WARSZAWA-KRASNYSTAW

Trasa: WARSZAWA-Góra Kalwaria-Dęblin-Puławy-Lublin-Piaski-KRASNYSTAW

GALERIA (całość)

Dalej

Drugi dzień majówki to miała być jazda w większości po nieznanych mi asfaltach, za to znanych Robertowi, więc zamówiłem: Powsin, Gassy, Górę Kalwarię z Górą Kawiarnią, której nie było sposobności odwiedzić podczas noclegu w tym mieście w ramach Wisły 1200 i chyba coś wspominałem o zamku w Czersku, którego ostatecznie nie odwiedziliśmy :-)

Były za to lody wege w niesamowicie rowerowym miejscu, czyli wspomnianej Górze Kawiarni. Ciężko było opuścić to miejsce, ale planowany Zamość wymagał skupienia się na jeździe. Jeździe z tak silnym wiatrem w … plecy, że coś pięknego ;-) To zapewne była nagroda za etap wczorajszy.

Trek jechał w zasadzie sam, moja rola ograniczała się do tego, żeby mu nie przeszkadzać.

Główną osią jazdy była DW 801 z okolic Góry Kalwarii do Puław i stara DK 12 z Puław do Lublina. Na dłuższy postój zatrzymaliśmy się w Gołębiu, gdzie znajduje się Muzeum Rowerów Nietypowych. Spędziliśmy tam dobrą godzinę, ale trudno nazwać ten czas straconym. Niesamowity właściciel, niezwykłe rowery i niezwykle ciekawa opowieść dobrze zapadły w pamięć.

Ciekawy był wjazd do Lublina, miasta które rowerem dotknąłem po raz pierwszy. Długa prosta wjazdowa, interwałowe pagórki i zupełnie przypadkowy postój przy drewnianej cerkwi greckokatolickiej mogły się podobać.

Podobnie jak i Stare Miasto, gdzie jednak tłumy pieszych nie stanowiły dobrego połączenia z rowerzystami. Na wyjeździe przyjrzałem się bez zatrzymywania widzianemu po raz pierwszy Majdankowi i to było tyle z Lublina po raz pierwszy.

Dalej pędziliśmy wzdłuż S17/S12 drogą techniczną, która przed Piaskami wskutek skuchy nawigacyjnej – jechaliśmy bez zapisanego śladu, ot tak przed siebie, romantycznie :-)) – nieco nam uciekła. Ale do Piasków w końcu dotarliśmy i tutaj zostało nam kręcić na południe w kierunku Zamościa.

Że jednak pora robiła się późna, to po dotarciu do Krasnegostawu, miasta które kiedyś odwiedziłem jadąc GreenVelo, postanowiliśmy tutaj poszukać noclegu.

Taki się szybko znalazł o nazwie Hotel Staromiejski i tak to chwilę po 20 udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Wykręcona dzisiaj średnia prawie 28 km/h to najszybszy przelot Trekiem na dłuższym dystansie i jeden z najszybszych w całej historii. Szybciej – proporcjonalnie, ale na MTB - było tylko tutaj.

Zamość – ja po raz pierwszy – mieliśmy odwiedzić za dnia, co okazało się bardzo dobrą decyzją ;-)