INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 301.707 kilometrów, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.89 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Wpisy archiwalne w kategorii

OR

Dystans całkowity:10047.00 km (w terenie 218.50 km; 2.17%)
Czas w ruchu:201:16
Średnia prędkość:16.52 km/h
Maksymalna prędkość:57.00 km/h
Suma podjazdów:9471 m
Maks. tętno maksymalne:179 (95 %)
Maks. tętno średnie:137 (73 %)
Suma kalorii:118701 kcal
Liczba aktywności:399
Średnio na aktywność:25.18 km i 4h 22m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
25.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:38.00 km/h
Temperatura:26.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 16 maja 2018 · | Komentarze 0

Po licznych Biedronkach, Lidlach,  Żabkach i Borysach nadchodzi w Elblągu czas na coś z innej branży i w innym rozmiarze. Na działce przy ulicach Warszawska/Żuławska buduje się Castorama. Żeby ich tylko nie zmyła w tym miejscu jakaś fala powodziowa :-)




Poza tym obejrzałem nowy wyjazd/wjazd z dworca PKS, który łączy się dla nas z koniecznością pokonania nowych dwóch przejazdów rowerowych ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną. Chyba tylko przypadkowi (albo rokowi wyborczemu :-)) zawdzięczamy fakt zrobienia krawężników na 0 cm. Jak jeszcze usuną znak drogowy ze ścieżki rowerowej (widać go na dolnym zdjęciu, pierwszy z prawej) to będę w raju. Rowerowym raju ;-)




Ps. W tajemnicy Wam powiem, że S7 do mostu na Nogacie ma już pierwsze warstwy asfaltu...

Kategoria OR


Dane wyjazdu:
22.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:4.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 3 stycznia 2018 · | Komentarze 4

Sądowa ,,makabryła'' stoi już gotowa w środku Elbląga od jakiegoś czasu i czeka na zasiedlenie przez ,,nadzwyczajną kastę ludzi'' - cytując klasyka, a dzisiaj przyjrzałem się rozwiązaniu dróg dojazdowych do tego najwyższego budynku sądu w Polsce. Drogi te wraz z parkingiem zafundowało ,,biednemu'' ministerstwu nasze bogate miasto za jedyne 2,5 mln złotych. Kto bogatemu zabroni? :-/

W ogóle w związku z budową tego budynku w tak nieszczęśliwym miejscu zniknęło z powierzchni ziemi jedno przejście dla pieszych, jeden przejazd rowerowy  a chodnik (ul. Karowa) został ciągiem pieszo-jezdnym. Do tego pojawiły się dwa niepotrzebne przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych (niepotrzebne, bo chodnik był całością przed budową, a teraz nie jest), zniknęło sporo zieleni trawiastej i drzewiastej i przy okazji zabrano ludziom trochę światła słonecznego; zyskali za to wgląd w sale rozpraw :-).

Mały fotoreportaż poniżej. Fajnie chociaż, że oznakowanie wskazuje na powstanie strefy zamieszkania (D-40), ale te dysfunkcyjne stojaki rowerowe to niech sobie Ziobro zabierze na działkę. Na szczęście eleganckich barierek normalnokształtnych jest w bród ;-). 












Jak już jesteśmy w kręgu wymiaru sprawiedliwości to jeszcze link do taryfikatora. Najnowszego :-)

Kategoria OR


Dane wyjazdu:
11.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:4.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 28 grudnia 2017 · | Komentarze 4

Na nowym skrzyżowaniu tramwajowym dostrzegłem ciekawy układ świateł dla pieszych i rowerzystów. Po początkowych wątpliwościach analiza sytuacyjna pozwoliła ocenić rozwiązanie jako sensowne. Jakby jeszcze tramwaj miał priorytet na tym i nie tylko na tym skrzyżowaniu ...




Kategoria OR


Dane wyjazdu:
16.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:36.00 km/h
Temperatura:3.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Piątek, 22 grudnia 2017 · | Komentarze 3

Pierwszy dzień zimy był skąpany w promieniach słońca (oby tak dalej), ale co innego przykuło dzisiaj moją uwagę. Widziałem już dywany na stojakach rowerowych, nawet konia uwiązanego do stalowej rury udało się kiedyś znaleźć. 

Choinek jeszcze nie było  :-(. Giełda Elbląska dostała stojaki za darmo, ale nie szanuje elbląskich rowerzystów i pozwala - za mamonę rzecz jasna - prowadzić handel drzewkami w tak dziwnym miejscu.  Nie wpadli na myśl, że w grudniu parkingi rowerowe też są potrzebne. Ciekawe, że nie pozwolili handlować  choinkami na swoim ogromnym parkingu samochodowym ...





Kategoria OR


Dane wyjazdu:
8.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:35.00 km/h
Temperatura:3.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 6 grudnia 2017 · | Komentarze 0

Zajrzałem na placu budowy wiaduktu nad torami kolejowymi wraz z którym ma powstać tunel pieszo-rowerowy pod torami (łał!). Wszystko tak potrzebne, jak świni siodło za jedyne 35 mln PLN w naszym, jakże bogatym mieście. 


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
13.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:41.00 km/h
Temperatura:5.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Piątek, 1 grudnia 2017 · | Komentarze 2

Natknąłem się na dwa z czterech przeniesionych stojaków rowerowych. Stoją sobie wciśnięte przy aptece na rogu Polna/Grunwaldzka. Po co, dla kogo, dlaczego w taki dysfunkcjonalny sposób? Chyba nawet nie warto pytać ;-/


Kategoria OR


Dane wyjazdu:
7.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:43.00 km/h
Temperatura:5.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Czwartek, 30 listopada 2017 · | Komentarze 1

Kreatywność jest pojęciem odmienianym przez wszystkie przypadki od dobrych kilkunastu lat. Kreatywni są ludzi, są też kreatywne rozwiązania. Kreatywne jest lepsze :-) Czasami jednak kreatywność niebezpiecznie blisko zbliża się do kretynizmu.

Przykładem może być przebudowana ulica płk. Dąbka przy skrzyżowaniu z ul. Brzozową, gdzie po wymalowaniu linii krawędziowej ścieżki rowerowej powstało takie ,,cuś''. Wydawać się mogło, że po esach i floresach na ul. Tysiąclecia kreatywność miejscowych inżynierów będzie malała :-))

Ostre kąty (ba, mamy nawet kąt prosty!), kierowanie ruchu rowerowego na przejście dla pieszych, slalom między słupami sygnalizacji rozmazane pasy przejścia dla pieszych i luźny polbruk dopełniają obrazu nędzy i rozpaczy w tym miejscu. I nie tylko w tym - cała modernizacja ul. Płk Dąbka to pogorszenie bezpieczeństwa rowerzystów na głównej osi komunikacji rowerowej Elbląga.

Czy ktoś to w ogóle z Zarządu Dróg odbierał???

 

Na zakończenie dodam tylko, że nie zalecam oczywiście jechać zgodnie z przebiegiem tej ,,śmieszki rowerowej''. (chyba, że traficie na zdyscyplinowanych pieszych, którzy na wasz widok cofną się na chodnik)

Kategoria OR


Dane wyjazdu:
33.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:43.00 km/h
Temperatura:5.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 29 listopada 2017 · | Komentarze 1

Zaprzyjaźnione wiewiórki sygnalistki poinformowały mnie o znikających stojakach rowerowych z miejsc w których były one stawiane podczas pierwszej kadencji oficera rowerowego. Udałem się we wskazane miejsca, to jest Plac SłowiańskiZielone Tarasy na ul.Teatralnej i stwierdziłem, że z placu ubył jeden stojak, a sprzed centrum handlowego trzy.



Ubyły bardzo starannie, bo polbruk jest położony tak, że prawie nie widać że coś tam kiedyś stało. Jakaś ekipa bardzo się starała. Nie byli to raczej złomiarze :-). Może Zarząd Dróg coś wie?

Poza tym udałem się z własnej inicjatywy na poszukiwania płotków z torowiska na ulicy Pocztowej przy I LO. Bo znikły jakiś czas temu i zostały tylko słupki :-)



Odnalazłem je na ,,ciepłym'', świeżo oddanym 20 dni temu do użytku torowisku na 12 Lutego :-)).




Zaprzyjaźnione wiewiórki z Urzędu Miejskiego twierdzą, że to była taka akcja ,,malowania trawy'' przed otwarciem nowego łącznika tramwajowego przez Wróblewskiego. Może tak, może nie. Ciężko to zweryfikować :-)) Zdziwiony jednak bym nie był, jakby ktoś zapomniał o płotkach przy tak dużej inwestycji. Zapominano już przecież kiedyś o słupach oświetleniowych na ścieżkach rowerowych przy przebudowie ulic ...

Jak nic dzień blogerstwa śledczego :-)))



Kategoria OR


Dane wyjazdu:
8.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:37.00 km/h
Temperatura:1.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Wtorek, 21 listopada 2017 · | Komentarze 6

Nowatorskie rozwiązania elbląskiej myśli inżynierskiej na elbląskich ścieżkach rowerowych porażają czasami swoją prostotą. Nie zawsze proste oznacza jednak najlepsze. Czy wiecie co to jest ten szeroki, biały pas wymalowany na czerwonym polbruku?



To pas dla pieszych, jak się domyślam swoim - raczej humanistycznym - umysłem :-)

Czy nie można było tego zrobić po staremu?



Kategoria OR


Dane wyjazdu:
48.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:34.00 km/h
Temperatura:13.0
Podjazdy: m
Rower:BOCAS

To tu, to tam po Elblągu

Środa, 4 października 2017 · | Komentarze 0

Wysoczyzna zaczyna się mienić kolorami jesieni, ale na prawdziwą feerię jesiennych barw trzeba jeszcze trochę poczekać. Za to dynie są już Halloween ready :-)




Zakończyły się też prace przy ciągu pieszo-rowerowym na ulicy Fromborskiej. Ze względów oszczędnościowych został on zrobiony w całości z asfaltu, co jest o tyle zaskakujące, że w latach poprzednich ciągle słyszałem że polbruk jest tańszą nawierzchnią. Może czasy się zmieniły :-). Separacja ruchu pieszych od ruchu rowerowego za pomocą białej linii jest mniej intuicyjna niż za pomocą innej nawierzchni, ale w końcu niech i piesi cieszą się z równej i cichej nawierzchni asfaltowej. Asfalt kładziono już na chodnikach i przed 1989 rokiem, kiedy to nastąpiło zachłyśnięcie się beznadziejnym pod każdym względem polbrukiem. 

Droga jest zrobiona dobrze, zachowana jest  jej ciągłość na licznych wyjazdach z posesji i utrzymana jednolita wysokość na całym przebiegu. Poziome znaki P-23 są bardzo przepisowo rozmieszczone co 50 metrów  i w obydwu kierunkach. Ścieżka jest bowiem dwukierunkowa, jednostronna. W okolicach przystanków autobusowych brakuje odgięć ścieżki rowerowej, ale namalowano pasy dla pieszych. Na poboczu Fromborskiej stoją jeszcze przekręcone, ale już szczerzące zęby znaki zakazu B-9 :-)

W tym morzu elbląskiej mizerii rowerowej ta ścieżka  wiele nie znaczy, ale przynajmniej zyskaliśmy bezpieczne, łatwe i skrótowe połączenie do GreenVelo.










Kategoria OR