WARSZTATY MIEJSKIEJ JAZDY NA ROWERZE

Sobota, 27 kwietnia 2019 · | Komentarze 4

Pierwsza odsłona warsztatów miejskiej jazdy na rowerze przeprowadzonych po kilkuletniej przerwie zgromadziła na Placu Jagiellończyka 6 uczestników. Jedna osoba zapisała się internetowo, pozostali przybyli ,,spontanicznie''. Taka forma uczestnictwa jest także mile widziana, chociaż napisanie maila ułatwia zaplanowanie trasy i przygotowanie się do zajęć.

Z ramienia współorganizatorów pojawiła się Izabela Nowaczyk (która także jadąc na rowerze skorzystała z zajęć) z elbląskiego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego oraz rowerowy patrol z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji (KMP) w Elblągu. Zjawili się także na chwilę funkcjonariusze Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Elblągu.

Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia obowiązkowego wyposażenia roweru. Z pewnym niepokojem przyjąłem informację od policjanta z ,,drogówki'', że do obowiązkowego wyposażenia roweru należy także biało światło odblaskowe z przodu. Jako że takiego mój rower nie ma i nigdy nie miał, sprawdziłem to natychmiast po powrocie do domu. Prawda jednak jest nieco inna, a mówi o niej § 53 i § 56 tego rozporządzenia. Odblaskowe światło białe jest DOPUSZCZALNE, ale obowiązkowe jest tylko światło odblaskowe czerwone, montowane z tyłu i o kształcie innym niż trójkąt.

Z Placu Jagiellończyka ruszyliśmy w kierunku ulicy Królewieckiej, potem skierowaliśmy się do ulicy 12 Lutego, która doprowadziła nas do skrzyżowania przy Areszcie Śledczym. Dalej przez parking przy sądzie wjechaliśmy na ulicę 3 Maja, którą dotarliśmy do Alei Grunwaldzkiej. Po dotarciu na Plac Dworcowy zawróciliśmy i pod wiaduktem wróciliśmy na Grunwaldzką. Powtarzając drogę przez 3 Maja i 12 Lutego wróciliśmy na Plac Jagiellończyka, gdzie po prawie 2 godzinach i 8 km pierwsza edycja warsztatów dobiegła końca.

Podczas jazdy zwracaliśmy uwagę na jazdę ,,pod prąd'' na ścieżkach jednokierunkowych, na to kiedy trzeba jechać ścieżką rowerową a kiedy można ulicą, sposoby wjazdu i zjazdu na ścieżki rowerowe oraz o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas miejskiej podróży rowerem. Aktywny udział w warsztatach brali policjanci z patrolu rowerowego, którzy nie ograniczali się tylko do zamykania grupy kursantów, co stanowiło miłą odmianę w stosunku do poprzednich edycji warsztatów. Dziękuję Panowie za wsparcie!

Podziękowania należą się także Wojewódzkiemu Ośrodkowi Ruchu Drogowego oraz Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUW za przygotowanie gadżetów dla uczestników warsztatów.

Na kolejne warsztaty miejskiej jazdy na rowerze zapraszam już 18 maja. Ruszamy o godzinie 10:00 z Placu Jagiellończyka.