KRASNYSTAW-TARNÓW

Poniedziałek, 1 maja 2023 · | Komentarze 0

Trasa: KRASNYSTAW-Zamość-Szczebrzeszyn-Krzemień-Janów Lubelski-Sokołów Małopolski-Mielec-TARNÓW

GALERIA (całość)

Dalej

Etap trzeci w ogóle nie był zaplanowany w Elblągu, a powstał na noclegu w Krasnymstawie. Fajna taka improwizacja, kiedy wszystko możesz a nic nie musisz ;-)

Chociaż może nie tak do końca, bo należało w końcu dotrzeć do Zamościa ze Starym Miastem na liścide UNESCO, zaliczyć Krzemień, skąd przybyła na północ Polski po 1945 roku część mojej rodziny, obejrzeć Lasy Janowskie i zaliczyć Mielec oraz Tarnów, czyli miasta w których nigdy nie byłem.

To ostatnie było odpowiednio oddalone od Krasnegostawu, aby zaplanować w nim metę dnia trzeciego.

Ruszyliśmy po śniadaniu DK 17, która w pierwszomajowy poranek była oczywiście fajną drogą rowerową, cichą i bezpieczną. Zamość osiągnęliśmy po 40 km pokonując najdłuższą w moim rowerowym życiu prostą długości około 12 km! Dobrze, że wiatr był w miarę sensowny ;-) Tam udaliśmy się od razu na Stare Miasto i uwieczniliśmy je fotograficznie.

Z Zamościa dalsza droga prowadziła na zachód po DK 74 którą osiągnęliśmy Szczebrzeszyn – byłem tutaj przy okazji jazdy po GreenVelo i oba chrząszcze mam zrobione – więc się nie zatrzymywaliśmy.

Naszą uwagę przykuł nieźle interwałowy wyjazd z tego miasta. Całkiem konkretne podjazdy, które zakończył zjazd 60 km/h. Potem był Frampol, wspomniany Krzemień i w końcu Janów Lubelski ,gdzie nadszedł czas obiadu.
Za Janowem zagłębiliśmy się w okoliczne lasy, ale że jechaliśmy w bezpośredniej bliskości drogi S19 Via Carpatii to za dużo przyrody i życia w tym nie było.

Stara DK 19 meandrowała raz po lewej, raz po prawej stronie ekspresówki i tak to dojechaliśmy nad San niedaleko Ulanowa, poznanego podczas eksploracji GreenVelo. Przy okazji zmieniliśmy województwo z lubeskiego na podkarpackie.

Na rogatkach Sokołowa Małopolskiego pożegnaliśmy okolice S19 i znowu obraliśmy kierunek zachodni. Nówka asfalt DW 875 zaprowadził nas do Kolbuszowej, znanej z dawnych edycji BB Tour jadących przez tą miejscowość – nie wiem jak to teraz wygląda?

Dalej ta droga wiodła do Mielca i tutaj spotkaliśmy się z nieco większym ruchem samochodów wracających do miasta. W Mielcu zatrzymaliśmy się na kolację i chociaż miałoby sens tutaj nocować, bo dochodziła 20 jak ją zjedliśmy, to jednak postanowiliśmy dotrzeć na nocleg do Tarnowa, oddalonego stąd o jakieś 50 km.

Jak postanowiliśmy, tak i zrobiliśmy. Jadąc dziwnie oznakowaną drogą wojewódzką 984 na której kierunkowskazach Tarnów przeplatał się z jakąś Lisią Górą. Zapewne podobną wielkością do tego dawnego miasta wojewódzkiego :-))

Sam wjazd do Tarnowa odbył się DK 73 – bardzo fajny numer dla dwóch 50-latków ;-) – i około 22:30 po lekkich perturbacjach topograficznych znaleźliśmy się w hotelu Bristol na tarnowskim Starym Mieście.

I tak pracowity dzień w siodle dobiegł końca; spało się naprawdę znakomicie.

A jutro miał spaść na nas pierwszy tej majówki deszcz, ale żeby aż z takimi skutkami …