INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 301.707 kilometrów, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.88 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Wpisy archiwalne w kategorii

OR

Dystans całkowity:9975.00 km (w terenie 218.50 km; 2.19%)
Czas w ruchu:201:16
Średnia prędkość:16.52 km/h
Maksymalna prędkość:57.00 km/h
Suma podjazdów:9471 m
Maks. tętno maksymalne:179 (95 %)
Maks. tętno średnie:137 (73 %)
Suma kalorii:118701 kcal
Liczba aktywności:395
Średnio na aktywność:25.25 km i 4h 22m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
15.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:27.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 31 lipca 2017 · | Komentarze 2

19 dni do MRDP.

Ciekawy lipiec już z tyłu, a pasjonująco zapowiadający się sierpień tuż-tuż. Tymczasem wygląda na to, że ofiarą najwyższego budynku sądu w Polsce poza chodnikiem, zawrotką, przejściem dla pieszych i przejazdem rowerowym padnie też odcinek głównego ciągu rowerowego w Elblągu. Bo prawoskręt do sądu to rzecz święta :-/. Interesujące, jak to pogodzą naukowcy z naszego ZD?


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
28.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:41.00 km/h
Temperatura:24.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 3 lipca 2017 · | Komentarze 2

47 dni do MRDP.

W związku z wizytą ministra ON mnóstwo wojska kręciło się po Starym Mieście. Jeden wóz o mały włos zdemolowałby elbląskiego Piekarczyka. Naprawdę było blisko ...






Ale prawdziwe wow! wydałem z siebie jak zobaczyłem tymczasowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym na ul. 12 Lutego. Ekipa budująca torowisko zadbała o rowerzystów. Niesamowite :-). Nawet szutrowe podjazdy pod krawężniki się pojawiły. 

Poprawny znak stoi sobie na drodze rowerowej, ale czy ja nie wymagam zbyt dużo. Skrajnia 50 cm dla samochodów to rzecz w Elblągu święta. Dla rowerów skrajnia 20 cm mniej święta. 



I wspomniany przejazd:




I jeszcze sprawnie jedziemy przez torowisko na Królewieckiej. Tutaj nigdy nie było tak dobrze, jak podczas remontu. Remoncie trwaj wiecznie :-))


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
50.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:23.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 14 czerwca 2017 · | Komentarze 0

66 dni do MRDP.

Kontynuując temat elbląskiej infrastruktury rowerowej  A.D 2017 poddawanej irracjonalnym rozwiązaniom dzisiaj czas na wysokie krawężniki. Mogłoby się wydawać, że po doświadczeniach z lat 2011-2013 i wydanych kilkudziesięciu tysięcy złotych na poprawki przy obniżaniu krawężników Zarząd Dróg będzie dbał o kasę podatnika i ktoś ogarnie ten jakże prosty temat. O złudne me nadzieje! Nie ogarnia tego nikt, pomimo istnienia tamże odpowiedniego stanowiska :-(

Teraz wysokie krawężniki się w Elblągu ... szlifuje :-))). Raz się szlifuje trochę bardziej, trochę mniej - to i tak bez znaczenia dla bezpieczeństwa i wygody jazdy. Wróciły ciemne czasy, ciemnogród. 





Na koniec fotka z Trójmiasta, gdzie większość przejazdów jest zrobiona tak, że żadnych krawężników obniżać nie trzeba. Dlaczego? Bo ich tam w ogóle nie ma!



Miłego weekendu :-)
Kategoria OR


Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:16.0
Podjazdy: m
Rower:

To to, to tam po Elblągu

Środa, 7 czerwca 2017 · | Komentarze 2

73 dni do MRDP.

Podobno głupio kopać leżącego, ale jak leżący jeszcze fika i zagraża rowerzystom ... Zdjęcia poniżej obrazują, jak elbląski Zarząd Dróg dba o bezpieczeństwo, komfort i wygodę paru tysięcy użytkowników rowerów w Elblągu.



1. Skrzyżowanie przy Feniksie jest już podobno otwarte. Dla samochodów na pewno, dla pieszych wąsko ale też się da, a rowerzyści ... Teleportacja?


2. Podchody na ul. Płk. Dąbka o których wspominałem niedawno zaczęły się na całego. Główna droga rowerowa w Elblągu nie ma wytyczonych objazdów, nie ma informacji o robotach drogowych, nie ma nic co wskazywałoby, że ktoś na Czerwonego Krzyża wychodzi czasami z samochodu; że o wejściu na rower nawet nie wspomnę.

Pełna blokada jadąc od strony Zawady - żeby ominąć wykopu należy wjechać ostrożnie na jezdnię Płk. Dąbka.


Jadąc od centrum mamy do wyboru prowadzenie roweru po schodach, skok z krawężnika na ulicę (ostrożnie) albo nie korzystanie z tego odcinka i jazdę równoległą ulicą Fałata. Ergonomia  każdego z tych rozwiązań powala na kolana :-/


Ciąg dalszy pewnie nastąpi, chociaż nie wiem po co :-))


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:19.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 1 czerwca 2017 · | Komentarze 0

79 dni do MRDP.

Zajrzałem na jedyny elbląski kontrapas Wspólna/Kościuszki, który przetrwał remont jednej z tych ulic. Elbląski Zarząd Dróg nie byłby jednak sobą, gdyby przy tej okazji nie wprowadził pewnych udogodnień dla - pewnie, że nie dla nas - blachosmrodów. Dzięki przerywanej linii mogą one teraz legalnie wjeżdżać na pas dla rowerów, żeby sobie zaparkować na poboczu. Ciekawe, kiedy dojdzie do pierwszego bum?

Zapomniano natomiast (czekamy na to już prawie 5 lat!) zrobić linię przerywaną na końcu pasa, tak aby umożliwić lewoskręt dla rowerów na drogę boczną, pod górę w kierunku ulicy Saperów. Ciekawe, czy i kiedy to nastąpi? Że nie wspomnę przez grzeczność o pomalowaniu na czerwono i posprzątaniu pobocza :-)

Kategoria OR


Dane wyjazdu:
30.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:0.00 km/h
Temperatura:
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 22 maja 2017 · | Komentarze 4

89 dni do MRDP.

Jakieś podchody szykują się na ulicy Pułkownika Dąbka. Ich organizatorem jest - jak wieść gminna niesie - miejscowy Zarząd Dróg. Ciekawe, co i jak będzie po zakończonej zabawie. Obstawiam likwidację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych w imię poprawienia płynności ruchu samochodowego :-). Czyli ludziom gorzej, a samochodom lepiej. Taki smutny elbląski standard...








Kategoria OR


Dane wyjazdu:
21.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 14 grudnia 2016 · | Komentarze 14

248 dni do MRDP.
Czarna rozpacz ogarnia człowieka jak widzi ostatnie elbląskie inicjatywy rowerowe. Chęci widać są, ale wykonanie woła o pomstę.  Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Śmiech przez łzy - może to jest rozwiązanie :-)

Przy poczcie głównej stanęły trzy, dobrze mi znane stojaki rowerowe. Nie wiem kto był inicjatorem ich ustawienia (sensowności ich w tym miejscu trudno zaprzeczyć) i  nie wiem, czy to są stojaki miejskie - chociaż wyglądają tak samo.  Sam budynek jest zabytkiem, ale stojaki na retro z pewnością nie wyglądają.

To może i drobiazg, ale estetycznie znaczący. Użytkowo ważniejsze jest to, że postawiono je równolegle do budynku i dość blisko muru, ale na szczęście rower od strony ,,wewnętrznej'' się zmieści. Nawet z sakwami, co sprawdziłem. 




Natomiast na dziedzińcu UM stanęła wiata rowerowa. Starałem się o nią bezskutecznie podczas pełnienia funkcji OR i wreszcie jest. Całkiem ładna, w pełni ażurowa, z przesuwanymi czterema wejściami.  I wszystko byłoby OK, gdyby nie kuriozalne stojaki rowerowe na teoretycznie 20 rowerów. Są to ...dobrze znane w Elblągu z lat minionych wyrwikółka, a nie U-kształtne, takie jakie widzicie powyżej. 

Rower stoi w nich niestabilnie, ciężko zapiąć go za koło i ramę,  a do tego stawiając rowery obok siebie kierownicami to 20 się nie zmieści. Na domiar złego dostępu do wiaty broni wysoki krawężnik, na którym urzędniczki i urzędnicy mogą się przewrócić lub uszkodzić rower. Żeby było zupełnie ciekawie, takie stojaki są niezgodne z Zarządzeniem Prezydenta Elbląga (pkt 10.3) i z tego co wiem, za ich wybór było odpowiedzialny urzędnik, właściciel bodajże 7 rowerów (sic!). 






Zaczynam bać się jeździć po mieście ... ;-)
Kategoria OR


Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:30.00 km/h
Temperatura:-2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 12 grudnia 2016 · | Komentarze 5

250 dni do MRDP.

Przeczytałem, że pierwsze (i ostatnie zapewne) w Elblągu rondo ósemkowe (zwane też podpaskowym) przeszło pomyślnie odbiory. Rondo jak rondo, bardziej interesujące rowerzystów rzeczy działy się w temacie nowej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Konopnickiej, która wraz z rondem była jedną inwestycją.  Tak było jeszcze w listopadzie.

Pełen radosnego podniecenia pojechałem więc zobaczyć na własne oczy wszystko ładnie poprawione, uzupełnione i naprawione. Orgazmu nie było :-)).



1. Zrobiono skrajnię od krawężnika, ale ... kosztem szerokości ścieżki rowerowej, która teraz ma szerokość 1,25 m a powinna mieć 1,5 metra. Tej szerokości drogi budowano w Elblągu w latach ... 90 XX wieku. 




2. W kilku miejscach ścieżka ma nadal 1,40 m szerokości, co nijak nie wygląda jak 1,5 metra. 




3. Już kiedyś - skutkiem niefachowych odbiorów - musieliśmy obniżać krawężniki, ale jak widać, niewiele to niektórych nauczyło ...






Podsumowanie:


1. Inwestycja od strony rowerowej jest zbędna i pogarsza bezpieczeństwo rowerzystów w tym rejonie miasta. Nieprawidłowo zaprojektowana ścieżka stwarza niebezpieczeństwo potrącenia pieszych przez rowerzystów (i na odwrót) lub rowerzystów przez samochód. Od strony zachodniej ścieżka rowerowa przecina ulice: Pomorską (dwukrotnie - przy sklepie Słoneczko i przed Pizzerią La Capra, Kaliską i Pawią).

Pole widoczności dla kierowcy i rowerzysty jest tam bardzo słabe, bez porównania gorsze niż w przypadku jazdy rowerem po jezdni. Także silne odgięcie w rejonie ronda ścieżki rowerowej w prawo jest bardzo niebezpieczne, bo wprowadza w błąd kierującego samochodem co do rzeczywistych intencji rowerzysty w wyborze kierunku ruchu.

2. Ścieżka rowerowa została wykonana z polbruku, co jest niezgodne z Zarządzeniem Prezydenta Elbląga (rozdział 9).

3. Ścieżka rowerowa została wykonana niezgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej ( nieprawidłowa miejscami jej szerokość).

Alternatywą, znacznie bezpieczniejszą i do tego tańszą w wykonaniu i utrzymaniu byłoby zaprojektowanie pasów rowerowych w jezdni lub zastosowanie środków uspokojenia ruchu i pozostawienie ruchu rowerów na zasadach ogólnych.

W obecnej sytuacji, gdy przepisy kodeksu drogowego zmuszają nas do korzystania z tak fatalnej drogi rowerowej, bo inaczej możemy narazić się na otrzymanie mandatu rekomenduję omijać w miarę możliwości ten odcinek ulicy Konopnickiej i korzystanie z alternatywnych ulic równoległych (doskonałej jakości asfalt na ulicy Modlińskiej i mniej doskonały na ulica Żyrardowskiej).

Kategoria OR


Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:6.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 8 grudnia 2016 · | Komentarze 0

254 dni do MRDP.

Okazuje się, że sprawę ciągu pieszo-rowerowego na wiadukcie w ciągu DK22 nad torem kolejowym należy widzieć w szerszym kontekście. Jak pisze w korespondencji rzecznik prasowy olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki: 

Ma Pan rację jeśli chodzi o znaki C-13 i C-16, ustawienie ich było efektem omyłki przy opracowywaniu projektu organizacji ruchu, dlatego zostały zdjęte. Obiekt został wybudowany w kształcie docelowym uwzględniającym zarówno w przyszłości przebudowę drogi wraz z jej poszerzeniem, jak również budowę przez miasto ciągu pieszo rowerowego od strony Elbląga (dk 22 od wiaduktu w kierunku Elbląga jest w zarządzie miasta). 


Stąd uwzględnione są na nim i ciąg pieszo-rowerowy i pasy awaryjne, ponieważ prościej i taniej było wybudować teraz obiekt o wyższych parametrach, niż w przyszłości go poszerzać lub budować obok kładkę dla pieszych i rowerzystów. Dopóki nie będzie kontynuacji ciągu pieszo-rowerowego poza wiaduktem, ruch rowerowy powinien odbywać po jezdni obiektu.





I wszystko w temacie. Górą jeździmy normalnie, a dołem to się dopiero zobaczy :-)
Kategoria OR


Dane wyjazdu:
35.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:45.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 7 grudnia 2016 · | Komentarze 0

255 dni do MRDP.
Drogowcom z GDDKiA udało się zepsuć całkiem ładny wiadukt na DK 22, ale i nasz elbląski Zarząd Dróg temat wiaduktowy słabo ogarnia. Wiadukt na Akacjowej stoi sobie już parę latek, ale te znaki drogowe na dwukierunkowej  drodze rowerowej wyrosły zupełnie niedawno.
O takich drobiazgach jak skrajnia pionowa czy pozioma ktoś najzwyczajniej zapomniał. Czy przypomni sobie, jak rowerzysta zjeżdżając z góry uderzy głową w znak i straci zdrowie lub życie?




Kategoria OR