INFO
Więcej o mnie.
MOJA STRONA INTERNETOWA
marecki.home.plKATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH
DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.MOJE GALERIE
FOTOSIK (do 30.04.2023)
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
MOJE POJAZDY
ARCHIWUM BLOGA
- 2025, Listopad2 - 5
- 2025, Październik29 - 19
- 2025, Wrzesień25 - 4
- 2025, Sierpień30 - 17
- 2025, Lipiec25 - 25
- 2025, Czerwiec22 - 18
- 2025, Maj29 - 6
- 2025, Kwiecień30 - 14
- 2025, Marzec28 - 24
- 2025, Luty25 - 17
- 2025, Styczeń27 - 35
- 2024, Grudzień26 - 28
- 2024, Listopad27 - 34
- 2024, Październik27 - 16
- 2024, Wrzesień27 - 28
- 2024, Sierpień26 - 13
- 2024, Lipiec22 - 19
- 2024, Czerwiec27 - 16
- 2024, Maj29 - 22
- 2024, Kwiecień28 - 21
- 2024, Marzec28 - 21
- 2024, Luty24 - 10
- 2024, Styczeń29 - 19
- 2023, Grudzień28 - 16
- 2023, Listopad29 - 25
- 2023, Październik26 - 22
- 2023, Wrzesień28 - 36
- 2023, Sierpień27 - 8
- 2023, Lipiec26 - 38
- 2023, Czerwiec29 - 28
- 2023, Maj32 - 22
- 2023, Kwiecień26 - 36
- 2023, Marzec30 - 19
- 2023, Luty20 - 21
- 2023, Styczeń29 - 29
- 2022, Grudzień26 - 27
- 2022, Listopad26 - 16
- 2022, Październik27 - 25
- 2022, Wrzesień27 - 34
- 2022, Sierpień26 - 21
- 2022, Lipiec29 - 37
- 2022, Czerwiec26 - 29
- 2022, Maj24 - 20
- 2022, Kwiecień27 - 19
- 2022, Marzec28 - 17
- 2022, Luty25 - 18
- 2022, Styczeń31 - 36
- 2021, Grudzień24 - 23
- 2021, Listopad25 - 19
- 2021, Październik28 - 13
- 2021, Wrzesień28 - 22
- 2021, Sierpień25 - 26
- 2021, Lipiec27 - 27
- 2021, Czerwiec29 - 25
- 2021, Maj29 - 30
- 2021, Kwiecień28 - 29
- 2021, Marzec28 - 25
- 2021, Luty25 - 55
- 2021, Styczeń26 - 29
- 2020, Grudzień24 - 23
- 2020, Listopad13 - 4
- 2020, Październik27 - 33
- 2020, Wrzesień26 - 51
- 2020, Sierpień27 - 32
- 2020, Lipiec15 - 34
- 2020, Czerwiec29 - 107
- 2020, Maj29 - 55
- 2020, Kwiecień26 - 89
- 2020, Marzec10 - 23
- 2020, Styczeń1 - 6
- 2019, Grudzień23 - 43
- 2019, Listopad22 - 37
- 2019, Październik21 - 47
- 2019, Wrzesień22 - 16
- 2019, Sierpień23 - 35
- 2019, Lipiec23 - 31
- 2019, Czerwiec27 - 80
- 2019, Maj26 - 35
- 2019, Kwiecień28 - 35
- 2019, Marzec27 - 43
- 2019, Luty24 - 32
- 2019, Styczeń25 - 53
- 2018, Grudzień22 - 33
- 2018, Listopad24 - 51
- 2018, Październik26 - 75
- 2018, Wrzesień24 - 79
- 2018, Sierpień14 - 13
- 2018, Lipiec27 - 60
- 2018, Czerwiec29 - 54
- 2018, Maj30 - 47
- 2018, Kwiecień23 - 37
- 2018, Marzec26 - 43
- 2018, Luty24 - 86
- 2018, Styczeń27 - 65
- 2017, Grudzień20 - 43
- 2017, Listopad26 - 32
- 2017, Październik26 - 18
- 2017, Wrzesień29 - 36
- 2017, Sierpień22 - 36
- 2017, Lipiec27 - 35
- 2017, Czerwiec28 - 37
- 2017, Maj28 - 26
- 2017, Kwiecień24 - 25
- 2017, Marzec29 - 22
- 2017, Luty24 - 24
- 2017, Styczeń28 - 41
- 2016, Grudzień25 - 33
- 2016, Listopad12 - 13
- 2016, Październik7 - 5
- 2016, Wrzesień30 - 39
- 2016, Sierpień27 - 51
- 2016, Lipiec21 - 14
- 2016, Czerwiec29 - 26
- 2016, Maj26 - 140
- 2016, Kwiecień29 - 15
- 2016, Marzec26 - 56
- 2016, Luty22 - 27
- 2016, Styczeń24 - 44
- 2015, Grudzień29 - 25
- 2015, Listopad25 - 37
- 2015, Październik28 - 19
- 2015, Wrzesień25 - 24
- 2015, Sierpień25 - 20
- 2015, Lipiec18 - 16
- 2015, Czerwiec28 - 35
- 2015, Maj26 - 22
- 2015, Kwiecień25 - 9
- 2015, Marzec27 - 30
- 2015, Luty27 - 17
- 2015, Styczeń30 - 58
- 2014, Grudzień26 - 32
- 2014, Listopad26 - 35
- 2014, Październik30 - 61
- 2014, Wrzesień32 - 30
- 2014, Sierpień25 - 58
- 2014, Lipiec20 - 25
- 2014, Czerwiec28 - 68
- 2014, Maj31 - 51
- 2014, Kwiecień27 - 35
- 2014, Marzec27 - 46
- 2014, Luty27 - 52
- 2014, Styczeń26 - 46
- 2013, Grudzień27 - 42
- 2013, Listopad24 - 13
- 2013, Październik25 - 33
- 2013, Wrzesień24 - 28
- 2013, Sierpień11 - 36
- 2013, Lipiec25 - 20
- 2013, Czerwiec28 - 45
- 2013, Maj27 - 28
- 2013, Kwiecień25 - 38
- 2013, Marzec27 - 44
- 2013, Luty26 - 24
- 2013, Styczeń25 - 19
- 2012, Grudzień25 - 28
- 2012, Listopad27 - 42
- 2012, Październik27 - 38
- 2012, Wrzesień29 - 22
- 2012, Sierpień13 - 136
- 2012, Lipiec27 - 23
- 2012, Czerwiec26 - 50
- 2012, Maj27 - 57
- 2012, Kwiecień27 - 43
- 2012, Marzec27 - 42
- 2012, Luty27 - 42
- 2012, Styczeń23 - 43
- 2011, Grudzień23 - 51
- 2011, Listopad25 - 45
- 2011, Październik27 - 40
- 2011, Wrzesień26 - 16
- 2011, Sierpień25 - 15
- 2011, Lipiec8 - 36
- 2011, Czerwiec25 - 54
- 2011, Maj26 - 64
- 2011, Kwiecień23 - 34
- 2011, Marzec27 - 68
- 2011, Luty22 - 50
- 2011, Styczeń28 - 52
- 2010, Grudzień31 - 103
- 2010, Listopad31 - 84
- 2010, Październik31 - 47
- 2010, Wrzesień29 - 40
- 2010, Sierpień30 - 61
- 2010, Lipiec31 - 64
- 2010, Czerwiec31 - 58
- 2010, Maj31 - 72
- 2010, Kwiecień32 - 72
- 2010, Marzec32 - 75
- 2010, Luty28 - 53
- 2010, Styczeń31 - 133
- 2009, Grudzień31 - 88
- 2009, Listopad30 - 42
- 2009, Październik32 - 55
- 2009, Wrzesień30 - 57
- 2009, Sierpień31 - 62
- 2009, Lipiec31 - 34
- 2009, Czerwiec31 - 18
- 2009, Maj32 - 18
- 2009, Kwiecień31 - 11
- 2009, Marzec31 - 16
- 2009, Luty28 - 7
- 2009, Styczeń31 - 10
- 2008, Grudzień31 - 21
- 2008, Listopad30 - 26
- 2008, Październik31 - 7
- 2008, Wrzesień30 - 12
- 2008, Sierpień31 - 17
- 2008, Lipiec31 - 20
- 2008, Czerwiec30 - 27
- 2008, Maj31 - 5
- 2008, Kwiecień30 - 12
- 2008, Marzec31 - 29
- 2008, Luty29 - 6
- 2008, Styczeń31 - 8
Wpisy archiwalne w kategorii
OR
| Dystans całkowity: | 9975.00 km (w terenie 218.50 km; 2.19%) |
| Czas w ruchu: | 201:16 |
| Średnia prędkość: | 16.52 km/h |
| Maksymalna prędkość: | 57.00 km/h |
| Suma podjazdów: | 9471 m |
| Maks. tętno maksymalne: | 179 (95 %) |
| Maks. tętno średnie: | 137 (73 %) |
| Suma kalorii: | 118701 kcal |
| Liczba aktywności: | 395 |
| Średnio na aktywność: | 25.25 km i 4h 22m |
| Więcej statystyk | |
Dane wyjazdu:
15.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:27.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Poniedziałek, 31 lipca 2017 · | Komentarze 2
19 dni do MRDP.Ciekawy lipiec już z tyłu, a pasjonująco zapowiadający się sierpień tuż-tuż. Tymczasem wygląda na to, że ofiarą najwyższego budynku sądu w Polsce poza chodnikiem, zawrotką, przejściem dla pieszych i przejazdem rowerowym padnie też odcinek głównego ciągu rowerowego w Elblągu. Bo prawoskręt do sądu to rzecz święta :-/. Interesujące, jak to pogodzą naukowcy z naszego ZD?

Kategoria OR
Dane wyjazdu:
28.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:41.00 km/h
Temperatura:24.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Poniedziałek, 3 lipca 2017 · | Komentarze 2
47 dni do MRDP.W związku z wizytą ministra ON mnóstwo wojska kręciło się po Starym Mieście. Jeden wóz o mały włos zdemolowałby elbląskiego Piekarczyka. Naprawdę było blisko ...




Ale prawdziwe wow! wydałem z siebie jak zobaczyłem tymczasowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym na ul. 12 Lutego. Ekipa budująca torowisko zadbała o rowerzystów. Niesamowite :-). Nawet szutrowe podjazdy pod krawężniki się pojawiły.
Poprawny znak stoi sobie na drodze rowerowej, ale czy ja nie wymagam zbyt dużo. Skrajnia 50 cm dla samochodów to rzecz w Elblągu święta. Dla rowerów skrajnia 20 cm mniej święta.

I wspomniany przejazd:


I jeszcze sprawnie jedziemy przez torowisko na Królewieckiej. Tutaj nigdy nie było tak dobrze, jak podczas remontu. Remoncie trwaj wiecznie :-))

Kategoria OR
Dane wyjazdu:
50.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:23.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Środa, 14 czerwca 2017 · | Komentarze 0
66 dni do MRDP.Kontynuując temat elbląskiej infrastruktury rowerowej A.D 2017 poddawanej irracjonalnym rozwiązaniom dzisiaj czas na wysokie krawężniki. Mogłoby się wydawać, że po doświadczeniach z lat 2011-2013 i wydanych kilkudziesięciu tysięcy złotych na poprawki przy obniżaniu krawężników Zarząd Dróg będzie dbał o kasę podatnika i ktoś ogarnie ten jakże prosty temat. O złudne me nadzieje! Nie ogarnia tego nikt, pomimo istnienia tamże odpowiedniego stanowiska :-(
Teraz wysokie krawężniki się w Elblągu ... szlifuje :-))). Raz się szlifuje trochę bardziej, trochę mniej - to i tak bez znaczenia dla bezpieczeństwa i wygody jazdy. Wróciły ciemne czasy, ciemnogród.


Na koniec fotka z Trójmiasta, gdzie większość przejazdów jest zrobiona tak, że żadnych krawężników obniżać nie trzeba. Dlaczego? Bo ich tam w ogóle nie ma!

Miłego weekendu :-)
Kategoria OR
Dane wyjazdu:
5.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:16.0
Podjazdy: m
Rower:
To to, to tam po Elblągu
Środa, 7 czerwca 2017 · | Komentarze 2
73 dni do MRDP.Podobno głupio kopać leżącego, ale jak leżący jeszcze fika i zagraża rowerzystom ... Zdjęcia poniżej obrazują, jak elbląski Zarząd Dróg dba o bezpieczeństwo, komfort i wygodę paru tysięcy użytkowników rowerów w Elblągu.
1. Skrzyżowanie przy Feniksie jest już podobno otwarte. Dla samochodów na pewno, dla pieszych wąsko ale też się da, a rowerzyści ... Teleportacja?

2. Podchody na ul. Płk. Dąbka o których wspominałem niedawno zaczęły się na całego. Główna droga rowerowa w Elblągu nie ma wytyczonych objazdów, nie ma informacji o robotach drogowych, nie ma nic co wskazywałoby, że ktoś na Czerwonego Krzyża wychodzi czasami z samochodu; że o wejściu na rower nawet nie wspomnę.
Pełna blokada jadąc od strony Zawady - żeby ominąć wykopu należy wjechać ostrożnie na jezdnię Płk. Dąbka.

Jadąc od centrum mamy do wyboru prowadzenie roweru po schodach, skok z krawężnika na ulicę (ostrożnie) albo nie korzystanie z tego odcinka i jazdę równoległą ulicą Fałata. Ergonomia każdego z tych rozwiązań powala na kolana :-/

Ciąg dalszy pewnie nastąpi, chociaż nie wiem po co :-))
Kategoria OR
Dane wyjazdu:
25.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:19.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Czwartek, 1 czerwca 2017 · | Komentarze 0
79 dni do MRDP.Zajrzałem na jedyny elbląski kontrapas Wspólna/Kościuszki, który przetrwał remont jednej z tych ulic. Elbląski Zarząd Dróg nie byłby jednak sobą, gdyby przy tej okazji nie wprowadził pewnych udogodnień dla - pewnie, że nie dla nas - blachosmrodów. Dzięki przerywanej linii mogą one teraz legalnie wjeżdżać na pas dla rowerów, żeby sobie zaparkować na poboczu. Ciekawe, kiedy dojdzie do pierwszego bum?

Zapomniano natomiast (czekamy na to już prawie 5 lat!) zrobić linię przerywaną na końcu pasa, tak aby umożliwić lewoskręt dla rowerów na drogę boczną, pod górę w kierunku ulicy Saperów. Ciekawe, czy i kiedy to nastąpi? Że nie wspomnę przez grzeczność o pomalowaniu na czerwono i posprzątaniu pobocza :-)
Kategoria OR
Dane wyjazdu:
30.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Poniedziałek, 22 maja 2017 · | Komentarze 4
89 dni do MRDP.Jakieś podchody szykują się na ulicy Pułkownika Dąbka. Ich organizatorem jest - jak wieść gminna niesie - miejscowy Zarząd Dróg. Ciekawe, co i jak będzie po zakończonej zabawie. Obstawiam likwidację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych w imię poprawienia płynności ruchu samochodowego :-). Czyli ludziom gorzej, a samochodom lepiej. Taki smutny elbląski standard...



Kategoria OR
Dane wyjazdu:
21.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Środa, 14 grudnia 2016 · | Komentarze 14
248 dni do MRDP.Czarna rozpacz ogarnia człowieka jak widzi ostatnie elbląskie inicjatywy rowerowe. Chęci widać są, ale wykonanie woła o pomstę. Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Śmiech przez łzy - może to jest rozwiązanie :-)
Przy poczcie głównej stanęły trzy, dobrze mi znane stojaki rowerowe. Nie wiem kto był inicjatorem ich ustawienia (sensowności ich w tym miejscu trudno zaprzeczyć) i nie wiem, czy to są stojaki miejskie - chociaż wyglądają tak samo. Sam budynek jest zabytkiem, ale stojaki na retro z pewnością nie wyglądają.
To może i drobiazg, ale estetycznie znaczący. Użytkowo ważniejsze jest to, że postawiono je równolegle do budynku i dość blisko muru, ale na szczęście rower od strony ,,wewnętrznej'' się zmieści. Nawet z sakwami, co sprawdziłem.

Natomiast na dziedzińcu UM stanęła wiata rowerowa. Starałem się o nią bezskutecznie podczas pełnienia funkcji OR i wreszcie jest. Całkiem ładna, w pełni ażurowa, z przesuwanymi czterema wejściami. I wszystko byłoby OK, gdyby nie kuriozalne stojaki rowerowe na teoretycznie 20 rowerów. Są to ...dobrze znane w Elblągu z lat minionych wyrwikółka, a nie U-kształtne, takie jakie widzicie powyżej.
Rower stoi w nich niestabilnie, ciężko zapiąć go za koło i ramę, a do tego stawiając rowery obok siebie kierownicami to 20 się nie zmieści. Na domiar złego dostępu do wiaty broni wysoki krawężnik, na którym urzędniczki i urzędnicy mogą się przewrócić lub uszkodzić rower. Żeby było zupełnie ciekawie, takie stojaki są niezgodne z Zarządzeniem Prezydenta Elbląga (pkt 10.3) i z tego co wiem, za ich wybór było odpowiedzialny urzędnik, właściciel bodajże 7 rowerów (sic!).





Zaczynam bać się jeździć po mieście ... ;-)
Kategoria OR
Dane wyjazdu:
5.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:30.00 km/h
Temperatura:-2.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Poniedziałek, 12 grudnia 2016 · | Komentarze 5
250 dni do MRDP.Przeczytałem, że pierwsze (i ostatnie zapewne) w Elblągu rondo ósemkowe (zwane też podpaskowym) przeszło pomyślnie odbiory. Rondo jak rondo, bardziej interesujące rowerzystów rzeczy działy się w temacie nowej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Konopnickiej, która wraz z rondem była jedną inwestycją. Tak było jeszcze w listopadzie.
Pełen radosnego podniecenia pojechałem więc zobaczyć na własne oczy wszystko ładnie poprawione, uzupełnione i naprawione. Orgazmu nie było :-)).
1. Zrobiono skrajnię od krawężnika, ale ... kosztem szerokości ścieżki rowerowej, która teraz ma szerokość 1,25 m a powinna mieć 1,5 metra. Tej szerokości drogi budowano w Elblągu w latach ... 90 XX wieku.


2. W kilku miejscach ścieżka ma nadal 1,40 m szerokości, co nijak nie wygląda jak 1,5 metra.


3. Już kiedyś - skutkiem niefachowych odbiorów - musieliśmy obniżać krawężniki, ale jak widać, niewiele to niektórych nauczyło ...




Podsumowanie:
1. Inwestycja od strony rowerowej jest zbędna i pogarsza bezpieczeństwo rowerzystów w tym rejonie miasta. Nieprawidłowo zaprojektowana ścieżka stwarza niebezpieczeństwo potrącenia pieszych przez rowerzystów (i na odwrót) lub rowerzystów przez samochód. Od strony zachodniej ścieżka rowerowa przecina ulice: Pomorską (dwukrotnie - przy sklepie Słoneczko i przed Pizzerią La Capra, Kaliską i Pawią).
Pole widoczności dla kierowcy i rowerzysty jest tam bardzo słabe, bez porównania gorsze niż w przypadku jazdy rowerem po jezdni. Także silne odgięcie w rejonie ronda ścieżki rowerowej w prawo jest bardzo niebezpieczne, bo wprowadza w błąd kierującego samochodem co do rzeczywistych intencji rowerzysty w wyborze kierunku ruchu.
2. Ścieżka rowerowa została wykonana z polbruku, co jest niezgodne z Zarządzeniem Prezydenta Elbląga (rozdział 9).
3. Ścieżka rowerowa została wykonana niezgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej ( nieprawidłowa miejscami jej szerokość).
Alternatywą, znacznie bezpieczniejszą i do tego tańszą w wykonaniu i utrzymaniu byłoby zaprojektowanie pasów rowerowych w jezdni lub zastosowanie środków uspokojenia ruchu i pozostawienie ruchu rowerów na zasadach ogólnych.
W obecnej sytuacji, gdy przepisy kodeksu drogowego zmuszają nas do korzystania z tak fatalnej drogi rowerowej, bo inaczej możemy narazić się na otrzymanie mandatu rekomenduję omijać w miarę możliwości ten odcinek ulicy Konopnickiej i korzystanie z alternatywnych ulic równoległych (doskonałej jakości asfalt na ulicy Modlińskiej i mniej doskonały na ulica Żyrardowskiej).
Kategoria OR
Dane wyjazdu:
5.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:6.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Czwartek, 8 grudnia 2016 · | Komentarze 0
254 dni do MRDP.Okazuje się, że sprawę ciągu pieszo-rowerowego na wiadukcie w ciągu DK22 nad torem kolejowym należy widzieć w szerszym kontekście. Jak pisze w korespondencji rzecznik prasowy olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki:
Ma Pan rację jeśli chodzi o znaki C-13 i C-16, ustawienie ich było efektem omyłki przy opracowywaniu projektu organizacji ruchu, dlatego zostały zdjęte. Obiekt został wybudowany w kształcie docelowym uwzględniającym zarówno w przyszłości przebudowę drogi wraz z jej poszerzeniem, jak również budowę przez miasto ciągu pieszo rowerowego od strony Elbląga (dk 22 od wiaduktu w kierunku Elbląga jest w zarządzie miasta).
Stąd uwzględnione są na nim i ciąg pieszo-rowerowy i pasy awaryjne, ponieważ prościej i taniej było wybudować teraz obiekt o wyższych parametrach, niż w przyszłości go poszerzać lub budować obok kładkę dla pieszych i rowerzystów. Dopóki nie będzie kontynuacji ciągu pieszo-rowerowego poza wiaduktem, ruch rowerowy powinien odbywać po jezdni obiektu.
I wszystko w temacie. Górą jeździmy normalnie, a dołem to się dopiero zobaczy :-)
Kategoria OR
Dane wyjazdu:
35.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:45.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:
To tu, to tam po Elblągu
Środa, 7 grudnia 2016 · | Komentarze 0
255 dni do MRDP.Drogowcom z GDDKiA udało się zepsuć całkiem ładny wiadukt na DK 22, ale i nasz elbląski Zarząd Dróg temat wiaduktowy słabo ogarnia. Wiadukt na Akacjowej stoi sobie już parę latek, ale te znaki drogowe na dwukierunkowej drodze rowerowej wyrosły zupełnie niedawno.
O takich drobiazgach jak skrajnia pionowa czy pozioma ktoś najzwyczajniej zapomniał. Czy przypomni sobie, jak rowerzysta zjeżdżając z góry uderzy głową w znak i straci zdrowie lub życie?


Kategoria OR



