WYCIECZKI <50

Dystans całkowity:13909.00 km (w terenie 1601.50 km; 11.51%)

EDUKACYJNY-RAJD-ROWEROWY-powrót

Poniedziałek, 10 września 2012 · | Komentarze 0

Impreza skończyła się zdecydowanie za szybko, ale to już normalne odczucie na rajdach Stowarzyszenia :-). Powrót do Elbląga z Robertem odbył się na trasie:

Dobry-Wilczęta-Młynary-Milejewo-Elbląg.

EDUKACYJNY-RAJD-ROWEROWY-dzień II

Niedziela, 9 września 2012 · | Komentarze 0

Trasa: Dobry-Spędy-Gładysze-Wilczęta-Karwiny-Słobity-Karwiny-Osiek-Kwitajny Wielkie-Dobry.

Drugi dzień to jazda także po gminie Wilczęta na trasie Dobry-Spędy-Gładysze-Wilczęta-Karwiny-Słobity-Karwiny-Osiek-Kwitajny Wielkie-Dobry. Naszą jazdę zaczynaliśmy i kończyliśmy w Dobrym, gdzie byliśmy goszczeni przez Zajazd Bankietowo - Weselny ,,Dolina Sadosiów''. Był on naszą bazą przez cały czas pobytu w tych okolicach.

Całkowitą nowością na trasach rajdów były gry terenowe, czyli zagadki na temat mijanych miejscowości i znajdujących się w nich zabytków kultury materialnej. Trochę to przypominało swojskie Alleycaty, ale było zdecydowanie trudniejsze i często wymagało użycia wujka Google :-).

Jakby tego było mało atrakcje rajdowe nie kończyły sie wraz z zejściem z rowerów, bo można było też brać udział w konkursach wiedzy na temat historii obszaru krainy Kanału Elbląskiego i wygrać atrakcyjne nagrody ufundowane przez Stowarzyszenie oraz wziąć udział w warsztatach z tworzenia produktu turystycznego.

Miło było wspólnie się poznać i spędzić czas na poznawaniu nieznanej historii tak nieodległych przecież od Elbląga terenów. Dziękuję Pani Prezes za zaproszenie i jak zwykle doskonałą organizację imprezy.

EDUKACYJNY-RAJD-ROWEROWY-dzień I

Sobota, 8 września 2012 · | Komentarze 0

Stowarzyszenie ,,ŁĄCZY NAS KANAŁ ELBLĄSKI LGD w ELBLĄGU'' było organizatorem tej imprezy. Brało w niej udział około 60 rowerzystów z Polski.

Dwudniowe peregrynacje po gminie Godkowo miały na celu zapoznanie nas z bogatą historią tych ziem, która w zręczny sposób została połączona przez Stowarzyszenie na razie jednym szlakiem rowerowym , ale docelowo będzie ich aż sześć.
Dzięki ich połączeniu z już istniejącymi szlakami w krainie Kanału Elbląskiego będzie to już ponad 500 km oznakowanych tras rowerowych.

Trasa: Dobry-Łępno-Podągi-Lesiska-Ząbrowiec-Zimnochy-Klekotki-Skowrony-Godkowo-Osiek-Kwitajny Wielkie-Dobry

Podczas Edukacyjnego Rajdu Rowerowego pierwszego dnia sprawdziliśmy okrężny szlak czerwony Godkowo-Godkowo na trasie Dobry-Spędy-Gładysze-Wilczęta-Karwiny-Słobity-Karwiny-Osiek-Kwitajny Wielkie-Dobry oraz fragment projektowanego szlaku żółtego. Szlaki pierwszego dnia to momentami ciężka walka na mocno piaszczystych drogach.

Komandorem rajdu, głównym prowadzącym i przewodnikiem historycznym był Krzysztof Mieczkowski z PTTK, zaś ja z Robertem Woźniakiem mieliśmy baczenie na tyły naszego 60 osobowego peletonu. Uczestnicy jednak nie mieli większych problemów zarówno ze swoją formą, jak też ze stanem technicznym swoich bicykli i towarzyszący nas wóz techniczny pod wodzą Bogdana Pańczuka prawie że się nudził. Nie nudziła się za to Pani Prezes Stowarzyszenia Stanisława Pańczuk, która na rowerze bez problemu pokonała obydwa dystanse.

EDUKACYJNY RAJD ROWEROWY-dojazd

Piątek, 7 września 2012 · | Komentarze 0

Rajd miał swoją bazę w Dobrym, gmina Godkowo, więc należało tam dojechać. Pojechałem z Robertem, a naszym zadaniem była pomoc przy prowadzeniu na trasie grup rowerowych. Jazda bez historii, silny wiatr w plecy ;-).

Trasa: Elbląg-Bogaczewo-Pasłęk-Godkowo-Dobry.

To tu, to tam po Elblągu+ LATARKOWO

Środa, 5 września 2012 · | Komentarze 0

Walcząc z bezruchem pojechałem (po raz pierwszy) z elbląskimi rowerzystami na wieczorny przejazd z cyklu ,,Latarkowo''. Jechało się fajnie, rozmawiało jeszcze lepiej, zrobione kilometry - bezcenne ;-). W Bielniku II urwaliśmy się z Piotrem ,,Czik-Czukiem'' na skróty do Elbląga.
Trasa: Elbląg-Nowakowo-Kępiny Wielkie-Kępa Rybacka-Bielnik II-Kazimierzowo-Elbląg.

NOWAKOWO-REMONT MOSTU PONTONOWEGO © MARECKI

NOWAKOWSKIE ROLKARKI © MARECKI

MAREK POMAGA :-) © MARECKI

Do Nadbrzeża na ognisko

Sobota, 1 września 2012 · | Komentarze 0

Trasa: ELbląg-Jagodno-Kamionek Wielki-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-Jagodno-Elbląg

Pożegnanie z wakacjami odbyło się w kameralnej atmosferze działki Piotra herbu Czik-Czuk. Impreza pod oryginalną nazwą ,,Sratatata...no i koniec lata'' trwała do późnych godzin nocnych, a i pewnie porannych też :-). Towarzystwo zgodnie orzekło, że narodziła sie nowa, świecka tradycja ;-).

Dzięki za wspólne biesiadowanie.

OGNISKO W NADBRZEŻU © MARECKI

KĘPA RYBACKA+10

Wtorek, 31 lipca 2012 · | Komentarze 2

Michał na więcej nie miał ochoty, więc zakręciłem się samodzielnie :-).

ELBLĄG-Nowakowo-Kępiny Wielkie-Kępa Rybacka-Bielnik II-Bielnik I-ELBLĄG

PEŁNA FOTORELACJA

ERGOnomiczna wycieczka rowerowa #2 - Pochylnie Kanału Elbląskiego

Niedziela, 8 lipca 2012 · | Komentarze 1

PEŁNA FOTORELACJA

TRASA: Elbląg-Gronowo Górne-Przezmark-Komorowo Żuławskie-Węzina-Dłużyna-Karczowizna-Jelonki-pochylnia Jelenie-pochylnia Całuny Nowe-Jelonki-Klepa-Węzina-Komorowo Żuławskie-Janów-Nowina-Gronowo Górne-Elbląg

Parking przy Rondzie Kaliningrad zaczął się zapełniać rowerzystami już od godziny 9.30, aby o godzinie 10 podzielony na 15 osobowe grupy peleton ruszył w trasę. Wśród uczestników wyróżniali się ubrani w jednolite zielone stroje członkowie elbląskiej GR STOP Podjazd do Przezmarka był jedynym trudnym miejscem na trasie, ale wszyscy dali sobie z nim radę. Pod kościołem w Przezmarku naliczyłem 92 osoby, co uwzględniając 4 które pojechały starą DK 7 do Komorowa Żuławskiego dało łączną liczbę 96 uczestników.
PRZEZMARK-wielkie liczenie pod kościołem © MARECKI

Chwilę po podjeździe nastąpił szybki zjazd do Komorowa Żuławskiego i dalsza droga wiodła już po pozbawionych większych górek Żuławach. Nic więc dziwnego, że szybko, bo już o 11.40 dotarliśmy do celu naszej jazdy czyli pierwszych dwóch pochylni Kanału Elbląskiego.
JELONKI-krótki odcinek terenowy © MARECKI

Tak szybko, że przy pochylni Jelenie nie było jeszcze Pani Prezes Stowarzyszenia Łączy Nas Kanał Elbląski Stanisławy Pańczuk, która jest prawdziwą chodzącą encyklopedią na temat tego szlaku wodnego.

Postanowiliśmy zatem pochylnię Jelenie sprawdzić samodzielnie, jak i za pomocą pracowników RZGW w Gdańsku, którzy pracują na Kanale Elbląskim. Mieliśmy okazję zobaczyć maszynownię pochylni od środka, jak też obejrzeć działanie pochylni na żywo.
POCHYLNIA JELENIE-kajakarze na wózku pochylni © MARECKI

POCHYLNIA JELENIE-jesteśmy w maszynowni © MARECKI

ROWEROWA RODZINA Z NAJMŁODSZYMI UCZESTNIKAMI WYCIECZKI © MARECKI

Po pochylni Jelenie wróciliśmy z powrotem na parking, gdzie czekała już na nas Pani Prezes. Na dzień dobry miała dla nas konkurs, w którym trudne pytania były związane oczywiście z Kanałem Elbląskim. Pomimo tego, uczestnicy nie mieli większych trudności z odpowiedziami ;-).
PANI PREZES EGZAMINUJE UCZESTNIKÓW :-) © MARECKI

Następna pochylnia, którą odwiedziliśmy to Całuny Nowe. Oddalona od Jeleni zaledwie o około 1 km jest znacznie mniej znana i odwiedzana przez rowerzystów z racji konieczności zawrócenia z trasy w kierunku południowym, gdzie są pozostałe pochylnie Kanału Elbląskiego. Wyróżnia się ona zastosowaniem turbiny wodnej Francisa jako napędu zamiast koła wodnego jak na pozostałych czterech pochylniach. Zajrzeliśmy jak turbina wygląda z bliska i zasypaliśmy naszą przewodnik wieloma pytaniami, dotyczącymi także spraw bieżących Kanału Elbląskiego, a zwłaszcza planowanego jego zamknięcia na czas remontu.
POCHYLNIA CAŁUNY NOWE I JEJ TURBINA WODNA © MARECKI

DYSKUSJA NA POCHYLNI CAŁUNY NOWE © MARECKI

Po zakończeniu dyskusji nadszedł czas powrotu. Aby przebiegał on w dobrej atmosferze każdy z uczestników otrzymał słodki drobiazg od elbląskiej firmy cukierniczej ,,Wolność''. Zatrzymaliśmy się jeszcze przy sklepie w Jelonkach, który w kilkanaście minut zrobił chyba miesięczny obrót. Potem jechaliśmy już bez dłuższych postojów, po drodze zaliczając jedyny tunel na Żuławach:-). Czy wiecie gdzie on jest?
WYJEŻDŻAMY Z TUNELU © MARECKI

Na rondzie Kaliningrad licznik pokazywał mi 44 km i pozostało dotrzeć do Bażantarni, gdzie Restauracja Myśliwska przygotowała ognisko z kiełbaskami. Jak widziałem, rowerzyści dotarli tam już nie w komplecie i bardzo różnymi trasami. A szkoda, bo czekały przewodniki Rowerem po krainie Kanału Elbląskiego z prawie 500 km oznakowanych w terenie szlaków rowerowych. Także kiełbasek starczyło dla wszystkich i w ten sposób ERGOnomiczna wycieczka nr 2 przeszła do historii.
OGNISKO PRZY RESTAURACJI MYŚLIWSKA © MARECKI

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólną jazdę i miłe spędzenie wolnego czasu. Gratulacje dla młodych uczestników wycieczki za wytrwałą jazdę i dotarcie do celu bez trudności. Jako ciekawostkę podam, że najmłodsza uczestniczka miał 5 lat i jechała jeszcze w foteliku na rowerze swojego taty, a najmłodszy rowerzysta jadący na własnym bicyklu miał 8 lat. Gratulacje!

Bardzo dziękuję sponsorom za uzyskane wsparcie i w tym miejscu nie zapominam też o elbląskich mediach, które z sukcesem włączyły się w akcję nagłośnienia tej inicjatywy: PORTEL,NASZ ELBLĄG, INFO ELBLĄG oraz DZIENNIK ELBLĄSKI i RADIO ESKA.

Pomocą organizacyjną służył też po raz pierwszy, ale mam nadzieję że nie ostatni Zarząd Budynków Komunalnych, który wyraził zgodę na bezpłatne umieszczenie plakatów na słupach ogłoszeniowych i zajął się też ich rozwieszeniem. Bardzo dziękuję :-).

Do zobaczenia już we wrześniu na trzeciej edycji. Pozdrawiam.

Z PREZYDENTEM PO ELBLĄGU

Sobota, 23 czerwca 2012 · | Komentarze 3

Około 100 osób ruszyło spod biurowca Elbląskiego Parku Technologicznego na Modrzewinie w 12 km trasę po Elblągu. Peleton prowadził Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk, a wykorzystanie drogi w sposób szczególny zapewniała obecność policyjnego radiowozu. Trasa naszego przejazdu prowadziła ulicami : Sulimy, Al. Jana Pawła II, Kwiatkowskiego, Mazurską, Odrodzenia, płk. Dąbka, Niepodległości, Legionów, Piłsudskiego, Beniowskiego, Szymanowskiego, Moniuszki, Traugutta, Górnośląską, Agrykola, Chrobrego, Sybiraków, Marymoncką do Restauracji Myśliwska w elbląskiej Bażantarni. Tutaj czekała na nas grochówka oraz wspólne pieczenie kiełbasek nad ogniskiem.

Należy wspomnieć, że na starcie wszyscy rowerzyści zostali wyposażeni w kamizelki odblaskowe z logo Bezpiecznego Elbląga oraz hasłem na plecach ,,Rozkręcamy Elbląg''. Kamizelka co prawda nie zastąpi dobrego oświetlenia, ale może być przydatna. Zaś na wszystkich, którzy dotarli do mety w Bażantarni czekały linkowe zapięcia rowerowe.

W ostatnim czasie elbląska policja zanotowała bowiem wzrost kradzieży rowerów, które nie były niczym zabezpieczone. Ta wspólna akcja Urzędu Miejskiego i Komendy Miejskiej Policji to pokłosie tych zdarzeń, gdyż niezabezpieczanie roweru jakimkolwiek zapięciem to proszenie się o kłopoty.

Dla osób które nie były na sobotnim przejeździe mam dobre informacje, że zarówno kamizelki jak i zapięcia jeszcze zostały i będą dostępne przy okazji imprez organizowanych zarówno przez UM, jak i KMP.

JEDZIEMY SOBIE ODRODZENIA © MARECKI

JEDNA Z KAMIZELEK ODRÓŻNIAŁA SIĘ OD POZOSTAŁYCH I PRZYCIĄGAŁA OBIEKTYWY © MARECKI

PIERWSZY PODJAZD I PIERWSZA SELEKCJA © MARECKI

I JUŻ JESTEŚMY W BAŻANTARNI © MARECKI

NAJMŁODSZY UCZESTNIK :-) © MARECKI

A wracając z Bażantarni spotkałem takie coś na ddr. Było pijane, agresywne i miało 2 duże psy bez kagańców. Uważajcie na takich ;-).

PIECHOTĄ PO DDR © MARECKI
Kategoria OR, WYCIECZKI <50

ERGOnomiczna wycieczka rowerowa #1 - Jelenia Dolina

Niedziela, 22 kwietnia 2012 · | Komentarze 2

Pętla przy ul. Ogólnej w chwili startu o godzinie 10 zapełniła się sympatyczną rzeszą 73 rowerzystów. Liczba ta została zweryfikowana w Jagodniku, gdzie na pierwszym odpoczynku każdy z uczestników otrzymał wsparcie energetyczne w postaci krówki ciągutki od elbląskiej WOLNOŚCI. Ze 100 otrzymanych z firmy batonów zostało mi 27, także rachunek jest prosty :-).

Trasa naszej wycieczki została pokonana bardzo spokojnym tempem, starałem się nawet na zjazdach nie przekraczać zakładanej prędkości 15 km/h. Momentami było to trudne, ale jak się chce to się da. Na niełatwej, interwałowej trasie były momenty pchania rowerów. Najtrudniejszy moment nastąpił tuż przed Jagodnikiem, gdzie pojawiło się błoto i małe koleiny. Rekompensatą za to była jazda po świeżym asfalcie, który jest między Jagodnikiem a ulicą Fromborską.

W Jeleniej Dolinie spędziliśmy dobre 30 minut, podczas których był czas na rozmowy i kąpiele, ale tylko te słoneczne. Pomimo obecności kilku morsów, nie zanurzyli się oni w wodach Jeziora Martwego. Pewnie było już za ciepło ;-).

O godzinie 12 rozpoczęliśmy jazdę powrotną. Pierwotnie chciałem do Jagodnika jechać terenem, korzystając z czerwonego szlaku ,,kopernikowskiego'', ale po nocnych opadach trasa ta byłaby zbyt trudna dla młodych bikerów, których nie brakowało w naszym gronie.

Do Jagodnika pojechaliśmy więc tą samą trasą, ale nie taką samą. Poprzednie podjazdy zamieniły sie w zjazdy, a zjazdy w podjazdy :-). Z Jagodnika skręciliśmy w lewo i obok wieży telewizyjnej dojechaliśmy do drogi wojewódzkiej 504.

W niedzielę jest ona stosunkowo mało ruchliwa i dlatego postanowiłem z niej skorzystać, aby w Dąbrowie skręcić na ulicę Bukową i niebieskim szlakiem dotrzeć do RESTAURACJI MYŚLIWSKA, gdzie dymiło już przygotowane dla uczestników ognisko wraz ze stosownym menu w postaci kiełbasek.

Na mecie byliśmy o godzinie 13 i w ten sposób pierwsza z ERGOnomicznych wycieczek rowerowych dobiegła końca. Cieszę się, że wspólna jazda w pięknych okolicznościach przyrody i pogody podobała się uczestnikom. Dziękuję za liczne uczestnictwo, koledze Andrzejowi Korpackiemu za pomoc organizacyjną w postaci zamykania naszego peletonu i baczenia na wszystkich uczestników oraz sponsorom za wsparcie marketingowe naszej wycieczki.

Nie można też zapomnieć o elbląskich mediach, które z sukcesem włączyły się w akcję nagłośnienia tej inicjatywy: PORTEL,NASZ ELBLĄG, INFO ELBLĄG oraz DZIENNIK ELBLĄSKI i RADIO ESKA.