INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.89 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Dane wyjazdu:
18.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:25.00 km/h
Temperatura:11.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

WARSZTATY MIEJSKIEJ JAZDY NA ROWERZE

Sobota, 5 października 2019 · | Komentarze 0

Ostatnia w tym roku edycja warsztatów miejskiej jazdy na rowerze zgromadziła pięć osób. Na Placu Jagiellończyka, skąd ruszaliśmy nie było tym razem policjantów, ale ich nieobecność związana była z koniecznością pracy przy meczu piłkarskim, także są usprawiedliwieni :-)

Tematem dzisiejszych zajęć była jazda po ulicach nie posiadających dróg rowerowych bez strachu przed poruszającymi się samochodami. To właśnie strach przed nierozważnymi kierowcami samochodów, spycha większość miejskich rowerzystów na chodniki, gdzie utrudniają poruszanie się pieszym i są zmuszani do skomplikowanych manewrów między ludźmi, zaparkowanymi samochodami, znakami drogowymi i innymi przeszkodami, co także jest niebezpieczne dla nich samych. 

Tymczasem miejsce pojazdów (rower zaliczamy do tej kategorii) jest na jezdni i to dzisiaj starałem się pokazać Oli, która miała okazję jechać w towarzystwie Dareckiego, Mirka i Zenona. Oni akurat jazdę miejską znają dobrze, ale nigdy nie jest tak, że wie się wszystko. Warsztaty zaś filmował Łukasz swoją kamerą na kasku i myślę, że powstanie z tego niezła produkcja :-). 

Poza jazdą uliczną, omówiliśmy także błędy w wykonaniu dróg rowerowych skutkujące mniejszym poziomem bezpieczeństwa jadących nimi rowerzystów, kilka ,,czarnych punktów'' na rowerowej mapie Elbląga, wpływ parkowania samochodów na styl jazdy rowerem po ulicy,  a na koniec obejrzeliśmy i przejechaliśmy się wyremontowanym chodnikiem w Parku Kajki, który zyskał nawierzchnię szutrową nieco jednak różniącą się od realizacji z lat poprzednich. 

W roku 2020 formuła warsztatów ulegnie pewnym zmianom i starając się nadążyć za duchem czasów oferta ulegnie poszerzeniu. O szczegółach napiszę w swoim czasie. Tymczasem dziękuję wszystkim kursantom za udział w tegorocznych zajęciach.


Warsztaty organizowane były w ramach Programu Bezpieczny Elbląg - Współdziałanie i Aktywizacja Społeczna przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Komendę Miejską Policji w Elblągu, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Elblągu przy współudziale Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych TUW. Bardzo dziękuję wszystkim partnerom i sponsorom za pomoc przy ich przeprowadzeniu. 











Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ulice
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]