avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO

WYCIECZKI 50-150

DOOKOŁA KOMINA

Sobota, 30 lipca 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Pagórki-Tolkmicko-Kadyny-Kamionek Wielki-Nowakowo-Cieplice-Bielnik II-Władysławowo-ELBLĄG

Wychodząc z założenia, że lepiej mieć wróbla w garści niż gołębia na dachu ruszyłem w trasę przed zapowiadanymi ulewami, burzami, gradem i innymi ciekawostkami pogodowymi. Gołębiem miała być nocna jazda na wschód słońca nad Jeziorem Kuksy, ale skoro wszystkie serwisy pogodowe straszyły ... Ostatecznie wyszło, że i gołębia mogłem mieć ;-)

Na Wysoczyźnie Elbląskiej odwiedziłem dawno niewidziane miejscówki, zaliczyłem jedną nową dla mnie drogę a potem udałem się na plac budowy przy rzece Elbląg w Nowakowie gdzie tak cudnie zapozował mi wielki gryzoń. Dziękuję ci bobrze! Na koniec została trasa widokowa wzdłuż Cieplicówki i Nogatu oraz rzut oka na nowe hale centrów logistycznych przy ulicy Nizinnej.

ŻUŁAWY WIŚLANE

Niedziela, 17 lipca 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Jazowa-Lubstowo-Lasowice Wielkie-Kościeleczki-Stogi-Szymankowo-Lichnówki-Lichnowy-Nowy Staw-Malbork-Klecie-Stare Pole-Gronowo Elbląskie-Jegłownik-Wikrowo-ELBLĄG

Głównym celem wyjazdu była chęć obejrzenia nowego ciągu pieszo-rowerowego nad Nogatem w Malborku. Po drodze doszli triathloniści i triathlonistki w Kazimierzowie na starej DK 7, nowa droga rowerowa przed Lasowicami Wielkimi, dawno niewidziany największy w okolicy cmentarz mennonicki w Stogach Malborskich, nieznany mi pomnik w Szymankowie,  nieznany mi odcinek drogi Szymankowo-Lichnówki, odcinek bruku w okolicach Klecia jako test 28 mm opon przed wrześniowymi brukami województwa lubuskiego, przejazd kolejowy na żądanie w Starym Polu (Kristofer pozdrawiam :-)), nowy asfalt w Fiszewie i nowy asfalt między Gronowem Elbląskim a Jegłownikiem.

Poza tym widziałem Piotra D. z gdańską ekipą w Kościeleczkach i widziałem 3 deszczowe chmury z których każda obdarzyła mnie swoją  nieznaczną zawartością. Po co wiozłem w kieszeni krem przeciwsłoneczny to w sumie nie wiem :-))

I tak to pierwszy w tym roku urlop dobiegł końca ...

ŚRODOWE LATARECZKI - PODCIEŃ W STALEWIE

Środa, 13 lipca 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Raczki Elbląskie-Krzewsk-Markusy-Stare Dolno-Bągart-Jasna-Budzisz-Żuławka Sztumska-Stalewo-Zwierzno-Gronowo Elbląskie-Jasionno-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Szybko i sprawnie minęła kolejna środowa odsłona popołudniowych jazdy elbląskiej ekipy latarkowej. Tym razem dowodził Andrzej pod czujnym okiem  - na starcie - organizatora Marka i - na trasie - pod jeszcze bardziej czujnym okiem obserwatora Mareckiego :-))

Jakimiś dziwnymi asfaltami przelecieliśmy przez Jasną i Budzisz, aby dotrzeć do domu podcieniowego w Stalewie. Zabytkowego, okazałego i bardzo często fotografowanego przez turystów.  Wycieczka zakończyła się lodami nad rzeką Elbląg, bo pogoda wybornie takiemu zakończeniu sprzyjała.

Dzięki za wspólne kręcenie i pogaduchy.

WISEŁKA 500 GNIEW-GDAŃSK

Wtorek, 12 lipca 2022 · | Komentarze 2

Trasa: GNIEW-Tczew-Kiezmark-GDAŃSK

GALERIA (całość, z opisem)

Rano podjęliśmy próbę jazdy w kierunku mety. Jednak przed Tczewem Michał podjął decyzję o zakończeniu jazdy i powrocie PKP do Elbląga. Samotnie więc kontynuowałem dalszą jazdę w kierunku mety, bo i tak trzeba było oddać tracker oraz zabrać przepak. Przy okazji coś zjeść, wypić i odebrać ;-)

Na kilometr przed metą przebiłem dętkę w pancernych Smart Samach+ (pierwsza od 4 lat!) i z buta dotarłem na Ołowiankę. Oryginalne zakończenie ...

Dziękuję Leszkowi Pachulskiemu za zorganizowanie imprezy, która zainspirowała mojego Syna do spędzenia kilku dni na siodełku. Samemu pewnie by mi to jeszcze do głowy nie przyszło :-)) Szacun Młody za podjęcie wyzwania, które przerosło wielu dorosłych uczestników. To nie były stracone dni.

WISEŁKA 500 PŁOCK-TORUŃ

Niedziela, 10 lipca 2022 · | Komentarze 0

Trasa: PŁOCK-Dobrzyń nad Wisłą-Włocławek-TORUŃ

Dalej>>>

Na tym odcinku było całkiem dużo asfaltów, były też sławne podtoruńskie ,,piaskownice", które jednak po deszczu nie miały tak plażowego charakteru jak rok temu. No i był kultowy mostek na Mieni, który ktoś ukradł przed imprezą i tylko dzięki pomocy dobrych ludzi nie trzeba było brodzić w tym strumieniu - vide galeria.

Plan dzienny zakładał więcej kilometrów, ale pojawiła się sugestia zostania w mieście pierników, więc tak zrobiliśmy. Wywindowało to poprzeczkę mocno do góry w kontekście dnia następnego ...

WISEŁKA 500 WARSZAWA-PŁOCK

Sobota, 9 lipca 2022 · | Komentarze 3

Trasa: WARSZAWA-Modlin-Wyszogród-PŁOCK

Dalej>>>

Etap pierwszy miał być spokojną jazdą wprowadzającą i tak też było. Z uwagi na późną godzinę startu nie planowałem dalekiego przelotu.  Płock z ulubionym Hotelem Starzyńskim, poznanym podczas innych wyjazdów ultra, wydawał się odpowiednim miejscem na wypoczynek.

Na trasie jeszcze licznie widzieliśmy zawodników, nawet kogoś tam wyprzedzaliśmy, a przede wszystkim dobrze się bawiliśmy. Pogoda też sprzyjała, jak coś padało to daleko a temperatura była idealna rowerowo.

ŚRODOWE LATARECZKI-KOLOROWE SINICE

Środa, 6 lipca 2022 · | Komentarze 4

2 dni.

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Milejewo-Huta Żuławska-Brzeziny-Pogrodzie-Chojnowo-Nowinka-Tolkmicko-Kadyny-Łęcze-ELBLĄG

Tytuł wycieczki wspomina o kolorowych sinicach, które zakwitając w nagrzanej wodzie wyglądają całkiem ładnie - pomijając w tym momencie ich zdecydowane wady. Dostałem w poniedziałek cynk od czujnego obserwatora Zalewu Wiślanego, że zaczyna się ich zakwit. Niestety, dzisiaj znaleźliśmy tylko jakieś żałosne szczątki w Tolkmicku, rozgonione całkiem okazałą falą, a i do upału to dzisiaj było daleko.
Sini to co niektórzy z nas zaczynali się robić ;-)

Ale chętnych na lody w Tolkmicku nie zabrakło, chociaż kawa także była zamawiana. Na koniec pokropiło coś na nas między Łęczem a Bielanami, żeby w centrum Elbląga sobie odpuścić.

Debiutowałem dzisiaj w roli trzeciego prowadzącego latarkowe środy -  i udało mi się grupy nie zgubić, a nawet zwiększyłem stan posiadania o jedną osobę. Krysia dołączyła do nas bowiem w Milejewie. Generalnie frekwencja była malutka, typowo wakacyjna, no i nie było finiszerów Pierścienia Tysiąca Jezior, co w sumie nie dziwi  ;-)

Dzięki za wspólną jazdę i nie wyprzedzanie prowadzącego :-)) Latarkowe książeczki podbiję kolejnym razem :-)))

1. Na starcie

2. Nowinka, Krysia i łódź z brzozami

3. Punkt widokowy nad Tolkmickiem

4. Plaża w Tolkmicku

5. Plaża w Tolkmicku

6. Dawny dworzec kolejowy w Tolkmicku, teraz pięknie odrestaurowany i ... co dalej?

7. Plaża w Kadynach

8. Plaża w Kadynach

9. Więcej wróciło niż wyjechało! Tak to się robi, Maro, tak to powinno wyglądać :-)))

3xUP, 3xDOWN

Wtorek, 5 lipca 2022 · | Komentarze 0

3 dni.

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Kamiennik Wielki-Zastawno-Młynary-Milejewo-Jagodnik-ELBLĄG

Powspinałem się od Gronowa Górnego do Kwietnika, potem od Zaścianek do Młynar a na koniec z Młynar do Milejewa. Natomiast wiatrem we włosach cieszyłem się od Kwietnika do Zastawna, z Milejewa do Jagodnika i na ulicy Fromborskiej.

I taka to była wycieczka :-)

TCZEWSKIE ŁĄKI

Niedziela, 26 czerwca 2022 · | Komentarze 5

Trasa: LISEWO-Tczew-Kiezmark-Świbno-Mikoszewo-Jantar-Nowy Dwór Gdański-Solnica-Kazimierzowo-ELBLĄG

Sławne w kręgach co niektórych uczestników Wisły 1200 tczewskie łąki, czyli 12 km terenowej jazdy po międzywalu Wisły między Tczewem a Kiezmarkim stanowiły ostatni etap przygotowań mojego młodego Bikera do ruszającej 9 lipca pierwszej odsłony Wisełki 500.

To będą na maratonie końcowe kilometry trasy i ważne jest, aby były dobrze sprawdzone. Po dzisiejszej wycieczce takie właśnie są, a cała jazda była niezłym egzaminem jazdy w bardzo wysokiej temperaturze i przetestowaniem sposobów na radzenie sobie z warunkami, które - oby jednak nie - mogą powtórzyć się i w lipcu.

Niniejszym zakończyliśmy treningi do tej nietuzinkowej imprezy. Weryfikacja półrocznych jazd już niebawem ;-)

ŚRODOWE LATARECZKI - FLIS, KIRKUT

Środa, 22 czerwca 2022 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Przezmark-Janowo-Komorowo Żuławskie-Węzina-Jelonki-pochylnia Jelenie-pochylnia Oleśnica-Krasin-Pasłęk-Krosno-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Po wielu latach przerwy flisacy ponownie pojawili się na wodach Kanału Elbląskiego. Pojawili się na tratwach z sosny taborskiej, bo jakże by inaczej. W ramach środowych latareczek pojechaliśmy więc zobaczyć to historyczne wydarzenie. Flisacy do noclegu przygotowywali się nieopodal dolnego stanowiska pochylni Oleśnica i tam ich spotkaliśmy. To było miłe  i bardzo sympatyczne spotkanie, a sam widok długich na 110 metrów połączonych tratw był niesamowicie klimatyczny i ... romantyczny :-) W sobotę rano będą wpływać do Elbląga, warto to obserwować z któregoś z elbląskich mostów.

Znad Kanału Elbląskiego pojechałem z MarcinemŁukaszem do Pasłęka i kiedy już zaczynaliśmy obmyślać koncepcję samodzielnego powrotu (grupa w międzyczasie gdzieś nam uciekła) czy przez Borzynowo czy starą DK 7 Marcin wspomniał coś o żydowskim cmentarzu w Pasłęku. Cmentarzu mało znanym, nieźle ukrytym i przez nas jeszcze nie widzianym. Postanowiliśmy więc go namierzyć i odwiedzić. Udała nam się ta sztuka (vide galeria) i w ten sposób już wiem, gdzie będzie jedna z przyszłorocznych MWR ;-)

Takiego nasycenia unikalnych atrakcji podczas środowych latareczek jeszcze nie było. Ukłony dla Orga :-)