avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO

WYCIECZKI 50-150

NOWE ASFALTY OKOLIC ELBLĄGA

Wtorek, 22 września 2020 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Nowina-Komorowo Żuławskie-Węzina-Karczowizna-Jelonki-Krosno-Drużno-Węzina-Komorowo Żuławskie-Przezmark-Kamiennik Wielki-Milejewo-Piastowo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

Pokręciło się dzisiaj z Robertem po nowych asfaltach okolic Elbląga. Szczególnie przypadł nam do gustu kukurydziany odcinek Rodowo-Jelonki, ale i podjazd do Przezmarka piękny jest. Jeszcze tylko niech zrobi się droga Przezmark-Wilkowo i nowa pętla szosowa będzie domknięta

MWR#47 DOM PODCIENIOWY MARYNOWY

Niedziela, 20 września 2020 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Jazowa-Solnica-Kmiecin-Nowy Dwór Gdański-Tuja-Marynowy-Myszewo-Lubstowo-Jazowa-Kazimierzowo-ELBLĄG

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Zabytkowy dom podcieniowy w Marynowych pod Nowym Dworem Gdańskim zainteresował liczne grono rowerzystek i rowerzystów, którzy w sile 54 rowerów pokonali konkretny dystans 65 km po Żuławach Wiślanych.
Żuławy obfitują w liczne zabytki kultury materialnej, do których zaliczamy m.in. domy podcieniowe. Wiele z nich jest w bardzo złym stanie technicznym i dlatego taką atrakcją była możliwość obejrzenia z zewnątrz i wewnątrz domu zachowanego w bardzo dobrym stanie.

W organizację wycieczki zaangażowany był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Biuro Podróży Variustur i Urząd Gminy w Elblągu.
Na trasę ruszyło z placu pod katedrą św. Mikołaja 54 osób, które wcześniej zostały poproszone o zainstalowanie w swoich telefonach aplikacji ,,Rowerowa Stolica Polski”. Elbląg bierze bowiem udział w tej trwającej cały wrzesień zabawie, promującej turystykę rowerową i codzienną jazdę rowerem po swoich miejscowościach.
Pogoda w tą ostatnią niedzielę lata od samego rana była rowerowa, świeciło słońce i wiał lekki wiatr. Jazda w takich warunkach to zawsze przyjemność i dlatego też wszystkim humory dopisywały.

Ulica Nizinna wyprowadziła nas z Elbląga i mnie znany wariantem drogi dotarliśmy do Władysławowa. Popychani sprzyjającym teraz, południowym wiatrem, szybko mknęliśmy ku Jazowej, gdzie przekroczyliśmy Nogat i znowu skręciliśmy na drogę techniczną przy S7. Prowadzenie tak licznej grupy to niełatwa sprawa, dlatego postanowiłem ominąć zawsze niebezpieczną i bardziej ryzykowną jazdę przez miasto, toteż Nowy Dwór Gdański pozostał z boku.
Tym sposobem od drugiej strony wjechaliśmy na nową ścieżkę rowerową z Nowego Dworu Gdańskiego do miejscowości Tuja, która jest poprowadzona śladem dawnej żuławskiej kolei wąskotorowej i stanowi świetną mijankę dla jazdy ruchliwą drogą krajową nr 55.

Czterokilometrowy odcinek wzdłuż rzeki Święta (Tuga) został urozmaicony za sprawą obecnego z nami Leszka Marcinkowskiego, przewodnika i zarazem prezesa elbląskiego PTTK odwiedzinami Orłowa Pierwszego, gdzie obejrzeliśmy nieplanowany wcześniej dom podcieniowy z oryginalnymi okrągłymi kominami.
Po zakończeniu jazdy ścieżką już tylko kilka minut pedałowania dzieliło nas od celu i zaraz potem wjeżdżaliśmy do wsi Marynowy. Naszym oczom ukazał się okazały dom podcieniowy, jeden z dwóch znajdujących się w tej miejscowości. Czekała już na nas jego właścicielka, Pani Jadwiga Grądkowska-Sawicka, której ciekawej opowieści o samym domu, jak i jego okolicy mogliśmy się przez prawie godzinę przysłuchiwać. W międzyczasie grupa została ugoszczona kawą, herbatą i domowymi wypiekami, które rozeszły się w oka mgnieniu.

Czas w sympatycznej atmosferze stworzonej przez rodzinę właścicielki szybko minął i w końcu trzeba było rozpocząć jazdę powrotną do Elbląga. Wychodząc z domu grupa zaznaczyła swoją obecność wpisem w księgę gości z dodatkiem oficjalnej pieczątki Miejskiej Wycieczki Rowerowej. Etap do Elbląga obfitował w kilka awarii związanych z przebitymi dętkami, które nieco spowolniły naszą jazdę. Poradziliśmy sobie bez problemu z tymi drobnymi niedogodnościami i przez Myszewo, Lubstowo, Jazową i Kazimierzowo dotarliśmy do miejsca naszego startu, czyli na plac pod katedrą św. Mikołaja. Tutaj pozostało podstemplować uczestnikom wycieczki książeczki turystyki kolarskiej PTTK poświadczające udział w tej jednej z dłuższych wycieczek i stąd każdy pojechał do swojego domu.

Na kolejną jazdę spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam już 4 października. Będzie to najdłuższa w tym roku edycja MWR licząca ,,magiczne” 100 km. Na wycieczkę obowiązywać będą zapisy, które niebawem zostaną ogłoszone. Liczba uczestników ze względów bezpieczeństwa będzie ograniczona do 60 osób.
Trasa będzie prowadziła po Krainie Kanału Elbląskiego. Ruszamy 4 października o godzinie 8:00 z ronda Kaliningrad.

FROMBORSKIE ZDROJE

Sobota, 5 września 2020 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Milejewo-Nowe Monasterzysko-Rucianka-Biedkowo-Frombork-Pogrodzie-Tolkmicko-Łęcze-ELBLĄG

Przygotowania do startu w MPP wchodzą w decydującą fazę. To już za tydzień. Wczorajsze założenie opon szosowych do Cube wymagało ich sprawdzenia w trasie.

Ruszyliśmy o 5 rano z Robertem i budzącą się sobotą  na okrężną trasę do Fromborka. Nowa promenada była tego warta. Zdążyliśmy wrócić do Elbląga na godzinę przed rozpoczęciem opadów deszczu. Bo kto z rana wstaje i tak dalej ... :-))

PRZEKOP MIERZEI WIŚLANEJ

Wtorek, 11 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik II-Marzęcino-Tujsk-Rybina-Sztutowo-Kąty Rybackie-Nowy Świat-Kąty Rybackie-Sztutowo-Grochowo-Rybina-Tujsk-Nowy Dwór Gdański-Kmiecin-Solnica-Jazowa-ELBLĄG

Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną stopniowo posuwa się do przodu. A że ochotę na jej zobaczenie i chrzest roweru w Bałtyku miał także mój młody biker to cel jazdy został szybko ustalony. Miałem pewne obawy, czy dobre 100 km to nie będzie za dużo dla początkującego rowerzysty, ale okazało się że znowu jestem człowiekiem małej wiary ;-). Setka w dość trudnych okolicznościach pogodowych została łyknięta, budowa obejrzana (zdecydowanie polecam mniej oficjalny punkt widokowy), rower ochrzczony i potężny schabowy zjedzony.

Brawo Michał! Gratuluję życiówki :-)

SUCHACZ EVERESTING

Niedziela, 2 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jelenia Dolina-Łęcze-Bogdaniec-Suchacz-Łęcze-Suchacz (10x)-Łęcze-Jelenia Dolina-ELBLĄG

GPS EV

MAPA EV

MAPA (całość)

Dość dawno Darecki rzucił Robertowi – pochłoniętemu przez jazdę na Księżyc i inne ciała niebieskie – zadanie objechania 12 ulic Księżycowych w Polsce. Tak dla urozmaicenia jego jazdy dookoła komina zbierającej ponad 400.000 km w ciągu 10 lat. Ja zaś podałem hasło Suchacz everesting, czyli zabawne ale sportowe zdobywanie metrów przewyższeń, tak aby osiągnąć 8848 m, czyli wysokość Mount Everestu (Czomolungmy). Wyzwanie to jest realizowane na różnych podjazdach, ja zaproponowałem odcinek Suchacz-Łęcze-Bogdaniec-Suchacz, czyli z poziomu Zalewu Wiślanego na Wysoczyznę Elbląską i z powrotem.

Lata mijały, ulice Księżycowe były zaliczane w ilościach hurtowych – ciągle zresztą powstają nowe – ale o everestingu zrobiło się cicho. Aż niedawno na fejsie wpadło w moje łapska ogłoszenie o elblążaninie Łukaszu Tazuszel - śmiałku , który postanowił sportowy wyczyn połączyć z akcją charytatywną na rzecz malutkiej Marysi, która wymaga wsparcia w leczeniu. Wiedziałem, że muszę też tam być :-)

Oczywiście, nie na całości wyzwania bo takiej wytrzymałości psychicznej, aby tyle km kręcić w kółko to ja nie mam, ale przynajmniej kilka podjazdów zrobić w tym jakże szczytnym celu.
I tak od słowa należało przejść do czynów, więc zwołałem zbiórkę o północy na Placu Jagiellończyka na której nie spotkałem … nikogo. Och, Wy śpiochy :-) A taka piękna pełnia była.

Samotnie zatem pokręciłem sobie do Suchacza, gdzie bardziej zaniepokoiłem się totalną ciszą – poza muzyką z lokalnej plaży – na trasie everestingu tuż przed godziną 2, czyli momentem startu do wyzwania. Po chwili okazało się, że Łukasz ruszył z leśnego parkingu między Łęczem a Suchaczem, gdzie jego brat zaparkował samochód serwisowy. A ja zaś sobie czekałem na skrzyżowaniu w Suchaczu, widząc wcześniej zjeżdżającego Roberta, który swój everesting – jak dowiedziałem się potem – zaczął już o północy.

Spotkaliśmy się zatem o 2:04 i wspólnie przez chwilę zaczęliśmy wspinać się do Łęcza. Różnica w rowerach a i zapewne w wytrenowaniu była jednak zbyt duża, aby ta wspólna jazda trwała długo. Szybko odpadłem od Łukasza i każdy z nas swoim tempem nabijał metry przewyższeń. Zamierzałem z 4-5 razy zaliczyć wjazd i zjazd a potem wrócić do Elbląga. Jak jednak na pierwszym podjeździe odpiąłem sakwy od roweru i w ten sposób odchudziłem Bocasa o dobre 3 km poczułem, że mogę więcej z siebie dać :-). Sakwy zaległy w samochodzie brata Łukasza, Michała a ja jak kozica pognałem do Łęcza.

Pierwszą nawrotkę zrobiłem nieco na czuja, bo nie widziałem strzałki nawrotowej. Szybki zjazd i zacząłem drugi podjazd podczas którego z takim zapamiętaniem wypatrywałem strzałki w Łęczu, ze dotarłem do centrum wsi. Chwilę potem dowiedziałem się od Łukasza, że chyba deszcz ją zmył i teraz punkt nawrotki wskazuje pachołek na poboczu.
I tak mijając się z Łukaszem i z Robertem kręciliśmy się jak te chomiki w kółko na pętli długości 3800 metrów w górę i 3800 metrów w dół. Podjazd zajmował mi około 17-18 minut, zjazd 7-8 minut czyli oczywiście zdecydowanie za krótko ;-).

Podczas 5 podjazdu dowiedziałem się, że ktoś … ukradł pachołek drogowy z pobocza w Łęczu. W ciemnościach minęły nas może z 3-4 samochody na tym odcinku i doprawdy trudno uwierzyć, że komuś chciało się zatrzymać auto i go zabrać, albo i po prostu wrzucić w krzaki. Masakra :-(
Nie utrudniło to jednak jazdy, gdyż już dobrze wiedzieliśmy gdzie należy zawrócić po zakończonym podjeździe.

W międzyczasie poczułem głód i zatrzymałem się przy Michale, który dał mi sakwy w których miałem małe co nieco na ząb. Potem jeszcze dorzuciłem kanapkę od Roberta, który postój zrobił autem na punkcie widokowym Wzgórze Klepacza – Michał stacjonował na wiatach Nadleśnictwa Elbląg przed (za) krzyżówką z DW 503.
I znowu mogłem kręcić kilometry na tym moim kowadle o nazwie Bocas. W nim sama stopka waży około 1 kg, czyli pewnie tyle co całe tylne koło Łukaszowego Bianchi :-)

Zaczynało się już robić niebiesko, niebawem pojawiły się klimatyczne mgły a ja polowałem na wschód słońca. No, ale jednak za dużo drzew uniemożliwiło to skutecznie.
Upolowałem za to chłopaków w Łęczu i wykorzystałem do zrobienia pamiątkowej fotki. Łukasz idzie dzisiaj na swój życiowy rekord w jeździe non-stop i nie mam raczej wątpliwości, że wyjdzie z tej próby zwycięsko. Będzie kolejny ultras z niezwykle mocną głową, bo taka jazda w kółko wymaga niezłej odporności.

Ja po jedenastym ujrzeniu tablicy ELBLĄG 18 miałem już dość i wspinając się po raz ostatni (w sumie 11 podjazdów i 10 kompletów góra-dół) do Łęcza zabrałem od Michała z samochodu sakwy, dociążyłem rower i ruszyłem do domku :-). Zdążyłem jeszcze poznać Dawida, który przyjechał wspierać Łukasza o poranku i w ten sposób mój udział w everestingu dobiegł końca.

Dziękuję Panowie za wspólne kręcenie.

Po tym przydługim wstępie czas na rzecz najważniejszą, czyli skupmy się na chorej Marysi. Pomóc można w bardzo prosty sposób, wystarczy kliknąć ten link i dalej kierować się informacjami na stronie. Szybko, sprawnie i intuicyjnie. Warto pomagać.

PLAŻE ZALEWU WIŚLANEGO

Sobota, 4 lipca 2020 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Kadyny-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Łęcze-ELBLĄG

MAPA - cóż za piękny profil ;-)

Dawno, dawno temu to nad Zalew Wiślany jechali elblążanie pociągiem Kolei Nadzalewowej zaczerpnąć ochłody w wodach Zalewu Wiślanego. Zwłaszcza Suchacz cieszył się niesłabnącym powodzeniem. Sam coś z tego jak przez mgłę pamiętam.

Dzisiaj na trasie oprócz końcowego Suchacza z jego Acapulco Beach zajrzałem najpierw do Tolkmicka, a potem do Kadyn na plażę dziką i legalną Srebrną Riwierę. Wszędzie byli ludzie, sprzyjała temu ładna, bez męczącego upału pogoda. Wracając szlakiem GreenVelo zajrzałem na niezmiennie dla mnie najbardziej klimatyczną plażę na całym tym szlaku zlokalizowaną na zakręcie drogi przed (za) Kadynami. Trochę tylko szkoda, że na wszystkich tych plażach kąpiemy się na własne ryzyko i bez towarzystwa profesjonalnych ratowników. W przyszłym roku powinno być już lepiej.

Z Suchacza zafundowałem sobie podjazd do Łęcza, którego najtrudniejszą część do Bogdańca już za tydzień będą pokonywać na końcowych kilometrach uczestnicy Maratonu Dookoła Dawnego Województwa Elbląskiego. Łatwo nie będzie, mając 411 km w nogach :-)

MWR#43 KRZYWA WIEŻA w KRÓLEWIE

Niedziela, 28 czerwca 2020 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Wikrowo-Jegłownik-Ząbrowo-Królewo-Klecie-Stare Pole-Gronowo Elbląskie-ELBLĄG

W szybkim tempie nadrabiamy zaległości i dlatego za nami już druga edycja Miejskich Wycieczek Rowerowych. Tym razem rowerowa brać miała do pokonania konkretny dystans 58 km, bowiem celem jazdy było Królewo, wieś położona pod Malborkiem i słynąca z krzywej wieży przy miejscowym kościele.

Wieża przy kościele św. Mikołaja w Królewie jest naprawdę odchylona od pionu. Do jej 60 centymetrowej krzywizny przyczyniły się niestabilne żuławskie grunty i błędy przy wykonaniu fundamentów. W organizację dzisiejszej wycieczki zaangażowany był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, Biuro Podróży Variustur, Urząd Gminy w Elblągu i Salon Rowerowy Wadecki.
Na trasę ruszyły spod elbląskiej katedry św. Mikołaja 44 osoby, które nie przestraszyły się panującego już o godzinie 10 upału i dość długiej – chociaż płaskiej – trasy po Żuławach Wiślanych.

Ulica Żuławska wyprowadziła nas z miasta i dalej spokojnie potoczyliśmy się przez Wikrowo do Jegłownika. Tam w cieniu drzew zrobiliśmy pierwszy odpoczynek. Zaplanowana trasa prowadziła po bardzo urozmaiconych nawierzchniach: od betonowych płyt i trylinki, przez bruk i drogę gruntową. I w takie to płyty niebawem wjechaliśmy, zamieniając je na niespełna kilometrowy odcinek drogi gruntowej, a w Ząbrowie na krótki odcinek kocich łbów.
W tymże Ząbrowie grupa zatrzymała się na postój przy czynnym barze i tam uzupełnione zostały picia i jedzenia. Zwłaszcza nawadnianie jest bardzo ważne podczas jazdy w wysokich temperaturach.

Za Ząbrowem spojrzeliśmy na zakład produkcji wody i jej uzdatniania Centralnego Wodociągu Żuławskiego w Letnikach, który odwiedziliśmy równo 4 lata temu, chwilę przed jego remontem. Teraz stacja jest już po remoncie i niebawem jej charakterystyczna, stara sylwetka rozstanie rozebrana. Nowością w Letnikach jest też przystań kajakowa nad Nogatem na którą spojrzeliśmy z perspektywy naszych siodełek.

Z Letnik już tylko Kaczynos dzielił nas od Królewa, gdzie dotarliśmy kilka minut po południu. Mając w swoim gronie Leszka Marcinkowskiego – przewodnika PTTK i prezesa elbląskiego oddziału PTTK w jednej osobie – nie czekaliśmy na koniec mszy i opowieść o historii kościoła przez księdza proboszcza, tylko wykorzystaliśmy przewodnicką wiedzę Leszka.
Nasza wizyta w Królewie poza kościołem z krzywą wieżą obejmowała także spojrzenie na rzadko spotykany typ drewnianego domu z podcieniem wgłębnym. W Królewie także została wymieniona dętka jednego z uczestników, która dość niespodziewanie pozbyła się powietrza podczas postoju.

Z Królewa pojechaliśmy do Klecia, wsi z jednym z największych domów podcieniowych na całych Żuławach, repezentującym typ podcienia szczytowego. Tutaj także przydała się ekspercka wiedza Leszka Marcinkowskiego, który uraczył nas ciekawą opowieścią. W Kleciu mieliśmy także okazję przyjrzeć się parze okazałych indorów, które z równym zaciekawieniem przyglądały się nam.

Pomruki zbliżającej się burzy skłoniły nas do nieco żwawszego tempa jazdy i przez Stare Pole przemknęliśmy szybko i sprawnie. Grupa zatrzymała się w Fiszewie dla uzupełnienia zapasów w sklepie, a nasz ostatni postój przypadł na Oleśno, które obok stylowej stodolarni dorobiło się zadbanego oczka wodnego – miłego miejsca na dłuższy nawet postój.
W Gronowie Elbląskim pożegnał nas gość z Gdańska, który wrócił do siebie za pomocą PKP, a grupa podzielona teraz na liczne grupki dotarła przez Jasionno i Karczowiska Górne do drogi krajowej 22, którą pokonaliśmy w całości i na skrzyżowaniu Żuławskiej i Warszawskiej pożegnaliśmy się.

Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, elbląskim mediom za skuteczną promocję wycieczki, a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę. Była to druga w sezonie 2020 Miejska Wycieczka Rowerowa, ale że mamy ,,nieco’’ opóźnienia to przyspieszamy i na trzecią z cyklu Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszamy już 19 lipca. Ruszamy o godzinie 10 z ronda Kaliningrad powspinać się wzdłuż drogi S22. Przybywajcie!

Podjazdy: 83 m

WYSPA NOWAKOWSKA, UJŚCIE NOGATU

Środa, 24 czerwca 2020 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Nowakowo-Batorowo-Nowotki-Cieplice-Kępa Rybacka-Bielnik II-Kazimierzowo-Władysławowo-ELBLĄG

Ptaki mnie zaatakowały - normalnie Hitchcock. Przypuszczalnie zbliżyłem się zanadto do gniazda srok. I to ja rozumiem - NATURA 2000 :-)

MWR#42 LATARNIE LOTNICZE

Niedziela, 21 czerwca 2020 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Pagórki-Łęcze-Próchnik-Rangóry-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II-Bielnik I-ELBLĄG

Film dzięki  uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Mało co jest normalne w tym roku, więc nie powinien dziwić fakt, że pierwsza w tym roku Miejska Wycieczka Rowerowa odbyła się w pierwszy dzień lata, czyli w czerwcu, a nie w styczniu, jak to do tej pory bywało. Przynajmniej nie trzeba było się grubo ubierać.

Celem naszej inauguracji sezonu 2020 były latarnie lotnicze w Łęczu i Nowakowie. Te niedostrzegane na co dzień konstrukcje będą miały niebawem 100 lat i zostały postawione jeszcze przez Niemców w celu zapewnienia nawigacji i bezpieczeństwa nocnych lotów na trasie Berlin-Królewiec-Berlin.

Na trasę ruszyło 30 osób z pętli tramwajowej na ulicy Ogólnej. Niezwykle popularną wśród elbląskich miłośników i miłośniczej bicykli drogą rowerową wzdłuż ulicy Fromborskiej dotarliśmy do Krasnego Lasu, gdzie w zielonej scenerii lasu zrobiliśmy fotkę startową. Tutaj też dostrzegliśmy inną grupę rowerową, która towarzyszyła nam do Jeleniej Doliny.

W tym ulubionym miejscu wypoczynku elblążan chwilę odpoczęliśmy po pierwszych zjazdach i podjazdach i ruszyliśmy dalej. Wkrótce pożegnaliśmy się z mocno zniszczonym asfaltem i przez Pagórki do Łęcza dojechaliśmy po gładkiej nawierzchni. Do samej latarni doprowadziła nas dobrej jakości droga szutrowa. Przy latarni wykorzystywanej na co dzień do łączności przez Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie rozdane zostały słodycze, bo energia uczestników była już na wyczerpaniu ;-)

Od Łęcza nastąpiła zmiana kierunku jazdy i teraz było z górki i z wiatrem. Takie warunki sprawiły, że peleton porwał się na małe grupki, które jednak wiedziały gdzie i jak jechać. Cieszy mnie, że sprawdzacie mapki dołączane do komunikatów startowych :-).
Do pokonania pozostał niebezpieczny z uwagi na zniszczoną nawierzchnię asfaltową (dziury) zjazd z Próchnika do Rangór, który dzięki spokojnej i zrównoważonej jeździe cała grupa przejechała bez awarii i problemów.

Krótkim odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 503 dotarliśmy do Nowakowa, a w nim do drugiej na trasie latarni lotniczej. Stoi ona niezagospodarowana przy głównej drodze na most pontonowy, pordzewiała, uszkodzona i czekająca na swój niechybny koniec. Rzuciliśmy na nią okiem i pojechaliśmy dalej. Grupa zapragnęła nieco wydłużyć wycieczkę i w ten sposób do Elbląga dotarliśmy urokliwą drogą widokową wzdłuż Cieplicówki i Nogatu, a nie równie klimatyczną, bardziej terenową drogą po wale rzeki Elbląg.

Nasza jazda zakończyła się na MOR-ze GreenVelo na ulicy Stawidłowej, gdzie kilku nielicznym posiadaczom książeczek turystyki kolarskiej PTTK stosownym stemplem MWR poświadczyłem udział w dzisiejszej jeździe.

Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, elbląskim mediom za skuteczną promocję wycieczki a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Była to pierwsza w sezonie 2020 Miejska Wycieczka Rowerowa, ale że mamy ,,nieco’’ opóźnienia to przyspieszamy i na drugą z cyklu Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam już za tydzień, 28 czerwca. Ruszamy o 10:00 spod katedry na trasę po Żuławach Wiślanych w kierunku
krzywej wieży w Królewie. Przybywajcie!

BOGATYŃSKIE, KROSNO

Czwartek, 18 czerwca 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Pasłęk-Godkowo-Krykajny-Podągi-Bogatyńskie-Orneta-Krosno-Orneta-Olkowo-Łępno-Dobry-Sąpy-Gładysze-Wilczęta-Młynary-Nowe Monasterzysko-Kamiennik Wielki-ELBLĄG

GALERIA ( z opisem)

Doprawdy nie wiem, co bardziej podziwiałem podczas tej jazdy? Szybko zmieniającą się sytuację na niebie, czy dobra kultury materialnej na ziemi. Wspaniała i pełna wrażeń wszelakich wycieczka :-) Zapraszam do galerii.

Pałac w Bogatyńskich odwiedziłem po raz pierwszy, natomiast w Krośnie byłem po dość długiej przerwie.