INFO

Więcej o mnie.
MOJA STRONA INTERNETOWA
marecki.home.plKATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH
DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.MOJE GALERIE
FOTOSIK (do 30.04.2023)2023
















MOJE POJAZDY
ARCHIWUM BLOGA
- 2023, Październik2 - 2
- 2023, Wrzesień28 - 36
- 2023, Sierpień27 - 8
- 2023, Lipiec26 - 38
- 2023, Czerwiec29 - 28
- 2023, Maj32 - 22
- 2023, Kwiecień26 - 36
- 2023, Marzec30 - 19
- 2023, Luty20 - 21
- 2023, Styczeń29 - 29
- 2022, Grudzień26 - 27
- 2022, Listopad26 - 16
- 2022, Październik27 - 25
- 2022, Wrzesień27 - 34
- 2022, Sierpień26 - 21
- 2022, Lipiec29 - 37
- 2022, Czerwiec26 - 29
- 2022, Maj24 - 20
- 2022, Kwiecień27 - 19
- 2022, Marzec28 - 17
- 2022, Luty25 - 18
- 2022, Styczeń31 - 36
- 2021, Grudzień24 - 23
- 2021, Listopad25 - 19
- 2021, Październik28 - 13
- 2021, Wrzesień28 - 22
- 2021, Sierpień25 - 26
- 2021, Lipiec27 - 27
- 2021, Czerwiec29 - 25
- 2021, Maj29 - 30
- 2021, Kwiecień28 - 29
- 2021, Marzec28 - 25
- 2021, Luty25 - 55
- 2021, Styczeń26 - 29
- 2020, Grudzień24 - 23
- 2020, Listopad13 - 4
- 2020, Październik27 - 33
- 2020, Wrzesień26 - 51
- 2020, Sierpień27 - 32
- 2020, Lipiec15 - 34
- 2020, Czerwiec29 - 107
- 2020, Maj29 - 55
- 2020, Kwiecień26 - 89
- 2020, Marzec10 - 23
- 2020, Styczeń1 - 6
- 2019, Grudzień23 - 43
- 2019, Listopad22 - 37
- 2019, Październik21 - 47
- 2019, Wrzesień22 - 16
- 2019, Sierpień23 - 35
- 2019, Lipiec23 - 31
- 2019, Czerwiec27 - 80
- 2019, Maj26 - 35
- 2019, Kwiecień28 - 35
- 2019, Marzec27 - 43
- 2019, Luty24 - 32
- 2019, Styczeń25 - 53
- 2018, Grudzień22 - 33
- 2018, Listopad24 - 51
- 2018, Październik26 - 75
- 2018, Wrzesień24 - 79
- 2018, Sierpień14 - 13
- 2018, Lipiec27 - 60
- 2018, Czerwiec29 - 54
- 2018, Maj30 - 47
- 2018, Kwiecień23 - 37
- 2018, Marzec26 - 43
- 2018, Luty24 - 86
- 2018, Styczeń27 - 65
- 2017, Grudzień20 - 43
- 2017, Listopad26 - 32
- 2017, Październik26 - 18
- 2017, Wrzesień29 - 36
- 2017, Sierpień22 - 36
- 2017, Lipiec27 - 35
- 2017, Czerwiec28 - 37
- 2017, Maj28 - 26
- 2017, Kwiecień24 - 25
- 2017, Marzec29 - 22
- 2017, Luty24 - 24
- 2017, Styczeń28 - 41
- 2016, Grudzień25 - 33
- 2016, Listopad12 - 13
- 2016, Październik7 - 5
- 2016, Wrzesień30 - 39
- 2016, Sierpień27 - 51
- 2016, Lipiec21 - 14
- 2016, Czerwiec29 - 26
- 2016, Maj26 - 140
- 2016, Kwiecień29 - 13
- 2016, Marzec26 - 56
- 2016, Luty22 - 27
- 2016, Styczeń24 - 44
- 2015, Grudzień29 - 25
- 2015, Listopad25 - 37
- 2015, Październik28 - 19
- 2015, Wrzesień25 - 24
- 2015, Sierpień25 - 20
- 2015, Lipiec18 - 16
- 2015, Czerwiec28 - 35
- 2015, Maj26 - 22
- 2015, Kwiecień25 - 9
- 2015, Marzec27 - 30
- 2015, Luty27 - 17
- 2015, Styczeń30 - 58
- 2014, Grudzień26 - 32
- 2014, Listopad26 - 35
- 2014, Październik30 - 61
- 2014, Wrzesień32 - 30
- 2014, Sierpień25 - 58
- 2014, Lipiec20 - 25
- 2014, Czerwiec28 - 68
- 2014, Maj31 - 51
- 2014, Kwiecień27 - 35
- 2014, Marzec27 - 46
- 2014, Luty27 - 52
- 2014, Styczeń26 - 46
- 2013, Grudzień27 - 42
- 2013, Listopad24 - 13
- 2013, Październik25 - 33
- 2013, Wrzesień24 - 28
- 2013, Sierpień11 - 36
- 2013, Lipiec25 - 20
- 2013, Czerwiec28 - 45
- 2013, Maj27 - 28
- 2013, Kwiecień25 - 38
- 2013, Marzec27 - 44
- 2013, Luty26 - 24
- 2013, Styczeń25 - 19
- 2012, Grudzień25 - 28
- 2012, Listopad27 - 42
- 2012, Październik27 - 38
- 2012, Wrzesień29 - 22
- 2012, Sierpień13 - 136
- 2012, Lipiec27 - 23
- 2012, Czerwiec26 - 50
- 2012, Maj27 - 57
- 2012, Kwiecień27 - 43
- 2012, Marzec27 - 42
- 2012, Luty27 - 42
- 2012, Styczeń23 - 43
- 2011, Grudzień23 - 51
- 2011, Listopad25 - 45
- 2011, Październik27 - 40
- 2011, Wrzesień26 - 16
- 2011, Sierpień25 - 15
- 2011, Lipiec8 - 36
- 2011, Czerwiec25 - 54
- 2011, Maj26 - 62
- 2011, Kwiecień23 - 34
- 2011, Marzec27 - 68
- 2011, Luty22 - 50
- 2011, Styczeń28 - 52
- 2010, Grudzień31 - 103
- 2010, Listopad31 - 84
- 2010, Październik31 - 47
- 2010, Wrzesień29 - 40
- 2010, Sierpień30 - 61
- 2010, Lipiec31 - 64
- 2010, Czerwiec31 - 58
- 2010, Maj31 - 72
- 2010, Kwiecień32 - 72
- 2010, Marzec32 - 75
- 2010, Luty28 - 53
- 2010, Styczeń31 - 133
- 2009, Grudzień31 - 88
- 2009, Listopad30 - 42
- 2009, Październik32 - 55
- 2009, Wrzesień30 - 57
- 2009, Sierpień31 - 62
- 2009, Lipiec31 - 34
- 2009, Czerwiec31 - 18
- 2009, Maj32 - 18
- 2009, Kwiecień31 - 11
- 2009, Marzec31 - 16
- 2009, Luty28 - 7
- 2009, Styczeń31 - 10
- 2008, Grudzień31 - 21
- 2008, Listopad30 - 26
- 2008, Październik31 - 7
- 2008, Wrzesień30 - 12
- 2008, Sierpień31 - 17
- 2008, Lipiec31 - 20
- 2008, Czerwiec30 - 27
- 2008, Maj31 - 5
- 2008, Kwiecień30 - 12
- 2008, Marzec31 - 29
- 2008, Luty29 - 6
- 2008, Styczeń31 - 8
Wpisy archiwalne w miesiącu
Październik, 2011
Dystans całkowity: | 1099.00 km (w terenie 139.00 km; 12.65%) |
Czas w ruchu: | 26:57 |
Średnia prędkość: | 21.63 km/h |
Maksymalna prędkość: | 52.00 km/h |
Maks. tętno maksymalne: | 184 (98 %) |
Maks. tętno średnie: | 141 (75 %) |
Suma kalorii: | 13500 kcal |
Liczba aktywności: | 27 |
Średnio na aktywność: | 40.70 km i 4h 29m |
Więcej statystyk |
Dane wyjazdu:
19.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:32.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Środa, 19 października 2011 · | Komentarze 0
Trochę po mieście, a większość w hali MOS na rowerowym konkursie dla czwartoklasistów :-). W Giancie zadebiutowało nowe siodełko San Marco Ischia. Niespodzianek być nie powinno, bo rozmiarowo i wagowo jest takie samo z Selle Italia XO. Kategoria SERWIS
Dane wyjazdu:
23.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:11.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Wtorek, 18 października 2011 · | Komentarze 0
Radykalna zmiana organizacji ruchu na 12 Lutego to idealny moment na zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych elbląskich kierowców. Ja namawiam oczywiście do przesiadki na rower, zwłaszcza że aura dopisuje, ale i komunikacja zbiorowa a nawet spacer o poranku może być szybszy i przyjemniejszy niż stanie w przecudnej urody korku :-). Jak jeszcze uwzględnimy czas trwania całej przebudowy (2 lata) to kalkuluje się nawet kupno nowego roweru.
PRZEBUDOWA 12 LUTEGO© MARECKI

PRZEBUDOWA 12 LUTEGO© MARECKI

PRZEBUDOWA 12 LUTEGO© MARECKI
Dane wyjazdu:
27.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Poniedziałek, 17 października 2011 · | Komentarze 3
Co za wspaniała złota jesień :-). A jakie wspaniałe prognozy na ten tydzień ;-). Tymczasem mój rower wrócił do rzeczywistości po nierzeczywistej sobotniej jeździe :-). Tak było:
CUBE BRUDASEK :-)© MARECKI
a tak jest.

CUBE CZYŚCIOSZEK :-)© MARECKI
Chociaż kto wie co go czeka w najbliższą NIEDZIELĘ ;-).
Dane wyjazdu:
188.00 km
80.00 km teren
09:09 h
20.55 km/h:
Maks. pr.:46.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:CUBE REACTION
ERnO HARPAGAN 42 - ELBLĄG
Sobota, 15 października 2011 · | Komentarze 10
Pełna FOTORELACJA W GALERIIPo HARPAGANIE w Redzie pisałem, że było ekstremalnie. Wczorajsza jazda to w takim razie niezły hardkor :-). I już pomijam deszcz który padał przez kilka godzin, ale z taką odmianą gliniastego błota to się jeszcze na Wysoczyźnie Elbląskiej nie spotkałem. Zapchanie kół spowodowało niemożliwość pchania roweru, o jego wzięciu na plecy w ogóle mowy nie było. Punkt numer 9 w okolicy Stygajn będzie mi się długo śnił :-).
A teraz po kolei ...
Mając bazę pod nosem, pakiet startowy wziąłem w przeddzień imprezy, spokojnie zamontowałem wszystko na rowerze i integrowałem się z organizatorami. Wspaniali, pełni pasji ludzie, których miło było mi poznać.
O poranku spotkałem się w strugach padającego deszczu z ANDRZEJEM, drugim czynnym uczestnikiem Harpagana z ramienia Urzędu Miejskiego, pod Pomnikiem Odrodzenia i w doskonałych humorach pojechaliśmy na start :-).
O godzinie 6.30 łaskawie przestało na chwilę kapać i rozdanie map odbyło się na sucho. Nie chciało mi się na ciemno analizować całej mapy, a znając kilka punktów na podstawie zdjęć umieszczonych na stronie zawodów, już wcześniej podjąłem decyzję, że jadę na punkt kontrolny przy depresji w Raczkach Elbląskich i tam już za dnia na spokojnie przeanalizuję mapę i kierunek dalszej jazdy.
Dołączyli do mnie jeszcze Andrzej, Leszek i Jurek M. i popedałowaliśmy do najniższego miejsca w Polsce. Na miejscu (punkt 5) byliśmy o 6.49 jako pierwsi z uczestników.

PKT 5-RACZKI ELBLĄSKIE© MARECKI
Potwierdzenie obecności za pomocą karty elektronicznej było szybkie i łatwe i już wracaliśmy do Elbląga, aby udać się do Weklic, gdzie był zlokalizowany punkt przy wodospadzie na Kowalewce. Ponownie zaczął padać deszcz i tak było do godziny około 11. Dołączył do nas jeszcze Maciek i w tym składzie jechaliśmy przez jakiś czas.
Nad Weklicami (punkt 18-7.49) nastąpił pierwszy kontakt z terenem, jazda po polu i pod górę w błocie lekka nie była. Zjazd z góry był zresztą jeszcze trudniejszy. Jeden wielki rowerowy dryft :-).

PKT 18-WEKLICE© MARECKI
Z Weklic pojechaliśmy w okolice Słobit (punkt 13-9.11) gdzie do znalezienia był przepust w lesie. Jak na pechową trzynastkę przystało przestrzeliłem nieco zjazd do lasu, co kosztowało nas 2 km gratis.

PKT 13-SŁOBITY© MARECKI
Potem już bez problemu i już jechaliśmy dalej na wschód do punktu 7-10.32 zlokalizowanego na skraju lasu przy wsi Dąbrówka. Dużym ułatwieniem był widoczny z daleka dym ogniska, co zaprowadziło nas na miejsce jak po sznurku.

PKT 7-DĄBRÓWKA© MARECKI
Po zaliczeniu tego punktu Andrzej postanowił zawrócić do Elbląga, widać spotkany wcześniej drogowskaz Elbląg-49 km podziałał na niego demobilizująco ;-). Jak na debiutanta w Harpaganie pokazał dużą odwagę jadąc w takich okolicznościach i okazał się twardym bikerem. Poza tym dochodzę do wniosku, że wykazał się perfekcyjną intuicją w kontekście błotnego Sajgonu przed punktem numer 9, który był kolejnym celem naszej grupki :-).
Do Stygajn dotarliśmy asfaltem i betonowymi płytami, miejscowi coś mówili o bardzo ciężkiej drodze, ale potraktowaliśmy to z lekkim przymrużeniem oka, bo lekko nie było od początku. I faktycznie na początku było standardowe brązowe pole, które nagle zakleiło mi opony :-).
Nie szło jechać, nie szło iść, nie szło nieść. Można było siąść i płakać :-). Wybieranie błota kijem było bez sensu-kije się łamały, ręką było mało efektywne, skuteczną metodą okazało się walenie kierownicą o podłoże, a najlepiej jak tym podłożem była koleina wypełniona wodą bo wtedy glina się odklejała.
I tak powoli dwa obroty koła w przód, jeden w tył, powoli dobrnąłem do punktu 9-11.57, opisanego jako drabina na skraju lasu.

PKT 9-STYGAJNY© MARECKI
Na tym odcinku kilkuset metrów wypiłem cały bidon, zjadłem snickersa i opakowanie kabanosów i uświniłem się po pas. Jak wyglądał rower można obejrzeć na fotkach.
Na punkcie spytałem się dziewczyn z obsługi, czy dotarły helikopterem? Odpowiedziały, że dowiózł je z trudem samochód terenowy :-). Teraz należało wydostać się z tego pola, powrót po własnych śladach nie wchodził w rachubę. Ruszyliśmy wraz z Maćkiem i Leszkiem (Jurek zagubił się gdzieś między wsią a punktem) w kierunku znanej mi wsi Łoza. Jazda skrajem lasu była możliwa, zamiast pola była trawa i opony się nieco oczyściły.
W Łozie Maciek pojechał dalej, a ja zabrałem się do wymiany przebitej dętki w przednim kole. Asystował mi Leszek, nawadniając mnie napojem i wodą od Maćka, bo ja wszystkie zapasy straciłem w walce z błotem. Wymiana dętki to bezcenne doświadczenie biorąc pod uwagę stan opony i niechcącą się odkręcić obrączkę z wentyla dętki Continentala.
Po tej przymusowej przerwie pojechaliśmy w kierunku punktu 14 zlokalizowanego w Chruścielu przy wiacie ścieżki edukacyjnej. Byliśmy tam o 13.59, spotykając wielu bikerów, w tym Kudłatego, który krążył po lesie w jego poszukiwaniu. Nadjechał też Jurek, ale z przeciwnego kierunku i z inną grupą, której pozostał wierny :-).

PKT 14-CHRUŚCIEL© MARECKI
My zaś z powrotem mieliśmy ze sobą Maćka i po krótkiej wizycie w sklepie w Chruścielu skierowaliśmy się na punkt nr 10 w okolicach Fromborka opisany jako wiata przy stawkach. Ostatni odcinek wzdłuż tory kolei nadzalewowej to ponownie była błotna kąpiel tym razem w kolorze black; a już rower zaczynał ładnie wyglądać :-).

PKT 10-FROMBORK© MARECKI
Na punkcie byliśmy o 15.24 i należało zacząć zjazd w kierunku Elbląga, bo w tym momencie do zamknięcia mety były 3 godziny 6 minut. W planach był punkt przy Świętym Kamieniu, wieża widokowa w Kadynach i na koniec obelisk Augusta Papau w Bażantarni.
W szybkim tempie przelecieliśmy za Narusę i za kapliczką skręciliśmy z Leszkiem z prawo. Maciek został gdzieś z tył i już z nami nie jechał. Po kilku metrach na polnej drodze poczułem znaną miękkość w tylnej oponie i już było po Świętym Kamieniu :-). Leszek pojechał na punkt, umówiliśmy się w Kadynach pod wieżą, a ja do torby i za wymianę drugiej dętki. Przyjemnie świecące październikowe słoneczko chyliło sie już powoli ku zachodowi, ale jeszcze sympatycznie grzało. Dętkę wymieniłem, napompowałem i w drogę przez Pogrodzie i Tolkmicko. Na asfalcie przydybał mnie ROBERT, który towarzyszył mi do Elbląga.
W Kadynach na wieżę widokową udałem się z buta znanym sobie skrótem, rower porzucając u podnóża skarpy. Ślady wskazywały, że piechurzy z trasy pieszej Harpagana też tędy się przedzierali. Na wieży (punkt 16) byłem o 17.30, na Leszka już nie czekałem, słusznie przypuszczając, że dawno już tutaj był i ruszyłem na metę.

PKT 16-KADYNY© MARECKI
Do Łęcza 4 km podjazd pokonałem najszybciej chyba w mojej historii, bo wizja karnych punktów za spóźnienie dodawała mi sił :-). Od Łęcza 40 km/h nie schodziło w zasadzie z licznika, co spowodowało że na mecie byłem o 18.26 po zaliczeniu 8 punktów kontrolnych za 27 pkt. przeliczeniowych. W klasyfikacji zająłem 201 miejsce, także potencjał do poprawy wyniku jest :-)).
Nie ma już co poprawiać DARECKI, któremu udało się wygrać całą imprezę i mógł się napić szampana ze stosownego naczynia ;-). Wielkie gratulacje, tym bardziej że wynik osiągnął w bardzo trudnych warunkach.

DARECKI Z PUCHAREM ZA ZWYCIĘSTWO© MARECKI
W bazie nakarmiłem się grochówką i wróciłem na losowanie nagród oraz wręczenie pucharów. Nastąpiła też dalsza integracja ze znanymi z Bikestats: WILKIEM i CIMANEM.
A w końcu udałem się na zasłużony wypoczynek. Pozdrawiam wszystkich z którymi jechałem i tych napotkanych na trasie też :-).
Kategoria SUPERMARATONY, WYCIECZKI >150
Dane wyjazdu:
27.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:11.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Piątek, 14 października 2011 · | Komentarze 0
W marcu jak w garncu, ale żeby w październiku? :-). Słońce, deszcz, wiatr, ulewa, znowu słońce. Tylko śniegu brakowało do kompletu.Odwiedziłem bazę HARPAGANA-42, którą jest Szkoła Podstawowa nr 12 w Elblągu, aby wczuć się w klimat jutrzejszej jazdy. Mają tam przyjemnie ciepło, sucho i spokojnie (jeszcze). Ale ponad 800 osób już nadciąga :-).

W BAZIE HARPAGANA© MARECKI

W BAZIE HARPAGANA© MARECKI

KIEROWNIK HARPAGANA, CZYLI MAGDA© MARECKI

ZULA-HARPAGANOWA MASKOTKA :-)© MARECKI

JAKBYM ZAJRZAŁ DO KOSZY TO TRZEBA BYŁOBY SIĘ ZDYSKWALIFIKOWAĆ :-)© MARECKI

TU LEPIEJ TEŻ NIE ZAGLĄDAĆ ;-)© MARECKI
Zupełnie inne warunku panują na arenie jutrzejszych zmagań z punktami kontrolnymi, czyli Wysoczyźnie Elbląskiej, gdzie jest chłodne, lepkie, wilgotne błotko, czyli to co tygryski lubią najbardziej :-). Może nawet takie jak 2 lata temu w Puszczy Darżlubskiej ;-).
Dane wyjazdu:
19.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:13.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Czwartek, 13 października 2011 · | Komentarze 0
Spokojne patataj po Elblągu, okraszone deszczem, słońcem i wiatrem.Obejrzyjcie sobie FILMIK PROPAGANDOWY znaleziony przez elbląskiego OR ;-).
Dane wyjazdu:
15.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:12.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Środa, 12 października 2011 · | Komentarze 0
Spokojnie po Elblągu.Dane wyjazdu:
24.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:31.00 km/h
Temperatura:13.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Wtorek, 11 października 2011 · | Komentarze 3
Do Elbląga dotarły plakaty sobotniego HARPAGANA. Tak na zachętę dla niezdecydowanych ;-).
PLAKAT ELBLĄSKIEGO HARPAGANA 42© MARECKI
Dane wyjazdu:
20.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Maks. pr.:27.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:
Standard
Poniedziałek, 10 października 2011 · | Komentarze 0
Jesień na całego - deszczowo, szaro i smutno. Prognozy na sobotę jednak dużo lepsze ;-).Dane wyjazdu:
44.00 km
3.00 km teren
02:01 h
21.82 km/h:
Maks. pr.:34.00 km/h
Temperatura:10.0
Podjazdy: m
Rower:CUBE REACTION
WZDŁUŻ NOGATU
Niedziela, 9 października 2011 · | Komentarze 2
Pojechałem sprawdzić co się dzieje na śluzie w Michałowie, a dokładnie czy po zakończonej budowie elektrowni wodnej na Nogacie przejazd jest w dalszym ciągu łatwy i swobodny. Wizja lokalna pokazała, że bramki są otwarte, wędkarze chodzą w lewo i w prawo, totalny luz. Tak jak na innych śluzach Nogatu. Przyjrzałem się też na wszelki wypadek płotom; łatwe do sforsowania z rowerem w razie zamkniętej normalnej drogi.Potem spokojnie popedałowałem wzdłuż Nogatu do Jazowej podziwiając piękne tęcze na tle ciemnego deszczowego giganta zbliżającego się z północnego-zachodu. Był też czas na testy nowego aparatu fotograficznego, mocno skrócone z powodu rozładowania baterii w tempie wcześniej mi nieznanym :-). Cztery paluszki AA w Olympusie to jednak była moc ;-).
Pogoda wskazywała wyraźnie, aby w Jazowej skręcić już w kierunku Elbląga, ale perspektywa jazdy w hałasie wzdłuż DK7 nie widziała mi się dzisiaj. Dalej wzdłuż Nogatu dotarłem do Kępek, gdzie zaczęło na mnie padać, a na odcinku od Bielnika II do Bielnika I miałem bliskie spotkanie ze ścianą deszczu, po której już nic nie było takie samo :-).
Pozostało mi zajrzeć jeszcze na start GR STOP, której przywiozłem lepszą pogodę. Z satysfakcją stwierdzam, że jest coraz liczniejsze grono uczestników ich wycieczek, dla których nie ma złej pogody na rower, bo są dobrze ubrani :-). Tak trzymać!

MICHAŁOWO-ELEKTROWNIA WODNA NA NOGACIE© MARECKI

MICHAŁOWO-ELEKTROWNIA WODNA NA NOGACIE© MARECKI

ŻUŁAWSKA DROGA© MARECKI

ŻUŁAWSKIE UPRAWY© MARECKI

ŻUŁAWSKIE KROWY I BYK© MARECKI

ŻUŁAWSKIE KROWY© MARECKI

ŻUŁAWSKA TĘCZA© MARECKI

WĘDKARZE NA NOGACIE© MARECKI

ELBLĄG-ZAWODY WĘDKARSKIE NA RZECE ELBLĄG© MARECKI
Kategoria WYCIECZKI <50