INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 301.707 kilometrów, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.93 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO



baton rowerowy bikestats.pl 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Wpisy archiwalne w kategorii

OR

Dystans całkowity:8269.00 km (w terenie 199.50 km; 2.41%)
Czas w ruchu:122:12
Średnia prędkość:17.45 km/h
Maksymalna prędkość:57.00 km/h
Suma podjazdów:1556 m
Maks. tętno maksymalne:179 (95 %)
Maks. tętno średnie:137 (73 %)
Suma kalorii:19329 kcal
Liczba aktywności:362
Średnio na aktywność:22.84 km i 2h 58m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
8.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:37.00 km/h
Temperatura:1.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Wtorek, 21 listopada 2017 · | Komentarze 6

Nowatorskie rozwiązania elbląskiej myśli inżynierskiej na elbląskich ścieżkach rowerowych porażają czasami swoją prostotą. Nie zawsze proste oznacza jednak najlepsze. Czy wiecie co to jest ten szeroki, biały pas wymalowany na czerwonym polbruku?



To pas dla pieszych, jak się domyślam swoim - raczej humanistycznym - umysłem :-)

Czy nie można było tego zrobić po staremu?



Kategoria OR


Dane wyjazdu:
48.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:34.00 km/h
Temperatura:13.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 4 października 2017 · | Komentarze 0

Wysoczyzna zaczyna się mienić kolorami jesieni, ale na prawdziwą feerię jesiennych barw trzeba jeszcze trochę poczekać. Za to dynie są już Halloween ready :-)




Zakończyły się też prace przy ciągu pieszo-rowerowym na ulicy Fromborskiej. Ze względów oszczędnościowych został on zrobiony w całości z asfaltu, co jest o tyle zaskakujące, że w latach poprzednich ciągle słyszałem że polbruk jest tańszą nawierzchnią. Może czasy się zmieniły :-). Separacja ruchu pieszych od ruchu rowerowego za pomocą białej linii jest mniej intuicyjna niż za pomocą innej nawierzchni, ale w końcu niech i piesi cieszą się z równej i cichej nawierzchni asfaltowej. Asfalt kładziono już na chodnikach i przed 1989 rokiem, kiedy to nastąpiło zachłyśnięcie się beznadziejnym pod każdym względem polbrukiem. 

Droga jest zrobiona dobrze, zachowana jest  jej ciągłość na licznych wyjazdach z posesji i utrzymana jednolita wysokość na całym przebiegu. Poziome znaki P-23 są bardzo przepisowo rozmieszczone co 50 metrów  i w obydwu kierunkach. Ścieżka jest bowiem dwukierunkowa, jednostronna. W okolicach przystanków autobusowych brakuje odgięć ścieżki rowerowej, ale namalowano pasy dla pieszych. Na poboczu Fromborskiej stoją jeszcze przekręcone, ale już szczerzące zęby znaki zakazu B-9 :-)

W tym morzu elbląskiej mizerii rowerowej ta ścieżka  wiele nie znaczy, ale przynajmniej zyskaliśmy bezpieczne, łatwe i skrótowe połączenie do GreenVelo.










Kategoria OR


Dane wyjazdu:
10.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:17.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Wtorek, 3 października 2017 · | Komentarze 0

Byłem tam 31 lipca14 września, a dzisiaj pojechałem po raz ostatni spojrzeć na budowę  przejazdów rowerowych przy nowym sądzie. Jak na Elbląg wyszło całkiem nieźle, bo krawężniki są obniżone a polbruk jest niefazowany. Urzekające jest też ,,schodkowe'' poszerzenie ddr w kierunku przejazdów dzięki któremu  ta jednokierunkowa ścieżka przy przejazdach ma nad-przepisowe 2 metry.

Ile ma wcześniej policzcie sobie sami - jedna kostka to 10 cm szerokości. No, ale takie drobiazgi z ministerialnych przepisów olewa się w Elblągu dość regularnie. Patrz - Konopnickiej. Zwężenie do starego rozmiaru schodków już nie ma, ma schody :-). 



Kategoria OR


Dane wyjazdu:
19.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:19.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

ELBLĄSKI DZIEŃ BEZ SAMOCHODU

Sobota, 23 września 2017 · | Komentarze 0

TRASA

FOTO

10 kilometrów po mieście w towarzystwie 162 rowerzystek i rowerzystów, a potem pyszna (dosłownie - były kiełbaski i ciasta) zabawa na rowerowym festynie przy Szkole Podstawowej nr 4. Chmura z deszczem przyszła nieco za szybko, ale już tylko dla tego widoku warto było zorganizować całą imprezę  :-). Brawo Robert za strój i za umiejętną jazdę na bicyklu! 





Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu miał swoją kulminację w sobotę, kiedy to odbył się rowerowy przejazd ulicami Elbląga oraz festyn rowerowo-sportowy na terenie Szkoły Podstawowej nr 4.
Przejazd rowerowy z okazji Elbląskiego Dnia Bez Samochodu zgromadził na starcie 162 osoby. W tak licznej grupie miłośników rowerów dało się zauważyć cały przekrój wiekowy, od dzieci do seniorów. Szczególną radością napełniał organizatorów widok rowerowych rodzin, które swoje pociechy przewoziły w przyczepkach lub fotelikach.

Trasa przejazdu wiodła z Placu Jagiellończyka ulicami Elbląga w zamkniętej kolumnie prowadzonej i zamykanej przez radiowozy i motory policji skąd rowerzyści ruszyli po rozdaniu okolicznościowych znaczków. Na 10 km trasie rowerzyści mieli okazji przejechać się następującymi ulicami Elbląga: Teatralną, Robotniczą, Brzeską, Browarną, Mazurską, Pocztową, Rycerską, Tysiąclecia i Grunwaldzką z której skręciliśmy w ulicę Mickiewicza do Szkoły Podstawowej nr 4. Przejechanie tej trasy spokojnym tempem zajęło nam 50 minut.

Na terenie szkoły został przygotowany festyn rowerowo-sportowy z licznymi atrakcjami. Można było skorzystać z okazji i zdać egzamin na kartę rowerową, przejechać się bicyklem, sprawdzić jak zmieniają postrzeganie rzeczywistości alkogogle czy też czym grozi niezapinanie pasów bezpieczeństwa w samochodzie. Dla odważnych i kreatywnych czekały konkursy na najbardziej oryginalny rower czy też najciekawszy strój rowerowy. Można także było obejrzeć tak nietypowy środek komunikacji jak żaglówka. Dla najmłodszych czekały dmuchane zjeżdżalnie czy też możliwość pokonania toru przeszkód w dmuchanych kulach. Dla tych, którym było mało wysiłku fizycznego trener personalny Wojciech Janik poprowadził trening na rowerach stacjonarnych.

Dla wzmocnienia ciała były przygotowane grillowane kiełbaski i wybór słodkich ciast upieczonych przez rodziców dzieci chodzących do Szkoły Podstawowej nr 4. Impreza uległa nieznacznemu skróceniu z powodu deszczu, co uniemożliwiło przeprowadzenie konkursu wiedzy z przepisów ruchu drogowego dla rowerzystów. Ale co się odwlecze, to nie uciecze i już za rok będzie możliwość sprawdzenia swojej wiedzy.

Organizatorami Elbląskiego Dnia Bez Samochodu był Urząd Miejski w Elblągu, Szkoła Podstawowa nr 4 i Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. 



Dane wyjazdu:
14.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:33.00 km/h
Temperatura:16.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 14 września 2017 · | Komentarze 4

Zastanawiałem się 31 lipca, jak zostanie rozwiązany temat zjazdu do nowej siedziby sądów przy ul. Dąbka. Nawet co nieco podejrzewałem. Podejrzenia okazały się słuszne, bo ofiarą poszerzenia ulicy w tym miejscu (i co za tym idzie przesunięcia chodnika i ddr) padł najsłabszy element przestrzeni miejskiej - zielony żywopłot. O rowerzystów mało kto się u nas upomina, o zieleń to już zupełnie tylko jednostki. 

W ,,prezencie'' dostaniemy też - jak widać na fotce - jeszcze dwa dodatkowe przejazdy (potencjalne miejsca kolizji z sądowymi blachosmrodami) i dodatkowe krawężniki do sforsowania (a może uda się je zrobić na płasko?).



Kategoria OR


Dane wyjazdu:
21.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:18.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 4 września 2017 · | Komentarze 4

Nie było mnie ,,kilka'' dni w Elblągu, więc przejechałem się dzisiaj zobaczyć co tam słychać na elbląskich drogach rowerowych. Ech, wolałbym być głuchy :-/

Inwestycja na ulicy Fromborskiej ma się ku końcowi, odcinki drogi rowerowej na jej początku i końcu są już pokryte asfaltem. Jakby tylko ktoś mi wyjaśnił, dlaczego ta piękna nawierzchnia jest na całej jej szerokości. Nie sądzę, aby cała droga była tylko dla rowerów a będzie to zapewne tak popularny w Elblągu ciąg pieszo-rowerowy.



Taka sama nawierzchnia dla pieszych i rowerzystów to nie jest dobre rozwiązanie, bo będzie wprowadzała w błąd swoją nieczytelnością i brakiem rozróżnienia.  Ewentualna biała linia ciągła i znaki pionowe czy poziome to za mało wskazówek dla pieszych. 

A przecież kilka metrów wcześniej, na tej samej ulicy, dało radę zrobić to prawidłowo, czytelnie i bezpiecznie.

Jednym zdaniem - bo to temat bardzo szeroki - poruszę fakt utworzenia na Fromborskiej zatok autobusowych. Odchodzi się od tego typu rozwiązań, ale kto w Elblągu o tym wie - mieście pod wezwaniem świętej przepustowości i płynności ruchu samochodowego?  



Na zakończenie powolnego objazdu miasta zajrzałem na płk. Dąbka gdzie zrobiono liczne zmiany dla blachosmrodów kosztem 2 mln złotych. Przy okazji zlikwidowano przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów przy nowym sądzie, (ale dorzucono dwa przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu Dąbka/Pionierska), wymieniono kilkanaście metrów ddr z polbruku fazowanego na niefazowany i zrobiono coś, co przyprawiło mnie o szybsze bicie serca i jeszcze szybsze hamowanie.

Jakiś geniusz zza biurka zmienił bowiem przebieg jednokierunkowej ddr od Zawady w kierunku centrum (przy płocie przedszkola). Zmienił tak:



Przed przebudową ścieżka prowadziła przy krawędzi jezdni jak Pan Bóg przykazał. Teraz prowadzi po wewnętrznej stronie chodnika przez żywopłot w skrajni i przy całkowitym braku widoczności na wprost. Oczywiście na ścieżce jednokierunkowej (a taka tutaj jest) można zakładać, że nikt nam zza żywopłotu nie wyjedzie, ale po ponad 20 latach jeżdżenia po Elblągu nie robiłbym takiego założenia a priori, bo skończy się to czołowym zderzeniem. I tak to bezpieczeństwo szlag trafił. 

Nieprawdopodobnie jestem ciekawy jak będą robione ścieżki rowerowe na wiadukcie przez tory w ciągu ulicy Lotniczej i jak naukowcy-drogowcy zrobią nam tunel pieszo-rowerowy. Nieprawdopodobnie ;-)

C.d.n. nastąpi ...


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
15.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:27.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 31 lipca 2017 · | Komentarze 2

19 dni do MRDP.

Ciekawy lipiec już z tyłu, a pasjonująco zapowiadający się sierpień tuż-tuż. Tymczasem wygląda na to, że ofiarą najwyższego budynku sądu w Polsce poza chodnikiem, zawrotką, przejściem dla pieszych i przejazdem rowerowym padnie też odcinek głównego ciągu rowerowego w Elblągu. Bo prawoskręt do sądu to rzecz święta :-/. Interesujące, jak to pogodzą naukowcy z naszego ZD?


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
28.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:41.00 km/h
Temperatura:24.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 3 lipca 2017 · | Komentarze 2

47 dni do MRDP.

W związku z wizytą ministra ON mnóstwo wojska kręciło się po Starym Mieście. Jeden wóz o mały włos zdemolowałby elbląskiego Piekarczyka. Naprawdę było blisko ...






Ale prawdziwe wow! wydałem z siebie jak zobaczyłem tymczasowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym na ul. 12 Lutego. Ekipa budująca torowisko zadbała o rowerzystów. Niesamowite :-). Nawet szutrowe podjazdy pod krawężniki się pojawiły. 

Poprawny znak stoi sobie na drodze rowerowej, ale czy ja nie wymagam zbyt dużo. Skrajnia 50 cm dla samochodów to rzecz w Elblągu święta. Dla rowerów skrajnia 20 cm mniej święta. 



I wspomniany przejazd:




I jeszcze sprawnie jedziemy przez torowisko na Królewieckiej. Tutaj nigdy nie było tak dobrze, jak podczas remontu. Remoncie trwaj wiecznie :-))


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
50.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:40.00 km/h
Temperatura:23.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 14 czerwca 2017 · | Komentarze 0

66 dni do MRDP.

Kontynuując temat elbląskiej infrastruktury rowerowej  A.D 2017 poddawanej irracjonalnym rozwiązaniom dzisiaj czas na wysokie krawężniki. Mogłoby się wydawać, że po doświadczeniach z lat 2011-2013 i wydanych kilkudziesięciu tysięcy złotych na poprawki przy obniżaniu krawężników Zarząd Dróg będzie dbał o kasę podatnika i ktoś ogarnie ten jakże prosty temat. O złudne me nadzieje! Nie ogarnia tego nikt, pomimo istnienia tamże odpowiedniego stanowiska :-(

Teraz wysokie krawężniki się w Elblągu ... szlifuje :-))). Raz się szlifuje trochę bardziej, trochę mniej - to i tak bez znaczenia dla bezpieczeństwa i wygody jazdy. Wróciły ciemne czasy, ciemnogród. 





Na koniec fotka z Trójmiasta, gdzie większość przejazdów jest zrobiona tak, że żadnych krawężników obniżać nie trzeba. Dlaczego? Bo ich tam w ogóle nie ma!



Miłego weekendu :-)
Kategoria OR


Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:16.0
Podjazdy: m
Rower:

To to, to tam po Elblągu

Środa, 7 czerwca 2017 · | Komentarze 2

73 dni do MRDP.

Podobno głupio kopać leżącego, ale jak leżący jeszcze fika i zagraża rowerzystom ... Zdjęcia poniżej obrazują, jak elbląski Zarząd Dróg dba o bezpieczeństwo, komfort i wygodę paru tysięcy użytkowników rowerów w Elblągu.



1. Skrzyżowanie przy Feniksie jest już podobno otwarte. Dla samochodów na pewno, dla pieszych wąsko ale też się da, a rowerzyści ... Teleportacja?


2. Podchody na ul. Płk. Dąbka o których wspominałem niedawno zaczęły się na całego. Główna droga rowerowa w Elblągu nie ma wytyczonych objazdów, nie ma informacji o robotach drogowych, nie ma nic co wskazywałoby, że ktoś na Czerwonego Krzyża wychodzi czasami z samochodu; że o wejściu na rower nawet nie wspomnę.

Pełna blokada jadąc od strony Zawady - żeby ominąć wykopu należy wjechać ostrożnie na jezdnię Płk. Dąbka.


Jadąc od centrum mamy do wyboru prowadzenie roweru po schodach, skok z krawężnika na ulicę (ostrożnie) albo nie korzystanie z tego odcinka i jazdę równoległą ulicą Fałata. Ergonomia  każdego z tych rozwiązań powala na kolana :-/


Ciąg dalszy pewnie nastąpi, chociaż nie wiem po co :-))


Kategoria OR