ŻUŁAWY GDAŃSKIE

Niedziela, 8 stycznia 2012 · | Komentarze 7

Po nieco ponad roku wróciłem na Żuławy Gdańskie, aby w szerszym gronie obejrzeć nowy dom podcieniowy w Osicach. Zeszłoroczne ODKRYCIE jest już ukończone z zewnątrz i prezentuje się pięknie i monumentalnie.

Zgodnie z SENTENCJĄ na ścianie frontowej domu, zostaliśmy bardzo serdecznie i gościnnie przyjęci przez właścicieli podcienia. Mieli wszelkie prawo aby nas pogonić, bo nie każdy zdzierżyłby ekipę rowerzystów bez zapowiedzi pojawiającą się na posesji :-). Tym bardziej jeszcze raz bardzo dziękujemy za miłe przyjęcie.

TRASA: TCZEW-Czatkowy-Koźliny-Krzywe Koło-Steblewo-Giemlice-Osice-Suchy Dąb-Grabiny Zameczek-Trutnowy-Miłocin-Wocławy-Koszwały-Kiezmark-Nowy Dwór Gdański-Marzęcino-Nowakowo-ELBLĄG

FOTORELACJA

Pierwsza zbiórka nastąpiła na dworcu PKP w Elblągu, który po długim remoncie jest już dostępny dla podróżnych i prezentuje się bardzo oryginalnie.
ELBLĄG-TRÓJWYMIAROWY DWORZEC PKP © MARECKI

KRZYSIEK i MANIEK wybrali jadę przez Żuławy bez PKP, co pozwoliło im zaoszczędzić 26 zł :-). W Tczewie na placu przed dworcem PKP zjawiło się 7 rowerzystów z Elbląga i 10 z Gdańska oraz szeroko pojętych jego okolic. Miło było spotkać się z FRANSEM, liderem GRT i znawcą rowerowych okolic Trójmiasta.

Przed dworcem nastąpiło pierwsze i ostatnie spotkanie z WOŚP (na Żuławach była całkowita cisza), zasililiśmy skarbonki tym co kto miał. Jedna z wolontariuszek na nasz widok zasłabła, ale doszła do siebie :-).

Ruszyliśmy z Tczewa w towarzystwie lekkiego wiatru w plecy. Postoje robiliśmy właściwie przy każdym zabytkowym kościele i przy każdym domu podcieniowym. Nieco dłużej czekaliśmy w Steblewie na MIRKA, który z Elbląga przybył też bez pomocy PKP.
STEBLEWO-GROBOWIEC RODZINY WESSEL © MARECKI

Kolejnym przystankiem na trasie były Osice ze wspaniałym domem podcieniowym, A.D. 2010. Mieliśmy możliwość obejrzenia go wewnątrz, a także posłuchania co gospodarze mają ciekawego do opowiedzenia.
OSICE-NOWO ZBUDOWANY DOM PODCIENIOWY © MARECKI

Kolejny postój mieliśmy we wsi Grabiny-Zameczek gdzie obejrzeliśmy tytułowy zamek, a raczej to co z niego zostało, gdyż wielokrotne przebudowy sprawiły, że jak Malbork to on nie wygląda oraz największy powierzchniowo żuławski dom podcieniowy w Trutnowych. Potem zostało nam dotrzeć do Wocław na DK 7, gdzie grupa gdańska skręciła do siebie, a my obraliśmy kierunek na wschód. Wcześniej w Miłocinie obejrzeliśmy kolejny dom podcieniowy, tym razem ładnie odnowiony z zewnątrz dzięki wsparciu UE.
GRABINY-ZAMECZEK © MARECKI

TRUTNOWY-DOM PODCIENIOWY © MARECKI

TRUTNOWY-BOGATO OZNAKOWANY PIESZY SZLAK DOMÓW PODCIENIOWYCH :-) © MARECKI

MIŁOCIN-ODNOWIONY DOM PODCIENIOWY © MARECKI

KOSZWAŁY-TABLICA SZLAKU MENNONITÓW © MARECKI

KIEZMARK-MOST DROGOWY DK 7 NA WIŚLE © MARECKI

W Nowym Dworze Gdańskim zatrzymała nas na dłużej lokalna Biedronka i przyczyną nie była szczególna oferta promocyjna. Na jej parkingu przebite zostały dętki dwóch Piotrów, co nieco nas spowolniło.

Przez prom w Kępinach Wielkich dotarliśmy już bez przeszkód do Elbląga, gdzie zameldowaliśmy się około 17. Dodam, że w drodze powrotnej towarzyszył nam I klasy wiatr w plecy; jechało się po prostu pysznie ;-).

Dziękuję wszystkim za wspólne pedałowanie, sezon 2012 możemy spokojnie uznać za otwarty :-). Pozdrower.

| 17:21 piątek, 13 stycznia 2012 | linkuj WOJT: Masz rację :-)
| 17:21 piątek, 13 stycznia 2012 | linkuj Marta Antonina: Podcień w Trutnowach był zamknięty. Podobno trzeba się tam wcześniej anonsować. Fotki wnętrza nowego podcienia w Osicach są w galerii, przyzwoitość nie kazała zaglądać z aparatem w każdy kąt. Gospodarze pozwolili zwiedzić swój dom.

Zapraszam do Warmińsko-Mazurskiego bo widzę, że jest słabo znane ;-).

Pozdrawiam.
WOJT | 21:51 środa, 11 stycznia 2012 | linkuj Witam. Żuławy Gdańskie znam bardzo dobrze. Wielokrotnie tu bywam. Najczęściej lubie odwiedzać je jesienią i wczesną wiosną. Jest tu cicho i spokojnie bez wielkiego gwaru.
Małe sprostowanie. Czarny pieszy szlak to szlak domów podcieniowych z Koszwał do Koźlin. Szlak Mennonitów natomiast to szlak rowerowy i prowadzi on z Gdańska do Kiezmarka ,pokrywając się na odcinku Miłocin - Truntowy ze wspomianym szlakiem pieszym
Marta Antonina | 22:53 wtorek, 10 stycznia 2012 | linkuj Witam!

Tak z ciekawości: jak wygląda ten najnowszy podcień wewnątrz? I czy zwiedzaliście także podcień we wsi Trutnowy?

Pozdrawiam

Marta Antonina
www.plaziki.com
maniekPL
| 19:50 poniedziałek, 9 stycznia 2012 | linkuj nie zaprzeczę :)
| 19:11 poniedziałek, 9 stycznia 2012 | linkuj Jeszcze większa dobrego towarzystwa ;-).
maniekPL
| 19:09 poniedziałek, 9 stycznia 2012 | linkuj Impreza 1 klasa i duża w tym zasługa pogody ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ksree