GV PRZEMYŚL-RZESZÓW

Wtorek, 30 kwietnia 2019 · | Komentarze 5

Trasa: PRZEMYŚL-Kupna-Piątkowa-Dynów-Błażowa-RZESZÓW

>>>Dalej >>>

Podczas pierwszego dnia jazdy wzięliśmy na celownik ,,królewski’’ etap całego GreenVelo, czyli Przemyśl-Rzeszów. Jest to najbardziej górzysty (pagórkowaty) odcinek, charakteryzujący się kilkoma podjazdami z maksymalnym nachyleniem 12% i łączną sumą przewyższeń na poziomie 1758 metrów.

Planując trasę w zaciszu domowym widziałem oczami wyobraźni piękne widoki pogórza i na oczach wyobraźni musiało się to skończyć, bo w dniu startu kapał na nas deszcz, chmury snuły się nisko nad ziemią i widoki raczej trzeba było sobie wyobrażać.

Po kilku godzinach pogoda się nieco ogarnęła i niebo zaczęło się przecierać. Pozwoliło to na bardziej efektywne podziwianie doliny Sanu oraz po kilku wspinaczkach także rozległych panoram. Istotnym problemem był brak oznakowania na skrzyżowaniach, co zwłaszcza na szczytach wzniesień groziło niepotrzebnym zjazdem w złą drogę i ponowną wspinaczką. Wtedy w użycie szedł atlas, który przezornie wziąłem ze sobą. Zastanawiające jest też, dlaczego niektóre ze znaków straciły swój intensywnie pomarańczowy kolor i stały się jakby wypłowiałe.

Jechaliśmy w terminie chwilę po Wielkanocy, to i w okolicach Pruchnika nie zdziwił nas widok postaci wiszącej na długim drągu. Nieco makabryczny z daleka widok, z bliska okazał się powieszonym Judaszem. Taki tam folklor.

Dłuższy postój zrobiliśmy w Piątkowej przy remontowanej cerkwi, gdzie spotkaliśmy jedną z dwóch ekip rowerowych jadących w tym samym kierunku co my. Potem była przerwa obiadowa w Dynowie, gdzie gościliśmy w Restauracji Aleksandria.

Do Rzeszowa dotarliśmy o 17 i pokręciliśmy się jeszcze trochę po tym godnym dłuższej uwagi mieście w celu znalezienia myjni, aby doprowadzić nasze rowery do stanu jako takiej czystości.

Atrakcjami tego odcinka są:

- Przemyśl,
- mosty na Sanie,

- prom na Sanie w Babicach,
- cerkiew w Piątkowej,
- wielkie rowery w Futomie,
- kompozytowy most w Błażowej,
- Rzeszów.

W galerii widać wszystkie rodzaje nawierzchni jakie spotkaliśmy wraz z opisem odcinkowym. Pełen komfort zapewnia rower MTB na oponach rzędu 2 - 2,2 cala (u mnie Smart Sam 2,1) i działający amortyzator. Przeważają nawierzchnie asfaltowe różnej jakości.

| 17:51 czwartek, 9 maja 2019 | linkuj Proszę uprzejmie. W galerii masz pełną ściągawkę z ilości tamtejszych rowerów.
MarekDIVE
| 20:14 środa, 8 maja 2019 | linkuj Podziękował Marecki...a....dostałem cynk, że jeszcze jeden jest podobny - więc postaram się przejechać obydwoma :)))... na pewno mi się to uda :)))
| 18:53 środa, 8 maja 2019 | linkuj MarekDIVE: Nóżki jak nóżki, ale rączki :-). Rowery są w Futomie przed Błażową

Nefre: Poranek zapowiadał zupełny brak widoków na tym dość widowiskowym odcinku szlaku. Pogoda się jednak w miarę ogarnęła pod koniec dnia.

Pozdrowienia.
Nefre
| 19:56 poniedziałek, 6 maja 2019 | linkuj Fajny widoczek...
MarekDIVE
| 18:22 poniedziałek, 6 maja 2019 | linkuj Marecki - idealny wybór roweru na MRDP Góry :))))) nic nie pęknie :))) tylko musisz jeszcze podrosnąć :)))) nózżki masz z akrótkie :))))
...a tak poważnie to zazdroszczę fotki. Muszę to miejsce odwiedzić i plan jest zrealizować i to w już lipcu :)))
Gdzie dokładnie stacjonuje ten rowerek?

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bezmy