avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO

WYCIECZKI 50-150

PO PAKIET WISŁA 1200

Piątek, 2 lipca 2021 · | Komentarze 2

Trasa: BIELSKO BIAŁA-Szczyrk-Wisła-SZCZYRK

Ołowiane chmury powitały mnie w Bielsku Białej, co jak na pierwszy w życiu pobyt w tym mieście sprawia, że już go nie lubię ;-) Potem jednak z każdym kilometrem pogoda się ogarniała i zrozumiała, że tego gościa nie da się deszczem zmiękczyć. Do tego stopnia, że na przełęczy Salmopolskiej, długiej ale niezbyt wymagającej, czekało już na mnie słońce i fotograficzne panoramy Beskidu Śląskiego.

Czekał też wolny pokój w tamtejszym zajeździe Biały Krzyż (Gazdówka), więc po zakwaterowaniu się, puściłem klamki hamulcowe i zjechałem do Wisły.
Pokręciłem się po mieście, znanym mi do tej pory z przelotów w ramach szosowych maratonów, czyli w sumie nieznanym. Spotkałem tam Ojca Dyrektora Wisły 1200 Leszka Pachulskiego jak pracowicie malował kredą strzałki kierunkowe dla zawodników, bo w Wiśle trwały remonty i oznakowanie objazów było konieczne.

Potem wspiąłem się wzdłuż Wisełki do Jeziora Czerniańskiego i zajrzałem do Zameczku, który malowniczo ,,wisi" nad tym akwenem. No, a potem to już tylko w górę - nie tylko rowerem ale i z buta - do schroniska Przysłop, gdzie od 16:00 odbywało się wydawanie pakietów startowych. W nich była czapeczka i buff, a po koszulkę trzeba było stawić się na ... mecie maratonu w Gdańsku. Sprytne :-))

Na przełęcz Salmopolską do Gazdówki udałem się drogami gruntowymi w masywie Baraniej Góry poznając w ten sposób początkowe kilometry rozpoczynającego się jutro maratonu i męcząc się znacznie na interwałowej trasie. A ja myślałem, że będzie po prostu z górki ;-) Wspaniała widokowo okolica popsuła się pod koniec dystansu, kiedy to przyszła deszczowa chmura i zrobiło się ciemno. Ale ona też miała swój klimat.

Po tak aktywnie spędzonym dniu zasnąłem jak dziecko. A jutro miał się zacząć prawdziwy wypoczynek...

DALEJ >>>

ŚRODOWE LATARECZKI-URODZINY MARKA NA ŻUŁAWACH

Środa, 30 czerwca 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Bielnik II-Marzęcino-Tujsk-Nowy Dwór Gdański-Solnica-Władysławowo-Helenowo-ELBLĄG

Jak to na dobrej imprezie wypada, zaczęło się od dynamicznej burzy z grzmotami pod Hydropressem a potem było jeszcze ciekawiej :-)  Lody w Marzęcinie, Picollo w Solnicy poprawiony Jim Beam'em dla solenizanta a wszystko okraszone dzikim tempem jazdy, dochodzącym na prostej przed Kmiecinem do 47 km/h!

A miało być spokojnie, regeneracyjnie  :-))

MWR#52 CIS-owa wycieczka

Niedziela, 27 czerwca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Pagórki-Kadyny-Suchacz-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik I - ELBLĄG

Trasa czwartej w tym roku Miejskiej Wycieczki Rowerowej prowadziła do Kadyn. Tematem przewodnim naszej jazdy były cisy, ale nie należy go kojarzyć wyłącznie z drzewem. Tych cisów było znacznie więcej podczas tego wypadu.

Cisami zaczęliśmy w Kadynach, w elbląskim Domu Pod Cisem wycieczkę zakończyliśmy, a najmniej znanym CIS-em podczas jazdy był CIS jako akronim Centrum Integracji Społecznej, czyli projekt realizowany w Domu Pod Cisem.

Zanim jednak dotarliśmy do celu naszej wycieczki 46 osób opuściło Elbląg przez Krasny Las i Jelenią Dolinę, która wyprowadziła nas do centrum Wysoczyzny Elbląskiej. Przez Ogrodniki i Pagórki dotarliśmy do początku Drogi Pięknych Widoków wiodącej w kierunku Kadyn. Tutaj poza ponad 5 km zjazdem w kierunku Zalewu Wiślanego czekał na nas Jarosław Mytych, leśnik z Nadleśnictwa Elbląg. W jego towarzystwie zjechaliśmy do Kadyn i udaliśmy się na dawny cmentarz ewangelicki, na którym rosną sobie cisy. Nie tak stare i dorodne jak sławny Cis Henrykowski, ale już całkiem okazałe. Tutaj nasz przewodnik zapoznał nas z historią tego miejsca oraz podzielił się informacjami na temat tytułowych cisów.

W kadyńskim lesie zakończyła się zacieniona część wycieczki i teraz ruszyliśmy w pełnym słońcu szlakiem GreenVelo wzdłuż plaż Zalewu Wiślanego. Przerwę cateringową zrobiliśmy na plaży Srebrna Riwiera, gdzie uczestnicy otrzymali wafelki. Niestety, pomimo panującej stosownej pogody nie mieliśmy możliwość zanurzyć nóg w wodach Zalewu Wiślanego, bo woda miała kolor … zielony. Cóż, sinice.

Wiejący w plecy lekki wiatr sprawił, że szybko minęliśmy Suchacz, Nadbrzeże i zameldowaliśmy się w Nowakowie, gdzie przy sklepie grupa uzupełniła zapasy napojów.

Nasza podróż skończyła się w Domu Pod Cisem, który ugościł nas - stosownie do temperatury - zimnymi owocami i orzeźwiającą wodą miętowo-cytrynową. Mieliśmy także okazję zapoznać się z działalnością i możliwościami tego pięknie odbudowanego obiektu. Tam też każda z uczestniczek i uczestników posiadający książeczkę turystyki kolarskiej PTTK otrzymał stempel poświadczający udział w Miejskiej Wycieczce Rowerowej (MWR). Przypominamy, te stemple bardzo przydadzą się w grudniu, podczas rozstrzygnięcia konkursu na najaktywniejszego uczestnika MWR. Warto je zbierać podczas naszych wyjazdów, gdyż w tym roku do wygrania będzie rower.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Biuro Podróży Variustur, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg. Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, szczególnie Nadleśnictwu Elbląg za wsparcie merytoryczne podczas wycieczki oraz Stowarzyszeniu ESWIP za ugoszczenie nas w Domu Pod Cisem. Podziękowania także dla elbląskich mediów za skuteczną promocję wycieczki, a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Na kolejną wycieczkę spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam 25 lipca. Szykuje się jazda nocna, więc będzie ciemno i tajemniczo. Zadbajcie o dobre oświetlenie i do zobaczenia :-)

DWA KRZYŻE

Środa, 23 czerwca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Ogrodniki-Pagórki-Kadyny-Tolkmicko-Chojnowo-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Nadbrzeże-ELBLĄG

Zainspirowany materiałem prasowym udałem się na poszukiwania dwóch krzyży. Opis medialny okazał się mocno uproszczony i jeszcze bardziej błędny, więc i ja jak błędny rycerz nieco błąkałem się po lasach między Tolkmickiem a Chojnowem. Na szczęście od czego ma się przyjaciół, a w zasadzie przyjaciółkę, która telefonicznie ogarnęła moją logistykę. Dzięki Gosia! :-)

Dwa krzyże upamiętniające katastrofę lotniczą z 1983 roku znajdują się poza szlakiem GreenVelo, jadąc od Tolkmicka przy MOR-ze GV Nowy Wiek jedziemy prosto, a nie w prawo i po 650 metrach, po prawej stronie, zauważymy je z pewnością.

ŚRODOWE LATARECZKI-GRĄDOWY MŁYN

Środa, 16 czerwca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Przezmark-Komorowo Żuławskie-Krosno-Pasłęk-Nowa Wieś Cierpkie-pochylnia Buczyniec-Gołutowo-Rychliki-Grądowy Młyn-Dzierzgonka-Żurawiec-ELBLĄG

TRASA

Ruszyliśmy o 17, ale żeby wtedy było chłodno to nie powiem. Naprawdę rześko i przyjemnie zrobiło się koło godziny 19. Celem tej edycji środowych latareczek był Grądowy Młyn na rzeczce Brzeźnica, datowany na XV wiek, a obecny budynek na rok 1908.

Miejsce obecnie jest zarządzane przez bujną przyrodę, której nic nie powstrzymuje. Dotarliśmy do niego mocno okrężną drogą przez Pasłęk i pochylnię Buczyniec Kanału Elbląskiego. Takie są skutki szybkiej jazdy z wiatrem, bez zbytniego oglądania się na organizatora :-)

Dzięki wszystkim za wspólne pogaduchy i kręcenie.

BĄGART

Czwartek, 3 czerwca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Krzewsk-Dzierzgonka-Święty Gaj-Bągaty-Bruk-Żuławka Sztumska-Krzyżanowo-Kławki-Fiszewo-Jasionno-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Dzisiejsza jazda miała przetestować aplikację ,,Aktywne Miasta", dzięki której bawimy się w zbieranie km dla Elbląga podczas rowerowych aktywności. Mam zamiar zabrać ją na Maraton Elbląski i wolałem sprawdzić, czy jeden powerbank starczy ;-). Apka bowiem wymaga braku oszczędzania energii, ale wygląda to lepiej niż rok temu, bo na tym dystansie zniknęło tylko 8 % z baterii. Rok temu tyle schodziło podczas kilkunastu km po mieście.

Wyskoczyliśmy z Andrzejem o poranku i szybko wjechaliśmy w żuławskie mgły romantycznie ścielące się nad kanałami, rzekami i polami rzepaku. Chłód poranka też był stosowny do tych okoliczności przyrody. W Bągacie dostrzegłem niewidzianą dotychczas tablicę pamiątkową, a w Budziszu Andrzej podjął  - nieudaną jednak - próbę zdobycie ruin tamtejszego wiatraka. Rzepak go pokonał ;-) Jazda zakończyła się zakupem pączków na Hetmańskiej, które już były otwarte. I to ja rozumiem! :-))

Wschód nad Tiną

Bągart

Konkurs: znajdź Andrzeja w rzepaku? :-))

Jest pociąg, jest wycieczka zaliczona ;-)

TRENINGOWO Z ANDRZEJEM

Sobota, 29 maja 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Tolkmicko-Pogrodzie-Brzezina-Huta Żuławska-Milejewo-Nowe Monasterzysko-Kamiennik Wielki-Gronowo Górne-ELBLĄG

Bladym świtem, a w sumie nocą, ruszyliśmy na trasę mojej pętli treningowej. Tym razem w odwrotnym, łatwiejszym kierunku. Andrzej dosiadał swojego nowego Krosa i trzeba przyznać, cisnął mocno. A że blat ma u niego 52 zęby, to i snułem się z tyłu próbując nieśmiało dogonić kolegę :-)

Lekko nie było, ale za to jak śniadanie smakowało wybornie!

W drodze po Andrzeja

Endrju i jego  speed cherry :-)

Kategoria TR, WYCIECZKI 50-150

ŚRODOWE LATARECZKI-WIELKI KAMIEŃ

Środa, 26 maja 2021 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Kamiennik Wielki-Kwietnik-Zastawno-Sąpy-Borzynowo-Aniołowo-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Było latarkowo, deszczowo, burzowo, a nawet fochowo :-)). Nie ma to jak aktywnie spędzić popołudnie na ciekawej, bardzo urozmaiconej trasie po Wysoczyźnie Elbląskiej. Ciekawej tym bardziej, że Wielki Głaz w Kwietniku miałem okazję widzieć po raz pierwszy.

Dzięki wszystkim za wspólne pogaduchy i kręcenie, szczególne wyrazy uznania dla szanownego Orga :-)

MYŚLICE

Wtorek, 25 maja 2021 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Krzewsk-Stankowo-Rychliki-Gisiel-Myślice-Gołutowo-Rychliki-Jelonki-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Trasa Maratonu Elbląskiego wymagała sprawdzenia pewnego odcinku przed Myślicami. Drobny deszczyk kapiący na mnie przez cała trasę nie mógł być więc wymówką - zawodnicy muszą mieć na 444 km trasie odrobinę komfortu ;-)

W samych Myślicach nigdy nie zajrzałem na lokalną - a kiedyś znaczący węzeł kolejowy - stację kolejową, więc dzisiaj nadrobiłem te zaległości. Zieleń pochłonęła bez ją bez reszty i rządzi całkowicie.

Myślice - dawna stacja kolejowa

Komorowo Żuławskie. Lichy ten pociąg, ale sztuka jest sztuka. Wycieczka zaliczona :-))

Zieleń i żółć zaświadczają, że to jednak nie listopad ;-)

Co on ma się ze mną :-))

JEZIORO PIERZCHALSKIE

Czwartek, 20 maja 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Młynary-Nowica-Chruściel-Karszewo-Nowe Monasterzysko-Milejewo-Ogrodniki-ELBLĄG

Pewnie słyszeliście o Kaszubskim Morzu, czyli Jeziorze Wdzydzkim? Patrząc na lekko wzburzone fale Jeziora Pierzchalskiego na Pasłęce pomyślałem sobie, że to Warmińskie Morze ;-)