INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.88 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Dane wyjazdu:
16.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:42.00 km/h
Temperatura:22.0
Podjazdy: m
Rower:

Standard

Środa, 23 maja 2012 · | Komentarze 4

W dniu wczorajszym doszło do potrącenia ROWERZYSTKI. Przypominam w związku z tym wydarzeniem, że na drogach rowerowych też obowiązuje ruch prawostronny.

Poruszając się pod prąd musimy szczególnie uważać na inne pojazdy (niedawno sam bym został staranowany na płk. Dąbka), bo mogą się one najnormalniej w świecie nas nie spodziewać. Oczywiście, nie wiem jak było w tym przypadku i nie wyrokuję o czyjejś winie, ale wzmożoną czujność na wszelkich skrzyżowaniach tradycyjnie polecam.

Jak poznać, że jedziemy po drodze rowerowej jednokierunkowej, takiej jak jest na prawie na całej długości Płk. Dąbka? Przychodzą mi do głowy 3 sposoby:

1. Znak poziomy P-23 ustawiony przodem (czyli kółkami) do kierunku naszej jazdy. Jak rowerem najeżdżamy na rower od góry to jedziemy pod prąd.

2. Znaki pionowe C13/16 w różnych konfiguracjach. Jeżeli je widzimy, jedziemy prawą stroną, jeżeli widzimy ich tył to jedziemy ,,po angielsku''.

3. Zmierzyć szerokość ddr i nauczyć się na pamięć. To wersja dla Oficera Rowerowego :-). Może jednak się zdarzyć (ale raczej nie w Elblągu), że ddr nie ma żadnych oznaczeń pionowych czy też poziomych. Wtedy szerokość 1,5 m wskazuje na jednokierunkową ddr, zaś co najmniej 2 metry szerokości informuje, że tutaj może odbywać się dwukierunkowy ruch rowerowy.

Trzymajcie się zdrowo i kierownicy obiema rękoma :-).
Kategoria OR



Komentarze
MARECKY
| 18:57 czwartek, 24 maja 2012 | linkuj Gość: Też jestem tego zdania i zachęcam do poruszania się po jezdni. Jednak jak wiadomo, przepis nakazuje poruszać się ddr i dlatego trzeba to robić z głową i zachowywać ostrożność w miejscach, gdzie ddr przecinają poprzeczne wyjazdy. Na Fromborskiej do Okrężnej jest substandardowa szerokość bodajże 1,0 m (dwa kafle chodnikowe szerokości, jak mnie pamięć nie myli), a od Okrężnej jest szerzej. Co po potrącenia rowerzysty to przypomina mi się TO. A na BP wydaje mi się, że kierowca włączał się do ruchu, czyli powinien ustąpić wszystkim.

mustela putorius:Też mam podobne spostrzeżenia. Poprawę widoczności przebiegu ddr zapewni malowanie czerwoną farbą przejazdów rowerowych.

Pozdrower.
Gość | 12:09 czwartek, 24 maja 2012 | linkuj Co z szerokością "DDR na fromborskiej" w stronę Krasnego Lasu? Jest ona jedno czy dwu kierunkowa ?

Odnośnie potrącenia na Dąbka - zgodnie z przepisami kierowca skręcając w drogę poprzeczną ustępuje pierwszeństwa wszystkim.
mustela putorius | 21:09 środa, 23 maja 2012 | linkuj to miejsce jest jednym z wielu gdzie kierowcy włączając się do ruchu w ogóle nie patrzą w prawą stronę!!!!kilkunastokrotnie tak kilkunastokrotnie byłem świadkiem jak toczący się samochód dojeżdza do ulicy a jaśnie pan zapatrzony w jedną niepoprawnie politycznie stronę nawet nie śmie zerknąć kątem oka w prawo, a dalej zatrzymuje się na ddr (o ile można to tak nazwać)i jak znajdzie wojną drogę to rusza jak wariat zapatrzony dalej w lewo!!!!!,często to pasażer zwraca jaśnie wielmożnemu że pojawił się jakiś dwukołowy debil i patrzy bo nie wie z której strony ma ominąć czterokołowego pana i władcę!!!tak jest na całej długości płk.Dąbka jadąc od strony carrefoura...pierwszym i podstawowym krokiem powinno być namalowanie ciągłości ddr i postawienie znaków wielkości krowy uwaga marsjanie na rowerach!!!!!bo o edukacji to nie ma mowy homo sovieticus stiil alive...
Gość | 19:15 środa, 23 maja 2012 | linkuj w naszym mieście bezpieczniej jest poruszać się na rowerze po ulicach niż po tzw. ścieżkach rowerowych, najwięcej wypadków jest właśnie na przejazdach, przejściach itp, nie pamiętam żebym kiedyś czytał o potrąceniu rowerzysty poruszającego się w ruchu ulicznym. Pozdrower
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa angie
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]