INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)

DO MRDP 2025 ZOSTAŁO



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Dane wyjazdu:
217.00 km 5.00 km teren
09:04 h 23.93 km/h:
Maks. pr.:47.00 km/h
Temperatura:-11.0
Podjazdy:640 m
Rower:

DOLINA CHARLOTTY

Piątek, 8 stycznia 2016 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Nowy Dwór Gdański-Gdańsk-Żukowo-Kartuzy-Sierakowice-Czarna Dąbrówka-Unichowo-Dębnica Kaszubska-Słupsk-Strzelinko-SŁUPSK

BIKEMAP

FOTOGALERIA (z opisem)




Założenie było proste - jak wieje ze wchodu jadę na zachód, a jak wieje z zachodu jadę na wschód. Zatem w kręgu zainteresowań pozostawała Dolina Charlotty koło Słupska albo piramida Fahrenheidów w mazurskiej Rapie. Obydwu obiektów jeszcze nie widziałem, więc w równej mierze byłem nimi zainteresowany. A że powiało ze wschodu … sorry Griszczuk :-).

Poza tym miał być konkretny mróz i brak śniegu, bo wziąłem trekinga na letnich oponach. Nie planowałem maratonu, bo taki w styczniu mam już za sobą, także dziki mróz i wiatr nie był już konieczny. To była jazda w takim stylu - zimowy light z wiatrem. Wcześniej obejrzałem sobie jeszcze kamery internetowe ze Szczecina na których widać było już opady śniegu, tak więc nie robiłem sobie za dużych nadziei na dojechanie do Słupska.

Na trasę poprowadzoną w maksymalnie uproszczony sposób DK 7 do Żukowa i dalej drogami wojewódzkimi do Słupska wyruszyłem o 22.30. Już przed Gdańskiem zobaczyłem pierwsze pługopiaskarki, które sypały mieszankę na kompletnie jeszcze suchy i czarny asfalt – zima drogowców nie zaskoczyła.

Podczas nocnych jazd siłą rzeczy trudno podziwiać urodę krajobrazu, więc skupiłem się na tym co podświetlone i przy drodze. Niezmiennie podoba mi się oświetlona rafineria w Gdańsku, która wygląda jak ogromna stacja kosmiczna. Dostrzegłem także nieznany mi kościół Matki Bożej Bolesnej oraz sfotografowałem kościół św. Franciszka wcześniej strasząc robotników nocnej zmiany przy stacji Gdańsk-Śródmieście bieganiem z aparatem aby zrobić panoramę Starego Miasta :-).

Wspinaczka na Kaszuby z wiatrem w plecy to fajna sprawa, tym bardziej jak droga jest pusta i gwiazdy świecą na niebie (przez chwilę zwątpiłem w śniegowe prognozy pogody). W drodze do Kartuz zatrzymałem się w Żukowie przy zespole poklasztornym norbertanek i wstąpiłem na Orlen po hot-doga. W Kartuzach obowiązkowy postój nastąpił przy byłym kościele zakonu kartuzów ze sławnym dachem w kształcie wieka trumny. W połączeniu z cmentarzem i ciemną nocą fotki wyszły klimatyczne ;-). Dostrzegłem też bardzo nowoczesną ,,choinkę’’ na której wypróbowałem różne ustawienia aparatu.

Za Kartuzami cierpiałem chwilę na zjeździe w Łapalicach (cały czas trzymało -11), ale potem już z każdym kilometrem zaczęło robić się cieplej. Wyprzedzając nieco chronologię podam, że w okolicach Słupska było już tylko -6 i zaczęło się luzowanie odzieży.
Kolejny postój na ciepłą herbatę i kawę (wszystko wiozłem w swoich termosach) zrobiłem w Sierakowicach i w Czarnej Dąbrówce, gdzie zmieniłem kierunek jazdy na południowy nie chcąc porannego szczytu wjazdowego do Słupska odbywać na DK6.

Niestety - po uchwyceniu ostatniego na trasie iluminowanego kościoła w Dębnicy Kaszubskiej – i tak trafiłem na totalne rozwolnienie blachosmrodów spieszących się nie wiadomo gdzie. W Słupsku bowiem wszystko grzecznie stało na światłach i skrzyżowaniach, a ja tranzytem ruszyłem w kierunku Ustki. Krajówka nr 21 ma na tym odcinku pobocze, tak więc jechało się dobrze. Skręciłem na Strzelinko, bo tam znajduje się tytułowa dolina. Skąd ta Charlotta w nazwie nie ustaliłem.

Szybko (3 km) dojechałem, znalazłem, pokręciłem się robiąc fotki to tu, to tam. Cały ten kompleks jest bardzo rozległy, mają tam sporo atrakcji a największe wrażenie robi amfiteatr na 10.000 osób. Już 5 sierpnia zagrają na nim Siostry Miłosierdzia (The Sisters of Mercy). Są chętni?

Kombinując, jak by tutaj wrócić do Słupska inną drogą znalazłem oznakowania szlaku R14 Ustka-Bytów, który w sam raz prowadził do miasta. I tak lasem, polem, płytami jumbo dotarłem w okolice sławnego słupskiego aquaparku, który o mały włos nie zatopił finansowo tego miasta. W drodze na dworzec zauważyłem kilka nowoczesnych rozwiązań pro rowerowych z zadaszonym parkingiem rowerowym na czele.

A że zupełnym przypadkiem pociąg przyjechał za 5 minut, zwiedzanie Słupska musiało poczekać. Zresztą za chwilę zaczął już sypać śnieg … Zdążyłem :-).


Kategoria WYCIECZKI >150



Komentarze
MARECKY
| 19:45 poniedziałek, 11 stycznia 2016 | linkuj Wyjeżdżałem stamtąd z podobnym przekonaniem :-)
Nefre
| 22:04 niedziela, 10 stycznia 2016 | linkuj Podziwiam... Dolina Charlotty jest piękna latem
MARECKY
| 19:54 niedziela, 10 stycznia 2016 | linkuj Omówimy zatem temat przy najbliższej okazji :-)
Gość_pawlik | 23:50 sobota, 9 stycznia 2016 | linkuj Hmm, The Sisters of Mercy, hmm kusząca propozycja!
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa tyrap
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]