-ELBLĄG

Musiałem coś sprawdzić. Sprawdziłem, ale to nie jest tempo dla mnie :-). Cały czas szedł ogień :-)

176 dni do MRDP.

KĘPA RYBACKA

Piątek, 10 lutego 2017 · | Komentarze 0

190 dni do MRDP.

Olśniewające słońce i biały Nogat. Oraz pogoń psa za lisem na rzece. Takie cuda możliwe tylko zimą :-)

BAŻANTARNIA

Środa, 8 lutego 2017 · | Komentarze 4

192 dni do MRDP.

Śniegu napadało tyle, że grzechem byłoby nie odwiedzić Bażantarni. A tam śniegu jeszcze więcej :-). Byłem na to przygotowany - 2 bary z przodu i z tyłu zapewniły Smart Samom dobrą przyczepność, chociaż ich producent by tego nie pochwalił. W lesie spotkałem dwie biegaczki i jednego narciarza. Jazda po dziewiczym w większości śniegu dostarczyła mnóstwo endorfin, morfin, kokain, heroin, adrenalin a po trzeciej glebie pewnie też i kortyzolu :-)). 30 km uczciłem pajacykiem w kopnym śniegu i uchachany jak koń po westernie wróciłem do domu.

Korzystajcie z zimy póki jest!

1. WhiteVelo w parku Dolinka

2. Mostek Elewów

3. Muszla koncertowa

4. Restauracja Myśliwska

5. Węzeł szlaków

6. Mapa

7. Do pajacyka padnij! :-)

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA #12 - BAŻANTARNIA

Niedziela, 22 stycznia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: Las miejski Bażantarnia (polana z wiatami-szlak GreenVelo-szlak św. Jakuba-mostek Elewów-szlak czerwony:Parasol-mostek Elewów-polana z wiatami-szlak niebieski-leśnictwo Dębica)-Góra Chrobrego-ul. Chrobrego-ul. Sybiraków-polana z wiatami.

Pierwsza w tym roku Miejska Wycieczka Rowerowa prowadziła zaśnieżonymi szlakami i ścieżkami elbląskiej Bażantarni. Krótki, wręcz zabawny rowerowo dystans 10 km okazał się w zupełności wystarczający, aby 16 osób (w tym jedna rowerzystka) w bardzo trudnych warunkach terenowych zgubiło podczas jazdy sporo kalorii i poznało techniki pomagające utrzymać się na siodełku.

Podczas gdy koledzy z elbląskiego oddziału PTTK dbali o to, aby z trudem rozpalone ognisko nie zgasło, grupa po rozdaniu gadżetów (odblaski, etui na dokumenty) ufundowanych przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW walczyła z naruszoną przez dwudniową odwilż śniegową powierzchnią. Na początek pokonaliśmy podjazd szlakiem GreenVelo w okolice Dąbrowy i to była najlepiej utrzymana droga na trasie, potem nastąpił trudny zjazd szlakiem Świętego Jakuba do mostka Elewów skąd czerwonym szlakiem Kopernikowskim udaliśmy się w pobliże wiaty Parasol. Pod urokliwym Parasolem wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie i z powrotem na polanę z wiatami wróciliśmy też szlakiem czerwonym.

Zaplanowany był jeszcze podjazd szlakiem niebieskim do Leśniczówki Dębica i zjazd wzdłuż Góry Chrobrego, na który miało jeszcze ochotę 7 osób. Samej Góry Chrobrego nie odwiedziliśmy, bo jej szczyt był spowity mgłą, więc panoramy Elbląga nie byłoby jak podziwiać.

Po powrocie na polanę z wiatami liczniki pokazywały prawie 11 km, które – jak zgodnie z uśmiechami stwierdziliśmy – należałoby pomnożyć co najmniej przez 3 albo i 4, aby uzyskać dystans możliwy do pokonania w tym czasie w zwykłych warunkach.

Potem rozpoczęło się pieczenie kiełbasek i konsumpcja innych przyniesionych specjałów.
Dziękuję głównemu sponsorowi Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUW za ufundowanie prezentów dla rowerzystów. Dziękuję Leszkowi, Kamilowi i Mateuszowi, czyli niezawodnej ekipie z ramienia elbląskiego oddziału PTTK za pomoc organizacyjną przy wycieczce. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

209 dni do MRDP.

Środa, 11 stycznia 2017 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Władysławowo-Adamowo-Jazowa-Kępki-Bielnik II-Kępa Rybacka-Nowakowo-ELBLĄG

FOTO  (z opisem)

Piękne słońce zachęciło mnie do spojrzenia na budowę mostów nad Nogatem w ciągu budowanej S7. Dołożyłem do tego trasę widokową z Jazowej do Kępy Rybackiej i walkę z wiatrem i kretowiskami jadąc po wale rzeki Elbląg.

220 dni do MRDP.

ŚWIECĄCE NUTKI

Niedziela, 8 stycznia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Kadyny-Tolkmicko-Kadyny-Pęklewo-Suchacz-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Inspirację do tej jazdy znalazłem tutaj, więc poczekałem aż się ściemni i ruszyłem do Tolkmicka. Adres nie był podany, więc szykowało się interesujące zwiedzanie uliczek tego nie tak małego miasteczka. Niedzielny wieczór z niezłym mrozem sprawił, że tłumów informatorów nie spotkałem,  ale w końcu udało mi się namierzyć świecące nutki. W moim wykonaniu nie świecą, ale widziałem na własne oczy, że farba jest rzeczywiście fluorescencyjna. Poza tym właścicielka posesji stwierdziła, że najpełniej nutki świecą w porze letniej, tuż po zachodzie słońca.

Zanim dotarłem do nutek uwieczniłem kilka innych, standardowo wykonanych iluminacji. Drogę powrotną ,,urozmaiciłem'' sobie marszem po lodowisku na płytach między Pęklewem a Suchaczem, gdzie czym prędzej wskoczyłem na DW 503 do Elbląga. Tak to jest, jak się nie chce jechać pod górę :-)

Przed samym Elblągiem jechałem sobie w towarzystwie dwóch dzików, biegnących równolegle do szosy. Wyglądało to jak wyścig :-) Dziki wykazały się inteligencją i nie wbiegły na drogę, z czego słyną sarny i inne jelenie.

I lekko poprawione ...

223 dni do MRDP.

Sobota, 7 stycznia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Stoboje-Jeziorki-Bażantarnia (szlaki żółty, czerwony, GV, św. Jakuba)-ELBLĄG

Dzisiaj miała być jazda nad ranem, ale o godzinie 4 było tylko -17, więc nie był to rekordowy mróz w jakim jeździłem. Oczekiwane -25 i mniej było w okolicach Suwałk i chyba tam trzeba będzie się kiedyś wybrać.

Drogi na Wysoczyźnie Elbląskiej przejezdne bez większych trudności, techniczna wzdłuż S22 idealnie gładka i sucha, chociaż asfalt zbielał od mrozu i z daleka wygląda na bardzo śliski. Potem delikatne nierówności, ale opony 2,2 zapewniają dużą dozę pewności. W Bażantarni główne szlaki z ubitym i utwardzonym śniegiem, ale po tych tłumach co wczoraj widziałem  to nic dziwnego.

1. Jeden z szybszych zjazdów w okolicach Elbląga - przed Kamiennikiem Wielkim 55 km/h bez pedałowania.

2. Na szlaku żółtym w Bażantarni - w kierunku Mostku Elewów. Zabawa w lekkim śniegu z noszeniem roweru w tle.

3. Przy Mostku Elewów.

4. Góra Chrobrego i światła Elbląga w tle.

224 dni do MRDP.

Piątek, 6 stycznia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Elbląg-Bażantarnia-Jagodnik-Krasny Las-Modrzewina-ELBLĄG

Ubrałem się jak na Sybir, zgrzałem się jak kot, obejrzałem sobie piękne okoliczności przyrody i wróciłem do domu na obiad. Jazda miała też na celu sprawdzenie, czy płyn w zwykłym bidonie ukrytym w wewnętrznej kieszeni kurtki zachowa temperaturę pod wpływem ciepłoty ciała.

Nie zachował, bo pod koniec jazdy softshell usztywnił się jakby był z betonu i napój w bidonie zupełnie wystygł.
No, ale nie zamarzł co by niewątpliwie nastąpiło jakby był w koszyku.

Jednak nie ma to jak termosy :-)