To tu, to tam po Elblągu +

Wtorek, 25 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Poza spokojnym patataj po mieście poprowadziłem szóstą z popołudniowych wycieczek pod hasłem,,Wakacje z MOSiR-em’’. Ruszyły na nią 33 osoby.

Zebrały się one nieprzypadkowo na polanie z wiatami w Bażantarni. Bowiem to jej nieoczywiste rowerowo ścieżki były celem naszej jazdy.

TRASA

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Ostatnia z popołudniowych wycieczek pod hasłem "Wakacje z MOSiR-em 2020" wystartowała z polany z wiatami na terenie Bażantarni. W planie było bowiem kręcenie korbami po tym największym elbląskim parku i dodatkowo odwiedzenie nowego lasu na Modrzewinie.

Jazda rowerem po Bażantarni nie musi się ograniczać do poruszania się po szlaku GreenVelo i pieszym szlaku czerwonym ,,Kopernikowskim”. Celem naszej przejażdżki było m.in. właśnie pokazanie elbląskim rowerzystkom i rowerzystom innych, równie ciekawych, leśnych duktów.

Wycieczka rozpoczęła się od przejazdu szlakiem czerwonym w kierunku wiaty Parasol. Po drodze grupa spojrzała na powstające umocnienia szlaku przez wodami wezbraniowymi Srebrnego Potoku. Jazdę momentami utrudniał kopny piach, którego spore ilości zalegają obecnie na trasie.

Od dawnego Mostku Elewów jechało się już łatwiej, ale za to ścieżka zrobiła się węższa. Spod Parasola wspięliśmy się pieszym szlakiem zielonym w kierunku trasy GreenVelo. Dość ciężki podjazd dał się we znaki, ale wszyscy – łącznie z 6-letnim Piotrkiem – dali sobie z nim radę.

Już za chwilę jechaliśmy pieszym szlakiem żółtym z którego zjechaliśmy w kierunku starego jazu na Kumieli przy ulicy Królewieckiej i jeszcze starszej dawnej olejarni. Teraz przez chwilę korzystaliśmy z dróg asfaltowych, aby znowu wąską gruntówką między działkami dotrzeć do skrzyżowania ulic Ogólnej i Fromborskiej.

Jazda tą ścieżką była sporą niespodzianką dla uczestników, z których kilka osób miało okazje jechać tędy po raz pierwszy. W tym miejscu grupa otrzymała wsparcie energetyczne w postaci słodyczy ufundowanych przez Biuro Podróży Variustur.

Po odpoczynku nadszedł czas na Modrzewinę, czyli dawny poligon wojskowy. Dotarliśmy tam ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Fromborskiej i na jej skrzyżowaniu z ulicą Herberta skręciliśmy w tą drugą. Podziwiając panoramę Elbląga i Żuław Wiślanych w promieniach zachodzącego słońca dotarliśmy do Lasu Komunalnego Modrzewina, czyli zasadzonego w latach 2004-2005 lasu. Po jego obejrzeniu wróciliśmy do ulicy Jana Pawła II i zjechaliśmy naszymi rowerami do cywilizacji.

Wycieczka zakończyła się przy skrzyżowaniu ulic Ogólna i Jana Pawła II w łącznym czasie lekko ponad 2 godzin. Bardzo dziękuję wszystkim za przybycie i wspólną, bezpieczną jazdę na tej niełatwej trasie.

Kończący się sierpień oznacza koniec akcji ,,Wakacje z MOSiR-em”, ale już 6 września ruszamy na kolejną jazdę spod znaku ,,Miejskich Wycieczek Rowerowych”. Naszym celem będzie rzeka Nogat, ale widziana od mniej znanej strony. Ruszamy o godzinie 10:00 spod katedry św. Mikołaja.

Organizatorem wycieczki podczas akcji "Wakacje z MOSiR-em" był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji wraz ze współorganizatorami: Urząd Miejski w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, VARIUSTUR – Biuro Podróży, Salon Rowerowy – Wadecki, NEKSUS – serwis rowerowy.