avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.88 km/h i tak jest OK.

WYCIECZKI 50-150

Dystans całkowity:49079.00 km (w terenie 4970.50 km; 10.13%)

NOCNA STEGNA

Niedziela, 30 czerwca 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jazowa-Solnica-Nowy Dwór Gdański-Tujsk-Rybina-Sztutowo-Stegna-Mikoszewo-Drewnica-Szkarpawa-Tujsk-Marzęcino-Kępki-Władysławowo-Wikrowo-Karczowiska Górne-Jezioro-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

GALERIA MAŁGORZATA

Nocna Stegna to cykliczna wycieczka elbląskich rowerzystek i rowerzystów na wschód Słońca nad morzem. Nie zliczę ile razy już tam byliśmy i ciągle nam się to podoba :-)
Dzisiejsza tropikalna noc sprzyjała kręceniu i dokręcaniu kilometrów, chociaż wiatr na powrocie momentami wiał z przesadą. Niemniej potężna grupa 24 osób spod znaku ,,Po co spać, jak można jechać" dała sobie ze wszystkim świetnie radę.

Dzięki Gosia za zorganiowanie wyjazdu i dziękuję wszystkim za wspólne kręcenie i pogaduchy.  Czerwiec na boku, lecimy w lipiec ;-)

SZOSOWA PĘTLA DZIERZGOŃSKA

Czwartek, 27 czerwca 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Karczowiska Górne-Jezioro-Zwierzno-Stare Dolno-Kwietniewo-Sójki-Dzierzgoń-Bruk-Żuławka Sztumska-Stalewo-Zwierzno-Gronowo Elbląskie-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Świetne wieści doszły z okolic Kwietniewa dotyczące końca modernizacji DW 527 na odcinku Kwietniewo-granica województwa. Nowy asfalt i przejezdność tego zapomnianego przez Boga i historię odcinka stały się w końcu faktem i już można tam jeździć rowerem szosowym bez ryzyka awarii sprzętu czy też utraty zdrowia. I tak oto pętelka dzierzgońska jest już szosowo w pełni dostępna.

Przy drodze będą jeszcze jakiś czas trwały prace, za Sójkami jest do położenia jeszcze jedna warstwa asfaltu a i droga rowerowa obok jezdni jeszcze jest niegotowa, ale to w niczym nie przeszkadza, żeby tam już śmigać na kolarkach. Kierunek z Kwietniewa do Dzierzgonia jest przyjemniejszy, bo więcej jest z górki niż pod :-))

Wykorzystałem tę okazję do dotarcia nowego napędu w Treku, nowych opon Bontrager R2 (wróciłem na dobre do szerokości 32 mm) a także … nowego licznika, bo poprzedni postanowił się popsuć przed RAP 1800. Dobrze że teraz, a nie podczas tej imprezy.

Żeby samotnie nie kręcić zarzuciłem hasło wycieczki Robertowi i Sylwii, co spotkało się ze zrozumieniem, chociaż upał o 17 panował jeszcze afrykański. Z każdą godziną robiło się jednak przyjemniej, a zachód słońca mógł się naprawdę podobać.

ŚRODOWE LATARECZKI - KĘPNIEWO

Środa, 12 czerwca 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Raczki Elbląskie-Markusy-Różany-Rozgart-Szaleniec-Krzyżanowo-Złotowo-Żuławka Sztumska-Stalewo-Zwierzno-Kępniewo-Stare Dolno-Nowe Dolno-Dzierzgonka-Markusy-Zwierzeńskie Pole-Jezioro-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Kiedy latareczki są dla mnie najciekawsze? Kiedy prowadzą w miejsca, których jeszcze nie odwiedziłem i kiedy tempo nie jest zabójcze :-)

Obydwa te elementy wystąpiły podczas tej jazdy po Żuławach Wiślanych. Zajrzeliśmy na kilka cmentarzy mennonickich, będących wiodącym tematem wycieczki,  spojrzeliśmy na domy podcieniowe, były też stacje pomp i rosnące na żyznych żuławskich glebach zboża czy buraki. Hitem wycieczki było Kępniewo z dużym cmentarzem, piękną aleją brzozową - chyba jedyną na całych Żuławach, pomnikowym jesionem i  ...kuropatwą siedzącą na jajkach w którą Krysia prawie weszła ;-)

W roli prowadzącego i wcielającego się coraz bardziej w rolę przewodnika wystąpił Endrju, który za jakiś czas będzie zapewne poważnym przewodnikiem PTTK. A wtedy Leszek, bój się :-))

Dzięki wszystkim za wspólne kręcenie i do zobaczenia!

ZE STINGIEM w USZACH i NA USTACH :-)

Czwartek, 6 czerwca 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG>>>GDAŃSK OLIWA-Sopot-Gdańsk-Przejazdowo-Cedry Małe-Kiezmark-Nowy Dwór Gdański-Solnica-Jazowa-ELBLĄG

Pierwszy raz miałem okazję być w Ergo Arenie i to był bardzo udany debiut. Koncert Stinga, weterana - żeby nie powiedzieć ,,dinozaura” - rocka spełnił moje oczekiwania, a pierwsze 45 minut to prawdziwe ,,Greatest Hits” tego wspaniałego artysty. To niezwykłe, jak dwie gitary i perkusja wystarczają, aby zrobić show dla prawie 15.000 osób. Setlista

Gordon Matthew Sumner w tym roku kończy 73 lata i poza białymi włosami nic nie świadczy o tym ładnym już wieku. Na zakończenie koncertu powiedział ,,do zobaczenia” i sądzę, że jest to całkiem realne. Także, do zobaczenia :-)

Po koncercie, który z bisami trwał 1h 55 minut – a rozpoczął się punktualnie, co bardzo się chwali, o godzinie 20:45 - pozostało udać się do roweru bezpiecznie zaparkowanego przy hali i przebić się przez parę tysięcy pieszych ku ulicy Grunwaldzkiej i już bez krążenia udać się w kierunku Starego Miasta a potem wylotówki na Elbląg. Zaliczyłem jeszcze Orlen w Gdańsku Oliwie, żeby coś zjeść i napić się kawy.

Sympatyczna temperatura +18 za rafinerią, czyli już na Żuławach Wiślanych spadła do 11 stopni, żeby przed wschodem słońca zaliczyć +7,7 stopnia co było wskazaniem najniższym. Przewidziałem to, także cierpienia nie było, nawet podczas krótkiego noclegu na przystanku w Starych Babkach. Musiałem tam odpocząć, bo jednak zaczynał mnie dopadać senny kryzys.

Po tej przerwie jazda toczyła się już bezproblemowo, a że muzyka Stinga ciągle tkwiła w głowie, to nawet żuławskie kilometry mi się nie dłużyły ;-)

Przed Elblągiem, w Kazimierzowie miałem bardzo pobudzające spotkanie z dwoma wolno biegającym pieskami w typie owczarków podhalańskich, które miały na mnie ochotę, a jak zawróciłem, to szybko tę ochotę straciły. Gdzie mieszkają, widać na ostatnim zdjęciu w galerii – będzie interwencja …

Do śpiącego Elbląga wjechałem chwilę przed godziną 4 i tak to skończyła się ta muzyczno-rowerowa podróż.

ŚRODOWE LATARECZKI - GRILL

Środa, 5 czerwca 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Węzina-Krosno-Pasłęk-Rogajny-Surowe-Sałkowice-Kupin-Pasłęk-Bogaczewo-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

MWR#84 KRZYŻACKA SETKA

Niedziela, 2 czerwca 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jazowa-Lubstowo-Nowy Staw-Tralewo-Malbork-Szropy-Żuławka Sztumska-Markusy-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

GALERIA (z opisem) + GABS + PIOTR + MARCIN

FILM (przejazd przez Malbork)  - dzięki uprzejmości Mirosława Jeża

Tradycyjnie, raz w roku, Miejska Wycieczka Rowerowa (MWR) ma dystans 100 km. Jest to sposób dla wielu osób na poprawienie swoich rekordów życiowych i sprawdzenia się na długiej trasie. W tym sezonie zaprosiłem rowerzystki i rowerzystów na trasę przez Malbork.

Ruszyliśmy o godzinie 8:15 z bulwaru nad rzeką Elbląg i przez Kazimierzowo wyjechaliśmy na dawną drogę krajową nr 7. Pierwsze kilometry jechaliśmy z bocznym wiatrem, a że nasza trasa była pętlą, to było od razu wiadome, że spotkamy też wiatr w plecy, jak i w twarz.

Spokojnym tempem w granicach 17 km/h pokonywaliśmy kolejne kilometry płaskiej, żuławskiej, trasy i w ten sposób dotarliśmy do Nowego Stawu. Tutaj na rynku grupa odpoczęła, obejrzała sławny nowostawski ,,ołówek” a także zajrzała do lokalnej cukierni.

Kolejne kilometry pokonaliśmy drogą rowerową między Nowym Stawem a Malborkiem. Tutaj mieliśmy możliwość obserwowanie potężniejącej z każdym kilometrem sylwety malborskiego zamku krzyżackiego, symbolu ,,Krzyżackiej Setki”.

Zanim jednak podjechaliśmy pod mury warowni czekała nas przerwa obiadowa zaplanowana dokładnie na 50 km trasy, czyli w połowie dystansu. Przygotowane menu było specjalnie dedykowane potrzebom rowerzystów i obejmowało zupę pomidorową z makaronem oraz banany.

Ciekawie umiejscowiony bar umożliwił nam też obserwację przejeżdżających pociągów a także obserwowanie burzowych chmur, które w międzyczasie pojawiły się nad Malborkiem.

Burza jednak nie wystąpiła i przeszła bokiem, także po godzinnym postoju mogliśmy ruszyć w dalszą drogę.

Wykorzystaliśmy malborski bulwar nad Nogatem i drogi rowerowe aby opuścić miasto i wspiąć się nieco z płaskich Żuław Wiślanych na pagórki Pojezierza Iławskiego.

Nie sprawiły one uczestnikom większych trudności i po krótkim postoju w Szopach zameldowaliśmy się na dłuższej przerwie przy sklepie w Żuławce Sztumskiej. Mieliśmy za sobą 74 km trasy, więc do mety w Elblągu daleko już nie było.

Żeby nikomu nie zabrakło energii tutaj rozdane zostały słodycze, przygotowane dzięki uprzejmości Gminy Elbląg. Na wysokości Żuławki skończyły się podjazdy i gdyby nie wiatr, wiejący nam teraz w twarz, ostatnie 25 km byłoby sielanką. Tak jednak nie było i z postojami w Żurawcu i Raczkach Elbląskich osiągnęliśmy w komplecie Elbląg.

Na tym ostatnim postoju uczestnicy otrzymali stemple MWR do swoich książeczek turystyki kolarskiej PTTK oraz okolicznościowe certyfikaty ukończenia MWR na dystansie 100 km.

Stąd pozostało dotrzeć ponownie na ulicę Wodną z której ponad 8 godzin temu ruszyliśmy w trasę. Tutaj rozdane zostały pozostałe certyfikaty i tym samym ta najdłuższa w sezonie 2024 wycieczka dobiegła końca.

Dziękuję wszystkim za liczny udział i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddziałem Ziemi Elbląskiej, Salonem-Serwisem Rowerowym Wadecki, Gminą Elbląg i Parkiem Krajobrazowym Wysoczyzny Elbląskiej.

Na kolejnej MWR widzimy się we wrześniu. Wcześniej zapraszam na krótkie, popołudniowe wycieczki rowerowe oraz na imprezy rowerowe w ramach ,,Wakacji z MOSiR-em 2024”.

NOWY STAW, MALBORK

Piątek, 31 maja 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jazowa-Solnica-Nowy Dwór Gdański-Tuja-Lubieszewo-Nowy Staw-Tralewo-Kościeleczki-MALBORK>>>ELBLĄG

Coffee ride do Nowego Stawu i sprawdzenie stanu drogi rowerowej Nowy Staw - Malbork, którą już za 2 dni będę miał przyjemność poprowadzić grupę 60 uczestników MWR Krzyżacka Setka :-)

Trasa sprawdzona, droga przejezdna a widok 1,8 metrowego rzepaku godny zobaczenia.

Do Elbląga wróciłem pociągiem bo:
  • znudziła mi się remontowana droga DK 22 i wahadełka,
  • powrót byłby pod silny wiatr,
  • pociąg miałem za 20 minut,
  • nie chciałem już płaskich widoków.
Każdy z tych powodów był decydujący :-))

Pozdrawiam i do niedzieli!

ŚRODOWE LATARECZKI - FROMBORK

Środa, 29 maja 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Rucianka-Wielkie Wierzno-Frombork-Pogrodzie-Tolkmicko-Suchacz-Kamionek Wielki-Nowakowo-Kępa Rybacka-Helenowo-ELBLĄG

Wybitnie treningowy charakter miały dzisiejsze latareczki. Jak spojrzycie na mapę, to zobaczycie piękną i trudną wspinaczkę - dodatkowo cały czas pod wiatr - do Wierzna Wielkiego wzdłuż S22 i potem najtrudniejszy wariant powrotu z Pogrodzia do Elbląga przez wszystkie podjazdy DW 503.

Miałem strasznego lenia, także jechałem sobie dostojne patataj a żyłka sportowca obudziła się na chwilę podczas wyjazdu z Kadyn na Suchacz, który to podjazd zrobiłem goniąc sobie Marka i Zdziśka z prędkością 20 km/h. Rumakowanie skończyło się na podjeździe wyjazdowym z Suchacza na Elbląg, który dla odmiany pokonałem z Sylwią na prędkości 10 km/h :-)) Nie znoszę tej górki  ;-)

Część rekreacyjna wycieczki odbyła się na odcinku Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II gdzie poza gratisowymi kilometrami doszły ładne fotki Cieplicówki i Nogatu w świetle zachodzącego słońca.

I tak to wpadło 105 km, co jest chyba moim rekordem na latareczkach :-)

Dzięki Maro za fajną trasę i wszystkim za wspólne kręcenie.

SZTUM, MALBORK

Poniedziałek, 27 maja 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Jezioro-Zwierzno-Żuławka Sztumska-Szropy-Dąbrówka Malborska-Sztum-Malbork-Stare Pole-ELBLĄG

GALERIA  (z opisem)

Pojechałem odwiedzić Mamę w Sztumie. W drodze powrotnej sprawdziłem trasę niedzielnej MWR na terenie Malborka. Będzie trochę oryginalnych ścieżek rowerowych.

Na całej trasie spostrzegłem nowy asfalt między Stalewem a Żuławką Sztumską i odnotowałem minimalny ruch samochodowy na DK 22 Malbork-Elbląg. 5 wahadełek robi robotę :-))

ŚRODOWE LATARECZKI - POCHYLNIA BUCZYNIEC

Środa, 22 maja 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Komorowo  Żuławskie-Węzina-Jelonki-pochylnia Jelenie-pochylnia Oleśnica-pochylnia Kąty-pochylnia Buczyniec-Rydzówka-Nowa Wieś Cierpkie-Pasłęk-Krosno-Rzeczna-Bogaczewo-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Spokojnie i bez ubiegłotygodniowego szaleństwa przebiegało dzisiaj wtorkowe latarkowanie w środę (tak, to skomplikowane :-)) Zapewne spory udział betonowych płyt ,,jumbo" miał na to wpływ. W rozgrzanym powietrzu bidony opróżniane były ekspresowo a postój przy Dino w Jelonkach był chyba dłuższy niż na pochylni Buczyniec.

Ona była bowiem głównym celem dzisiejszej jazdy i jej poświęciliśmy najwięcej uwagi. Dotarcie do niej po płytach było dla mnie dzisiaj pewnym wyzwaniem, bo jechałem na szosowym Treku, ale co tam - udało się.

W drodze powrotnej jazdę umilał wiatr w plecy, ale gnać się jakoś nie chciało i z Andrzejem oraz Dorotą, a potem już tylko z Dorotą zamykałem tyły.
I tak to dotarliśmy na  miejsce startu, gdzie z całej ekipy czekał tylko na nas org Maro, co się chwali ;-)

Dzięki za wspólną jazdę i do zobaczenia.