INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 301.707 kilometrów, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.89 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:6.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 8 grudnia 2016 · | Komentarze 0

254 dni do MRDP.

Okazuje się, że sprawę ciągu pieszo-rowerowego na wiadukcie w ciągu DK22 nad torem kolejowym należy widzieć w szerszym kontekście. Jak pisze w korespondencji rzecznik prasowy olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki: 

Ma Pan rację jeśli chodzi o znaki C-13 i C-16, ustawienie ich było efektem omyłki przy opracowywaniu projektu organizacji ruchu, dlatego zostały zdjęte. Obiekt został wybudowany w kształcie docelowym uwzględniającym zarówno w przyszłości przebudowę drogi wraz z jej poszerzeniem, jak również budowę przez miasto ciągu pieszo rowerowego od strony Elbląga (dk 22 od wiaduktu w kierunku Elbląga jest w zarządzie miasta). 


Stąd uwzględnione są na nim i ciąg pieszo-rowerowy i pasy awaryjne, ponieważ prościej i taniej było wybudować teraz obiekt o wyższych parametrach, niż w przyszłości go poszerzać lub budować obok kładkę dla pieszych i rowerzystów. Dopóki nie będzie kontynuacji ciągu pieszo-rowerowego poza wiaduktem, ruch rowerowy powinien odbywać po jezdni obiektu.





I wszystko w temacie. Górą jeździmy normalnie, a dołem to się dopiero zobaczy :-)
Kategoria OR


Dane wyjazdu:
35.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:45.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 7 grudnia 2016 · | Komentarze 0

255 dni do MRDP.
Drogowcom z GDDKiA udało się zepsuć całkiem ładny wiadukt na DK 22, ale i nasz elbląski Zarząd Dróg temat wiaduktowy słabo ogarnia. Wiadukt na Akacjowej stoi sobie już parę latek, ale te znaki drogowe na dwukierunkowej  drodze rowerowej wyrosły zupełnie niedawno.
O takich drobiazgach jak skrajnia pionowa czy pozioma ktoś najzwyczajniej zapomniał. Czy przypomni sobie, jak rowerzysta zjeżdżając z góry uderzy głową w znak i straci zdrowie lub życie?




Kategoria OR


Dane wyjazdu:
30.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:42.00 km/h
Temperatura:4.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Wtorek, 6 grudnia 2016 · | Komentarze 0

256 dni do MRDP.
Prowadząc w ostatnią niedzielę Miejską Wycieczkę Rowerową wyjeżdżałem z grupą z Elbląga nowym wiaduktem nad torem kolei nadzalewowej. Nie było wtedy możliwości dokładnego przyjrzenia się kuriozalnemu rozwiązaniu tematu ścieżki rowerowej i chodnika na wiadukcie. Wybrałem się więc dzisiaj na dokładną inspekcję. Ujrzałem niezły kabaret w wykonaniu GDDKiA :-)




1 . Z daleka widać bardzo ładny wiadukt, szaro-zielony, normalnie ,,łamerykański''. Ma stać 80 lat bez remontu i kosztował 20 mln złotych. 



2. Trwa likwidacja przejazdu kolejowego, miejmy nadzieję, że mające stanąć tam stałe zapory nie zablokują zupełnie ruchu rowerowego bo byłoby zabawne jechać do Raczek Elbląskich wiaduktem. Płyty między szynami też mogłyby zostać. Ech, marzenia ...





4. Teraz czas na jazdę po wiadukcie. Ciąg pieszo-rowerowy (CPR) jest po prawej stronie jezdni w kierunku Elblągu, tak więc  jadąc z Malborka do Elbląga mamy obowiązek z niego korzystać
Na podjeździe zaczyna się pas awaryjny, oddzielony linią ciągłą, której jak wiadomo przekraczać nie wolno. Oczywiście dla własnego bezpieczeństwo i wygody kierowców korzystajcie z niego. 



5. Zaczyna się wiadukt, widać już początek CPR. W porównaniu z niedzielą zniknęły już znaki C13-C16 i co ciekawe C13 z drugiej strony. Taki dualizm projektowy. Wystarczyła interwencja zaangażowanego elbląskiego policjanta. Ciekawe co naukowcy z GDDKiA postawią w zamian? Proponuję znaki B-9 przed wiaduktem i po sprawie :-))))



6. Najpóźniej w tym miejscu (lepiej oczywiście na początku podjazdu),  powinien znaleźć się wygodny i bezpieczny dla rowerzystów wjazd na CPR.  Wygodny i bezpieczny, czyli trzeba obniżyć krawężnik do poziomu jezdni (obecnie 15 cm), usunąć barierę energochłonną, zrobić linię przerywaną i położyć asfalt na tym klepisku. O potrzebach pieszych i chodniku przed wiaduktem nie wspominam (chociaż też powinien być) po w sumie po co pieszy ma się wspinać na wiadukt, jak może dostać się do Elbląga dołem, starą drogą przez tor kolejowy. 



7. Jak już przebiłem się przez zaporę, zabłociłem sobie buty i popełniłem wykroczenie (linia ciągła) to mogłem podziwiać ładny widok z wiaduktu i jechać 210 metrów po eleganckiej, chropowatej nawierzchni CPR. 



8. Miłe wrażenia trwały kilkanaście sekund, niebawem ponownie ubrudziłem sobie buty, musiałem nosić rower i  znowu popełniłem wykroczenie. Lekko nie było... Zupełnie cieżko ma ktoś, kto chciałby wjechać na CPR wyjeżdżając z Elbląga. Do pokonania ma podwójną ciągłą, pojedynczą ciągłą, 15 cm krawężnika, miękką ziemię lub bariery energochłonne do wyboru. Do tego musi wykonać lewoskręt na bardzo ruchliwej drodze. Niech wam takie pomysły nawet do głowy nie przychodzą! Należy jechać dołem (jak się da) albo normalnie prawą stroną wiaduktu. 






Dziękuję za uwagę. Bez pozdrowień dla projektanta tego bubla. 


Z przyjemniejszych wrażeń widziałem dzisiaj Mikołaja w zabytkowym elbląskim tramwaju wesoło mknącym po torach i oświetloną choinkę na elbląskim Starym Mieście. 






Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:33.00 km/h
Temperatura:3.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 5 grudnia 2016 · | Komentarze 0

257 dni do MRDP.

Historia lubi się powtarzać. Rowerowa także. Zsunięcie się platformy pedału z jego ośki już przerabiałem prawie 5 lat temu. Dowiedziałem się wtedy, że taśma izolacyjna na silnym mrozie traci swoje właściwości i nie trzyma tak, jak się tego od niej oczekuje.

Jak więc podczas wczorajszej wycieczki w Jegłowniku historia się powtórzyła, spokojnie zdjąłem zsuwającą się platformę z ośki i kręciłem tak już do Elbląga. To  było tylko z 10 km. 



Proces jego naprawy trwa obecnie w najlepsze i zobaczymy co niezastąpiony Jan z serwisu Neksus wyrzeźbi. A ja kręcę na pedale zastępczym, chociaż jazda miejska na samej ośce też jest możliwa i idzie całkiem sprawnie :-). 


Kategoria SERWIS


Dane wyjazdu:
50.00 km 1.00 km teren
03:06 h 16.13 km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:-2.0
Podjazdy: m
Rower:

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA#11 - SZALENIEC

Niedziela, 4 grudnia 2016 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Karczowiska Górne-Jezioro-Różany-Rozgart-Szaleniec-Szlagnowo-Fiszewo-Ząbrowo-Jegłownik-Wikrowo-ELBLĄG

MAPA

GPS

ZDJĘCIA (z opisem)




Ostatnia w tym roku Miejska Wycieczka Rowerowa prowadziła do Szaleńca na Żuławach i wcale nie była to szalona jazda. Spokojnie i bezpiecznie grupa 25 rowerzystek i rowerzystów wybrała się w grudniowy ranek obejrzeć jeden z większych i lepiej utrzymanych cmentarzy dawnych mieszkańców Żuław Wiślanych, czyli mennonitów.

Na wyjeździe z miasta mogliśmy przejechać się nowym wiaduktem w ciągu DK 22 i rzucić okiem na ,,udogodnienie’’ stworzone dla pieszych i rowerzystów. Tylko rzucić okiem, bo dostać się na ten ciąg pieszo-rowerowy i trudno, i niebezpieczno, i w sumie nie wiadomo po co :-).

Zanim dotarliśmy do Szaleńca mieliśmy po drodze okazję obejrzeć zabytkowy, niebieski most zwodzony na Tinie w Jeziorze, ,,garbaty most’’ na Tinie Dolnej w Różanach, zabytki Rozgartu (kościół, dzwonnica, domy podcieniowe). Ta ilość ciekawych obiektów nie powinna dziwić, wszak jechaliśmy rowerowym Szlakiem Mennonitów (w kolorze czerwonym) stworzonym przez Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski.

Szkoda tylko że za Jeziorem pożegnaliśmy się z pięknie świecącym od Elbląga słońcem i zanurzyliśmy się w żuławską mgłę. Też klimatyczną, ale jednak inaczej :-).

Do cmentarza mennonitów w Szaleńcu dotarliśmy równo po 100 minutach od wyjazdu z Elbląga i pod przewodnictwem Leszka Marcinkowskiego – przewodnika z elbląskiego oddziału PTTK ruszyliśmy go zwiedzać. Profesjonalny komentarz pozwolił zapoznać się z mało znanymi szczegółami życia i śmierci mennonitów.

Po zwiedzaniu nadszedł czas na obdarowanie grupy prezentami, prawie że od samego Świętego Mikołaja. Zgodnie z obietnicami, pierwszych 20 uczestników wycieczki otrzymało tylne lampki rowerowe z diodami wysokiej mocy, zaś dla wszystkich jadących było przygotowane wsparcie energetyczne w postaci batonów.

Dalsza droga prowadziła mało znanymi drogami w kierunku Elbląga przez Fiszewo, Ząbrowo i Jegłownik. W Fiszewie nie zatrzymywaliśmy się już przy pomniku powstańców listopadowych, bo widzieliśmy go podczas czerwcowej wycieczki. Natomiast w Ząbrowie odkryliśmy bardzo przyjemny bar, gdzie spędziliśmy czas na grze w tenisa, piłkarzyki, piciu herbaty i kawy.

Po tej nieplanowanej przerwie pozostało pokręcić korbami do Elbląga. Szybkiej jeździe sprzyjał wiejący w plecy wiatr, tak że kilometry nakręcały się sprawnie. Nawet krótki ( około 1 km ) odcinek terenowy w Nowym Dworze Elbląskim nie mógł nas spowolnić, tym bardziej że ziemia była elegancko utwardzona mrozem.

Na rogatkach Elbląga nasza jazda dobiegła końca i po złożeniu sobie świątecznych życzeń każdy pojechał w swoją stronę.

Dziękuję Leszkowi, Kamilowi i Mateuszowi, czyli niezawodnej ekipie z ramienia elbląskiego PTTK za pomoc organizacyjną i wsparcie podczas jazdy. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Do zobaczenia już w styczniu 2017 roku. Plan Miejskich Wycieczek Rowerowych 2017 jest widoczny TUTAJ. Serdecznie zapraszamy!




258 dni do MRDP.




Dane wyjazdu:
45.00 km 0.00 km teren
02:05 h 21.60 km/h:
Maks. pr.:37.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy:140 m
Rower:

NOGAT, CIEPLICÓWKA

Sobota, 3 grudnia 2016 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Władysławowo-Janowo-Bielnik II-Kępa Rybacka-Cieplice-Nowakowo-Rangóry-Próchnik-ELBLĄG

Klasyczna trasa elbląskich bikerów wzdłuż Nogatu i Cieplicówki z gratisem płytowo-wspinaczkowym. 







1. Żuławska marchewka w trakcie ładowania na TIR-a.



2. Trzcinowa wyspa na Nogacie.



3. Wierzby płaczące w wodzie stojące :-)



4. Droga jednokierunkowa na wale Cieplicówki. Kontraruch trzeba sobie zrobić samemu, bo zarządca zapomniał o stosownych tabliczkach. A prawdziwa zagadka czeka za  3 km...



5. Zanim tam dotrzemy możemy wejść sobie na wąski, śliski i zaśnieżony pień. Po co? Żeby zrobić ciekawą fotkę albo wpaść do wody :-)




6. Cieplicówka widziana z wału. 




7. Do tej pory drogi jednokierunkowe kończyły się znakiem B-2. Idzie jednak nowe i na wale Cieplicówki mamy B-1. Może zarządca nie miał stosownego w magazynie :-). Może? Na pewno nie miał też tabliczki T-22 ...

 

8. Dalej mijamy w Cieplicach jedyny kościół na Wyspie Nowakowskiej z okolicznościowym obeliskiem. 



9. W tym miejscu była kiedyś kładka, potem położona drabina i można było pokonać pieszo z rowerem rów melioracyjny. Obecnie można przepłynąć ;-). Objazd możliwy, kilkaset metrów jazdy i jesteśmy po drugiej stronie. 



10. Zima na Wysoczyźnie Elbląskiej.




259 dni do MRDP.




Kategoria WYCIECZKI <50


Dane wyjazdu:
10.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:37.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Piątek, 2 grudnia 2016 · | Komentarze 0

260 dni do MRDP.
Dynamika i urozmaicenie pogodowe jest doprawdy imponujące. Ciekawe jak sytuacja będzie wyglądała w niedzielę?


Dane wyjazdu:
14.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:0.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 1 grudnia 2016 · | Komentarze 0

261 dni do MRDP.

Mgła, mgła, mgła na ulicach. I jeszcze śnieg z deszczem po zmroku, żeby było ciekawiej :-)





Dane wyjazdu:
4.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:33.00 km/h
Temperatura:1.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 30 listopada 2016 · | Komentarze 0

262 dni do MRDP.



Dane wyjazdu:
4.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Wtorek, 29 listopada 2016 · | Komentarze 0

263 dni do MRDP.

Zima, zima  i po zimie. Tradycyjnie już pierwszy śnieg poleżał moment. Sensu w tym opadzie nie należy się dopatrywać :-)