WYCIECZKI <50

Dystans całkowity:13909.00 km (w terenie 1601.50 km; 11.51%)
Podjazdy: 44 m

ZŁOTA WYSPA

Piątek, 29 maja 2015 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Nowakowo-Batorowo-Złota Wyspa-Nowe Batorowo-Nowakowo-ELBLĄG

Dotarłem tak daleko jak to tylko możliwe suchą stopą. Planowałem od dawna jej zdobycie i dzisiaj się udało. Jestem bardzo zadowolony :-).

KĘPA RYBACKA+11

Sobota, 9 maja 2015 · | Komentarze 0

Trasa:ELBLĄG-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II-Janowo-Władysławowo-ELBLĄG

Pojechałem sprawdzić jak się mają byczki z Kępy Rybackiej. Nie dowiedziałem się wiele, bo ich nie widziałem nad Nogatem. Zauważyłem za to powstającą drugą elektrownię wiatrową w Janowie. I już wycieczka dookoła wiatraka będzie nie do powtórzenia. Teraz będzie się jeździło dookoła wiatraków :-). Na zakończenie jazdy obejrzałem najnowsze dzieło naszego Zarządu Dróg - rondo Warszawska/Żuławska. Na szczęście tymczasowe, bardzo tymczasowe :-).

1. Na Nogacie.

2. Janowo-budowa nowej elektrowni wiatrowej

3. Nowe ,,rondo''

A rano z moim młodym odwiedziliśmy miejsce tej akcji.

WEKLICE

Niedziela, 3 maja 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Pomorska Wieś-Rogowo-Weklice-Pasieki-PiIona-Przezmark-Gronowo Górne-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

Zaprzyjaźnione wiewiórki doniosły mi o nowych atrakcjach turystycznych w podelbląskich Weklicach. Jest  to miejscowość znana ze znajdującego się w niej cmentarzyska Gotów i Gepidów. W centrum wsi powstała krótka ścieżka dydaktyczna z tablicami poświęconymi tym ludom, zaś tuż za wsią jest lapidarium kamieni naturalnych i  dendrologiczna ścieżka edukacyjna.

Do Weklic dotarłem od strony Pomorskiej Wsi zahaczając jeszcze o wodospad na Kowalewce i podziwiając piękne widoki na Żuławy Elbląskie. Wycieczkę w promieniach zachodzącego słońca zakończyłem zjazdem z Przezmarka do Gronowa Górnego, który jest przeznaczony obecnie tylko dla rowerów górskich z uwagi na mocno zniszczony asfalt.

KADYNY

Środa, 29 kwietnia 2015 · | Komentarze 0

Odwiedziłem Kadyny szkoląc się w temacie wykorzystania turystyki w powiązaniu z obszarami Natura 2000. W rejonie Elbląga są to np. tereny Jeziora Druzno i Zalewu Wiślanego.

Do Kadyn pojechałem górą - przez Łęcze - przepychając się z rowerem przez remontowany przepust na granicy miasta a wróciłem dołem przez Suchacz i Nadbrzeże ciesząc się piękną, słoneczną pogodą i nowym asfaltem DW 503. Miły i pożyteczny dzień :-).

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA #5 - TRZYUJŚCIE

Niedziela, 12 kwietnia 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Kępki- Kępiny Małe-Wężowiec-Kępiny Małe-Nowinki-Stobna-Kępki-Bielnik II-Janowo-Kazimierzowo-ELBLĄG

Pierwsza z tegorocznych Miejskich Wycieczek Rowerowych zgromadziła na starcie 18 osób. W Bielniku I dołączyła do nas jeszcze trzyosobowa rowerowa rodzina z 7 letnim Błażejem na czele. Młody biker nie wystraszył się silnego wiatru, czego nie można powiedzieć tego dnia o wielu dorosłych rowerzystach :-).

Mozolnie kręcąc pod wiatr i po nierównych płytach dotarliśmy do Bielnika II, gdzie nastąpił pierwszy odpoczynek przy sklepie. Zaraz potem przekroczyliśmy most na Nogacie i w Kępkach skręciliśmy w kierunku Kępin Małych. Urozmaicona droga szutrowo-gruntowo-asfaltowa doprowadziła nas do miejsca dawnej przeprawy promowej na Nogacie i od tej pory jechaliśmy już w bezpośredniej bliskości rzeki. Tradycyjna nawierzchnia z płyt nie sprzyjała szybkiej jeździe, toteż można było spokojnie podziwiać krajobraz.

Niebawem dotarliśmy do ujścia rzeki do Zalewu Wiślanego i zobaczyliśmy też ujście Szkarpawy. Do tytułowego trzyujścia brakował o jeszcze Kanału Panieńskiego, który łączy się ze Szkarpawą około 500 metrów dalej przy stacji pomp w Osłonce. Tutaj większość grupy sforsowała bramę wjazdową i pojechała w kierunku drogi asfaltowej do Marzęcina.

Z pięcioosobową grupą zawróciliśmy i realizując założoną trasę dotarliśmy do Wężowca. Tuż za nim obejrzeliśmy strzelnicę myśliwską na której myśliwi doskonalą swoje umiejętności ,,pozyskiwania'' zwierzyny. Dalsza droga wykorzystywała w końcu siłę wiatru i nie trzeba było zbytnio pedałować.  Na koniec naszej jazdy sprawdziliśmy przejezdność remontowanego wiaduktu nad torem kolei  nadzalewowej i pożegnaliśmy się na skrzyżowania nieopodal.

Dziękuję głównemu sponsorowi Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUW za ubezpieczenie wycieczki, a za skuteczne nagłośnienie imprezy dziękuję elbląskim mediom, tj. Portel,  Dziennik Elbląski oraz serwisowi Młody Elbląg.

GÓRY, PAGÓRY, POŁONINY

Sobota, 28 marca 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Bogdaniec-Połoniny-Kamionek Wielki-Rangóry-Jagodno-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

Pokręciłem się po Wysoczyźnie Elbląskiej i rzuciłem okiem na Zalew Wiślany. Pierwszy raz zajrzałem na teren dawnej szkoły ogrodniczej w Połoninach i w dolinę rzeki Kamienica. Ciekawe miejsca, setki razy mijane a tak nieznane.

Pałacyk z XIX wieku w Połoninach

Rzeczka Kamienica

Punkt widokowy w Kamionku Wielkim (Kamienicy Elbląskiej) - Zatoka Elbląska, Złota Wyspa, Zalew Wiślany, Mierzeja Wiślana.

DOOKOŁA WIATRAKA

Piątek, 20 marca 2015 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Jazowa-Wierciny-Michałowo-Nogat-Jegłownik-Wikrowo-Helenowo-ELBLĄG

Jak już się rozjaśniło po dzisiejszym zaćmieniu to wyskoczyłem pokręcić dookoła wiatraka. Elektrownia wiatrowa znajduje się w Janowie i jej ogromny maszt  był widoczny prawie z każdego miejsca powyższej trasy. Stąd ta nazwa :-).

Tytułowy wiatrak w Janowie - widok z Jazowej
 Jazowa-widok na Nogat
Na rozstaju dróg

Wierciny-kościół parafialny

Rośnie żuławski las

Michałowo

Michałowo-śluza na Nogacie

Michałowo-jaz i przepławka na Nogacie

Michałowo-jaz i przepławka z drugiej strony

Michałowo-elektrownia wodna

ASFALTOWA WYSOCZYZNA ELBLĄSKA

Sobota, 14 marca 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG- Elbląg Jelenia Dolina-Ogrodniki-Milejewo-Kamiennik Wlk-Pomorska Wieś-ELBLĄG

Spokojne patataj w najbliższych okolicach Elbląga zakończone panoramami Elbląga z Gęsiej Góry. Po drodze spotkanie z drwalem i zobaczenie po raz pierwszy na własne oczy mocy piły motorowej. Smutne, ale ciekawe.

Wtorek, 3 marca 2015 · | Komentarze 0

Niebawem ruszy tegoroczny cykl Miejskich Wycieczek Rowerowych i w ramach przygotowań nowych tras sprawdziłem jedno z elbląskich jezior. Tak, tak, mamy w Elblągu  jeziora. Mój wzrok padł na Goplanicę, czyli zbiornik retencyjny na rzece Kumieli. Trasa z wykorzystaniem pieszego szlaku czerwonego ,,Kopernikowskiego'' okazała się przejezdna rowerowo, wiatrołom tylko raz utrudnił jazdę. Wracając do zabudowanej rzeczywistości  jechałem terenem przez Zajazd i Modrzewinę.

Kategoria OR, WYCIECZKI <50

ZATOKA ELBLĄSKA - CZATOWANIE W CZATOWNI

Sobota, 21 lutego 2015 · | Komentarze 0

Nie ukrywam że  nowy punt widokowy w okolicach Elbląga bardzo przypadł mi do gustu. A że chwilowo jeżdżę z dobrym aparatem robiącym samodzielnie zdjęcia panoramiczne to i ponownie tam zawitałem aby popełnić kilka panoram. Zanim tam dotarłem uwieczniłem też Nogat, a potem Próchnik.