INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Wpisy archiwalne w kategorii

WYCIECZKI >150

Dystans całkowity:40646.00 km (w terenie 2840.00 km; 6.99%)
Czas w ruchu:1830:09
Średnia prędkość:22.21 km/h
Maksymalna prędkość:67.00 km/h
Suma podjazdów:161654 m
Maks. tętno maksymalne:182 (97 %)
Maks. tętno średnie:143 (75 %)
Suma kalorii:798944 kcal
Liczba aktywności:186
Średnio na aktywność:218.53 km i 9h 50m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
248.00 km 0.00 km teren
08:52 h 27.97 km/h:
Maks. pr.:51.00 km/h
Temperatura:20.0
Podjazdy:1158 m

WARSZAWA-KRASNYSTAW

Niedziela, 30 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Trasa: WARSZAWA-Góra Kalwaria-Dęblin-Puławy-Lublin-Piaski-KRASNYSTAW

MAPA

GALERIA (całość)

Dalej




Drugi dzień majówki to miała być jazda w większości po nieznanych mi asfaltach, za to znanych Robertowi, więc zamówiłem: Powsin, Gassy, Górę Kalwarię z Górą Kawiarnią, której nie było sposobności odwiedzić podczas noclegu w tym mieście w ramach Wisły 1200 i chyba coś wspominałem o zamku w Czersku, którego ostatecznie nie odwiedziliśmy :-)

Były za to lody wege w niesamowicie rowerowym miejscu, czyli wspomnianej Górze Kawiarni. Ciężko było opuścić to miejsce, ale planowany Zamość wymagał skupienia się na jeździe. Jeździe z tak silnym wiatrem w … plecy, że coś pięknego ;-) To zapewne była nagroda za etap wczorajszy.

Trek jechał w zasadzie sam, moja rola ograniczała się do tego, żeby mu nie przeszkadzać.

Główną osią jazdy była DW 801 z okolic Góry Kalwarii do Puław i stara DK 12 z Puław do Lublina. Na dłuższy postój zatrzymaliśmy się w Gołębiu, gdzie znajduje się Muzeum Rowerów Nietypowych. Spędziliśmy tam dobrą godzinę, ale trudno nazwać ten czas straconym. Niesamowity właściciel, niezwykłe rowery i niezwykle ciekawa opowieść dobrze zapadły w pamięć.

Ciekawy był wjazd do Lublina, miasta które rowerem dotknąłem po raz pierwszy. Długa prosta wjazdowa, interwałowe pagórki i zupełnie przypadkowy postój przy drewnianej cerkwi greckokatolickiej mogły się podobać.

Podobnie jak i Stare Miasto, gdzie jednak tłumy pieszych nie stanowiły dobrego połączenia z rowerzystami. Na wyjeździe przyjrzałem się bez zatrzymywania widzianemu po raz pierwszy Majdankowi i to było tyle z Lublina po raz pierwszy.

Dalej pędziliśmy wzdłuż S17/S12 drogą techniczną, która przed Piaskami wskutek skuchy nawigacyjnej – jechaliśmy bez zapisanego śladu, ot tak przed siebie, romantycznie :-)) – nieco nam uciekła. Ale do Piasków w końcu dotarliśmy i tutaj zostało nam kręcić na południe w kierunku Zamościa.

Że jednak pora robiła się późna, to po dotarciu do Krasnegostawu, miasta które kiedyś odwiedziłem jadąc GreenVelo, postanowiliśmy tutaj poszukać noclegu.

Taki się szybko znalazł o nazwie Hotel Staromiejski i tak to chwilę po 20 udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Wykręcona dzisiaj średnia prawie 28 km/h to najszybszy przelot Trekiem na dłuższym dystansie i jeden z najszybszych w całej historii. Szybciej – proporcjonalnie, ale na MTB - było tylko tutaj.

Zamość – ja po raz pierwszy – mieliśmy odwiedzić za dnia, co okazało się bardzo dobrą decyzją ;-)






Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
312.00 km 0.00 km teren
12:54 h 24.19 km/h:
Maks. pr.:48.00 km/h
Temperatura:6.0
Podjazdy:1914 m

ELBLĄG-WARSZAWA

Sobota, 29 kwietnia 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Małdyty-Ostróda-Nidzica-Mława-Ciechanów-Pomiechówek-Nowy Dwór Mazowiecki-Jabłonna-Warszawa

MAPA

GALERIA (całość)

Dalej



Etapy rowerowej majówki, rozpoczętej jeszcze w kwietniu, zaczął 312 km odcinek z Elbląga do Warszawy pokonany pod wiatr wiejący z południowych kierunków.

Jechaliśmy z Robertem od godziny 6 do godziny prawie 22, kiedy to zameldowaliśmy się w Hotel Arche Puławska Residence, gdzie Robert mnie zaprosił w ramach świętowania swojej 50-tki.

Sama jazda miała charakter komunikacyjno-treningowy. Największą niespodzianką była awaria aparatu foto na rogatkach Pasłęka i - napiszę, nieco uprzedzając fakty – jego reinkarnacja 4 dnia majówki. Ot, taka ciekawostka ;-)

No i należy dodać, że po tej kolejnej w ostatnim czasie jeździe w kierunku Warszawy wiem już dokładnie, jak najlepiej – chociaż może nie najkrócej – jechać do stolicy naszego kraju. Najlepiej, czyli bez ruchu samochodowego i po dobrych nawierzchniach.



Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
217.00 km 0.00 km teren
10:20 h 21.00 km/h:
Maks. pr.:49.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy:1008 m

MARATON ELBLĄSKI - ŚREDNI OBJAZD TRASY 2023

Sobota, 15 kwietnia 2023 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Jelonki-Rychliki-Myślice-Przezmark-Stary Dzierzgoń-Kamieniec-Prabuty-Kwidzyn-Janowo-Biała Góra-Lisewo-Nowy Staw-Nowy Dwór Gdański-Jazowa-ELBLĄG

MAPA

Motto: Życiówka zrobiona! :-)

Na bufecie w Jelonkach nad Kanałem Elbląskim. Jeszcze nieczynne ;-)


Z iloma ultrasami jechała Angelika? Dwóch Robertów :-)


Dwóch Marków :-)


Wstąpiła do Piekła, po drodze jej było ;-)


Szanująca się nocna jazda  musi mieć postój na przystanku autobusowym. Każdy ultras to wie ;-) Tu spania nie było :-))


Na przyjaciół zawsze można liczyć :-) Jędruś w Nowym Stawie otworzył się dla nas pół godziny przed czasem. To było dobre, to było smaczne. Dzięki! 



Za nami kolejna jazda z Angeliką przygotowującą się do swojego debiutu na ultra dystansie 444 km Maratonu Elbląskiego, dla której to będzie pierwsza próba pokonania trasy i poprawienia rekordu życiowego, w czym z pewną taką nieśmiałością pomagam.

Tym razem na trasie zabrakło Sylwii, za to pojawił się ultras, którego doświadczeniem można by obdzielić spokojnie kilka osób. Robert także wspierał i doradzał Angelice, na co zwracać uwagę w przygotowaniach.

Założenia dzisiejszej trasy obejmowały:
- przejechanie bez spania całej nocy od zachodu do wschodu słońca,
- analizę terenową trasy Maratonu Elbląskiego od wsi Drużno na 160 km trasy do Kamieńca na kilometrze 200 oraz od wsi Mareza na 290 km do wsi Dąbrowa na 344 km Maratonu Elbląskiego,
- próbę poprawienia rekordu życiowego Angeliki w jeździe non stop wynoszącego 150 km,
- dalsze testy oświetlenia, akcesoriów i odzieży.

Na trasę ruszyliśmy z Elbląga o godzinie 20, kiedy to słońce chyliło się ku zachodowi. Jadąc pod przeciwny, wschodni wiatr dotarliśmy do Komorowa Żuławskiego, gdzie stopniowo skręcając na południe i zachód zaczęliśmy czerpać korzyść z jego energii.

Pierwszy postój mieliśmy przy remizie w Jelonkach, gdzie w nocy z 10 na 11 czerwca będę czekał na zawodników Maratonu Elbląskiego na bufecie i punkcie kontrolnym. Dalsze kilometry to pagórki Krainy Kanału Elbląskiego w Rychlikach, Myślicach i Przezmarku, gdzie zatrzymaliśmy się na krótką przerwę.

Dalej jechaliśmy w ciepłą, na poziomie +10 stopni, noc przez Stary Dzierzgoń i Kamieniec. W tym ostatnim zjechaliśmy z trasy Maratonu Elbląskiego aby przez Prabuty dotrzeć do Kwidzyna. Krótką przerwę techniczną mieliśmy na Orlenie w Prabutach, a główny postój kawowo-żywieniowy zaliczyliśmy na Orlenie w Kwidzynie. Byliśmy tam o godzinie 0:30, więc idealnie było wypić coś prewencyjnie otwierającego oczy przed pozostałą setką kilometrów i zjeść niekoniecznie słodkiego ;-)

Z Kwidzyna ostrym zjazdem do Marezy ponownie zjawiliśmy się na trasie Maratonu Elbląskiego i zaczęliśmy pedałowanie po zupełnie płaskiej dolinie Dolnej Wisły i dalej Żuławach Wiślanych. I tak jak po płaskim jedzie się bez większego trudu, tak teraz jazdę zaczęły ,,uprzyjemniać” słabiutkie asfalty okolic Białej Góry i Piekła z dziurawą kumulacją w rezerwacie Las Mątawski. Tak słabe, że 3 km płyt betonowych między wsiami Kłosowo a Mątowy Małe powitaliśmy z radością, pomimo całkowitych ciemności. Podczas Maratonu Elbląskiego 2023 ten odcinek będzie jechany w pełnym dniu, więc będzie jeszcze lepiej.

Na wschodzie dało się widzieć niebieściejące niebo, co oznaczało że zaczyna się wschód słońca. Temperatura była stabilna i tym razem przy pojawieniu się naszej życiodajnej gwiazdy nie spadła. Co często się zdarza.
Zbliżając się do Nowego Stawu rozmarzyłem się o godzinie 5 że może uda się kupić ciepłą, świeżą drożdżówkę z lokalnej cukierni-piekarni Jędruś. Od zaplecza oczywiście, ale co tam ;-) Zaplecze było zamknięte, ale od frontu udało się wejść dzięki uprzejmości znajomej, jędrusiowej ekipy. Zostaliśmy obsłużeni pół godziny przed otwarciem. Drożdżówki, kawa, herbata. Tak to można kręcić trasy z cyklu ,,Po co spać, jak można jechać”.

Nowy Staw opuściliśmy zatem pełni sił – o ile można mówić o siłach po całonocnym pedałowaniu – i gotowi na podjęcie walki z całkowicie przeciwnym wiatrem. Na Żuławach to jest zawsze trudne zadanie, a jak ma się w nogach 160 km to już całkiem. Nie uderzając frontalnie na wschód a jadąc nieco zakosami przez Lubieszewo, Tuję i NDG zmniejszaliśmy stopniowo odległość od Elbląga. No, ale w końcu pojawiliśmy się na starej DK 7, a tam to już same proste odcinki były.

Angelika jechała sobie za nami, w jakimś tam tunelu aerodynamicznym tworzonym przez nasze wątłe sylwetki :-) I kiedy już myśleliśmy z Robertem, że tak się doturlamy do miasta to na wyjeździe z Kmiecina młoda adeptka pokazała dziadkom, jak się podjeżdża wiadukty, pod wiatr podjeżdża! :-))

Szczęki nam nieco opadły, no ale ona tego na szczęście nie widziała :-)) Sytuację szybko opanowaliśmy, bo my też swój honor mamy ;-)

Z jednym postojem na MOR EV10/EV13 w Solnicy w końcu dotarliśmy do Elbląga. Tutaj pozostało się rozstać i udać na zasłużony odpoczynek. Dzięki za wspólne kręcenie i pogaduchy. 

Podsumowanie:
Powyższe założenia zostały zrealizowane w 100%. Nocka została przejechana bez snu, trasa została obejrzana i sprawdzona, a – co najważniejsze – Angelika poprawiła w dobrym stylu o 57 km swoją życiówkę dołączając – przy okazji – do dużego i rosnącego grona osób, które dokonały tego w moim towarzystwie. Obecny wynik 207 km z czasem 12 godzin brutto i 1008 metrami przewyższeń wskazuje, że szanse na sukces podczas weekendu 10 /11 czerwca są coraz większe.

Jest moc, jest charakter, jest determinacja :-)

Co do planów, to przewiduję jeszcze jazdę całonocną z Elbląga do Pasłęka (dokładnie do Drużna) po trasie Maratonu Elbląskiego. Start odbędzie się dokładnie w godzinie Maratonu Elbląskiego i w zgodzie ze ściągawką. Dystans do pokonania będzie wynosił 160 km po trasie ME i jeszcze z 15 km dojazdu do Elbląga. Termin będzie podany z wyprzedzeniem, dostępny dla wszystkich zapisanych i jeszcze się wahających :-)






Dane wyjazdu:
233.00 km 0.00 km teren
09:05 h 25.65 km/h:
Maks. pr.:57.00 km/h
Temperatura:5.0
Podjazdy:1356 m

W POSZUKIWANIU BOCIANÓW

Sobota, 25 marca 2023 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Pasłęk-Małdyty-Miłomłyn-Ostróda-Lubawa-Bratian-Iława-Susz-Przezmark-Myślice-Rychliki-Jelonki-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)




Szukanie bocianów w nocy może wydawać się zadaniem irracjonalnym i w sumie takim jest ;-) Ale że po nocy przychodzi dzień, to wtedy należało być już w centrum Krainy Kanału Elbląskiego, gdzie skierowaliśmy z Robertem nasze najszybsze rowery.

Początkowa jazda ,,Po co spać, jak można jechać” od godziny 5 rano zamieniła się w jazdę ,, Jedziemy i szukamy bociana”. Przejechaliśmy dobre 200 km, żeby znaleźć go w Węzinie, tak z 10 km od Elbląga :-))

No, ale przecież pokręcić korbami też było naszym celem.

Dość ciepła i wilgotna pogoda towarzyszyła nam na całej trasie. Mokre asfalty po piątkowych opadach deszczu (ruszyliśmy z Elbląga o 22) towarzyszyły nam na całym dystansie. Odpoczynki zaplanowaliśmy na Orlenach w Ostródzie i Iławie, czyli klasyka. Popadało na nas coś między Miłomłynem a Ostródą, ale było to bez znaczenia. Wiatr uprzykrzał jazdę od Ostródy do wjazdu na obwodnicę Nowego Miasta Lubawskiego i Kurzętnika (vide galeria), ale w żadnym razie to nie była zeszłotygodniowa wichura.

Wschód Słońca powitał nas na Pojezierzu Iławskim i wśród oczek wodnych, pagórków i leśnych zagajników wyglądał bardzo stylowo. To trzeba ujrzeć na własne oczy, dlatego trzeba jechać a nie spać.

Końcówkę trasy postanowiłem poświęcić na sprawdzenie trasy Maratonu Elbląskiego na odcinku Susz-Drużno i spieszę donieść zapisanym zawodnikom, że asfalty są OK i czekają na Was :-)

Nasza jazda zakończyła się na myjni, bo rowerki umorusały się dość znacznie.





Dane wyjazdu:
186.00 km 0.00 km teren
07:46 h 23.95 km/h:
Maks. pr.:47.00 km/h
Temperatura:4.0
Podjazdy:1147 m

NOCNY KWIDZYN

Sobota, 18 marca 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Nowy Dwór Gdański-Malborok-Sztum-Kwidzyn-Krzykosy-Prabuty-Mikołajki Pomorskie-Mleczewo-Tropy Sztumskie-Żuławka Sztumska-Stalewo-Markusy-Krzewsk-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)



Nocna jazda do Kwidzyna obejrzeć iluminacje monumentalnej katedry i zamku dawnej kapituły pomezańskiej rozpoczęła się dokładnie o północy. Pierwsze kilometry prowadziły na …. Orlen na Nowodworskiej, bo skończył mi się w piwnicy zapas izotonika i miałem puste bidony ;-) To było bardzo oryginalne rozpoczęcie jazdy, pierwsze takie w całym rowerowym życiu.

Jazdy na którą wybrał się ze mną niezawodny Roberto. Już na starej drodze nr 7 poznaliśmy moc wiejącego wiatru ekspresowo meldując się w Nowym Dworze Gdańskim. A tutaj zaczęliśmy jechać DK 55 na południe, do Kwidzyna, i to był dobry sprawdzian odporności i cierpliwości. Oddziaływał na nas cały czas wiatr, momentami stopujący do 15 km/h i temperatura nominalna +4 stopnie. Zgodnie z założeniami krajówka była całkowicie opustoszała, sucha i czysta niczym pupa niemowlaka :-)

Spokojnie kręcąc swoje i rozmawiając o różnych różnościach minęliśmy w końcu Malbork, Sztum aby chwilę przed godziną 4 zameldować się w Kwidzynie. Miasta w którym wszystko dla mnie się zaczęło i do którego zawsze będę czuł duży sentyment.

Tymczasem lekko zmarznięci i odpowiednio wywiani zasiedliśmy w jednym z dwóch kwidzyńskich Orlenów, żeby się ogrzać, zjeść i napić. Popas chwilę trwał, a po nim ruszyliśmy obejrzeć cel wycieczki, czyli gotycki zespół katedralno-zamkowy z XIV wieku. Elegancko działająca iluminacja pozwoliła zrobić dobre fotki – vide galeria. Teraz pozostaje mi kiedyś zajrzeć do środka …

Po tej sesji fotograficznej ruszyliśmy zgodnie z planem w dalszą drogę, rzucić okiem na stan trasy czerwcowego Maratonu Elbląskiego na odcinku Bądki - Jaromierz. Jest OK, przejedziecie na spokojnie.

Na tym odcinku zaliczyliśmy też klimatyczny wschód Słońca, który zawsze jest najlepszym dowodem, że warto jechać, kiedy inni śpią.
We wspomnianym Jaromierzu nasza wycieczka nabrała rumieńców, bo zmiana kierunku jazdy sprawiła, że zaczęliśmy jechać z wiatrem. Na szczęście zachowaliśmy jeszcze trochę sił, żeby ten fakt wykorzystać ;-) i wykorzystaliśmy!

Już do samego Elbląga wiało nam bardzo dobrze lub przynajmniej dobrze. Średnia wzrosła z 21km/h do prawie 24 km/h, a kilka postojów zrobiliśmy tylko na wiaduktach kolejowych nad linią Malbork-Warszawa – wiadomo po co ;-) – i w sklepie w Bukowie przed Żuławką Sztumską.

Do Elbląga dotarliśmy parę minut przed godziną 10 rano i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Ja do wanny ;-)

Dzięki Roberto za wspólne kręcenie.







Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
152.00 km 5.00 km teren
07:14 h 21.01 km/h:
Maks. pr.:44.00 km/h
Temperatura:-1.0
Podjazdy:877 m

ZDĄŻYĆ PRZED ŚNIEŻYCĄ ;-)

Sobota, 21 stycznia 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Ogrodniki-Milejewo-Nowe Monasterzysko-Włóczyska-Krzywiec-Krzyżewo-Frombork-Nowa Pasłęka-Braniewo-Chruściel-Nowica-Słobity-Pasłęk-Śliwica-Jelonki-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)




Wróże pogodowi zapowiedzieli zmasowane opady śniegu od godziny 10 w sobotę więc nieco przyspieszyłem wyjazd, żeby nie kopać się w zaspach. O godzinie 22 w piątek ruszyliśmy zatem z Robertem na trasę dookoła komina, czyli niezwykle urozmaicone okolice Elbląga. Trasa prowadziła przez Wysoczyznę Elbląską, Wybrzeże Staropruskie, Równinę Warmińską, Oberland i Żuławy Wiślane także.

Odkryliśmy remont DW 505 od węzła Frombork na S22 do Krzywca, który w całości jest prowadzony do Jędrychowa. Będzie nowy odcinek dla szosowców ;-) Także terenowe 2 km z Krzywca do Krzyżewa wygląda lepiej niż w przeszłości.

Jazdę uprzyjemniał solidny wiatr, który na wale przeciwpowodziowym Zalewu Wiślanego przed Nową Pasłęką zdemolował moje dłonie. Był więc powód, aby zajrzeć na Orlen w Braniewie, gdzie ręce doszły do siebie a i na stole coś się pojawiło.

Potem przyjemnie lecieliśmy z wiatrem do Pasłęka dochodząc do wniosku, że odcinek Łukszty-Robity powinien ,,wylecieć” w tym roku z trasy Maratonu Elbląskiego. Zrobił się całkiem mało szosowy ;-)

Za Pasłękiem pozostało przeciąć Kanał Elbląski i przez Jelonki skierować się do domku. Po drodze pojawiło się kilka samochodów porannego szczytu komunikacyjnego podążających do Gronowa Górnego na godzinę 6:00.

I tak to minęła nocka na sucho, a teraz za oknem sypie śnieg i grzmi :-))

Dzięki Roberto za wspólne kręcenie.






Dane wyjazdu:
242.00 km 1.00 km teren
10:47 h 22.44 km/h:
Maks. pr.:49.00 km/h
Temperatura:6.0
Podjazdy:1083 m

DW 222

Sobota, 14 stycznia 2023 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Nowy Dwór Gdański-Kiezmark-Cedry Wielkie-Grabiny Zameczek-Pruszcz Gdański-Trąbki Wielkie-Starogard Gdańsk-Skórcz-Gniew-Czarlin-Nowy Staw-Nowy Dwór Gdański-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)




Po co spać, jak można jechać zwłaszcza jak styczniowa noc jest ciepła, bezchmurna, z księżycem i zaawansowaną ekipą. Był też wiatr, ale on nie pasuje do koncepcji rzeczy przyjemnych więc o nim nie będzie więcej wspominane ;-)

Ruszyliśmy sobie o 20 na trasę wyrysowaną przez Andrzeja, gdzie szczególnie ciekawiła mnie droga wojewódzka 222 (DW 222) z Gdańska-Oruni do Skórcza, na którą wjechaliśmy w okolicy Pruszcza Gdańskiego. Ta niezwykle ruchliwa w dzień roboczy droga była już kiedyś moim udziałem i wspominałem ją jak najgorzej. W ostatnich latach przeszła modernizację, nawierzchnia w zdecydowanej większości jest nowa i powstały wydzielone drogi rowerowe, aczkolwiek nie na całej jej długości. 

Jadąc w nocnej pustce i na rowerach szosowych nie testowaliśmy ich bezpośrednio, ale co udało się dostrzec to to, że polbruk rządzi :-/ Większe postoje zrobiliśmy w Starogardzie Gdańskim na Orlenie i w Skórczu, który w nocy widziałem po raz pierwszy. Śniadanie wypadło w nowostawskim Jędrusiu i to było dobre ;-)

Do Elbląga dotarliśmy z Robertem o godzinie 9 (Andrzej nieco wcześniej, bo mu się spieszyło) i tak to sezon szosowy 2023 można uznać za otwarty. Dzięki Panowie za wspólne kręcenie i pogaduchy. 


Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
165.00 km 0.00 km teren
07:20 h 22.50 km/h:
Maks. pr.:41.00 km/h
Temperatura:1.0
Podjazdy:1079 m
Rower:BOCAS

KWIDZYN

Niedziela, 27 listopada 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Żuławka Sztumska-Dzierzgoń-Rodowo-Prabuty-Kwidzyn-Brachlewo-Postolin-Sztum-Kalwa-Żuławka Sztumska-Markusy-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)



Odwiedziłem miejsca drogie mojemu sercu w Kwidzynie docierając tam mało oczywistą trasą przez Prabuty i wracając odcinek - dziwnie spokojną - DK 55. Podczas jazdy dostrzegłem ciekawą pamiątkę wojen polsko-szwedzkich, pamiątkę znacznie lepszą niż ,,patriotyczne" ławeczki z dykty :-) Szkoda tylko, że ekran nie działał ...

Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
250.00 km 2.00 km teren
11:11 h 22.35 km/h:
Maks. pr.:49.00 km/h
Temperatura:11.0
Podjazdy:2001 m

OLSZTYNEK, OLSZTYN - NIEPODLEGŁOŚCIOWO

Niedziela, 13 listopada 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Pasłęk-Małdyty-Ostróda-Olsztynek-Olsztyn-Dobre Miasto-Miłakowo-Godkowo-Młynary-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)




Andrzej zarzucił pomysł wycieczki do Olsztyna na Niepodległościową Instalację Ławeczkową. Zgodziłem się z ochotą i 12 listopada o 18 ruszyliśmy na trasę. Doskonałe prognozy pogody cieszyły nas niezwykle, tak że jak w Nowinie pojawiły się drobne kropelki w świetle naszych lamp, to nie przejmowaliśmy się zbytnio. Kropelki jednak towarzyszyły nam z pewnymi przerwami do Olsztynka, czyli tak ze 100 km. Wróże pogodowi znowu ponieśli porażkę ;-)

Za Małdytami porażkę poniosła Andrzeja tylna opona Goodyear dopuszczając małe szkiełko albo drucik do dętki, co skutkowało 50 minutowym pobytem w Miejscu Obsługi Podróżnych (MOP) Liksajny, który był tak rzęsiście oświetlony, że grzechem byłoby nie skorzystać z darmowych watów. Jak się na niego dostaliśmy - nie jadąc przecież drogą S7 -  galeria Wam pokaże. Uśmiech gwarantowany ;-)

Po wymianie dętki ruszyliśmy w dalszą drogę docierając przed północą na olsztynecki Orlen. Nadszedł czas na obiadośniadanie albo obiadokolację, to zależy. Zadebiutowała u mnie zupa pomidorowa z makaronem podgrzana przez personel i od niedawna będąca w menu stacji z orłem. Zrobiła robotę, smakowała bardzo. Do tego doszła kawa i można było ruszać dalej odwiedzając iluminowaną, zabytkową wieżę ciśnień, która teraz jest punktem widokowym. 

Po raz pierwszy jechałem na Olsztyn od tej strony, czyli techniczną drogą i starą krajówką DK 51 przy S51. Do tej pory zdarzyło się jechać z Olsztyna na Olsztynek.
Lekko się zamotaliśmy przy obwodnicy Olsztyna, bo żeby wjechać na poprawną drogę trzeba po prostu wiedzieć, gdzie ją znaleźć. Wy ją znajdziecie (ulica Pszczela) pod linkiem MAPA.

W Olsztynie Andrzej był przekonany, że Wysoka Brama jest iluminowana, więc tam podjechaliśmy, aby obejrzeć zwały ziemi, płoty, wykopy i pijanych imprezowiczów wychodzących z olsztyńskiego Starego Miasta. Iluminacji nie dostrzegliśmy :-)).

Pozostało zatem udać się pod Urząd Wojewódzki, gdzie stał cel wycieczki, czyli instalacja z ławeczkę. Wiedziałem o co chodzi, bo siedziałem niedawno na takiej konstrukcji przed dworcem PKP we Wrocławiu. Teraz zasiedliśmy z Andrzejem w Olsztynie, a samowyzwalacz aparatu zrobił stosowną fotkę.

Minęła 2 w nocy i czas było ruszać dalej, na Dobre Miasto. Początek DK 51 prowadzącej do przejścia granicznego w Bezledach był fatalnej jakości i ze znakiem B-9 oraz strzałką kierującą na szutrową drogę w lesie. Mają poczucie humoru w tym Olsztynie …
Od ronda w Dywitach krajówka w końcu nawierzchnią przypominała krajówkę, ruchem zaś zupełnie nie, bo była zupełnie pusta. W sumie nic dziwnego, granica de facto zamknięta, no i niedzielna noc.

Po drodze pojawiły się jakieś dwa potężnie oświetlone skrzyżowania z dziwnym numerem drogi 51a, a że jechałem ten odcinek po raz pierwszy w życiu, to nie wiem czy to jakiś błąd czy krajówka ma tutaj zmieniony z jakiegoś powodu numer.

W Dobrym Mieście zatrzymaliśmy się na Orlenie, gdzie piec akurat był wyłączony i musiałem się zadowolić dawno nie konsumowanym hot-dogiem a potem obejrzeliśmy iluminowany kościół i ruszyliśmy na Miłakowo. Po drodze obejrzeliśmy najstarszy kościół i parafię wiejską Warmii w Ełdytach Wielkich nieopodal rzeki Pasłęki.

Następnie była wspinaczka od Miłakowa, która umordowała mnie strasznie, czyli miałem tutaj pewien kryzys. Chociaż w ogóle jechało mi się ciężko, odczuwałem jednak trudy wielogodzinnej pracy przy Elbląskim Biegu Niepodległości 11 listopada. Potem nastąpił zjazd do Godkowa, gdzie zrobiliśmy sobie małą pauzę.

Za Godkowem, kiedy już zacząłem się cieszyć ze świtu i doskonałego asfaltu Andrzej rzucił hasło jazdy przez Młynary, co skutkowało zjazdem w Burdajach na Osiek i Słobity. Po drodze zaliczyliśmy odcinek gruntowy, bo koledze coś tam się wydawało i miał być asfalt :-))
Bez strat w sprzęcie dotarliśmy do Słobit i nacieszyć się nie mogliśmy nowiutkim asfaltem do Woli Młynarskiej, czyli prawie Młynar.

Ostatnim ,,urozmaiceniem” wymyślonym przez Andrzeja była wspinaczka nowym asfaltem z Zastawna do Kwietnika. Zamiast spokojnie jechać DW 509 przez Pomorską Wieś … Ech, trzeba było się zaorać całkowicie :-)

W końcu nadeszła nagroda w postaci zjazdu ,,dębickiego”, który wymazał z pamięci wszystkie podjazdy i trudne momenty. Była godzina 9 rano kiedy się rozstaliśmy i każdy udał się na zasłużony odpoczynek w … wannie wcześniej odwiedzając myjnię dla rowerów.

Dzięki Endrju za wspólne spędzenie nocy w siodełku i wesołe pogaduchy.




Kategoria WYCIECZKI >150


Dane wyjazdu:
176.00 km 0.00 km teren
07:09 h 24.62 km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:9.0
Podjazdy:621 m

NOCNE WESTERPLATTE

Niedziela, 30 października 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Malbork-Tczew-Pruszcz Gdański-Gdańsk-Sobieszewo-Kiezmark-Nowy Dwór Gdański-ELBLĄG

MAPA

GALERIA (z opisem)



Święto Halloween za pasem, więc siedem wampirów ruszyło o północy czasu letniego na nocną, straaaasznie fajną i straaaasznie szybką przejażdżkę po Żuławach Wiślanych :-)) Okrężna droga na Westerplatte  w noc zmiany czasu była ciekawa o tyle, że dwukrotnie zaliczyliśmy godzinę 2 w nocy, po raz drugi w Gdańsku, czyli po przejechaniu - bagatela - 80 km! Było naprawdę szybko, prawie zawodowo ;-) 

Do Elbląga wróciliśmy przed godziną 8 czasu zimowego, czyli po prawie 9h wycieczki jechanej pod oczywistym hasłem ,, Po co spać, jak można jechać" ;-) Tych, którzy nie znają odpowiedzi na to pytanie, zdjęcia wschodu słońca w galerii powinny przekonać ;-) 

Dzięki Panowie za wspólne kręcenie i solidne przepracowanie tej wydłużonej nocki. 



Kategoria WYCIECZKI >150